eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WęgliniecDowóz uczniów niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Zgorzelcu



Ogłoszenie z dnia 2024-09-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Zgorzelcu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Węgliniec

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821411

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Sikorskiego 3

1.5.2.) Miejscowość: Węgliniec

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-940

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wegliniec@wegliniec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wegliniec.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dowóz uczniów niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Zgorzelcu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bdecfb03-ad79-4476-92fb-d4d6fcb0aee5

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00511232

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00019515/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Dowóz uczniów niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Zgorzelcu w roku szkolnym 2024/2025

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/wegliniec

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/wegliniec

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w j. polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/wegliniec
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w zakresie określonym w Rozdziale 11 SWZ, odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”, z uwzględnieniem zapisów Rozdziału 15. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz
informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość
do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
3. Zamawiający i Wykonawcy mogą również komunikować się za pomocą poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: wegliniec@wegliniec.pl
4. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za
pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.: 1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512
kb/s, 2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer, 4) włączona obsługa JavaScript, 5) zainstalowany program Adobe Acrobat
Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, 6) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8, 7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
5. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: 1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/strona/1-
regulamin w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący, 2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków
dostępnej https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view
6. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
7. Oferta powinna być: 1) sporządzona na podstawie załączników niniejszej SWZ w języku polskim, 2) złożona przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tzn. za pośrednictwem platformazakupowa.pl, 3) podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub elektronicznym podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.
8. Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców muszą być zgodne z Załącznikiem nr 2 do „Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”, zwanego dalej Rozporządzeniem KRI.
9. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
10. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń: .zip, .7Z
11. Wśród rozszerzeń powszechnych a niewystępujących w Rozporządzeniu KRI występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages.
Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale 42 SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale 42 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZI.271.21.2024.ZP

