eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZakrzówekUsuwanie i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Zakrzówek



Ogłoszenie z dnia 2024-11-08

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usuwanie i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Zakrzówek

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZAKRZÓWEK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020138

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Żeromskiego 24

1.5.2.) Miejscowość: Zakrzówek

1.5.3.) Kod pocztowy: 23-213

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@zakrzowek.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zakrzowek.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usuwanie i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Zakrzówek

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-93ed4bf1-04c0-4751-beb3-bca955980584

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00587751

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00083016/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Usuwanie i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Zakrzówek

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://zakrzowek.ezamawiajacy.pl/pn/zakrzowek/demand/182452/notice/public/details

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zakrzowek.ezamawiajacy.pl/pn/zakrzowek/demand/182452/notice/public/details

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.1. Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji:
za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://zakrzowek.ezamawiajacy.pl/pn/zakrzowek/demand/182452/notice/public/details w zakładce „Korespondencja”. Instrukcja korzystania z systemu jest dostępna pod wyżej wskazanym adresem.
pytania do SWZ należy zadawać za pośrednictwem platformy zakupowej zamawiającego przez link
https://zakrzowek.ezamawiajacy.pl/pn/zakrzowek/demand/182452/notice/public/details
– w sytuacjach awaryjnych np. w przypadku braku dostępności Platformy, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: gmina@zakrzowek.pl.
1.2. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest:
– w zakresie przedmiotu zamówienia: Ewelina Stańko, e mail: gmina@zakrzowek.pl
– w zakresie procedury: Sławomir Głaz, e mail: gmina@zakrzowek.pl
1.3. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu (godziny pracy Zamawiającego: 730 - 1530 w dni robocze). Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazywanym na adres e-mail Zamawiającego przyjmuje się datę dostarczenia wiadomości na adres e-mail Zamawiającego. W przypadku skorzystania z Platformy za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę.
1.4. Ogólne zasady korzystania z Platformy:
1.4.1. zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie https://zakrzowek.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl.
1.4.2. Wykonawca po wybraniu opcji „Przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
1.4.3. Rejestracja konta następuje automatycznie poprzez:
– podpisanie się pod wnioskiem podpisem elektronicznym (kwalifikowanym, osobistym lub profilem zaufanym)
lub
– kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu
lub
– jeżeli użytkownik nie podpisze się na wniosku ani nie skontaktuje się telefonicznie, konto zostanie automatycznie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych.
1.4.4. Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania poprzez kafelek „Wiadomości” kierujący do modułu korespondencji.
1.5. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ. Wniosek należy przesłać za pośrednictwem Platformy Zakupowej przez:
1.5.1. pytania Zamawiającemu, Wykonawca klika lewym przyciskiem myszy klawisz ZADAJ PYTANIE. Powoduje to otwarcie okna, w którym należy uzupełnić dane Wykonawcy tj. Nazwę i adres mail, temat oraz treść/przedmiot pytania, po wypełnieniu wskazanych pól wraz z wymaganym kodem weryfikującym z obrazka Wykonawca klika akcję POTWIERDŹ, wykonawca uzyskuje potwierdzenie wysłania pytania poprzez komunikat systemowy "Pytanie wysłane".
1.5.2. Kafel „Wiadomości” (po przystąpieniu do postępowania) dostępny w postępowaniu. W celu wysłania wiadomości do Zamawiającego klika na akcję „Utwórz nową wiadomość” wypełnia temat oraz treść/przedmiot pytania, a następnie klika akcję „Wyślij”.
Ze względu na ograniczoną liczbę znaków pozostałe wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej znajdują się w pkt. 8 SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), dalej RODO, informuję, iż:

1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Zakrzówek, ul. Żeromskiego 24, 23-213 Zakrzówek, adres e-mail: gmina@zakrzowek.pl, nr tel. 81 821 50 02.
2. Kontakt z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych w sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych oraz realizacji przysługujących Państwu praw związanych z ich przetwarzaniem możliwy jest pod adresem e-mail: iod@data partners.pl.
3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na: „Usuwanie i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Zakrzówek” prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji.
4. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania na podstawie art. 18 oraz art. 74 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (dalej: „Ustawa Pzp”) oraz podmioty, z którymi zawarto umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
5. Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 Ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, dane osobowe przechowywane będą przez cały okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6. Posiadają Państwo:
– na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących;
– na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych Państwa dotyczących*;
– na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych**;
– prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy Państwo uznają, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Państwa narusza przepisy RODO.
7. Nie przysługuje Państwu:
– w związku z art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
– prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
– na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
8. Podanie przez Państwa danych osobowych jest niezbędne do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Niepodanie danych osobowych wyłącza możliwość udziału w wyżej wymienionym postępowaniu.

