Og³oszenie z dnia 2024-10-28
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00581785/01 - Modyfikacja z dnia 2024-11-06
- 2024/BZP 00642398/01 - Wynik z dnia 2024-12-10
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa instalacji fotowoltaicznej na konstrukcji gruntowej dla budynku biurowego Nadle¶nictwa o mocy 21.8 kWp
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: PGL LP Nadle¶nictwo ¦wierklaniec
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272536238
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: O¶wiêcimska
1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦wierklaniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-622
1.5.4.) Województwo: ¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.7.) Numer telefonu: 322844868
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: swierklaniec@katowice.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://swierklaniec.katowice.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - inna pañstwowa jednostka organizacyjna nieposiadaj±ca osobowo¶ci prawnej
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: ¦rodowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa instalacji fotowoltaicznej na konstrukcji gruntowej dla budynku biurowego Nadle¶nictwa o mocy 21.8 kWp
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-e9b9e200-9226-41b0-b839-d3311d44a849
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00567135
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00037479/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.1 Wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla budynku biurowego
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://josephine.proebiz.com/pl/tender/61363/summary/3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://josephine.proebiz.com/pl/tender/61363/summary
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z platformy JOSEPHINE stanowi±cy za³±cznik nr 8.
Maksymalny rozmiar plików przes³anych za po¶rednictwem platformy JOSEPHINE wynosi:
-w przypadku wiadomo¶ci niezaszyfrowanej - ca³kowita maksymalna objêto¶æ wynosi 500MB
-w przypadku wiadomo¶ci zaszyfrowanej - ca³kowita maksymalna objêto¶æ wynosi 300MB
Maksymalna wielko¶æ oznacza ca³kowita objêto¶æ danych Wykonawcy w ramach prowadzonej operacji
Za datê przekazania oferty przyjmuje siê datê jej z³o¿enia na platformie JOSEPHINE. Za datê przekazania wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich z³o¿enia na platformie JOSEPHINE.
Zamawiaj±cy, okre¶la niezbêdne wymagania techniczne umo¿liwiaj±ce pracê na platformie JOSEPHINA tj.
a) przegl±darka internetowa:
- Microsoft Internet Explorer w wersji 11,0 i nowsze (http://microsoft.com/), - Google Chrome (http://google.com/chrome).
- Mozilla Firefox w wersji 13,0 i nowsze (http://firefox.com)
b) aktualna wersja oprogramowania Java. To oprogramowanie jest wymagane w celu poprawnego dzia³ania JOSEPHINE, jak równie¿ w momencie kiedy dane s± podpisywane elektronicznym podpisem. Oprogramowanie Java mo¿na pobraæ ze strony http://www.java.com/. To oprogramowanie jest dostêpne bezp³atnie.
Zamawiaj±cy, okre¶la dopuszczalne formaty przesy³anych danych tj. plików
o maksymalnej objêto¶ci danych wielko¶ci do 500 MB (zalecany format: pdf.) Maksymalna wielko¶æ oznacza ca³kowit± objêto¶æ danych wykonawcy w ramach prowadzonej operacji.
Zamawiaj±cy dopuszcza formaty danych okre¶lone w rozporz±dzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r. poz. 2247) w szczególno¶ci formaty: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .odt.
Zamawiaj±cy, okre¶la informacje na temat kodowania i oznaczania czasu odbioru danych. Odbiór danych przez Platformê stanowi data i godzina wys³ania oferty przez Wykonawcê po klikniêciu w polecenie wy¶lij. Data i czas wys³ania oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert b±d¼ po jego up³yniêciu jest tym samym czasem, który poka¿e siê po stronie Zamawiaj±cego i Wykonawcy. Data oraz dok³adny czas (hh/mm/ss), znajduje siê
w wy¶wietlanym wierszu w profilu Wykonawcy i zapisuje siê automatycznie do archiwum zamówienia po stronie Zamawiaj±cego.
