Ogłoszenie z dnia 2024-10-15
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00428508/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-07-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Przeprowadzanie okresowych przeglądów i konserwacji podręcznego sprzętu gaśniczego i urządzeń przeciwpożarowych znajdujących się w 1 WSzKzPSPZOZ w Lublinie i całodobowego świadczenia usług serwisowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: 1 Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką SP ZOZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431022232
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al.Racławickie 23
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-049
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publ@1wszk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.1wszk.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
1wszk.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzanie okresowych przeglądów i konserwacji podręcznego sprzętu gaśniczego i urządzeń przeciwpożarowych znajdujących się w 1 WSzKzPSPZOZ w Lublinie i całodobowego świadczenia usług serwisowych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b75a0255-65f7-478e-bbe8-d66d2198d4e3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00546310
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DZP/TP/54/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa polegająca na przeprowadzaniu okresowych przeglądów, konserwacji i serwisu podręcznego sprzętu gaśniczego oraz urządzeń przeciwpożarowych znajdujących się w obiektach 1 Wojskowego Szpitala Klinicznego Polikliniką SP ZOZ w Lublinie przy Al. Racławickie 23 - wymiennych w zał. nr 1.1 oraz całodobowego świadczenia usług serwisowych w ramach utrzymania w/w sprzętu oraz urządzeń w stanie stałej sprawności technicznej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 44480000-8 - Różny sprzęt gaśniczy
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
75251110-4 - Usługi ochrony przeciwpożarowej
50413200-5 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu gaśniczego
44480000-8 - Różny sprzęt gaśniczy
71317100-4 - Usługi doradcze w zakresie kontroli i ochrony przeciwpożarowej i przeciwwybuchowej
50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych
71630000-3 - Usługi kontroli i nadzoru technicznego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w dniu 24.07.2024 r. ogłosił postępowanie dotyczące przeprowadzenia okresowych przeglądów i konserwacji podręcznego sprzętu gaśniczego oraz urządzeń przeciwpożarowych znajdujących się w obiektach 1. Wojskowego Szpitala Klinicznego z Polikliniką SPZOZ w Lublinie oraz całodobowego świadczenia usług serwisowych. W ogłoszeniu oraz dokumentach zamówienia Zamawiający określił zakres i warunki zamówienia na okres 36 miesięcy od daty zawarcia umowy.Tymczasem w Formularzu cenowym, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ, Zamawiający podał ilości, sztuki i elementy podręcznego sprzętu gaśniczego oraz urządzeń przeciwpożarowych podlegających przeglądam i konserwacji pokrywające zapotrzebowanie Zamawiającego jedynie w okresie jednego roku ( 12 m-cy), a nie w okresie 36 miesięcy zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego w zakresie zamówienia.
Rozbieżność pomiędzy parametrami (ilością) elementów zamówienia wyspecyfikowanych w formularzu cenowym a potrzebami Zamawiającego wyrażonymi w ogłoszeniu i dokumentach zamówienia pod kątem czasu realizacji przedmiotu umowy skutkuje opisem przedmiotu zamówienia w sposób uniemożliwiający złożenie przez Wykonawców konkurencyjnych ofert spełniających wymagania Zamawiającego.
Wadą postępowania jest w tym wypadku błąd w formularzu cenowym nieodpowiadający celowi zamówienia i intencjom Zamawiającego, stanowiący wadę niemożliwą do usunięcia na obecnym etapie - po złożeniu ofert.
Wada w przedmiotowym postępowaniu ma charakter rzeczywisty i nieusuwalny, jest przy tym na tyle poważna, że uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Na obecnym etapie postępowania Zamawiający nie może wprowadzić zmian do formularza cenowego, a Wykonawcy nie mogą ich poprawić.
Wskazane powyżej wady postępowania uzasadniają unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 PZP. Wady te mają charakter istotny i są wadami nieusuwalnymi, dla przywrócenia zgodności z prawem konieczne jest unieważnienie postępowania i ogłoszenie go ponownie z zachowaniem zasad wyrażonych w przepisach PZP.
