Ogłoszenie z dnia 2024-11-18
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Utworzenie 16 nowych miejsc opieki w ramach programu „MALUCH+” 2022-2029 u 2 dziennych opiekunów w Tomaszowie Mazowieckim przy ul. Jerozolimskiej 6”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO TOMASZÓW MAZOWIECKI
1.3.) Oddział zamawiającego: URZĄD MIASTA TOMASZÓW MAZOWIECKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648310
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: POW 10/16
1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-200
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 447244359
1.5.8.) Numer faksu: 447244359
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.pub@tomaszow-maz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utworzenie 16 nowych miejsc opieki w ramach programu „MALUCH+” 2022-2029 u 2 dziennych opiekunów w Tomaszowie Mazowieckim przy ul. Jerozolimskiej 6”.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6eb04151-4352-421a-acd7-6c58040c8deb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00598716
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Umowa realizowana z Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” 2022–2029, finansowanego ze środków FERS (FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA ROZWOJU SPOŁECZNEGO). „Program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny Maluch 2022–2029” finansowany z środków FERS (FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA ROZWOJU SPOŁECZNEGO)2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Art. 305 pkt 2 pzp:
Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli: w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie podstawowym nie złożono żadnej oferty albo wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lub 5, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione;
Pierwotnie prowadzoną procedurę o zamówienie publiczne w trybie podstawowym bez negocjacji wszczęto 10-06-2024 r. pod nr: 2024/BZP 00359270/01 z dnia 2024-06-10.
Strona internetowa prowadzonego postępowania: platforma e - zamówienia:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-47473ebf-1103-11ef-b4f6-06f4b0c1d0b5
Po wszczęciu postępowania zgodnie z art. 276 ust. 2 pzp powiadomiono 5 podmiotów o rozpoczęciu procedury przesyłając stosowną informację przez platformę.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WI.271.1.31.2024.ZP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 250258,35 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres zamówienia obejmuje:
1) Adaptację lokalu zgodnie z zasadami uniwersalnego projektowania w zakresie:
a) rozbiórki ścian działowych;
b) wywozu gruzu, odpadów powstałych przy remoncie;
c) naprawy tynków;
d) wykonania robót malarskich;
e) wykonania zabudowy grzejnikowej;
f) wykonania posadzki;
g) budowy ścianek działowych;
h) wymiany oraz montażu nowych drzwi wewnętrznych;
i) montażu drzwi przesuwnych/łamanych;
j) zakup i wymiana drzwi wejściowych;
k) budowy pomieszczenia łazienki z instalacją sanitarną, elektryczną, wodno - kanalizacyjną i wyposażeniem;
l) przebudowy instalacji wodno- kanalizacyjnej z włączeniem się do istniejącej toalety;
m) robót odtworzeniowych w istniejącej toalecie;
n) wyposażenia sanitarnego;
o) wymiany rozdzielni elektrycznej;
p) licowania ścian płytkami w aneksie kuchennym;
q) wykonania nowych instalacji elektrycznych i wodno- kanalizacyjnych w aneksie kuchennym;
r) zakupu i montażu kurtyny powietrznej przy drzwiach zewnętrznych;
s) uzupełnienia sufitów podwieszanych;
t) przebudowy instalacji elektrycznej z montażem nowych opraw oświetleniowych, zmiana lokalizacji przełączników i gniazd wtyczkowych.
2) Zakup niezbędnego wyposażenia w zakresie:
a) wyposażenia aneksu kuchennego;
b) wyposażenia szatni;
c) wyposażenia 2 sal opieki nad dziećmi;
d) wyposażenia pomieszczenia socjalnego;
e) mebli.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45431000-7 - Kładzenie płytek
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 327000 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 327000 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ARCH BUD ANNA HAJDERA
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 100134909
7.3.3) Ulica: ul. mjr. Hubala nr 48
7.3.4) Miejscowość: Tomaszów Maz.
7.3.5) Kod pocztowy: 97-200
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-29
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 327000 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2024-12-16SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Art. 305 pkt 2 - ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) – zwaną dalej „pzp”.
Art. 32 ust. 1 i 2 lit. b - Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylająca dyrektywę 2004/18/WE.