Wykonawca musi posiadaæ wa¿ny podpis elektroniczny oparty na kwalifikowanym certyfikacie spe³niaj±cym wymagania rozporz±dzenia (UE) nr 910/2014 Parlamentu Europejskiego i Rady Europy oraz odpowiednich przepisów pañstwowych, b±d¼ podpis zaufany b±d¼ podpis osobisty. Podpisy elektroniczne oparte na kwalifikowanym certyfikacie s± wystawiane przez kwalifikowanych dostawców us³ug w poszczególnych pañstwach cz³onkowskich UE.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zamawiaj±cy informuje, i¿ administratorem danych osobowych jest PGL LP Nadle¶nictwo
¦wierklaniec. Zamawiaj±cy przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w
sposób gwarantuj±cy zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
Zamawiaj±cy udostêpnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków ochrony
prawnej, o których mowa w dziale VI PZP, do up³ywu terminu do ich wniesienia.
Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mog± byæ dopuszczone wy³±cznie osoby posiadaj±ce
upowa¿nienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych s± obowi±zane do zachowania ich w poufno¶ci
Dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z prowadzeniem niniejszego
postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygniêciem.
Odbiorcami danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym dokumentacja postêpowania zostanie udostêpniona na podstawie
ustawy PZP.
Dane osobowe pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego bêd±
przechowywane, zgodnie z art. 358 ust. 1 PZP, przez okres 4lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia
publicznego.
W przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe bêd± przetwarzane do up³ywu okresu
przedawnienia roszczeñ wynikaj±cych z umowy w sprawie zamówienia publicznego.Dane osobowe pozyskane w zwi±zku zprowadzeniem niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia mog± zostaæ przekazane
podmiotom ¶wiadcz±cym us³ugi doradcze, w tym us³ugi prawne, i konsultingowe,
Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotycz±ce danych osobowych nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany.
Osoba, której dotycz± pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania dane osobowe, ma prawo:
1) dostêpu do swoich danych osobowych
2) do sprostowana swoich danych osobowych
3) do ¿±dania od Zamawiaj±cego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
4) wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych
Obowi±zek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym
w przepisach PZP,
Osobie, której dane osobowe zosta³y pozyskane przez Zamawiaj±cego w zwi±zkuz prowadzeniem niniejszego postêpowania o
udzielenie zamówienia publicznego nie przys³uguje:
1) prawo do usuniêcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, okre¶lone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec
przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, ¿e podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO.
Dane osobowe mog± byæ przekazywane do organów publicznych i urzêdów pañstwowych lub innych podmiotów upowa¿nionych na
podstawie przepisów prawa lub wykonuj±cych zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania w³adzy
publicznej, w szczególno¶ci do podmiotów prowadz±cych dzia³alno¶æ kontroln± wobec Zamawiaj±cego. Dane osobowe s±
przekazywane do podmiotów przetwarzaj±cych dane w imieniu administratora danych osobowych. Szczegó³y w SWZ pkt. XXIV
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegó³y w SWZ pkt. XXIV
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Z.270.6.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 107387,55 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia stanowi budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy 21.8 kWp na konstrukcji gruntowej dla budynku biurowego Nadle¶nictwa nr inw. 145/1.
1. Lokalizacja obiektu objêtego wnioskowanym zadaniem:
ul. O¶wiêcimska 19, 42-622 ¦wierklaniec,
dzia³ka ewidencyjna nr 241307_2.0003.AR_6.3531/4,
adres le¶ny: 02-31-1-09-545 -s -00.
2. Zakres rzeczowy, zgodnie z projektem:
- wykonanie konstrukcji stalowej, systemowej, wolnostoj±cej pod panele fotowoltaiczne, posadowionej na gruncie;
- wykonanie uziemienia konstrukcji;
- dostawa i monta¿ 40 sztuk modu³ów fotowoltaicznych o mocy min. 545W ka¿dy;
- dostawa i monta¿ 40 sztuk optymalizatorów;
- dostawa i monta¿ inwertera;
- wykonanie okablowania i zabezpieczeñ DC i AC wraz z doprowadzeniem okablowania do miejsca przy³±cza poprzez teren dzia³ki oraz pomieszczenia piwnic na pó³piêtro budynku,
- przeprowadzenie szkolenia osób wskazanych przez Zamawiaj±cego w zakresie eksploatacji, obs³ugi, czy te¿ wymogów gwarancyjnych wykonanej instalacji oraz sporz±dzenie protoko³u obejmuj±cego zakres szkolenia oraz uzyskanie o¶wiadczeñ od u¿ytkowników o dokonanym szkoleniu
Materia³y i elementy instalacji fotowoltaicznej zostan± dostarczone o parametrach wskazanych w dokumentacji projektowej.
