Ogłoszenie z dnia 2024-12-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00081618/01 - Wynik z dnia 2025-01-31
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Modernizacja zbiornika retencyjnego w Pomyjach”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Pelplin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675333
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Grunwaldzki 4
1.5.2.) Miejscowość: Pelplin
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-130
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@pelplin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pelplin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Modernizacja zbiornika retencyjnego w Pomyjach”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-638961ba-fdd2-4c69-91fe-1bcf359fed11
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00631624
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00019684/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Modernizacja zbiornika retencyjnego w Pomyjach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pelplin3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pelplin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SZP.271.1.18.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1 Przedmiot zamówienia dotyczy wykonania w trybie zamówienia „zaprojektuj i wybuduj” zadania pn. „Modernizacji zbiornika retencyjnego w Pomyjach”.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony jest w załączonym do zamówienia programie funcjonalno – użytkowym i obejmuje m. in.:
a) Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji
i pozwoleń w tym: pozwolenia wodno-prawne gdy będzie wymagane pozwolenie na budowę lub zgłoszenia zgodnie z obowiązującymi przepisami architektoniczno – budowlanymi,
b) Wykonanie robót budowlanych związanych z modernizacją zbiornika retencyjnego
w Pomyjach i przebudową odcinka kanalizacji upustowo-przelewowej oraz modernizacją istniejącej drogi technicznej w oparciu o wykonaną dokumentację projektową.
Wytycznymi do oszacowania zakresu prac, który należy wykonać są:
zapisy PFU
przedmiary robót
1.2 Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie:
Etap 1:
1) opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem dokumentu zezwalającego na prowadzenie robót budowlanych zgodnie z obowiązującymi przepisami
2) opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z wymaganymi uzgodnieniami, decyzjami i opiniami - dokumentację opracować w oparciu o załączony do SWZ program funkcjonalno – użytkowy;
3) uzgodnienie każdego etapu projektowania w zakresie zastosowanych rozwiązań technicznych i materiałowych z Zamawiającym;
4) uzyskanie akceptacji Zamawiającego dla wykonanej dokumentacji;
5) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub skuteczne zgłoszenie robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę (przyjęte bez sprzeciwu) jeżeli będzie wymagane;
Etap 2:
1) realizacja robót budowlanych wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego;
2) wykonanie robót budowlanych zgodnie z opracowaną i zatwierdzoną przez Zamawiającego dokumentacją projektową;
3) sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie realizowanych robót budowlanych, prowadzonych na podstawie opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej oraz w okresie rękojmi i gwarancji;
4) przekazanie Zamawiającemu zrealizowanego przedmiotu umowy na podstawie bezusterkowego protokołu odbioru końcowego wraz z dokumentacją powykonawczą.
1.3 Wartość opracowania dokumentacji projektowej (która wskazana zostanie
w harmonogramie rzeczowo – finansowym) nie może przekraczać 10% wartości robót budowlanych dla całego zamówienia.
1.4 Dokumentacja projektowa ma zostać przekazana Zamawiającemu przed rozpoczęciem robót budowlanych w następującej ilości egzemplarzy:
Wielobranżowy projekt budowlany - 4 egz. w wersji papierowej (w tym egzemplarz
opieczętowany stanowiący załącznik do decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych).
Uzgodnienia - 3 egz. w wersji papierowej (oryginały + 2 kopie).
Projekty techniczne dla każdej z branż - 4 egz. w wersji papierowej.
Projekty wykonawcze dla każdej z branż - 3 egz. w wersji papierowej.
Badania podłoża z opinią geotechniczną - 2 egz. w wersji papierowej.
Projekt organizacji ruchu na czas budowy - 2 egz. w wersji papierowej.
Projekt docelowej ruchu - 2 egz. w wersji papierowej.
Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych dla każdej z branż - 2 egz. w wersji papierowej.
Przedmiary robót budowlanych dla każdej z branż - 2 egz. w wersji papierowej.
Kosztorysy ofertowe dla każdej z branż - 2 egz. w wersji papierowej.
Wyżej wymienioną dokumentację projektową i kosztorysową wraz z projektem technicznym wszystkich branż w wersji elektronicznej na nośniku CD lub DVD lub pendrive, skatalogowaną w wersji pdf i edytowalnej (dwg, dxf, doc lub docx, xls lub xlsx, ath, kst, itp.) - 1 szt.
- Operat wodnoprawny w wersji elektronicznej w formie nieedytowalnej w postaci plików PDF oraz w wersji edytowalnej w postaci plików cyfrowych (w formacie .doc dla plików tekstowych, dwg dla plików rysunkowych) – 1 egz.
1.5 Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie również:
a) Zapewnienie obsługi geodezyjnej całego procesu projektowego i budowlanego
b) Zabezpieczenie robót budowlanych w okresie trwania budowy.
c) Przygotowanie i realizacja projektu tymczasowej organizacji ruchu oraz zabezpieczenia robót budowlanych w okresie trwania modernizacji, a następnie uzyskanie jego zatwierdzenia przez odpowiedni zarząd drogi oraz organ zarządzający ruchem;
d) Należyte zabezpieczenie terenu wraz z dostarczeniem i obsługą wszystkich tymczasowych urządzeń zabezpieczających takich jak: zapory, bariery, światła ostrzegawcze, poręcze, ogrodzenia itp., zapewniając tym samym bezpieczeństwo pojazdów i pieszych.
e) Po zakończeniu robót budowlanych uporządkowanie terenu, naprawa zaistniałych szkód
i ewentualna wypłata właścicielom stosownego odszkodowania za niemożność użytkowania bądź inne trwałe szkody. Naprawa i wypłata odszkodowania powinny być potwierdzone protokołem stwierdzającym iż właściciel nie rości już żadnych pretensji do Wykonawcy.
