Ogłoszenie z dnia 2024-12-05
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00650180/01 - Modyfikacja z dnia 2024-12-12
- 2025/BZP 00050454/01 - Wynik z dnia 2025-01-21
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Śląskiego Oddziału Regionalnego i 17 Biur Powiatowych ARiMR w 2025 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
1.3.) Oddział zamawiającego: Śląski Oddział Regionalny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01061308300147
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sobieskiego 7
1.5.2.) Miejscowość: Częstochowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: 343782800
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: OR12_Sekretariat@arimr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.arimr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
PAŃSTWOWA OSOBA PRAWNA
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
AGENCJA PŁATNICZA
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Śląskiego Oddziału Regionalnego i 17 Biur Powiatowych ARiMR w 2025 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8af7ef92-7e42-48b7-b2f1-df48b4f3f70b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00636512
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00094427/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.40 Usługa pocztowe
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10213103.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1021310
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały określone w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO zostały zamieszczone w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje dotyczące RODO zostały zamieszczone w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BOR12.2616.2.2024.RW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Śląskiego Oddziału Regionalnego ARiMR i 17 Biur Powiatowych ARiMR w 2025 roku, w tym nadawanie przez Wykonawcę, u operatora wyznaczonego przesyłek listowych, dla których przepisy prawa uznają, że złożenie pisma w placówce pocztowej operatora wyznaczonego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu lub termin wniesienia pisma uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w tym warunków art. 165 § 2 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1568, z późn. zm.), art. 580 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320, z późn.zm.), art. 83 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 935, z późn. zm.), art. 57 § 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 572, z późn. zm.), art. 12 § 6 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2383, z późn. zm.), a także art. 17 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1640).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1.1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 64112000-4 - Usługi pocztowe dotyczące listów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
64100000-7 - Usługi pocztowe i kurierskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający zastrzega sobie jednostronne prawo do skorzystania z prawa opcji zgodnie z art. 441 ustawy Pzp polegającego na możliwości zlecenia zwiększenia w ramach niniejszej umowy do 50% usług określonych w formularzu cenowym.2. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w punkcie 1, w przypadku zwiększenia bieżących potrzeb Zamawiającego. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez Zamawiającego zakresie w formie pisemnej.
3. Złożenie przez Zamawiającego oświadczenia o skorzystaniu z prawa opcji, o którym mowa w punkcie, powoduje obowiązek świadczenia po stronie Wykonawcy, z którego Wykonawca może się zwolnić wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego.
4. Skorzystanie z prawa opcji nie wymaga podpisania aneksu do umowy. Prawo opcji może być wykorzystane w terminie do 31.12.2025 r.
5. Zamawiający zastrzega, że część zamówienia określona jako prawo opcji jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Realizacja opcji może ale nie musi wystąpić.
5.6. Do zamówień realizowanych w ramach opcji mają zastosowanie postanowienia niniejszej Umowy, w szczególności stosowane będą opłaty wynikające z formularza cenowego Wykonawcy, stanowiącego Załącznik Nr 6 do Umowy.
6.7. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia o realizację usług objętych zakresem prawa opcji, w szczególności roszczenie o odszkodowanie, pokrycie kosztów utrzymania gotowości, a także prawo odstąpienia od umowy lub jej rozwiązania.
7.8. Jeżeli, po skorzystaniu z prawa opcji, Zamawiający zrealizuje mniejszą ilość poszczególnych rodzajów przesyłek niż zostały określone oświadczeniu o skorzystaniu z prawa opcji, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie odpowiedniemu zmniejszeniu.
8.9. W przypadku, gdy suma faktur wystawionych w okresie obowiązywania umowy, po skorzystaniu z prawa opcji, nie osiągnie kwoty wynagrodzenia brutto określonej w oświadczeniu o skorzystaniu z prawa opcji, umowa wygaśnie z upływem okresu na jaki zostanie zawarta, a Wykonawcy nie będą przysługiwały z tego tytułu żadne roszczenia względem Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie ofert podlegają tylko oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
3. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, zamawiający wzywa wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia
w wyznaczonym terminie, chyba że:
a. oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie, lub
b. zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
4. Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe na wezwanie, o którym mowa w ust. 3, aktualne na dzień ich złożenia.
5. Jeżeli złożone przez wykonawcę oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, lub podmiotowe środki dowodowe budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
6. Zamawiający poprawi w ofercie:
a. oczywiste omyłki pisarskie;
b. oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek ;
c. inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty,
- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
7. W przypadku, o którym mowa ww. ust. 6 lit. c , zamawiający wyznaczy wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki. Jeżeli wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki, oferta jego podlega odrzuceniu, zgodnie z art. 226 ust. 1, pkt 11) ustawy Pzp.
8. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta:
a. nie została odrzucona,
b. uznana za najkorzystniejszą,
c. uzyskała najwyższą łączną liczbę punktów z przyjętych w przedmiotowym postępowaniu kryteriów oceny.