Minimalny okres gwarancji:
- na uzysk mocy z instalacji musi wynosiæ 25 lat,
- na modu³y fotowoltaiczne musi wynosiæ 12 lat,
- na inwerter musi wynosiæ 5 lat.
Szczegó³owy zakres przedmiotu zamówienia oraz minimalne parametry urz±dzeñ okre¶la dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiar robót oraz ustalenia wynikaj±ce z wzoru umowy. Wykonawca obowi±zany jest zapoznaæ siê
z SWZ i jej za³±cznikami i zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach w nich opisanych
Realizacja przedmiotowego zadania odbywaæ siê bêdzie w czynnym obiekcie budynku Zamawiaj±cego oraz w jego bezpo¶rednim s±siedztwie. Przy planowaniu robót nale¿y uwzglêdniæ wszystkie okoliczno¶ci z tym zwi±zane, zw³aszcza pod k±tem uzgodnienia terminów wej¶cia na obiekt i sposobu prowadzenia prac oraz zapewnienia bezpieczeñstwa dla osób postronnych. Zamawiaj±cy informuje, ¿e nie przewiduje wy³±czania z u¿ytkowania obiektu w ca³o¶ci lub czê¶ci na czas prowadzenia robót
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
09332000-5 - Instalacje s³oneczne
45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejsz± bêdzie oferta, której suma kryteriów przedstawi najwy¿sz± ilo¶æ punktów
tj. C + G = Oferta najkorzystniejsza
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: OKRES GWARANCJI I RÊKOJMI
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu:1) zdolno¶æ do wystêpowania w obrocie gospodarczym: Brak szczególnych wymagañ
2) uprawnienie do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów: Brak szczególnych wymagañ
3) sytuacja ekonomiczna i finansowa:
Zamawiaj±cy w celu spe³nienia powy¿szego warunku wymaga, aby Wykonawca wykaza³ siê:
-posiadaniem ¶rodków na rachunku bankowym b±d¼ zdolno¶ci± kredytow± na kwotê
80 000,00 z³
-posiadaniem ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia w wysoko¶ci sumy gwarancyjne nie mniejszej ni¿ 100 000,00 z³, a okres ubezpieczenia obejmowaæ musi czas realizacji zamówienia przez Wykonawcê.
Zamawiaj±cy bêdzie je ocenia³:
Spe³nia/nie spe³nia
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) W zakresie posiadania wiedzy i do¶wiadczenia:
Zamawiaj±cy w celu spe³nienia powy¿szego warunku wymaga, aby Wykonawca wykaza³ siê: do¶wiadczeniem polegaj±cym na realizacji przynajmniej dwóch robót w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, odpowiadaj±cych swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia,
a polegaj±cych na wykonaniu instalacji fotowoltaicznej, przy czym warto¶æ jednej z tych robót nie mo¿e mniejsza ni¿ 60 000,00 z³ brutto, natomiast warto¶æ drugiej nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ 40 000,00 z³ brutto, z podaniem ich warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane oraz za³±czy dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e roboty te zosta³y wykonane nale¿ycie.
