eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LublinPrzeprowadzanie okresowych przeglądów i konserwacji podręcznego sprzętu gaśniczego i urządzeń przeciwpożarowych znajdujących się w 1 WSzKzPSPZOZ w Lublinie i całodobowego świadczenia usług serwisowych



Ogłoszenie z dnia 2024-10-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Przeprowadzanie okresowych przeglądów i konserwacji podręcznego sprzętu gaśniczego i urządzeń przeciwpożarowych znajdujących się w 1 WSzKzPSPZOZ w Lublinie i całodobowego świadczenia usług serwisowych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: 1 Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką SP ZOZ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431022232

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Al.Racławickie 23

1.5.2.) Miejscowość: Lublin

1.5.3.) Kod pocztowy: 20-049

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publ@1wszk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.1wszk.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

1wszk.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przeprowadzanie okresowych przeglądów i konserwacji podręcznego sprzętu gaśniczego i urządzeń przeciwpożarowych znajdujących się w 1 WSzKzPSPZOZ w Lublinie i całodobowego świadczenia usług serwisowych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b75a0255-65f7-478e-bbe8-d66d2198d4e3

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00546310

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DZP/TP/54/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa polegająca na przeprowadzaniu okresowych przeglądów, konserwacji i serwisu podręcznego sprzętu gaśniczego oraz urządzeń przeciwpożarowych znajdujących się w obiektach 1 Wojskowego Szpitala Klinicznego Polikliniką SP ZOZ w Lublinie przy Al. Racławickie 23 - wymiennych w zał. nr 1.1 oraz całodobowego świadczenia usług serwisowych w ramach utrzymania w/w sprzętu oraz urządzeń w stanie stałej sprawności technicznej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 44480000-8 - Różny sprzęt gaśniczy

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

75251110-4 - Usługi ochrony przeciwpożarowej

50413200-5 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu gaśniczego

44480000-8 - Różny sprzęt gaśniczy

71317100-4 - Usługi doradcze w zakresie kontroli i ochrony przeciwpożarowej i przeciwwybuchowej

50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych

71630000-3 - Usługi kontroli i nadzoru technicznego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający w dniu 24.07.2024 r. ogłosił postępowanie dotyczące przeprowadzenia okresowych przeglądów i konserwacji podręcznego sprzętu gaśniczego oraz urządzeń przeciwpożarowych znajdujących się w obiektach 1. Wojskowego Szpitala Klinicznego z Polikliniką SPZOZ w Lublinie oraz całodobowego świadczenia usług serwisowych. W ogłoszeniu oraz dokumentach zamówienia Zamawiający określił zakres i warunki zamówienia na okres 36 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Tymczasem w Formularzu cenowym, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ, Zamawiający podał ilości, sztuki i elementy podręcznego sprzętu gaśniczego oraz urządzeń przeciwpożarowych podlegających przeglądam i konserwacji pokrywające zapotrzebowanie Zamawiającego jedynie w okresie jednego roku ( 12 m-cy), a nie w okresie 36 miesięcy zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego w zakresie zamówienia.
Rozbieżność pomiędzy parametrami (ilością) elementów zamówienia wyspecyfikowanych w formularzu cenowym a potrzebami Zamawiającego wyrażonymi w ogłoszeniu i dokumentach zamówienia pod kątem czasu realizacji przedmiotu umowy skutkuje opisem przedmiotu zamówienia w sposób uniemożliwiający złożenie przez Wykonawców konkurencyjnych ofert spełniających wymagania Zamawiającego.
Wadą postępowania jest w tym wypadku błąd w formularzu cenowym nieodpowiadający celowi zamówienia i intencjom Zamawiającego, stanowiący wadę niemożliwą do usunięcia na obecnym etapie - po złożeniu ofert.
Wada w przedmiotowym postępowaniu ma charakter rzeczywisty i nieusuwalny, jest przy tym na tyle poważna, że uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Na obecnym etapie postępowania Zamawiający nie może wprowadzić zmian do formularza cenowego, a Wykonawcy nie mogą ich poprawić.
Wskazane powyżej wady postępowania uzasadniają unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 PZP. Wady te mają charakter istotny i są wadami nieusuwalnymi, dla przywrócenia zgodności z prawem konieczne jest unieważnienie postępowania i ogłoszenie go ponownie z zachowaniem zasad wyrażonych w przepisach PZP.
Jak wskazano, w Formularzu cenowym, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ, Zamawiający podał ilości, sztuki i elementy podręcznego sprzętu gaśniczego oraz urządzeń przeciwpożarowych podlegających przeglądam i konserwacji pokrywające zapotrzebowanie Zamawiającego jedynie w okresie jednego roku, a nie w okresie 36 miesięcy zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego w zakresie zamówienia.

Sformułowanie dokumentów zamówienia z naruszeniem przepisów ustawy PZP zawsze jest działaniem sprzecznym z prawem. Jeśli waga tych błędów jest taka, że uznać trzeba, iż wpłynęły one na wynik postępowania (co w przedmiotowej sprawie bezsprzecznie ma miejsce), to przepisy PZP nakazują zamawiającemu unieważnienie postępowania. W przedmiotowym przypadku brak również uzasadnienia dla dalszego prowadzenia postępowania z uwagi na niemożność dokonania zmiany w dokumentacji po otwarciu ofert.

Za wadę postępowania uzasadniającą jego unieważnienie orzecznictwo uznaje przede wszystkim błędy popełnione w dokumentacji postępowania. Kwestię tę ocenia się, uwzględniając właściwe przepisy dotyczące procedury udzielenia zamówienia, przykładowo warunków udziału w postępowaniu lub wymagań stawianych ofertom, a także zasady prowadzenia postępowania wskazane w art. 16 PZP. Przepis ten stanowi, że zamawiający przygotowuje i przeprowadza je w sposób przejrzysty, proporcjonalny i zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców.

Opisane wyżej rozbieżności miałyby wpływ na wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia, gdyż oferenci zastosowali się do treści błędnego załącznika nr 3, a zatem istniejące różnice powodują, że Wykonawcy nie mają możliwości złożenia konkurencyjnych ofert spełniających wymagań Zamawiającego.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.