*Wyjaśnienie: skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
**Wyjaśnienie: w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.16.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, załadunek, transport, zdeponowanie i utylizacja odpadów zawierających azbest zalegających na posesjach z terenu Gminy Zakrzówek.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
1) Zabezpieczenie odpadów zgodnie z przepisami (pakowanie).
2) Przygotowanie do transportu i załadunek.
3) Uporządkowanie miejsca wykonania usługi z odpadów w sposób uniemożliwiający ich emisję do środowiska.
4) Transport odebranych odpadów.
5) Zdeponowanie (przekazania odpadów na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwienie odpadów niebezpiecznych) i utylizacja odpadów zawierających azbest w ilości 727Mg.
6) Ilość wskazana w pkt 5 jest wielkością szacunkową i zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia zakresu rzeczowego wskazanych ilości na skutek dokonania faktycznego pomiaru powierzchni oraz masy usuwanych wyrobów podczas realizacji zamówienia. Zamawiający i Wykonawca zobowiązani są do wzajemnego informowania się o zmianach ilościowych, co do zakresu usługi.
7) Zamawiający informuje, że minimalna ilość usuniętych wyrobów zawierających azbest wyniesie 360,00 Mg.
8) W przypadku większego niż zadeklarowanego zakresu ostateczna wartość wykonanej usługi będzie wynikała z rozliczenia kosztorysowego i będzie uzależniona od ilości gospodarstw zainteresowanych wykonaniem usługi oraz możliwości finansowych Zamawiającego. Rzeczywista wartość umowy zostanie ustalona na podstawie protokołów odbioru wyrobów zawierających azbest
z terenu Gminy Zakrzówek.
3. Wykonawca po podpisaniu umowy o powierzeniu danych osobowych otrzyma od Zamawiającego wykaz nieruchomości, z których będzie dokonany odbiór azbestu oraz wyrobów zawierających azbest.
4. Do obowiązków Wykonawcy należy również:
1) organizacja i zabezpieczenie miejsca wykonywania prac, w szczególności zapewnienie warunków bezpiecznego usuwania wyrobów zawierających azbest z miejsc ich występowania oraz wykonywania prac związanych z usuwaniem wskazanych wyrobów w sposób uniemożliwiający emisję do środowiska,
2) sporządzenie protokołu, który będzie zawierał następujące informacje:
 imię i nazwisko osoby, od której będą odbierane odpady,
 wskazanie miejsca odbioru, datę odbioru,
 rodzaj odpadów, ilość odpadów (w Mg),
 podpis właściciela nieruchomości.
3) przedłożenie wykazu nieruchomości, z których został odebrany
i unieszkodliwiony azbest, zawierającego ilość azbestu i wyrobów zawierających azbest ze wszystkich nieruchomości w Mg oraz rodzaj usuniętych wyrobów (np. płyty faliste, płyty płaskie),
4) udokumentowanie przekazania odpadów azbestu do unieszkodliwienia poprzez dostarczenie Zamawiającemu karty przekazania odpadów.
5) ustalenia daty odebrania azbestu oraz wyrobów zawierających azbest z właścicielami nieruchomości, u których ma być świadczona usługa,
5. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także za zniszczenie własności prywatnej i osób prawnych spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem, związane z realizacją niniejszego zmówienia.
6. Zadanie realizowane jest w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” zgodnie z umową między NFOŚiGW w Warszawie i WFOŚiGW w Lublinie. Zgodnie ze zobowiązaniami programu Wykonawca jest zobowiązany przekazywać odpady objęte przedmiotem zamówienia na składowisko odpadów niebezpiecznych, zgodnie z art. 20 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.) do najbliżej położonych miejsc, w których mogą być poddane odzyskowi lub unieszkodliwieniu.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45262660-5 - Usuwanie azbestu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90650000-8 - Usługi usuwania azbestu

90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1 Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryteriami określonymi poniżej.
Kryteriami oceny ofert są:

1. Oferowana cena – 60%
W powyższym kryterium oceniana będzie cena brutto oferty. Maksymalną ilość punktów – 60 pkt. otrzyma oferta z najniższą ceną, pozostałe oferty będą oceniane według następującego wzoru:

Najniższa cena
C = ------------------------------ x 60 pkt
Cena badanej oferty

Gdzie:
C – liczba punktów, jaką dana oferta otrzyma w kryterium „Oferowana cena”


2. Czas reakcji – 40%

W powyższym kryterium oceniany będzie czas od zgłoszenia przez Zamawiającego żądania wykonania usługi do faktycznego rozpoczęcia wykonania usługi przez Wykonawcę (potwierdzonego protokołem odbioru odpadów zawierających azbest od mieszkańca).