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dowóz i odwóz 14 uczniów niepełnosprawnych (w tym dwóch uczniów na wózku inwalidzkim) do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Zgorzelcu na trasie:– Ruszów (ul. Jana III Sobieskiego, ul. Szklana, ul. Łużycka) - Stary Węgliniec (ul. Głowackiego, ul. Konopnickiej, ul. Skrajna) – Zielonka – Węgliniec (ul. Sportowa, ul. Kochanowskiego, ul. Sikorskiego, ul. Kolejowa) - Zgorzelec (ul. Armii Krajowej 10-10a). Kurs poranny – godz. 7.00 wyjazd Stary Węgliniec ul. Głowackiego. Kurs popołudniowy: godz. 15.00 wyjazd Zgorzelec.
2. Godziny dowozów i odwozów mogą, po uzgodnieniu, ulegać zmianie na podstawie pisemnego zawiadomienia bez konieczności wprowadzania aneksu do umowy.
3. Długość trasy – 60,5 km (w jedną stronę).
UWAGA ! W związku z wyłączeniem z ruchu drogi 296 na odcinku Węgliniec – Stary Węgliniec, w okresie od 04.11.2024r. do 30.11.2024r. przejazd odbywa się objazdem przez teren leśny w Zielonce. W związku z tym trasa jest dłuższa o ok. 6 km. Przejazd przez las odbywa się w porozumieniu między Zamawiającym a Nadleśnictwem Węgliniec.
4. Dowóz uczniów odbywać się będzie od poniedziałku do piątku każdego tygodnia, w dni nauki szkolnej, w oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 11 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2023r. poz. 1211), w okresie od 4 listopada 2024r. do 27 czerwca 2025r. z wyłączeniem przerw świątecznych, ferii zimowych i letnich oraz innych dni wolnych od zajęć, tj. przez maks. 144 dni. W razie ustalenia dodatkowych dni nauki szkolnej lub w przypadku zaistnienia konieczności dowozu dzieci w dni dodatkowe lub na innych dodatkowych trasach Wykonawca zobowiązany będzie do ich realizacji, w ramach niniejszego zamówienia.
5. Usługa nie obejmuje dowozu uczniów na inne zajęcia niż obowiązkowe zajęcia szkolne organizowane i prowadzone przez daną szkołę, tzn. nie obejmuje zajęć dodatkowych nie należących do zadań szkoły w których dziecko bierze udział na skutek decyzji rodzica/opiekuna prawnego (np. zajęcia rehabilitacyjne).
6. Wykonawca ma obowiązek zapewnić opiekę nad uczniami w czasie dowozu i odwozu. Opiekunem nie może być kierowca pojazdu.
7. Zamawiający żąda, aby osoby zatrudniane przez Wykonawcę do sprawowania opieki nad uczniami były pełnoletnie i posiadały pełną zdolność do czynności prawnych oraz nie figurowały w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Przed zleceniem sprawowania opieki Wykonawca zobowiązany jest do sprawdzenia rejestru zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 16 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024r. poz. 560). Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli Wykonawcy w zakresie wypełnienia tego obowiązku.
8. Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo uczniów w czasie wsiadania i wysiadania oraz podczas jazdy.
9. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić realizację przedmiotu zamówienia przez osoby posiadające odpowiednio stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia oraz kursy/szkolenia wymagane przepisami obowiązującego prawa.
10. Do obowiązków opiekuna należy w szczególności:
1) opieka, nadzór i zapewnienie bezpieczeństwa podczas przewozu dzieci z miejsc zamieszkania do SOSW w Zgorzelcu oraz w drodze powrotnej, podczas każdego kursu;
2) zapewnienie pomocy dzieciom przy bezpiecznym wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu;
3) odbieranie dzieci od rodziców/opiekunów prawnych sprzed domów i zaprowadzenie do pojazdu, a następnie z pojazdu do szkoły, gdzie dziecko należy przekazać pod opiekę nauczyciela lub innej osoby wyznaczonej przez daną szkołę;
4) po zakończonych zajęciach - odbiór dzieci z danej szkoły, zaprowadzenie do pojazdu oraz po odwiezieniu przed dom przekazanie pod opiekę rodziców/opiekunów prawnych. Nie dopuszcza się przekazywania dzieci osobom nieupoważnionym;
5) podejmowanie decyzji co do dalszego postępowania w przypadku awarii pojazdu lub wypadku, uwzględniając wraz z kierowcą działania zmierzające w pierwszej kolejności do zapewnienia bezpieczeństwa uczniom, a także do zminimalizowania strat materialnych.
11. Zamawiający zastrzega, że liczba dzieci uprawnionych do dowozu w ramach przedmiotu zmówienia, może ulec zmianie, tj. może się zmniejszyć lub zwiększyć, na co Zamawiający nie ma wpływu.
12. Niedopuszczalne jest aby w trakcie dowozu i odwozu uczniów jechała większa liczba dzieci niż liczba miejsc przeznaczonych dla pasażerów (według dowodu rejestracyjnego pojazdu).
13. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot umowy z wykorzystaniem środków transportu przystosowanych do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej, odpowiadających wymogom określonym w ustawie z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym oraz ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym.
14. Wykonawca zobowiązany jest wykonać usługi objęte zamówieniem środkami transportu oznaczonymi zgodnie z obowiązującymi przepisami.
15. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić odpowiednią liczbę miejsc siedzących do wymagań danej trasy i aktualnie obowiązujących przepisów drogowych, w tym także podczas zmiany wymagań dotyczących transportu publicznego w czasie epidemii, pandemii lub innych zagrożeń.
16. Przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu zamówienia, najpóźniej w dniu 04.11.2024r. Wykonawca składa na piśmie następujące dokumenty:
1) „Standardy ochrony małoletnich” o których mowa w ustawie z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024r. poz. 560);
2) „Regulamin przewozu osób” opracowany przez przewoźnika zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 grudnia 2010r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2023r. poz. 2778).
Wymienione dokumenty zostaną przekazane rodzicom dzieci dowożonych.
17. Zamawiający przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu przekaże Wykonawcy imienny wykaz uczniów wraz z ich adresami zamieszkania. W celu udostępnienia danych takich jak: imiona i nazwiska oraz adresy zamieszkania dzieci objętych usługą dowozu, Wykonawca zobowiązany będzie podpisać umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych.
18. Zamawiający i Wykonawca obowiązani są współdziałać przy wykonaniu niniejszej umowy, w celu należytej jej realizacji.
19. Kierowca rozpoczyna jazdę po uzyskaniu zgody opiekuna uczniów.
20. Kierowca prowadzący pojazd musi wykazywać się odpornością psychiczną na nietypowe, często głośne zachowania dzieci oraz prowadzić pojazd w sposób łagodny.
21. Zamawiający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy.
22. Wykonawca gwarantuje, iż w sytuacjach awaryjnych na własny koszt zabezpieczy zastępczy środek transportu, w sposób zapewniający dowóz i odwóz uczniów do szkół oraz opiekę nad tymi uczniami.
23. W przypadku nie wywiązania się przez Wykonawcę z sytuacji awaryjnej Zamawiający zapewni środki transportu na koszt Wykonawcy.
24. Usługa dowozu dzieci niepełnosprawnych świadczona będzie pojazdem samochodowym dopuszczonym do ruchu zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym, spełniającym minimalne parametry techniczne:
1) pojazd podstawowy wyprodukowany nie wcześniej niż w 2009 roku,
2) pojazd wyposażony w siedzenia z pasami trzypunktowymi, sprawnymi technicznie (posiadającymi aktualne badania techniczne lub świadectwo homologacji),
3) pojazd posiada system ABS/ASR,
4) pojazd wyposażony w tylną hydrauliczną windę załadunkową o udźwigu nie mniejszym niż 400 kg z możliwością uruchamiania z zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu, posiadającą ważne badanie UDT lub rampę o kącie nachylenia po wysunięciu max 13 stopni + wciągarka wspomagana elektrycznie oraz wyposażony w system zabezpieczający wózek inwalidzki przed przemieszczaniem się po pojeździe w czasie jazdy,
5) pojazd oznakowany zgodnie z obowiązującymi przepisami,
6) pojazd wyposażony w gaśnice przeciwpożarowe z aktualnym badaniem oraz młoteczki do ewentualnego rozbicia szyb umieszczone w widocznych miejscach,
7) pojazd wyposażony w sprawną klimatyzację, ogrzewanie i oświetlenie,
25. Zgodnie z definicją zawartą w ustawie Prawo o ruchu drogowym:
- pod pojęciem „samochód osobowy” należy rozumieć pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu;
- pod pojęciem „autobus” należy rozumieć pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą.
26. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania pojazdu w należytym stanie sanitarnym, wizualnym i technicznym.
27. W przypadku konieczności czasowego wycofania z ruchu pojazdu, którym świadczone są usługi stanowiące przedmiot zamówienia, Wykonawcy przysługiwać będzie możliwość wprowadzenia pojazdu zastępczego na okres nie dłuższy niż 30 dni kalendarzowych. Pojazd zastępczy musi być przystosowany do transportu osób niepełnosprawnych, z możliwością transportu nie mniej niż 14 pasażerów (w tym dwóch na wózku inwalidzkim). Wprowadzenie pojazdu zastępczego wymagać będzie złożenia pisemnego wniosku, uzasadniającego konieczność jego wprowadzenia wraz z kopią dowodu rejestracyjnego zastępczego pojazdu samochodowego. Dodatkowo na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić dokumenty potwierdzające konieczność czasowego wycofania z ruchu pojazdu podstawowego.
28. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany pojazdu w przypadku wystąpienia okoliczności trwale uniemożliwiającej świadczenie usługi tym pojazdem, spowodowanej całkowitą kasacją, kradzieżą pojazdu oraz zmianą liczby przewożonych dzieci pod warunkiem wykazania przez Wykonawcę, że nowy pojazd posiada parametry techniczne nie gorsze niż pojazd wskazany w ust. 27.
29. Propozycję zmiany o której mowa w ust. 28 wraz z uzasadnieniem przyczyny zmiany pojazdu samochodowego oraz podaniem parametrów technicznych, należy złożyć nie później niż na 3 dni kalendarzowych przed planowanym wprowadzeniem nowego pojazdu.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

