eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowa WieśDostawa napojów bezalkoholowych, soków i nektarów dla Ośrodka Reprezentacyjnego MON



Ogłoszenie z dnia 2024-11-29

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa napojów bezalkoholowych, soków i nektarów dla Ośrodka Reprezentacyjnego MON

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Reprezentacyjny Ministerstwa Obrony Narodowej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010427452

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Grodziska 1

1.5.2.) Miejscowość: Nowa Wieś

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-800

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.5.7.) Numer telefonu: 261892097

1.5.8.) Numer faksu: 261892048

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ormon@ron.mil.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ormon.wp.mil.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

Jednostka Wojskowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa napojów bezalkoholowych, soków i nektarów dla Ośrodka Reprezentacyjnego MON

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7dab820f-9d04-4950-a0ae-bf290973d2e5

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00623858

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00214118/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.7 Dostawa napojów bezalkoholowych, soków owocowych i warzywnych.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

Postępowanie prowadzone jest za pośrednictwem platformazakupowa.pl (dalej jako „Platforma”) pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/ormon

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ormon

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów
elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w
rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w
sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od
Wykonawcy. Ofertę, składa się w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej (podpisaną kwalifikowanym podpisem
elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem platformy zakupowej
pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/ormon.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Rozdział 23 SWZ - klauzula informacyjna dla uczestników postępowania o udzielenia zamówienia publicznego.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Rozdział 23 SWZ - klauzula informacyjna dla uczestników postępowania o udzielenia zamówienia publicznego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 17/ŻYWN/TP/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 162525,00 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa napojów bezalkoholowych, soków
i nektarów dla Ośrodka Reprezentacyjnego MON – obiekt Helenów.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają:
2.1. załącznik nr 1 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia;
2.2. załącznik nr 2a do SWZ - Formularz asortymentowo-cenowy;
2.3. załącznik nr 6 do SWZ - Wzór umowy.
3. Miejsce dostawy: Ośrodek Reprezentacyjny Ministerstwa Obrony Narodowej, województwo mazowieckie, powiat pruszkowski, gmina Michałowice, Nowa Wieś ul. Grodziska 1, 05-800 Pruszków (obiekt HELENÓW).

4.2.6.) Główny kod CPV: 15980000-1 - Napoje bezalkoholowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