UWAGA
1) Wykonawca nie mo¿e sumowaæ warto¶ci kilku robót o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej warto¶ci porównywalnej,
2) Wykonawca mo¿e siê powo³aæ na do¶wiadczenie zdobyte przy realizacji robót w ramach konsorcjum, tylko w takim zakresie, w jakim rzeczywi¶cie roboty te sam wykona³
3) W przypadku konsorcjum przynajmniej jedna z firm musi spe³niæ warunek wymieniony
w pkt. 4a
b.) Odno¶nie zatrudnienia
- dysponowaniem osobami posiadaj±cymi odpowiednie wykszta³cenie i kwalifikacje do wykonania zamówienia w tym w szczególno¶ci:
- Dysponowanie co najmniej jedn± osob±, która bêdzie pe³ni³a funkcjê Kierownika robót, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych, wydane wg art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. 2024 poz. 725 z pó¼n.zm.) - zwane dalej Prawem Budowlanym, który pe³ni³ funkcjê kierownika robót lub kierownika budowy przy wykonaniu instalacji fotowoltaicznej co najmniej trzy razy. Zamawiaj±cy uzna warunek posiadania uprawnieñ budowlanych poprzez przedstawienie osób posiadaj±cych uprawnienia budowlane
w specjalno¶ciach inaczej nazwanych, lecz wy³±cznie takich, które uprawniaj± do wykonywania tych samych czynno¶ci, do których uprawniaj± uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych. Wskazane przez Wykonawcê osoby, bez wzglêdu na kraj ich pochodzenia
i miejsce zamieszkania, musz± spe³niaæ wymogi okre¶lone w art. 12a ustawy Prawo Budowlane. Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
- Dysponuje co najmniej 2 osobami zatrudnionymi na umowê o pracê w rozumieniu art.22 Kodeksu Pracy, wykonuj±cymi prace w zakresie robót instalacyjnych w zakresie instalacji elektrycznych.
- Osoby wyznaczone do realizacji zadania winny posiadaæ uprawnienia energetyczne SEP grypy G1 wydane w oparciu o przepisy Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo Energetyczne (t.j. Dz. U. 2024 poz. 266 z pó¼n. zm.) oraz certyfikat instalatora OZE wydany w oparciu o przepisy Ustawy z dnia 20 lutego 2015 roku o odnawialnych ¼ród³ach energii
(t.j. Dz. U. 2024 poz. 1361 z pó¼n. zm.)
Warunek ten w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia zostanie spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub na moment realizacji zamówienia bêdzie dysponowa³ osobami posiadaj±cymi w/w kwalifikacje.
Zamawiaj±cy nie wymaga zatrudnienia na podstawie umów o pracê osób wykonuj±cych samodzielne funkcje techniczne w budownictwie.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie w zakresie braku podstaw do wykluczenia z postêpowania (za³±cznik nr 4 do SWZ), a nastêpnie o¶wiadczenie
Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych we wstêpnym o¶wiadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu
o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu
Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia:
a) o¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych we wstêpnym o¶wiadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie opisanym w niniejszej SWZ (za³±cznik nr 9do SWZ). W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenie sk³ada siê w postaci elektronicznej i opatruje siê kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku o¶wiadczenia sporz±dzonego w postaci papierowej i opatrzonego w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone podpisem kwalifikowanym, zaufanym b±d¼ podpisem osobistym Wykonawcy. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, s± odpowiedzialni w zakresie podmiotowych ¶rodków dowodowych w zakresie ich dotycz±cym.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Do oferty ka¿dy Wykonawca do³±cza:
a) aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie w zakresie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu (za³±cznik nr 3 do SWZ)
b) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby (je¿eli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego) do oddania do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (za³±cznik nr 5 do SWZ)
oraz o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce odpowiednie spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby (za³±cznik nr 4a).
Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia:
- Informacja banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy min. o wysoko¶ci 80 000,00z³ w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed z³o¿eniem oferty.
- Dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez Zamawiaj±cego tj. 100 000,00z³.
- Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u
w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne dokumenty (za³±cznik nr 7do SWZ).
- wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (za³±cznik nr 6do SWZ).
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
- kosztorys wykonany metod± kalkulacji szczegó³owej zgodnie z powszechnie obowi±zuj±cymi zasadami kosztorysowaniaSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w wysoko¶ci 1500,00z³(s³ownie: tysi±c piêæset z³otych 00/100)
Wadium musi obejmowaæ ca³y okres zwi±zania ofert±.
Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
-pieni±dzu
-gwarancji bankowej
-gwarancji ubezpieczeniowej
-porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci
(tj. Dz. U. 2024 poz. 419).
a) Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê na rachunek bankowy:
Nadle¶nictwo ¦wierklaniec
BNP Paribas Bank Polska S.A. nr konta 39 1600 1462 1016 7762 7000 0004
z dopiskiem „Wadium – instalacja fotowoltaiczna” Wadium wniesione w pieni±dzu powinno zostaæ uiszczone na rachunek bankowy Zamawiaj±cego bezpo¶rednio
z rachunku bankowego Wykonawcy. Za termin wniesienia wadium przyjmuje siê datê uznania rachunku Zamawiaj±cego.
b) Wadium wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia – Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia w formie elektronicznej.
