eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WęgliniecDowóz uczniów niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Zgorzelcu



Ogłoszenie z dnia 2024-10-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Dowóz uczniów niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Zgorzelcu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Węgliniec

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821411

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Sikorskiego 3

1.5.2.) Miejscowość: Węgliniec

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-940

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wegliniec@wegliniec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wegliniec.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/wegliniec

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dowóz uczniów niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Zgorzelcu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bdecfb03-ad79-4476-92fb-d4d6fcb0aee5

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00569745

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00019515/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Dowóz uczniów niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Zgorzelcu w roku szkolnym 2024/2025

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00511232

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZI.271.21.2024.ZP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dowóz i odwóz 14 uczniów niepełnosprawnych (w tym dwóch uczniów na wózku inwalidzkim) do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Zgorzelcu na trasie:– Ruszów (ul. Jana III Sobieskiego, ul. Szklana, ul. Łużycka) - Stary Węgliniec (ul. Głowackiego, ul. Konopnickiej, ul. Skrajna) – Zielonka – Węgliniec (ul. Sportowa, ul. Kochanowskiego, ul. Sikorskiego, ul. Kolejowa) - Zgorzelec (ul. Armii Krajowej 10-10a). Kurs poranny – godz. 7.00 wyjazd Stary Węgliniec ul. Głowackiego. Kurs popołudniowy: godz. 15.00 wyjazd Zgorzelec.
2. Godziny dowozów i odwozów mogą, po uzgodnieniu, ulegać zmianie na podstawie pisemnego zawiadomienia bez konieczności wprowadzania aneksu do umowy.
3. Długość trasy – 60,5 km (w jedną stronę).
UWAGA ! W związku z wyłączeniem z ruchu drogi 296 na odcinku Węgliniec – Stary Węgliniec, w okresie od 04.11.2024r. do 30.11.2024r. przejazd odbywa się objazdem przez teren leśny w Zielonce. W związku z tym trasa jest dłuższa o ok. 6 km. Przejazd przez las odbywa się w porozumieniu między Zamawiającym a Nadleśnictwem Węgliniec.
4. Dowóz uczniów odbywać się będzie od poniedziałku do piątku każdego tygodnia, w dni nauki szkolnej, w oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 11 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2023r. poz. 1211), w okresie od 4 listopada 2024r. do 27 czerwca 2025r. z wyłączeniem przerw świątecznych, ferii zimowych i letnich oraz innych dni wolnych od zajęć, tj. przez maks. 144 dni. W razie ustalenia dodatkowych dni nauki szkolnej lub w przypadku zaistnienia konieczności dowozu dzieci w dni dodatkowe lub na innych dodatkowych trasach Wykonawca zobowiązany będzie do ich realizacji, w ramach niniejszego zamówienia.
5. Usługa nie obejmuje dowozu uczniów na inne zajęcia niż obowiązkowe zajęcia szkolne organizowane i prowadzone przez daną szkołę, tzn. nie obejmuje zajęć dodatkowych nie należących do zadań szkoły w których dziecko bierze udział na skutek decyzji rodzica/opiekuna prawnego (np. zajęcia rehabilitacyjne).
6. Wykonawca ma obowiązek zapewnić opiekę nad uczniami w czasie dowozu i odwozu. Opiekunem nie może być kierowca pojazdu.
7. Zamawiający żąda, aby osoby zatrudniane przez Wykonawcę do sprawowania opieki nad uczniami były pełnoletnie i posiadały pełną zdolność do czynności prawnych oraz nie figurowały w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Przed zleceniem sprawowania opieki Wykonawca zobowiązany jest do sprawdzenia rejestru zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 16 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024r. poz. 560). Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli Wykonawcy w zakresie wypełnienia tego obowiązku.
8. Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo uczniów w czasie wsiadania i wysiadania oraz podczas jazdy.
9. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić realizację przedmiotu zamówienia przez osoby posiadające odpowiednio stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia oraz kursy/szkolenia wymagane przepisami obowiązującego prawa.
10. Do obowiązków opiekuna należy w szczególności:
1) opieka, nadzór i zapewnienie bezpieczeństwa podczas przewozu dzieci z miejsc zamieszkania do SOSW w Zgorzelcu oraz w drodze powrotnej, podczas każdego kursu;
2) zapewnienie pomocy dzieciom przy bezpiecznym wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu;
3) odbieranie dzieci od rodziców/opiekunów prawnych sprzed domów i zaprowadzenie do pojazdu, a następnie z pojazdu do szkoły, gdzie dziecko należy przekazać pod opiekę nauczyciela lub innej osoby wyznaczonej przez daną szkołę;
4) po zakończonych zajęciach - odbiór dzieci z danej szkoły, zaprowadzenie do pojazdu oraz po odwiezieniu przed dom przekazanie pod opiekę rodziców/opiekunów prawnych. Nie dopuszcza się przekazywania dzieci osobom nieupoważnionym;
5) podejmowanie decyzji co do dalszego postępowania w przypadku awarii pojazdu lub wypadku, uwzględniając wraz z kierowcą działania zmierzające w pierwszej kolejności do zapewnienia bezpieczeństwa uczniom, a także do zminimalizowania strat materialnych.
11. Zamawiający zastrzega, że liczba dzieci uprawnionych do dowozu w ramach przedmiotu zmówienia, może ulec zmianie, tj. może się zmniejszyć lub zwiększyć, na co Zamawiający nie ma wpływu.
12. Niedopuszczalne jest aby w trakcie dowozu i odwozu uczniów jechała większa liczba dzieci niż liczba miejsc przeznaczonych dla pasażerów (według dowodu rejestracyjnego pojazdu).
13. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot umowy z wykorzystaniem środków transportu przystosowanych do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej, odpowiadających wymogom określonym w ustawie z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym oraz ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym.
14. Wykonawca zobowiązany jest wykonać usługi objęte zamówieniem środkami transportu oznaczonymi zgodnie z obowiązującymi przepisami.
15. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić odpowiednią liczbę miejsc siedzących do wymagań danej trasy i aktualnie obowiązujących przepisów drogowych, w tym także podczas zmiany wymagań dotyczących transportu publicznego w czasie epidemii, pandemii lub innych zagrożeń.
16. Przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu zamówienia, najpóźniej w dniu 04.11.2024r. Wykonawca składa na piśmie następujące dokumenty:
1) „Standardy ochrony małoletnich” o których mowa w ustawie z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024r. poz. 560);
2) „Regulamin przewozu osób” opracowany przez przewoźnika zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 grudnia 2010r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2023r. poz. 2778).
Wymienione dokumenty zostaną przekazane rodzicom dzieci dowożonych.
17. Zamawiający przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu przekaże Wykonawcy imienny wykaz uczniów wraz z ich adresami zamieszkania. W celu udostępnienia danych takich jak: imiona i nazwiska oraz adresy zamieszkania dzieci objętych usługą dowozu, Wykonawca zobowiązany będzie podpisać umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych.
18. Zamawiający i Wykonawca obowiązani są współdziałać przy wykonaniu niniejszej umowy, w celu należytej jej realizacji.
19. Kierowca rozpoczyna jazdę po uzyskaniu zgody opiekuna uczniów.
20. Kierowca prowadzący pojazd musi wykazywać się odpornością psychiczną na nietypowe, często głośne zachowania dzieci oraz prowadzić pojazd w sposób łagodny.
21. Zamawiający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy.
22. Wykonawca gwarantuje, iż w sytuacjach awaryjnych na własny koszt zabezpieczy zastępczy środek transportu, w sposób zapewniający dowóz i odwóz uczniów do szkół oraz opiekę nad tymi uczniami.
23. W przypadku nie wywiązania się przez Wykonawcę z sytuacji awaryjnej Zamawiający zapewni środki transportu na koszt Wykonawcy.
24. Usługa dowozu dzieci niepełnosprawnych świadczona będzie pojazdem samochodowym dopuszczonym do ruchu zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym, spełniającym minimalne parametry techniczne:
1) pojazd podstawowy wyprodukowany nie wcześniej niż w 2009 roku,
2) pojazd wyposażony w siedzenia z pasami trzypunktowymi, sprawnymi technicznie (posiadającymi aktualne badania techniczne lub świadectwo homologacji),
3) pojazd posiada system ABS/ASR,
4) pojazd wyposażony w tylną hydrauliczną windę załadunkową o udźwigu nie mniejszym niż 400 kg z możliwością uruchamiania z zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu, posiadającą ważne badanie UDT lub rampę o kącie nachylenia po wysunięciu max 13 stopni + wciągarka wspomagana elektrycznie oraz wyposażony w system zabezpieczający wózek inwalidzki przed przemieszczaniem się po pojeździe w czasie jazdy,
5) pojazd oznakowany zgodnie z obowiązującymi przepisami,
6) pojazd wyposażony w gaśnice przeciwpożarowe z aktualnym badaniem oraz młoteczki do ewentualnego rozbicia szyb umieszczone w widocznych miejscach,
7) pojazd wyposażony w sprawną klimatyzację, ogrzewanie i oświetlenie,
25. Zgodnie z definicją zawartą w ustawie Prawo o ruchu drogowym:
- pod pojęciem „samochód osobowy” należy rozumieć pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu;
- pod pojęciem „autobus” należy rozumieć pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą.
26. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania pojazdu w należytym stanie sanitarnym, wizualnym i technicznym.
27. W przypadku konieczności czasowego wycofania z ruchu pojazdu, którym świadczone są usługi stanowiące przedmiot zamówienia, Wykonawcy przysługiwać będzie możliwość wprowadzenia pojazdu zastępczego na okres nie dłuższy niż 30 dni kalendarzowych. Pojazd zastępczy musi być przystosowany do transportu osób niepełnosprawnych, z możliwością transportu nie mniej niż 14 pasażerów (w tym dwóch na wózku inwalidzkim). Wprowadzenie pojazdu zastępczego wymagać będzie złożenia pisemnego wniosku, uzasadniającego konieczność jego wprowadzenia wraz z kopią dowodu rejestracyjnego zastępczego pojazdu samochodowego. Dodatkowo na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić dokumenty potwierdzające konieczność czasowego wycofania z ruchu pojazdu podstawowego.
28. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany pojazdu w przypadku wystąpienia okoliczności trwale uniemożliwiającej świadczenie usługi tym pojazdem, spowodowanej całkowitą kasacją, kradzieżą pojazdu oraz zmianą liczby przewożonych dzieci pod warunkiem wykazania przez Wykonawcę, że nowy pojazd posiada parametry techniczne nie gorsze niż pojazd wskazany w ust. 27.
29. Propozycję zmiany o której mowa w ust. 28 wraz z uzasadnieniem przyczyny zmiany pojazdu samochodowego oraz podaniem parametrów technicznych, należy złożyć nie później niż na 3 dni kalendarzowych przed planowanym wprowadzeniem nowego pojazdu.

4.5.3.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

85312110-3 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 115056,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 126288,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 115056,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Krzysztof Chroma

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6151407636

7.3.3) Ulica: ul.3 Maja 28 Czerwona Woda

7.3.4) Miejscowość: Węgliniec

7.3.5) Kod pocztowy: 59-940

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 115056,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-06-27

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.