Ogłoszenie z dnia 2024-10-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00667546/01 - Wynik z dnia 2024-12-20
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego
w wysokości 2.100.000,00 PLN na okres 8 lat”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Żołynia
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581844
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 22
1.5.2.) Miejscowość: Żołynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-110
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 17 224 30 18
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kswis@zolynia.pl, akostynska@zolynia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zolynia.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego
w wysokości 2.100.000,00 PLN na okres 8 lat”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5afd306d-a867-4284-8803-4904a7afe917
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00551730
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00041101/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.100.000,00 PLN na okres 8 lat
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5afd306d-a867-4284-8803-4904a7afe9173.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl, oraz poczty elektronicznej: kswis@zolynia.pl, akostynska@zolynia.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. 2) Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy e-Zamówienia określa jej Regulamin dostępny pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu 3) Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. 4) Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych. 5) Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania. 6) Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej: a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”). 7) Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”. 8) Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”. 9) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). 10) Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. 11) Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320). W szczególności w formacie danych .doc, .docx, .xls, .xlsx, .pdf. 12) Szczegółowe informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej opisane zostały w rozdz. XIII i XVII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w dokumentach zamówienia (SWZ).
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w dokumentach zamówienia (SWZ).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KS.271.2.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.100.000,00 zł (słownie: dwa miliony sty tysięcy złotych) oraz finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Żołynia w 2024 roku w kwocie 1.170.000,00 zł. oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów w wysokości 930.000,00 zł.
2. Okres kredytowania: 8 lat, tj. lata 2025 – 2032.
3. Data udzielenia kredytu: 26 listopada 2024 r.
4. Spłata kredytu nastąpi w latach 2025 – 2032 w okresach kwartalnych, tj. każdego roboczego ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał przy zachowaniu okresu karencji (pierwsza rata spłaty kapitału dnia 31.03.2025 r.).
5. Karencja w spłacie kredytu od dnia udzielenia kredytu do dnia 31.03.2025 r.
6. Splata odsetek nastąpi w latach 2025 – 2032 w okresach kwartalnych, tj. każdego roboczego ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał przy zachowaniu okresu karencji (pierwsza rata spłaty kapitału dnia 31.03.2025 r.).
7. Karencja w spłacie odsetek od dnia udzielenia kredytu do dnia 31.03.2025 r.
8. Ostateczny termin spłaty kapitału i odsetek przypadać będzie na dzień 31.12.2032 r.
9. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne i ustalone na podstawie średniej stawki WIBOR 1M notowanej z miesiąca poprzedzającego kolejny okres rozliczeniowej (kwartał) oraz stałej marży banku.
10. Raty kapitałowe: w latach 2025 i 2026 – 4 x 20 000,00 zł; w roku 2027 – 4 x 50 000,00 zł; w roku 2028 – 4 x 100 000,00 zł; w latach 2029 i 2030 - 4 x 90 000,00 zł; w roku 2031 – 4 x 85 000,00 zł; w roku 2032 – 4 x 70 000,00 zł (wg zał. 1a: symulacja spłaty kredytu).
11. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w złożonej przez bank
ofercie.
12. Zamawiający zastrzega sobie:
a) w przypadku nie wykorzystania całej wartości kredytu możliwość zwrotu środków
pieniężnych bez płacenia odsetek w terminie do 31 grudnia 2024 roku. W nawiązaniu do
art. 433 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający przewiduję możliwość
ograniczenia zakresu zamówienia, przy czym minimalna wartość zamówienia – wysokości
udzielonego kredytu zostaje określona na poziomie 1 000 000,00 zł,
b) możliwość wcześniejszej spłaty kredytu – odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu,
c) możliwość zmiany kwot rat kredytu w poszczególnych okresach spłaty,
d) możliwość przesunięcia spłaty kredytu o maksymalnie jeden rok, tj. do 31.12.2033 roku na zasadach określonych w niniejszym zamówieniu.
13. Wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia:
Kredyt to umowa, na podstawie której Bank udostępnia Zamawiającemu określoną kwotę pieniędzy na określony czas i cel, w zamian za wynagrodzenie w postaci odsetek i ewentualnie prowizji. Cechy kredytu to: zwrotność, celowość i odpłatność. Parametry, tj. okres, w którym nastąpi zwrot pieniędzy i cel na jaki Zamawiający je zaciąga, zgodnie z obowiązującymi przepisami muszą być uprzednio ściśle określone przez organ stanowiący. Odnosi się to także do formy zabezpieczenia spłaty kredytu. W konsekwencji kwestia, która może być regulowana ogranicza się do odpłatności za użyczenie pieniądza (prowizja i odsetki), czyli ceny. Sam przedmiot udostępnienia – pieniądz nie może być przedmiotem standaryzacji jakościowej na poziomie procedury zamówienia, jak też nie dotyczą go koszty „cyklu życia” w rozumieniu ustawy Pzp.