W kryterium „Czas reakcji” zastosowana zostanie następująca punktacja:


Czas reakcji Liczba pkt (R)
do 6 dni roboczych od zgłoszenia 0 pkt
do 4 dni roboczych od zgłoszenia 20 pkt
do 2 dni roboczych od zgłoszenia 40 pkt

Gdzie:
R – liczba punktów, jaką dana oferta otrzyma w kryterium „Czas reakcji”

W powyższym kryterium można otrzymać maksymalnie 40 punktów.

2. Łączna ilość punktów otrzymanych przez wykonawcę będzie sumą punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach (maksymalnie 100 punktów).
P = C + R

Gdzie
P – suma punktów przyznanych danej ofercie
C – ilość punktów w kryterium „Oferowana cena”
R – ilość punktów w kryterium „Czas reakcji”

4 Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
5 Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najwyższą ilością punktów określonych w kryteriach.
6 Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną. Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli oferty o takiej samej najniższej cenie, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych w zakresie dotyczącym ceny. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą przedstawić ceny wyższej niż w pierwotnie złożonych ofertach.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Wykonawcy ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) Posiadanie uprawnień do wykonywania działalności gospodarczej objętej zamówieniem, w zakresie transportu odpadów zawierających azbest o kodzie 17 06 05*- materiały budowlane zawierające azbest – tj. posiada wpis do rejestru Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) w Dziale VII – Transportujący odpady, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek powinni spełniać ci Wykonawcy bądź Wykonawca, którzy wykonają usługę, do której realizacji te uprawnienia są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, którą część usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie potwierdzenia wpisu do rejestru Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) w Dziale VII – Transportujący odpady o ile Wykonawca nie wskaże numeru rejestracyjnego z Bazy Danych o Odpadach (BDO) w załączniku nr 3 do SWZ.
b) Wystarczającym jest złożenie wraz z ofertą oświadczenia (załącznik nr 3 do SWZ), na podstawie którego Zamawiający uzna że Wykonawca posiada:
1) decyzję w zakresie transportu odpadów zawierających azbest zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.).
2) aktualną umowę ze składowiskiem odpadów na odbiór i utylizację odpadów azbestowych lub aktualne zaświadczenia z składowiska odpadów potwierdzające zawarcie ww. umowy
UWAGA!
Zamawiający nie wymaga składania innych podmiotowych środków dowodowych w zakresie opisanych warunków, ale Wykonawca będzie zobowiązany udowodnić na każdym etapie prowadzonego postępowania, że złożone oświadczenie odpowiada prawdzie, jeżeli Zamawiający poweźmie wątpliwości co do prawdziwości złożonego oświadczenia.
Zamawiający informuje, że złożenie oświadczenia które nie polega na prawdzie stanowi przestępstwo opisane w art. 297 Kodeksu karnego polegające na wyłudzeniu zamówienia zagrożone karą do 5 lat pozbawienia wolności.
2. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie precyzuje wymagań
w zakresie tego warunku.
3. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek uznaje się za spełniony, jeżeli Wykonawcy zrealizowali w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w ramach nie więcej niż dwóch umów, usługę o łącznej wartości co najmniej 100 000,00 zł brutto, polegającą na demontażu, transporcie i utylizacji pokryć dachowych zawierających azbest oraz transport tych pokryć do utylizacji.
Okres wyrażony powyżej w latach (w okresie ostatnich 3 lat) liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Wartość podaną w walutach innych niż PLN wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP dla danej waluty z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w BZP. Jeżeli w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu NBP nie opublikował informacji o średnim kursie walut, zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego kolejnego dnia, w którym NBP opublikował ww. informacje.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie wykazu usług według załącznika nr 7 do SWZ, potwierdzających zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy do wykonania zamówienia.
Wykaz usług wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że powyższy warunek spełnia co najmniej jeden Wykonawca.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, według załącznika nr 6 do SWZ,
b) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego
wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 9 do SWZ).