Zgodnie z przywołanymi przepisami:
Art. 305 pkt 2 pzp:
Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli: w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie podstawowym nie złożono żadnej oferty albo wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lub 5, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione
Tryb zamówienia z wolnej ręki jest trybem szczególnym, a tym samym przesłanki jego stosowania muszą być interpretowane w sposób ścisły oraz nierozszerzający.
Potwierdza to orzecznictwo sądowe, w którym podkreśla się przede wszystkim konieczność ścisłej interpretacji przepisów zezwalających na odstąpienie od stosowania trybów podstawowych oraz zwraca się uwagę na wyczerpujący charakter listy przesłanek umożliwiających zastosowanie poszczególnych trybów, w tym trybu zamówienia z wolnej ręki.
Pierwotnie prowadzoną procedurę o zamówienie publiczne w trybie podstawowym bez negocjacji wszczęto 10-06-2024 r. pod nr: 2024/BZP 00359270/01 z dnia 2024-06-10.
Strona internetowa prowadzonego postępowania: platforma e - zamówienia:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-47473ebf-1103-11ef-b4f6-06f4b0c1d0b5
Po wszczęciu postępowania zgodnie z art. 276 ust. 2 pzp powiadomiono 5 podmiotów o rozpoczęciu procedury przesyłając stosowną informację przez platformę.
Zgodnie z przywołanym przepisem zamawiający ma możliwość po zamieszczeniu ogłoszenia o zamówieniu w BZP, bezpośrednio poinformować o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia znanych sobie wykonawców, którzy w ramach prowadzonej działalności świadczą dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia. Przekazanie tej informacji ma na celu zwiększenie konkurencyjności postępowań dzięki bezpośredniemu dotarciu do tych wykonawców, którzy zamawiającemu są znani. Podkreślić należy, że powyższa konstrukcja nie powoduje jakiegokolwiek faworyzowania tej grupy wykonawców.
Komisja w tym miejscu stwierdza, że uprzednio prowadzone postępowanie na przedmiotową inwestycję zostało unieważnione z uwagi brak złożonych ofert.
Nastąpiło to w dniu: 29-07-2024 r. poprzez zamieszczenie stosownej informacji na stronie prowadzonego postępowania. Tego samego dnia opublikowano w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o wyniku postępowania (jego unieważnienie) - nr 2024/BZP 00433453/01 z dnia 2024-07-29.
UAZASADNIENIE DO ZASTOSOWANIA TRYBU NIEKONKURENCYJNEGO:
Jak wspomniano wcześniej art. 305 pkt 2 Pzp zezwala na udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przypadku, gdy obiektywnie brak jest zainteresowania wykonawców postępowaniem konkurencyjnym bądź postępowanie konkurencyjne okazało się nieskuteczne z przyczyn leżących po stronie wykonawców. Oznacza to także, że brak ofert (a zatem zainteresowania postępowaniem konkurencyjnym) nie może być przez zamawiającego wykreowany warunkami zamówienia. Jednocześnie należy mieć na uwadze, że wszczynając postępowanie niekonkurencyjne na podstawie przywołanego przepisu pierwotne warunki zamówienia nie mogą zostać w istotny sposób zmienione.
INNE PRZETARGI Z TOMASZOWA MAZOWIECKIEGO
- Wykonanie okresowych 5-letnich przeglądów budowlanych w zasobach własnych i zarządzanych przez Tomaszowskie TBS Spółka z o.o.
- Zakup pierwszego wyposażenia do hospicjum w Tomaszowie Mazowieckim. Zakres zamówienia obejmuje sprzęt komputerowy i multimedialny.
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na rozbudowę drogi gminnej w miejscowości Karolinów
- Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w lokalach mieszkalnych zarządzanych przez Tomaszowskie TBS Spółka z o.o.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Płusy
- Przebudowa części piętra drugiego i zmiana sposobu użytkowania istniejącego budynku przy ul. Jagiellońskiej 61 w Nowym Sączu w ramach przedsięwzięcia "Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności"
- "Budowa budynku wielorodzinnego w Orzyszu"
- Przebudowa Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Podosie oraz budowa kanalizacji w miejscowości Krzywda, gm. Krzywda
- "Budowa budynku dydaktyczno - warsztatowego dla Zespołu Szkół w Kowalu"
- Remont dróg gminnych ul. Ogrodowej i ul. Przesmyk w Sępólnie Krajeńskim
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.