Zwrot lub zatrzymanie wadium nast±pi zgodnie z zapisami art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
Postanowienia dotycz±ce wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub wiêcej podmioty gospodarcze (konsorcja/ spó³ki cywilne):a) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia,
b) Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu
o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy,
a pe³nomocnictwo/upowa¿nienie do pe³nienia takiej funkcji wystawione zgodnie
z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upowa¿nionych przedstawicieli ka¿dego z wykonawców wystêpuj±cych wspólnie nale¿y za³±czyæ do oferty,
c) Oferta winna byæ podpisana przez ka¿dego z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie lub przez upowa¿nionego przedstawiciela,
d) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy,
e) Je¿eli oferta wspólna z³o¿ona przez dwóch lub wiêcej Wykonawców zostanie wy³oniona
w prowadzonym postêpowaniu jako najkorzystniejsza przed zawarciem umowy Zamawiaj±cy za¿±da w wyznaczonym terminie z³o¿enia umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców, podpisanej przez wszystkich Wykonawców, przy czym termin, na jaki zosta³a zawarta nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin realizacji zamówienia4. W przypadku gdy do realizacji zamówienia zostanie wybrana oferta z³o¿ona przez wspólnie przez kilka podmiotów (np. konsorcjum) przed podpisem umowy, Zamawiaj±cy zobowi±zuje oferenta do przed³o¿enia stosownej umowy reguluj±cej wspó³pracê
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, s± odpowiedzialni w zakresie podmiotowych ¶rodków dowodowych w zakresie ich dotycz±cym.
18. W przypadku zabezpieczenia wnoszonego przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spó³ka cywilna) w formie niepieniê¿nej, zaleca siê, aby z jego tre¶ci wynika³o, ¿e dotyczy ono wszystkich tych wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany do umowy, wprowadzone na mocy art. 455 ustawy Pzp, mog± byæ wprowadzone za obopóln± zgod± stron w formie pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci w formie aneksu, z wy³±czeniem sposobu zmian dotycz±cych punktu 3.1b oraz punktu 3.4.3. Przewidywane mo¿liwo¶ci dokonania zmian w zawartej umowie w nastêpuj±cych zakresach:
1) ceny ofertowej:
a) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku Vat w czasie realizacji zamówienia, o wielko¶æ tej stawki – zmiana nast±piæ mo¿e na podstawie pisemnego zawiadomienia Zamawiaj±cego;
b) w przypadku rezygnacji z czê¶ci zamówienia wynikaj±cej z zaistnienia okoliczno¶ci powoduj±cej, ¿e wykonanie jej nie le¿y w interesie publicznym – zmiana nast±piæ mo¿e na podstawie pisemnego zawiadomienia Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy uprawniony jest do rezygnacji ze zlecenia realizacji czê¶ci zamówienia, jednak ¿e wiêcej ni¿ o 30% przedmiotu umowy, co nie kreuje po stronie Wykonawcy ¿adnych roszczeñ wzglêdem Zamawiaj±cego.
2) terminu wykonania przedmiotu umowy:
a) w przypadku wstrzymania robót budowlanych w wyniku dzia³ania si³y wy¿szej, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy przez inspektora nadzoru, o ile czas wstrzymania robót i ich zakres bêdzie skutkowaæ wyd³u¿eniem terminu wykonania zamówienia;
b) w przypadku zaistnienia okoliczno¶ci niezale¿nych od Wykonawcy
a w szczególno¶ci w przypadku istotnych b³êdów w dokumentacji projektowej, kolizji z niezinwentaryzowanymi sieciami podziemnymi, konieczno¶ci prowadzenia prac wykopaliskowych, aktualizacji rozwi±zañ z uwagi na postêp technologiczny, zawieszenia przez Zamawiaj±cego wykonania robót, wyj±tkowo niekorzystnych warunków klimatycznych itp.