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) potwierdzenie wpisu do rejestru Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) w Dziale VII – Transportujący odpady o ile Wykonawca nie wskaże numeru rejestracyjnego z Bazy Danych o Odpadach (BDO) w składanym wraz ofertą załączniku nr 3 do SWZ.
b) wykaz wykonanych usług polegających na demontażu, transporcie i utylizacji pokryć dachowych zawierających azbest oraz transport tych pokryć do utylizacji według załącznika nr 7 do SWZ, potwierdzających zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy do wykonania zamówienia,

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga od Wykonawców przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

11.1. Formularz oferty wraz z wymaganymi załącznikami sporządzony wg wzoru Formularza oferty stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ. W przypadku złożenia oferty na innym formularzu niż załącznik nr 2 do SWZ, powinien one zawierać wszystkie wymagane informacje określone w tym załączniku. Formularz generowany przez Platformę Zakupową jest ,,narzędziem technicznym” niezbędnym do złożenia oferty na Platformie, nie stanowi on jednak faktycznego formularza ofertowego. Formularz oferty nie podlega uzupełnieniu.
11.1.1. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiące załącznik nr 3 do SWZ.
11.1.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 11.1.1 według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
11.1.3. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności dołączając do oferty zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, zgodnie z załącznikiem nr 4b do SWZ. Wykonawca może przedstawić też inny środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności:
1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
2. sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
3. czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
11.1.4. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane - w takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4c do SWZ.
11.1.5. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, przy czym, Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Informację w tym zakresie wykonawca uzupełnia w załączniku nr 3 lub 4a do SWZ.
11.1.6. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy - jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 6. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców pełnomocnictwo podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

6.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu każdego ze wspólników. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (tj. w formie elektronicznej (opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub postaci elektronicznej opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie z art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy.
6.2 Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w rozdziale 6 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie według załącznika nr 3 do SWZ. Oświadczenia potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.3 W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4c do SWZ.
6.4 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu - zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 7.1.
6.5 Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z postępowania – zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 7.1.
6.6 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ. Dokumenty te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
Ze względu na ograniczoną liczbę znaków pozostałe wymagania znajdują się w rozdz. 7 SWZ

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1) Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron w formie sporządzonego na piśmie aneksu, który stanowić będzie integralną część umowy.
2) Niedopuszczalna jest jednak pod rygorem nieważności zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzenie nowych postanowień do umowy niekorzystnych dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty na podstawie, której dokonano wyboru oferty Wykonawcy, chyba, że wprowadzenie takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
3) Strony przewidują możliwość dokonania zmian postanowień niniejszej Umowy w przypadku wystąpienia następujących okoliczności:
a) zmiany wysokości wynagrodzenia, które zostanie odpowiednio zmniejszone w przypadku, gdy dostawy objęte przedmiotem Umowy nie zostały wykonane w całości, lecz w części,
b) zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu okoliczności wskazanych w ust. 3,
c) zmiany zakresu dostaw poprzez ich ograniczenie w sytuacji, gdy wykonanie dostaw okazało się zbędne, zmieniły się okoliczności związane z wykonaniem Umowy lub wykonanie dostaw nie leży w interesie publicznym lub Zamawiającego,
d) zmian niezależnych od Zamawiającego w związku z zawarciem umowy z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie
e) zmiany regulacji prawnych odnoszących się do praw i obowiązków stron Umowy, wprowadzonych po zawarciu Umowy, wywołujących niezbędną potrzebę zmiany sposobu realizacji Umowy. W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w zdaniu poprzedzającym możliwa jest zmiana sposobu realizacji Umowy w zakresie adekwatnym do przyczyny powodującej konieczność zmiany,
f) wystąpienia siły wyższej, rozumianej jako zdarzenie bądź połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z Umowy, których Zamawiający lub Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie mogli przewidzieć i im przeciwdziałać,
g) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy okoliczność prawna, faktyczna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania Umowy,
h) zmiany Podwykonawcy uczestniczącego w realizacji Umowy, jeżeli Wykonawca określi go co do tożsamości w ofercie lub rezygnacji z Podwykonawcy. Zmiana taka nie wymaga aneksu do Umowy,
i) zmiany wysokości obowiązującej stawki podatku VAT w sytuacji, gdy w trakcie realizacji przedmiotu Umowy nastąpi zmiana stawki podatku VAT dla dostawy objętej przedmiotem Umowy. Zmiana taka nie wymaga aneksu do Umowy,
j) zmiany danych teleadresowych. Zmiana taka nie wymaga aneksu do Umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-18 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://zakrzowek.ezamawiajacy.pl/pn/zakrzowek/demand/182452/notice/public/details

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-18 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-17

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.