eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa TarnowskaDostawa energii elektrycznej do budynków Nadleśnictwa Dąbrowa Tarnowska w roku 2025



Ogłoszenie z dnia 2024-11-27

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej do budynków Nadleśnictwa Dąbrowa Tarnowska
w roku 2025

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Dąbrowa Tarnowska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350545553

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Szarwarska 1

1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska

1.5.3.) Kod pocztowy: 33-200

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dabrowatar@krakow.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://dabrowa.krakow.lasy.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa energii elektrycznej do budynków Nadleśnictwa Dąbrowa Tarnowska
w roku 2025

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ccbcb05c-69bd-4f08-b702-776d81852c9e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00617707

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1025838

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu
platformy https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dabrowa

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy https://platformazakupowa.pl/strona/1-
regulamin, stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za
pośrednictwem platformy https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dabrowa wynosi 150 MB

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest
Nadleśnictwo Dąbrowa Tarnowska. Administrator z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można
skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: iod@comp-net.pl.
Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób
gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem. 3. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których
mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale VI PZP, do upływu
terminu do ich wniesienia. 4. Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone
wyłącznie osoby posiadające upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich
w poufności 5.
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki
określone w art. 93 ust. 1 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także
udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.6. Odbiorcami danych
osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o art. 8-8a oraz 96 ust.
3-3b PZP.7. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem
niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 PZP, przez okres 4
lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie
zamówienia publicznego

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.36.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej, obejmująca sprzedaż energii
elektrycznej dla punktów poboru energii wg załącznika nr 9 do niniejszej SWZ.
2. Przedmiot zamówienia ma ustalone parametry jakościowe, które określa ustawa Prawo
energetyczne.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w:
• Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (SOPZ) stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ;
• Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 6 do SWZ;
4. Prawo opcji: Skorzystanie z prawa opcji uzależnione jest od wystąpienia czynników mających
wpływ na zapotrzebowanie na energię elektryczną, w tym między innymi zmienne warunki
atmosferyczne, zwiększone zapotrzebowanie na energię elektryczną wynikające z prowadzonego
charakteru działalności Zamawiającego. Zamawiający przewiduje, iż rzeczywista ilość zużycia energii
elektrycznej może ulec zmianie, tj. zwiększeniu bądź zmniejszeniu przy zachowaniu zaoferowanej
ceny jednostkowej wskazanej w ofercie Wykonawcy. Tym samym opisane prognozowane zużycie
energii elektrycznej nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego zakupu w prognozowanej
ilości. Zamówienie w ramach prawa opcji uruchamia się automatycznie po wykorzystaniu zamówienia
podstawowego i nie wymaga jakichkolwiek działań ze strony Zamawiającego.
W ramach prawa opcji, o którym mowa w Zamawiający przewiduje zwiększenie zużycia energii
elektrycznej w wysokości do 20 % względem szacunkowego zużycia tj. do 57,80 MWh.
5. Zamawiający gwarantuje realizację przedmiotu umowy na poziomie min 50%
względem szacunkowego zużycia
6. Zaistnienie okoliczności, o której mowa w pkt. 4 i 5, spowoduje odpowiednio zmniejszenie lub
zwiększenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu niniejszej Umowy. Zwiększenie lub
zmniejszenie ilości energii elektrycznej nie stanowi podstawy do jakichkolwiek roszczeń ze strony
Wykonawcy.
7. Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia był wykonany zgodnie z
wymaganiami zawartymi w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (SOPZ)
(stanowiącym załącznik Nr 8 do SWZ) oraz zgodnie z „Projektowanymi postanowieniami
umowy” (stanowiącymi załącznik Nr 6 do SWZ)
8. Prawem właściwym dla niniejszego zamówienia (w tym dla umowy zawartej w wyniku
niniejszego postępowania i dla oceny skutków prawnych wszystkich dokumentów w tym zamówieniu)
jest prawo polskie z uwzględnieniem prawa Unii Europejskiej.
9. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania
minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie
skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1
pkt 5 ustawy Pzp.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Prawo opcji: Skorzystanie z prawa opcji uzależnione jest od wystąpienia czynników mających
wpływ na zapotrzebowanie na energię elektryczną, w tym między innymi zmienne warunki
atmosferyczne, zwiększone zapotrzebowanie na energię elektryczną wynikające z prowadzonego
charakteru działalności Zamawiającego. Zamawiający przewiduje, iż rzeczywista ilość zużycia energii
elektrycznej może ulec zmianie, tj. zwiększeniu bądź zmniejszeniu przy zachowaniu zaoferowanej
ceny jednostkowej wskazanej w ofercie Wykonawcy. Tym samym opisane prognozowane zużycie
energii elektrycznej nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego zakupu w prognozowanej
ilości. Zamówienie w ramach prawa opcji uruchamia się automatycznie po wykorzystaniu zamówienia
podstawowego i nie wymaga jakichkolwiek działań ze strony Zamawiającego.
W ramach prawa opcji, o którym mowa w Zamawiający przewiduje zwiększenie zużycia energii
elektrycznej w wysokości do 20 % względem szacunkowego zużycia tj. do 57,80 MWh.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na
zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego
warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnienie
warunku poprzez złożenie oświadczenia na podstawie art. 125 ust. 1
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów:
O realizację zamówienia mogą się ubiegać podmioty, które posiadają aktualną koncesję
wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na prowadzenie działalności
gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia
1997 r. Prawo Energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz.3885, 1723,2127, 2243, 2370);
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki
zostaną spełnione, jeżeli co najmniej jeden Wykonawca będzie posiadał aktualną koncesję
wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na prowadzenie działalności
gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia
1997 r. Prawo Energetyczne(t.j. Dz. U. z 2022
r. poz.3885, 1723,2127, 2243, 2370) i będzie odpowiedzialny za realizację świadczenia
objętego koncesją.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnienie
warunku poprzez złożenie oświadczenia na podstawie art. 125 ust. 1
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że należycie wykonał w
okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną dostawę
energii elektrycznej o wolumenie nie mniej niż 100 MWh, przez okres co najmniej 6
miesięcy, dla jednego zamawiającego lub w ramach jednej grupy zakupowej;
• W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
publicznego, wyżej wymieniony warunek udziału w postępowaniu winien spełniać w całości co
najmniej jeden z wykonawców.
• Odnośnie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą oni
polegać na zdolnościach tego z wykonawców, który wykona dostawy, do realizacji których te
zdolności są wymagane, przy czym powyższy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli
spełnia go w całości ten wykonawca
• Jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu
polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, powyższy warunek
zostanie uznany za spełniony, jeżeli spełnia go w całości ten podmiot.
3. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację
podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym
zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w
zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach
umowy, stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-05 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1025838

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-05 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-03

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.