f) Przed rozpoczęciem robót budowlanych wykonanie dokumentacji fotograficznej budynków oraz innych obiektów budowlanych znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji w celu uniknięcia niesłusznych roszczeń odszkodowawczych ze strony właścicieli nieruchomości.
g) Przed rozpoczęciem robót budowlanych sporządzenie dokumentacji stanu technicznego istniejących dróg znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie inwestycji oraz w dalszej odległości, które będą wykorzystywane do ciężkiego transportu przez Wykonawcę. Nieodłączną częścią dokumentacji będą zdjęcia skatalogowane w sposób niebudzący wątpliwości co do momentu ich wykonania oraz obiektu który dokumentują.
h) Wykonawca będzie mógł transportować materiały i wyposażenie na i z terenu budowy wyłącznie po drogach, których stan został zinwentaryzowany w w/w sposób. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych za zniszczenie dróg przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt.
i) Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług nadzoru autorskiego na etapie realizacji zadania na roboty budowlane jak również w okresie rękojmi i gwarancji jakości na roboty budowlane.
1.6 W terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu Harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z kosztorysem ofertowym.
1.7 Zamawiający informuje, że ewentualne uzasadnione wydłużenie terminu realizacji zamówienia uwarunkowane jest terminem rozliczenia dofinansowania w ramach, którego realizowane jest zamówienie (konieczność złożenia wniosku o płatność dla dofinansowania przypada na dzień 31.05.2025 r).
W przypadku braku możliwości wydłużenia terminu rozliczenia dofinansowania, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia zakresu rzeczowego zamówienia i rozliczenia zamówienia tylko w zakresie wykonania kompletnej dokumentacji projektowej, obejmującej pełen zakres zamówienia (wykonanie etapu 1).
W w/w przypadku Zamawiający dopuszcza możliwość wydłużenia terminu realizacji zadania o uzasadniony okres potrzebny do wykonania dokumentacji projektowej.
1.8 Zamawiający przewiduje prawo do odstąpienia od zamówienia w całym okresie jego realizacji w przypadku, gdy w toku realizacji zamówienia strony uznają, że zamówienie nie będzie mogło być ukończone w terminie wskazanym w SWZ, bez winy żadnej ze stron, i nie będzie możliwości wydłużenia terminu realizacji zamówienia w celu realizacji całego zakresu rzeczowego ze względu na upływający termin rozliczenia dofinansowania w ramach, którego zamówienie jest realizowane.
W w/w przypadku Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia zakresu rzeczowego zamówienia i rozliczenia zamówienia tylko w zakresie wykonania kompletnej dokumentacji projektowej, obejmującej pełen zakres zamówienia (wykonanie etapu 1).
W takim przypadku Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie należne z tytułu wykonania części zamówienia w zakresie Etapu 1.
1.9 Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kompletną dokumentację odbiorową/powykonawczą zaakceptowaną przez Inspektora nadzoru najpóźniej w dniu odbioru końcowego.
1.10 Wykonawca w swojej ofercie uwzględni koszty nadzoru autorskiego nad wykonaną dokumentacją projektową i powykonawczą. Czynność związana z wykonywaniem usługi nadzoru autorskiego określonego w art. 20 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 7 lipca Prawo budowlane będzie obejmowała okres od dnia podpisania umowy do dnia odbioru ostatecznego, tj. do dnia zakończenia okresu rękojmi i gwarancji realizowanego zadania inwestycyjnego.
1.11 Wykonawca skieruje do realizacji przedmiotu zamówienia odpowiednio wykwalifikowany zespół, legitymujący się odpowiednimi kwalifikacjami i uprawnieniami umożliwiającymi oraz zezwalającymi na realizację przedmiotu zamówienia (w zakresie konkretnej jego części) zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45240000-1 - Budowa obiektów inżynierii wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45247270-3 - Budowa zbiorników
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233251-3 - Wymiana nawierzchni
45233226-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych
45232454-9 - Roboty budowlane w zakresie zbiorników wód deszczowych
45232424-0 - Roboty budowlane w zakresie wylotów kanałów ściekowych
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45112100-6 - Roboty w zakresie kopania rowów
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-05-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane tj. – co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie lub modernizacji otwartego zbiornika retencyjnego o powierzchni nie mniejszej niż 1500 m2.
Dla powyższego należy załączyć dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
2) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym Wykonawca, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - zgodnie Załącznikiem nr 9 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz robót budowlanych - w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane tj. – co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie lub modernizacji otwartego zbiornika retencyjnego o powierzchni nie mniejszej niż 1500 m2.
- zgodnie Załącznikiem nr 10 do SWZ;
2) załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umowy określono w projekcie umowy do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-20 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/pelplin
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-20 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-18
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJEZamawiający informuje, że od 15 kwietnia 2022 r. obowiązuje obligatoryjna przesłanka wykluczenia Wykonawców na
podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
W związku z tym do oferty należy złożyć oświadczenie stanowiące załącznik nr 4 do SWZ. W sytuacji braku złożenia
oświadczenia warz z ofertą, wówczas wykonawca zostanie zobowiązany do złożenia tego oświadczenia w trakcie badania
oferty
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rewitalizacja budynku byłego dworca PKP we Fromborku
- Modernizacja stacji uzdatniania wody Tajno Stare, gmina Bargłów Kościelny
- Przebudowa drogi gminnej 140176K w km od 0+000 do 0+995, w miejscowości Wierzbica, gmina Kozłów
- Budowa drogi leśnej na odcinku 1,9 km w Nadleśnictwie Rokita, Leśnictwo Rokita
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko Orlik - 2012" przy Szkole Podstawowej nr 5 w Kraśniku
- Rozwój Infrastruktury Wodociągowej w Gminie Ogrodzieniec
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.