15320000-7 - Soki owocowe i warzywne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający zgodnie z art. 441 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość zastosowania prawa opcji
do 300,00% zamówienia gwarantowanego. Wykorzystanie prawa opcji uzależnione jest od rzeczywistych potrzeb
Zamawiającego oraz posiadania na ten cel środków finansowych. Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia określona
jako prawo opcji jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Realizacja opcji może, ale nie musi nastąpić w
zależności od zapotrzebowania Zamawiającego i na skutek jego dyspozycji w tym zakresie. Brak realizacji zamówienia w
tym zakresie nie będzie rodzić żadnych roszczeń ze strony Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert Zamawiający będzie kierował się kryteriami
przedstawionymi poniżej:Kryterium: „cena” /cena ofertowa brutto/ – znaczenie 100%.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów w powyższym kryterium spośród ofert nie
podlegających odrzuceniu.
W przypadku, gdy nie będzie możliwe dokonanie wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej
samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty,
do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 112 ust. 1 ustawy, mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań,
których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli Wykonawca posiada: a) obowiązującą decyzję administracyjną
właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej w sprawie zatwierdzenia zakładu, warunkowego zatwierdzenia albo
przedłużenia zatwierdzenia zakładów, które produkują lub wprowadzają do obrotu żywność pochodzenia nie zwierzęcego
lub wprowadzają do obrotu produkty pochodzenia zwierzęcego, nieobjęte urzędową kontrolą organów Inspekcji
Weterynaryjnej zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.
U. z 2023 r. poz. 1448, z późn. zm.) w zakresie części zamówienia, na którą Wykonawca składa ofertę lub rodzaju żywności
(grupy produktów) obejmujących tę część zamówienia, lub obowiązujące zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów
wydane przez organa urzędowej kontroli na podstawie art. 62 ust. ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o
bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 r. poz. 1448, z późn. zm.), w zakresie części zamówienia, na którą
Wykonawca składa ofertę lub rodzaju żywności (grupy produktów) obejmujących tę część zamówienia; b) zgłoszoną
działalność gospodarczą w zakresie produkcji, składowania, konfekcjonowania i obrotu artykułami rolno – spożywczymi do
Wojewódzkiego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno – Spożywczych zgodnie z ustawą z dnia 21 grudnia 2000 r.
o jakości handlowej artykułów rolno – spożywczych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1980, z późn. zm.) w zakresie części zamówienia,
na którą Wykonawca składa ofertę lub rodzaju żywności (grupy produktów) obejmujących tę część zamówienia – jeżeli
ustawa nakłada obowiązek posiadania takich uprawnień.
Uwaga! Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawców obowiązujących uprawnień, odpowiadających wymienionym
w pkt. 2, nadanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł;
4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do
złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków
dowodowych:
1) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych
w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez
Zamawiającego - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie Wykonawcę, którego oferta została
najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących
podmiotowych środków dowodowych: 1) obowiązującej decyzji administracyjnej właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej
w sprawie zatwierdzenia zakładu, warunkowego zatwierdzenia albo przedłużenia zatwierdzenia zakładów, które produkują lub
wprowadzają do obrotu żywność pochodzenia nie zwierzęcego lub wprowadzają do obrotu produkty pochodzenia zwierzęcego,
nieobjęte urzędową kontrolą organów Inspekcji Weterynaryjnej zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o
bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 r. poz. 1448, z późn. zm.) w zakresie części zamówienia, na którą Wykonawca
składa ofertę lub rodzaju żywności (grupy produktów) obejmujących tę część zamówienia, lub obowiązującego zaświadczenia o
wpisie do rejestru zakładów wydane przez organa urzędowej kontroli na podstawie art. 62 ust. ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 25 sierpnia
2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 r. poz. 1448, z późn. zm.), w zakresie części zamówienia, na którą
Wykonawca składa ofertę lub rodzaju żywności (grupy produktów) obejmujących tę część zamówienia.
2) potwierdzenia zgłoszenia działalności gospodarczej w zakresie produkcji, składowania, konfekcjonowania i obrotu artykułami rolno
– spożywczymi, wydane przez Wojewódzkiego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno – Spożywczych, właściwego ze
względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę Wykonawcy zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości
handlowej artykułów rolno – spożywczych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1980, z późn. zm.) – jeżeli ustawa nakłada obowiązek posiadania
takich uprawnień.
Uwaga!
Jeżeli Wykonawca nie podlega obowiązkowi zgłoszenia działalności gospodarczej w zakresie produkcji, składowania,
konfekcjonowania i obrotu artykułami rolno – spożywczymi, składa oświadczenie o nie podleganiu obowiązkowi zgłoszenia wraz z podstawą prawną.
3) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Do oferty Wykonawca musi dołączyć przedmiotowy środek dowodowy, potwierdzający wdrożenie systemu HACCP lub
innego systemu bezpieczeństwa i jakości żywności, w jednej z następujących form:
- Certyfikatu HACCP, wystawionego przez niezależną, akredytowaną jednostkę certyfikującą,
lub
- Zaświadczenia właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej lub Inspekcji Weterynaryjnej o sprawowaniu nadzoru
nad stosowaniem zasad wdrożonego systemu HACCP. Przedłożone zaświadczenie winno potwierdzać, że Wykonawca
wdrożył oraz stosuje zasady systemu HACCP – Podstawa prawna: art. 59 ust. 1 i 73 ust. 1 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r.
o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 r. poz. 1448, z późn. zm.),
lub
- Oświadczenia Wykonawcy o wdrożonym w zakładzie systemie bezpieczeństwa i jakości żywności, w przypadku systemu
innego niż HACAP.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Certyfikat HACCP, wystawiony przez niezależną, akredytowaną jednostkę certyfikującą,
lub
Zaświadczenie właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej lub Inspekcji Weterynaryjnej o sprawowaniu nadzoru
nad stosowaniem zasad wdrożonego systemu HACCP. Przedłożone zaświadczenie winno potwierdzać, że Wykonawca
wdrożył oraz stosuje zasady systemu HACCP – Podstawa prawna: art. 59 ust. 1 i 73 ust. 1 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r.
o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 r. poz. 1448, z późn. zm.),
lub
Oświadczenie Wykonawcy o wdrożonym w zakładzie systemie bezpieczeństwa i jakości żywności, w przypadku systemu
innego niż HACAP.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia publicznego warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
posiada
uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy, do których realizacji
te uprawnienia są wymagane.
W przypadkach, o których mowa niniejszym punkcie, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z art. z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,
w następującym zakresie i okolicznościach:
1. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy (ceny podanej w ofercie) może nastąpić
w przypadku:
- urzędowej zmiany podatku VAT;
- zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją
zamówienia.
2. W sytuacji gdy Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia,
ma zastąpić nowy Wykonawca w wyniku połączenia, podziału,
przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego
Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia
warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy
wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy.
3. Zmiana zaoferowanego przez WYKONAWCĘ asortymentu w zakresie
producenta, marki, gramatury/litrażu w przypadku zakończenia jego produkcji
lub wycofania go z produkcji, z tym że:
- jego parametry muszą być zgodne z opisem przedmiotu zamówienia
określonym w postępowaniu;
- jego cena jednostkowa nie może ulec podwyższeniu.
4. W przypadku nałożenia na WYKONAWCĘ ustawowego obowiązku
stosowania systemu kaucyjnego na opakowania, w zakresie stosowania
kaucji na butelki PET, butelki szklane oraz puszki metalowe będące
opakowaniami asortymentu objętego przedmiotem umowy.
Szczegóły zmian, o których mowa powyżej zostały zawarte są w projektowanych
postanowieniach umowy (wzór umowy) w sprawie udzielenia zamówienia.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-10 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/ormon

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-10 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.