Jak wskazano, w Formularzu cenowym, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ, Zamawiający podał ilości, sztuki i elementy podręcznego sprzętu gaśniczego oraz urządzeń przeciwpożarowych podlegających przeglądam i konserwacji pokrywające zapotrzebowanie Zamawiającego jedynie w okresie jednego roku, a nie w okresie 36 miesięcy zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego w zakresie zamówienia.
Sformułowanie dokumentów zamówienia z naruszeniem przepisów ustawy PZP zawsze jest działaniem sprzecznym z prawem. Jeśli waga tych błędów jest taka, że uznać trzeba, iż wpłynęły one na wynik postępowania (co w przedmiotowej sprawie bezsprzecznie ma miejsce), to przepisy PZP nakazują zamawiającemu unieważnienie postępowania. W przedmiotowym przypadku brak również uzasadnienia dla dalszego prowadzenia postępowania z uwagi na niemożność dokonania zmiany w dokumentacji po otwarciu ofert.
Za wadę postępowania uzasadniającą jego unieważnienie orzecznictwo uznaje przede wszystkim błędy popełnione w dokumentacji postępowania. Kwestię tę ocenia się, uwzględniając właściwe przepisy dotyczące procedury udzielenia zamówienia, przykładowo warunków udziału w postępowaniu lub wymagań stawianych ofertom, a także zasady prowadzenia postępowania wskazane w art. 16 PZP. Przepis ten stanowi, że zamawiający przygotowuje i przeprowadza je w sposób przejrzysty, proporcjonalny i zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców.
Opisane wyżej rozbieżności miałyby wpływ na wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia, gdyż oferenci zastosowali się do treści błędnego załącznika nr 3, a zatem istniejące różnice powodują, że Wykonawcy nie mają możliwości złożenia konkurencyjnych ofert spełniających wymagań Zamawiającego.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Nadzór inwestorski i rozliczenie finansowe i rzeczowe - funkcja Inżyniera przy realizacji zamówienia pn. "Budowa obwodnicy miasta Tarnogród w ciągu drogi wojewódzkiej nr 835
- Przebudowa drogi wojewódzkiej dawna DK19 w zakresie drogi dla pieszych w m. Lasy od zatoki przystankowej do istniejącego chodnika od km 353+435 do km 353+672 strona lewa o dł. 0,237 km
- Dostawa ziemniaków, warzyw i owoców na potrzeby 1WSzKzP SPZOZ w Lublinie Filii w Ełku - Część I.
- Kompleksowa usługa organizacji okręgowych zawodów sportowych pn. "XXVIII Ogólnopolska Spartakiada Sportowo-Rekreacyjna Pracowników Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego" w terminie 22-25.05.2025r
- Druk oraz dostawa wydawnictw turystycznych Województwa Lubelskiego wraz z ich rozładunkiem
- Dostawa preparatów dezynfekcyjnych i antyseptycznych
więcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi przygotowania cystern paliwowych, urządzeń, filtrów, nalewaków i zbiorników paliwowych do badań dozorowych (WDT).
- Okresowe kontrole stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektów budowlanych zarządzanych przez Zarząd Zasobu Komunalnego - 5 Zadań.
- "Poprawa efektywności energetycznej budynków oświatowych w Tarnobrzegu" - opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowych - 4 zadania.
- Usługi naprawcze/usuwanie uszkodzeń i awarii w bud. i nieruch. znajdujących się w zasobie SP w gospodarowaniu ZSMP i na terenie Os. Akademickiego "Przyjaźń", część 1 i 2 w zakresie branży elektrycznej
- Na wykonanie obowiązkowych kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych i urządzeń Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie w latach 2025-2026 nr 2
- Usługa sprawowania wielobranżowego nadzoru inwestorskiego dla zadania pod nazwą "Przebudowa istniejącej serwerowni wraz z instalacjami wewnętrznymi w budynku Ministerstwa Przemysłu w Katowicach
więcej: Różny sprzęt gaśniczy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.