85312110-3 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-11-04 do 2025-06-27

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1) Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień w trybie z wolnej ręki, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp do 50% wartości zamówienia podstawowego.
2) Zamówienia, o których mowa w pkt 1 polegać będą na powtórzeniu czynności objętych przedmiotem zamówienia podstawowego.
Zakres zamówień przewidywanych może objąć:
a) realizację przewozów w dniach nauki szkolnej (udział uczniów w imprezach/spotkaniach organizowanych przez SOSW w Zgorzelcu).
b) realizację przewozów w innych niż dni nauki szkolnej (rekolekcje, odpracowywanie nauki w innych terminach, święta szkolne,
święta gminne, przewozy uczniów na imprezy organizowane przez zamawiającego, itp.)
3) Zamówienia te będą mogły zostać udzielone, gdy będzie to korzystne dla Zamawiającego lub zajdzie potrzeba ich wykonania.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu zastępczego (liczony w pełnych minutach) w czasie awari

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający wymaga wykazania przez wykonawcę ubiegającego się o udzielenia zamówienia, spełnienia warunki udziału w postępowaniu dotyczących [art. 112 ust 2 ustawy pzp]:
2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika z odrębnych przepisów [art. 114 ustawy pzp]:
Opis spełnienia warunków:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca:
2.2.1. wykaże, że posiada aktualną na dzień składania ofert licencję zezwalającą na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób obejmującej co najmniej obszar powiatu zgorzeleckiego zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 728 ze zm.).
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi do których realizacji te uprawnienia są wymagane
(ar. 117 ust. 2 Pzp).
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej [art. 116 ustawy pzp]:
Opis spełnienia warunków:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca:
2.4.1. wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonaniem, co najmniej jednej usługi polegającej na zbiorowym przewozie
uczniów niepełnosprawnych do szkół wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozów, o wartości nie mniejszej niż 100
000,00 zł brutto, zrealizowaną przez nieprzerwany okres 9 miesięcy w jednym roku szkolnym.
W przypadku wykazania kilku usług za kwoty mniejsze niż wymagana, kwoty wynikające z poświadczeń/referencji nie będą sumowane w celu potwierdzenia spełnienia postawionego warunku.
Zamawiający informuje, że nie dopuszcza sumowania usług w ramach wymaganego warunku wiedzy i doświadczenia.
Warunek ten ma być spełniony:
> samodzielnie przez wykonawcę, lub
> przez minimum jeden inny podmiot udostępniający wykonawcy swoją wiedze i doświadczenie i który zrealizuje te usługi,
lub
> w przypadku wykonawców wspólnych - samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców występujących wspólnie.
Uwagi:
1. Jeżeli wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), zamawiający nie dopuszcza by wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
2. Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez wykonawcę obejmuje szerszy zakres usług od wymaganych przez zamawiającego.
3. W przypadku złożenia przez wykonawców potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
2.4.2. wykaże, że dysponuje co najmniej jednym pojazdem samochodowym dopuszczonym do ruchu zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym, posiadającym zdolność przewozową (liczbę miejsc siedzących dla pasażerów) nie mniejszą niż 9 (w tym dwa dla osób na wózku inwalidzkim), przystosowanych do transportu osób niepełnosprawnych spełniającym minimalne parametry techniczne:
a) pojazd podstawowy wyprodukowany nie wcześniej niż w 2009 roku,
b) pojazd wyposażony w siedzenia z pasami trzypunktowymi, sprawnymi technicznie (posiadający aktualne badania
techniczne lub świadectwo homologacji),
c) pojazd posiadające system ABS/ASR,
d) pojazd wyposażony w tylną hydrauliczną windę załadunkową o udźwigu nie mniejszym niż 400 kg z możliwością uruchamiania z zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu, posiadającą ważne badanie UDT lub rampę o kącie nachylenia po
wysunięciu max 13stopni + wciągarka wspomagana elektrycznie oraz wyposażony w system zabezpieczający wózek inwalidzki przed przemieszczaniem się po pojeździe w czasie jazdy,
e) pojazd oznakowany zgodnie z obowiązującymi przepisami,
f) pojazd wyposażony w gaśnice przeciwpożarowe z aktualnym badaniem oraz młoteczki do ewentualnego rozbicia szyb umieszczone w widocznych miejscach,
g) pojazdy wyposażony w sprawną klimatyzację, ogrzewanie i oświetlenie.
2.4.3. wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą do sprawowania funkcji kierowcy, posiadającą prawo jazdy kat. B lub D lub D1 (odpowiednie do kierowania pojazdem samochodowym wskazanym w ofercie, którym świadczony będzie przedmiot zamówienia) i kwalifikacje uprawniające do przewozu osób, zgodnie z zapisami Rozdziału 7a ustawy z dnia 6
września 2001 r. o transporcie drogowym oraz minimum 2-letnie doświadczenie na stanowisku kierowcy w przewozie osób.
Zamawiający zweryfikuje czy wskazany w wykazie osób kierowca nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
2.4.4. wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą z kwalifikacjami do sprawowania opieki nad uczniami podczas dojazdu do i ze szkoły, Zamawiający zweryfikuje czy wskazany w wykazie osób opiekun nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
WAŻNE:
> Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia [art. 116 ust. 2 ustawy pzp].
> Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub usług, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w rozdziale 25 pkt 2.1 SWZ, dotyczy usług faktycznie przez niego wykonanych.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru sądowego lub z Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4
ustawy pzp, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
W przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ten składa każdy z wykonawców oddzielnie (jeśli dotyczy)