– w powy¿szych przypadkach nowy termin wykonania zamówienia ustali Zamawiaj±cy w porozumieniu z Wykonawc± uwzglêdniaj±c zaistnia³e okoliczno¶ci;
3) sposobu realizacji zamówienia wynikaj±cej ze zmian w obowi±zuj±cych przepisach prawa b±d¼ wytycznych maj±cych wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy;
4) zmiany osób wyznaczonych przez Zamawiaj±cego i Wykonawcê do nadzorowania i kontaktów roboczych w trakcie realizacji – osoby wyznaczone i wpisane do umowy jako osoby nadzoruj±ce lub wspó³pracuj±ce w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia mog± byæ zmienione zarówno przez Zamawiaj±cego i Wykonawcê. Je¶li osoby te winny spe³niaæ okre¶lone wymagania to strony to potwierdz± w sposób przewidziany w SWZ. Je¿eli osoby te nie musz± spe³niaæ okre¶lonych wymagañ to ich zmiana mo¿e nast±piæ po uprzednim pisemnym, skutecznym zawiadomieniu strony przeciwnej. Powy¿sza zmiana bêdzie wymaga³a pisemnego poinformowania i zgody Zamawiaj±cego.
5) Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê Podwykonawców - podmiotów trzecich, na zasobach których Wykonawca opiera³ siê wykazuj±c spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu pod warunkiem, ¿e kolejny Podwykonawca wyka¿e spe³nianie warunków w zakresie wymaganym przez Zamawiaj±cego na etapie postêpowania o zamówienie publiczne.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-11-12 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: platforma ezamówienia https://josephine.proebiz.com/pl/tender/61363/summary
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-12 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców:
1) Cena ofertowa (C) – 60 %,2) Okres gwarancji (G) – 40 %,
Zamawiaj±cy przy wyborze najkorzystniejszej oferty bêdzie kierowa³ siê kryteriami, które maj± przypisan± wagê w skali od 0-100:
1) CENA OFERTY WAGA – 60%
Cena najni¿sza
Cena C= ------------------------------- x 60%
Cena oferowana badana
2) OKRES GWARANCJI I RÊKOJMI - WAGA 40%:
Minimalny okres gwarancji na monta¿ i rêkojmi za wady na wykonywany przedmiot zamówienia wymagany przez Zamawiaj±cego:
- 5 lat – 0pkt,
- wyd³u¿enie minimalnego terminu gwarancji o 1 rok – 20 pkt,
- wyd³u¿enie minimalnego terminu gwarancji o 2 lata – 40 pkt.
Najkorzystniejsz± bêdzie oferta, której suma kryteriów przedstawi najwy¿sz± ilo¶æ punktów
tj. C + G = Oferta najkorzystniejsza
Zamawiaj±cy przy wyliczaniu punktów za poszczególne kryteria ogranicza siê do dwóch miejsc po przecinku. Jednocze¶nie w przypadku niewype³nienia lub b³êdnego wype³nienia kryterium dotycz±cego „okresu gwarancji i rêkojmi”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e przyzna
0 pkt w tym kryterium.
Je¿eli nie bêdzie mo¿na dokonaæ wyboru oferty najkorzystniejszej ze wzglêdu na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy spo¶ród tych ofert wybierze ofertê z ni¿sz± cen±, a je¿eli zosta³y z³o¿one oferty o takiej samej cenie, Zamawiaj±cy wezwie Wykonawców, którzy z³o¿yli te oferty, do z³o¿enia w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego ofert dodatkowych.
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
ocena w kryterium - OKRES GWARANCJI I RÊKOJMI - WAGA 40%:Minimalny okres gwarancji na monta¿ i rêkojmi za wady na wykonywany przedmiot zamówienia wymagany przez Zamawiaj±cego:
- 5 lat – 0pkt,
- wyd³u¿enie minimalnego terminu gwarancji o 1 rok – 20 pkt,
- wyd³u¿enie minimalnego terminu gwarancji o 2 lata – 40 pkt.
