Ogłoszenie z dnia 2023-12-15
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00462631/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-10-26
- 2023/BZP 00471154/01 - Modyfikacja z dnia 2023-10-31
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 000 000,00 zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dąbrowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413047
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ks. prof. Józefa Sztonyka 56
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 49-120
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@gminadabrowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminadabrowa.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/gminadabrowa1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 000 000,00 zł2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a7f13f25-73c9-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00555964
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00028561/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 000 000,00 zł
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00462631
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OR.271.10.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu dla Gminy Dabrowa w wysokości 2.000.000,-zł. Przez obsługę kredytu należy rozumieć czynności związane z obsługą spłat rat kapitałowych i odsetek od kredytu. Cel kredytu: finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Dąbrowa w roku 2023 r. i spłata wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów.
2. Przedmiot zamówienia jest usługą powszechnie dostępną o ustalonych standardach jakościowych, na straży których stoi Komisja Nadzoru Finansowego, sprawująca nadzór nad sektorem bankowym, zgodnie z orzeczeniem Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych z dnia 8 maja 2014r. (sygn. akt BDF1/4900/130/131-132/12/3394).
3. Kwota kredytu zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego w dniu podpisania umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo uruchomienia kredytu w transzach, na podstawie dyspozycji płatniczej.
4. Dla celów wyliczenia kosztów obsługi kredytu Zamawiający proponuje następujące transze:
I transza do dnia 28 listopada 2023 r. w kwocie: 1.000.000,-zł
II transza do dnia 28 grudnia 2023 r. w kwocie: 1.000.000,-zł
5. Zamawiający nie będzie związany z w/w harmonogramem w okresie kredytowania i zastrzega sobie prawo niewykorzystania kredytu w całości - bez prowizji i opłat z tego tytułu.
6. Spłata rat kapitałowych kredytu nastąpi od 31 stycznia 2024 r. do 31 sierpnia 2029 r. i będzie regulowana w następujących ratach:
a) w roku 2024: 12 rat po 25.000,00 zł (roczna spłata 300.000,00 zł)
b) w roku 2025: 12 rat po 30.000,00 zł (roczna spłata 360.000,00 zł)
c) w roku 2026: 12 rat po 30.000,00 zł (roczna spłata 360.000,00 zł)
d) w roku 2027: 12 rat po 30.000,00 zł (roczna spłata 360.000,00 zł)
e) w roku 2028: 12 rat po 30.000,00 zł (roczna spłata 360.000,00 zł)
f) w roku 2029: 8 rat po 32.500,00 zł (roczna spłata 260.000,00 zł)
7. W przypadku, gdy kwota zaciągniętego kredytu będzie mniejsza niż 2.000.000,00 zł harmonogram spłat zostanie odpowiednio zmieniony.
8. Spłata odsetek będzie następowała w okresach miesięcznych w ostatnim dniu roboczym miesiąca począwszy od miesiąca uruchomienia I transzy. Odsetki liczone będą od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Oprocentowanie będzie oparte o stawkę WIBOR 3M z ostatniego dnia roboczego kwartału i powiększone o marżę banku. Marża jest stała w całym okresie kredytowania.
9. Wykonawca powiadomi Zamawiającego pisemnie o wysokości należnych odsetek za dany okres najpóźniej na 7 dni przed terminem ich zapłaty.
10. Gdy stawka bazowa WIBOR osiągnie poziom poniżej zera, do wyliczenia stopy procentowej przyjęta zostanie stawka bazowa WIBOR równa zero.
11. W przypadku likwidacji stawki WIBOR zostanie ona za porozumieniem stron zamieniona na stawkę, która jako wskaźnik referencyjny zastąpi stawkę WIBOR, albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR, bez kosztów obciążających Zamawiającego/ Kredytobiorcę.
12. Prowizja od kwoty przyznanego kredytu – płatna jednorazowo do 7 dni od dnia podpisania umowy – maksymalnie 0,25 % wartości kredytu – stanowi kryterium oceny oferty – wysokość ewentualnej prowizji należy podać w formularzu ofertowym.
13. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami.
14. Wykonawca winien zagwarantować możliwość zmiany harmonogramu spłat kredytu (co do kwot i terminów spłat kapitału) bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych opłat i prowizji.
15. Wykonawca winien zagwarantować przyjęcie przedterminowej spłaty części lub całości zadłużenia z tytułu kredytu bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych opłat i prowizji po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy przez Zamawiającego, w terminie 7 dni przed dniem dokonania spłaty, o zamiarze dokonania takiej spłaty.
16. Wykonawca do obsługi kredytu otworzy rachunek techniczny – bez opłat i prowizji.
17. Zamawiający nie będzie dokumentował wykorzystania kredytu.
18. Zabezpieczenie kredytu: weksel własny in blanco podpisany przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. Kontrasygnata Skarbnika Gminy na deklaracji wekslowej.
19. Wszystkie w/w wymienione warunki stanowią istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy. W związku z tym muszą się one znaleźć w zaproponowanym przez wykonawcę wzorze umowy. Umowa zaproponowana przez wykonawcę musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego przed jej podpisaniem.
20. Sytuację finansową Zamawiającego dokumentują sprawozdania za III kwartał 2023 r.: Rb-NDS, Rb-Z, Rb-27-S, Rb-28-S oraz zestawienie zobowiązań finansowych gminy Dąbrowa (posiadanych kredytów i pożyczek) – stan na dzień 30 września 2023 r.
21. Zarządzenie Nr OR.0050.190.2023 Wójta Gminy Dąbrowa z dnia 26 września 2023 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu stanowi załącznik do specyfikacji warunków zamówienia.
22. Opinia RIO w Opolu:
a) o możliwości sfinansowania deficytu określonego w projekcie uchwały budżetowej Gminy Dąbrowa na 2023 rok,
b) o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Dąbrowa,
c) o wykonaniu budżetu za 2022 rok,
stanowią załączniki do specyfikacji warunków zamówienia.
23. Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu zostanie dostarczona przed podpisaniem umowy z wykonawcą.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 369179,50 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 370008,87 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 369179,50 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Gospodarstwa Krajowego Region Opolski
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 525-00-12-372
7.3.3) Ulica: ul. Żeromskiego 1
7.3.4) Miejscowość: Opole
7.3.5) Kod pocztowy: 45-053
7.3.6.) Województwo: opolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-06
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 369179,50 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2029-08-31INNE PRZETARGI DĄBROWA
- Przebudowa ul. Leśnej w Naroku
- Remont nawierzchni dróg i parkingów na terenie wsi popegeerowskich w miejscowościach: Parlin, Parlinek, Dąbrowa.
więcej: przetargi DĄBROWA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Bankowa obsługa budżetu Powiatu Zduńskowolskiego oraz jednostek organizacyjnych powiatu
- Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na pokrycie w 2025 r. deficytu budżetowego związanego z finansowaniem zadań inwestycyjnych
- OBSŁUGA BANKOWA POWIATU ŚREDZKIEGO w latach 2025-2029
- "Obsługa bankowa budżetu Powiatu Krasnostawskiego na okres od 01.05.2025 r. do 30.04.2027 r."
- "Udzielenie kredytu w wysokości 2300000,00 zł na finansowanie zadania inwestycyjnego pn. Budowa kompleksu sportowego Orlik 2024 oraz sprawnościowego placu zabaw w Topólce ".
- Kredyt inwestycyjny.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.