14. W celu umożliwienia Wykonawcy dokonania oceny zdolności kredytowej Zamawiającego do zamówienia dołącza się:
- Uchwała Nr IV/23/2024Rady Gminy Żołynia z dnia 16 września 2024 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań oraz na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Żołynia w 2024 roku,
- Uchwała Nr XL/316/2023 Rady Gminy Żołynia z dnia 18 grudnia 2023 r. - uchwała budżetowa Gminy Żołynia na 2024 rok.
- Uchwała Nr XL/317/2023 Rady Gminy Żołynia z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Żołynia na lata 2024- 2032,
- Uchwała Nr XLII/333/2024 Rady Gminy Żołynia z dnia 25 marca 2024 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Żołynia na 2024 rok,
-Uchwała Nr XLII/334/2024 Rady Gminy Żołynia z dnia 25 marca 2024 r. w sprawie zmiany WPF na lata 2024- 2032,
- Opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie o projekcie budżetu Gminy Żołynia na 2024 rok, o projekcie WPF na lata 2024-2032, o możliwości spłaty planowanego deficytu budżetu na 2024r, o prawidłowości planowanej kwoty długu, o możliwości spłaty kredytu długoterminowego.
- Sprawozdania budżetowe z wykonania budżetu gminy Żołynia na 2023 r. i II kwartał 2024 r. (Rb-27s, Rb-28s, Rb-NDS, Rb-Z),
- Opinia RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Żołynia za 2023 rok.
- inne dokumenty wymagane przez bank.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2032-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria:
Cena (waga 100%)
Kryterium – „cena” – poszczególnym ofertom zostaną przyznane punkty za cenę w skali 1-100
Ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „Cena” stanowić będzie końcową ocenę danej oferty.
Zamawiający zastosuje zaokrąglenie każdego wyniku do dwóch miejsc po przecinku.
Kryterium ceny zostało zastosowane jako jedyne kryterium oceny ofert, gdyż wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia zostały określone w opisie przedmiotu zamówienia - zgodnie z art. 246 ust. 2 uPzp.
2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza tzn. uzyska najwyższą liczbę punktów w ocenie ofert. Oferta w ocenie oferty może uzyskać maksymalnie 100 pkt. Ocenie punktowej będą podlegać jedynie oferty nie podlegające odrzuceniu i których wykonawca nie został wykluczony z postępowania.
3. Szczegółowy sposób oceny ofert określony został w Rozdziale XX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Określenie warunku:
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych zgodnie z odpowiednimi przepisami tj.: zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych wydane przez Komisję Nadzoru Bankowego (lub inny, właściwy na podstawie przepisów prawa podmiot) zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm.).
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców w/w warunek udziału w postępowaniu powinien spełniać co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, który zrealizuje usługi, do których realizacji wyżej wskazane zezwolenie jest wymagane (zgodnie z art. 117 ust. 2 uPzp).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa.
4) zdolności technicznej lub zawodowej;
Zamawiający nie określa.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie będzie wzywał wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona do złożenia podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu:
a) Zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych wydane przez Komisję Nadzoru Bankowego (lub inny, właściwy na podstawie przepisów prawa podmiot) zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (t.j. Dz.U. 2019 poz. 2357 póź. zm.);
(zgodnie z warunkiem określonym w Rozdziale IX – pkt 1 ppkt 2 SWZ)
3. INFORMACJE DODATKOWE
1) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy, wg załącznika nr 1 do swz.2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (art. 108 ust. 1 uPzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego) oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (art. 112 ust. 2 pkt 2 uPzp) - (wg załącznika nr 2 do swz), stanowiące dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełniania warunków udziału w postępowaniu, odpowiednio na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej), oświadczenie składa każdy z wykonawców.
3) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 uPzp - oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (wg załącznika nr 3 do swz), (jeśli dotyczy tj. wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia).
4) Dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania Wykonawcy w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania: a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów (w formularzu oferty) oraz z zastrzeżeniem ppkt b)
b) jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ppkt a), Zamawiający żąda od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy do oferty załączyć pełnomocnictwo lub inny dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.
5) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – (jeśli dotyczy tj. w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa, wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogą być one udostępniane, oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji).
6) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz jeżeli są już znani, podać nazwy ewentualnych podwykonawców.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, o których mowa w pkt 1.
3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o których mowa w rozdz. X pkt 1 ppkt 1 swz składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4) Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 uPzp (określony w Rozdziale IX pkt 1 ppkt 2 SWZ), jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
W przypadku, o którym mowa powyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
5) Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia. Pełnomocnictwo lub inny dokument ustanawiający pełnomocnika winno być załączone do oferty.
Pełnomocnictwo winno:
1. określać do jakiego postępowania ma zastosowanie,
2. wskazywać pełnomocnika oraz zakres jego umocowania,
3. zawierać nazwę z określeniem adresu i siedziby wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie niniejszego zamówienia.
6) Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7) Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze.
8) Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym, w toku postępowania zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp.
9) Wspólnicy spółki cywilnej/uczestnicy konsorcjum są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
10) Przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru oferty wspólnej jako najkorzystniejszej) Wykonawcy składający ofertę wspólną mają obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum/umowę spółki cywilnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia w zakresie i na warunkach wskazanych poniżej:1) termin realizacji umowy – wskutek wystąpienia okoliczności, niezależnych od stron umowy związanych z koniecznością zmiany okresu realizacji zamówienia,
2) zmian terminów i wysokości transz kredytu,
3) zmian harmonogramu spłaty rat kredytu,
4) w zakresie bądź sposobie wykonania zamówienia z uwagi na zmianę obowiązujących przepisów, jeżeli nie prowadzi to do zwiększenia ceny.
5) zmiana osób będących przedstawicielami zamawiającego z przyczyn niezależnych od niego,
6) innych – mogących mieć wpływ na niezakończenie przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od stron,
7) dopuszcza się zmianę umowy w formie aneksu, jeżeli zadzie potrzeba w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego,
8) zmiana wysokości wynagrodzenia należnego wyko¬nawcy może nastąpić w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu
lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych,
o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
9) zmiana wysokości wynagrodzenia należnego wyko¬nawcy może nastąpić w przypadku zmiany:
a) kosztów związanych z realizacją zamówienia. Przez zmianę kosztów rozumie się wzrost odpowiednio kosztów, jak i ich obniżenie, względem kosztu przyjętego w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w ofercie.
Stroną umowy są uprawnione do wystąpienia z wnioskiem o zmianę , o której mowa w pkt 9, jeżeli zostaną spełnione łącznie następujące przesłanki:
- wystąpi zmiana kosztów związanych z realizacją zamówienia na poziomie minimum 60%, uprawniająca strony umowy do żądania zmiany wynagrodzenia,
- zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia złożenia wniosku,
- ustalenie zmiany wynagrodzenia następuje poprzez użycie wskaźnika zmiany kosztów o 60%,
- wykazanie wpływu zmiany kosztów na koszt wykonania zamówienia należy do strony wnioskującej, pod rygorem odmowy dokonania zmiany umowy,
- z żądaniem zmiany wynagrodzenia można wystąpić co 6 miesięcy.
Maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza zamawiający w efekcie zastosowania postanowień o zasadach wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia wynosi 30%.
5. Zmiany treści umowy wymagają zgody obydwu stron i formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
8. W przypadku wystąpienia okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 i mających wpływ na realizację postanowień niniejszej umowy zastosowanie będzie miał art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1842 ze zm.).
Szczegółowe informacje dotyczące przesłanek zmiany umowy oraz warunki ich wprowadzenia zostały określone w pkt IV Istotnych postanowień umowy (załącznik nr 4 do SWZ).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-10-30 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy na Platformie e-Zamówienia.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-30 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-11-28
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Bankowa obsługa budżetu Powiatu Zduńskowolskiego oraz jednostek organizacyjnych powiatu
- Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na pokrycie w 2025 r. deficytu budżetowego związanego z finansowaniem zadań inwestycyjnych
- OBSŁUGA BANKOWA POWIATU ŚREDZKIEGO w latach 2025-2029
- "Obsługa bankowa budżetu Powiatu Krasnostawskiego na okres od 01.05.2025 r. do 30.04.2027 r."
- "Udzielenie kredytu w wysokości 2300000,00 zł na finansowanie zadania inwestycyjnego pn. Budowa kompleksu sportowego Orlik 2024 oraz sprawnościowego placu zabaw w Topólce ".
- Kredyt inwestycyjny.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.