Zamawiaj±cy przy wyliczaniu punktów za poszczególne kryteria ogranicza siê do dwóch miejsc po przecinku. Jednocze¶nie w przypadku niewype³nienia lub b³êdnego wype³nienia kryterium dotycz±cego „okresu gwarancji i rêkojmi”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e przyzna
0 pkt w tym kryterium.
Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejsze oferty z mo¿liwo¶ci± prowadzenia negocjacji. Negocjacje tre¶ci oferty:
a) nie mog± prowadziæ do zmiany tre¶ci SWZ
b) mog± dotyczyæ tylko tych elementów tre¶ci oferty, które podlegaj± ocenie w ramach kryteriów oceny ofert
c) maj± charakter poufny.
Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) Mo¿e zaprosiæ wykonawców do negocjacji ofert z³o¿onych
w odpowiedzi na og³oszenie o zamówieniu, je¿eli nie podlega³y one odrzuceniu. Do negocjacji zostan± zaproszeni wykonawcy, których oferty spe³niaj± w najwy¿szym stopniu kryteria oceny ofert okre¶lone w Rozdziale XIX SWZ stosowane w celu ograniczenia liczby wykonawców.
2) Zamawiaj±cy przewiduje ograniczenie liczby wykonawców, których zaprosi do negocjowania do 3.
3) Zamawiaj±cy jednocze¶nie ma prawo nie prowadziæ negocjacji z ¿adnym
z Wykonawców i dokonaæ wyboru najkorzystniejszej oferty spo¶ród niepodlegaj±cych odrzuceniu ofert z³o¿onych w odpowiedzi na og³oszenie o zamówieniu.
4) Wykonawca nie ma obowi±zku uczestniczyæ w negocjacjach, a jego oferta nie zostanie odrzucona.
5) Zaproszenie do negocjacji bêdzie zawieraæ termin, miejsce oraz sposób prowadzenia negocjacji, a tak¿e kryteria oceny ofert w ramach których bêd± prowadzone negocjacje w celu ulepszenia tre¶ci oferty.
6) Zamawiaj±cy niezw³ocznie po przeprowadzeniu wszystkich negocjacji, informuje wszystkich Wykonawców, których oferty nie zosta³y odrzucone o zakoñczeniu negocjacji i wzywa do z³o¿enia ofert dodatkowych.
7) Oferta dodatkowa nie mo¿e byæ mniej korzystna w ¿adnym z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji ni¿ oferta z³o¿ona w odpowiedzi na og³oszenie o zamówieniu. W przypadku braku z³o¿enia przez Wykonawcê oferty dodatkowej, wi±¿±c± ofert± jest oferta pierwotna.
8) Oferta przestaje wi±zaæ Wykonawcê w zakresie, w jakim z³o¿y³ on ofertê dodatkow± zawieraj±c± korzystniejsze propozycje w ramach ka¿dego z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji.
9) Oferta dodatkowa, która jest mniej korzysta w którymkolwiek z kryteriów oceny ofert wskazanym z zaproszeniu do negocjacji ni¿ oferta z³o¿ona w odpowiedzi na og³oszenie o zamówieniu, zostaje odrzucona.
10) Wymagania dotycz±ce sporz±dzenia i przekazania oferty okre¶lone w niniejszej SWZ maj± jednocze¶nie zastosowanie do oferty dodatkowej.
1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy
w wysoko¶ci 5% ceny ca³kowitej podanej w ofercie.
INNE PRZETARGI ¦WIERKLANIEC
wiêcej: przetargi ¦WIERKLANIEC »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na przebudowie pomieszczeñ przyziemia budynków B, B1 i C w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja, przebudowa i doposa¿enie SOR (...)".
- Poprawa efektywno¶ci energetycznej Gminnego Centrum Kultury w Polichnie
- Budowa zadaszenia na dworcu autobusowym w Lesku - etap III - modernizacja nawierzchni peronów oraz terenów zielonych.
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w technologii modu³owej dla budowy Centrum Aktywno¶ci na os. Jagielloñskim w Krakowie
- Dostawa i monta¿ systemów fotowoltaicznych na obiektach sportowych MCSiR w Nowym Targu - realizacja projektu Sportowa Polska 2022.
- Budowa zbiorników wodnych ma³ej retencji w Gminie Ciechanowiec
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.