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. odpowiednie zezwolenie, licencję, koncesję lub potwierdzenie wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia określonych usług w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Przedmiotowy dokument winien wskazywać informacje w zakresie określonym w warunkach z rozdziału 24 pkt 2.2.1 SWZ.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z wykonawców.
2. wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne
dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Wykaz należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
W przedmiotowym wykazie usług wykonawca winien wskazać informacje w zakresie określonym w warunkach z rozdziału 24 pkt 2.4.1 SWZ.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z wykonawców.
3. wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
Wykaz należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
W przedmiotowym wykazie osób wykonawca winien wskazać informacje w zakresie określonym w warunkach z rozdziału 24 pkt 2.4.2 SWZ.
4. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.
W przedmiotowym wykazie osób wykonawca winien wskazać informacje w zakresie określonym w warunkach z rozdziału 24 pkt
2.4.3 oraz 2.4.4 SWZ.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: (Szczegółowe informacje zawarto w Rozdziale 15 SWZ) Inne wymagane oświadczenia lub dokumenty, które Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą:
1) wypełniony i podpisany formularz oferty – którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SWZ;
2) pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie: a) w przypadku podpisania oferty przez osoby niewymienione w odpisie z właściwego rejestru - pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy, b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego –pełnomocnictwo
może być sporządzone wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ;
3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Zamawiającemu niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 9 do SWZ);
4) oświadczenie składane w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna itp.) zgodnie z art. 117 ust. 2 i 3 ustawy pzp (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 10 do SWZ).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Szczegółowe informacje zawarto w rozdziale 15 ust. 5 SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Szczegółowe informacje zawiera załącznik nr 4 do SWZ - wzór umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-10-01 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/wegliniec

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-01 09:05

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów Ustawy, przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale IX Ustawy pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.