9. Zgodnie z art. 263 ustawy Pzp. w sytuacji gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (o którym mowa poniżej w SWZ), zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
10. Zamawiający dokona oceny złożonych ofert, według skali punktowej, przy założeniu, że punktacja wynosi 100 punktów. Przyjmuje się zasadę, że 1 % = 1 punkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Śledzenie nadanych przesyłek rejestrowych poprzez stronę internetową
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na:
1. Odbiorze, 5 razy w tygodniu od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, przesyłek z miejsc wskazanych przez Zamawiającego tj. jednostek organizacyjnych Śląskiego Oddziału Regionalnego ARiMR – określonych w załączniku 1 do wzoru Umowy, stanowiącej Załącznik nr 4.2 do SWZ;
2. Pobraniu stosownej dokumentacji;
3. Przewozie przesyłek do wyznaczonych placówek pocztowych – określonych w załączniku 1 do wzoru Umowy, stanowiącej Załącznik nr 4.2 do SWZ;
4. Nadaniu przesyłek w wyznaczonych placówkach pocztowych;
5. Dostarczeniu do miejsc wskazanych przez Zamawiającego w kolejnym dniu roboczym dokumentacji związanej z nadaniem przesyłek. Przez „nadanie przesyłek”, o której mowa w punkcie 4 należy rozumieć pozostawienie przesyłek w wyznaczonej placówce pocztowej do nadania w ramach odrębnej umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą wyłonionym na podstawie Zadania nr 1 niniejszego ogłoszenia.
6. Przesyłki muszą być dostarczone do placówek pocztowych w taki sposób, aby zostały nadane we wskazanych przez Zamawiającego placówkach pocztowych w dniu ich odbioru od Zamawiającego.
7. Zamawiający wymaga, aby wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpiło na warunkach i zasadach określonych we wzorze Projektowanych postanowień umownych wraz z załącznikami, stanowiącym Załącznik nr 4.2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 64112000-4 - Usługi pocztowe dotyczące listów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
64100000-7 - Usługi pocztowe i kurierskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-02 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie ofert podlegają tylko oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
3. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, zamawiający wzywa wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia
w wyznaczonym terminie, chyba że:
a. oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie, lub
b. zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
4. Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe na wezwanie, o którym mowa w ust. 3, aktualne na dzień ich złożenia.
5. Jeżeli złożone przez wykonawcę oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, lub podmiotowe środki dowodowe budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
6. Zamawiający poprawi w ofercie:
a. oczywiste omyłki pisarskie;
b. oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek ;
c. inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty,
- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
7. W przypadku, o którym mowa ww. ust. 6 lit. c , zamawiający wyznaczy wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki. Jeżeli wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki, oferta jego podlega odrzuceniu, zgodnie z art. 226 ust. 1, pkt 11) ustawy Pzp.
8. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta:
a. nie została odrzucona,
b. uznana za najkorzystniejszą,
c. uzyskała najwyższą łączną liczbę punktów z przyjętych w przedmiotowym postępowaniu kryteriów oceny.
9. Zgodnie z art. 263 ustawy Pzp. w sytuacji gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (o którym mowa poniżej w SWZ), zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
10. Zamawiający dokona oceny złożonych ofert, według skali punktowej, przy założeniu, że punktacja wynosi 100 punktów. Przyjmuje się zasadę, że 1 % = 1 punkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:a. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
b. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej
lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Dla Zadania nr 1
Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktualny wpis do rejestru Operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1640 z późn. zm.)
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, zostaną spełnione, jeżeli co najmniej jeden Wykonawca będzie posiadał aktualne zaświadczenie wydane przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1640 z późn. zm.) i będzie odpowiedzialny za realizację świadczenia objętego koncesją.
Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy złożonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3B do SWZ oraz koncesji.
Dla Zadania nr 2
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
c. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
d. zdolności technicznej lub zawodowej:
Dla Zadania nr 1
Wykonawca spełni ten warunek jeśli wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich
3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: 1 (jedną) usługę dotyczącą świadczenia usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze do 2000 g, o wartości usługi nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wskazać podmiot, rodzaj świadczonych usług, daty ich wykonania oraz załączyć dowody potwierdzające, że usługa ta została należycie wykonana.
W przypadku, gdy wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunków, o których mowa powyżej będą określone w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na złote polskie na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonych w Tabeli A Kursów Narodowego Banku Polskiego (NBP) na dzień wszczęcia postępowania. Jeżeli w dniu wszczęcia postępowania nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej Tabeli A Kursów NBP przed dniem wszczęcia postępowania.
Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o oświadczenie Wykonawcy złożone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3B do SWZ oraz wykazu usług złożonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 10 do SWZ wraz z dowodami, określającymi czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Zamawiający nie dopuszcza sumowania usług z różnych kontraktów w celu uzyskania wymaganej wartości minimalnej.
UWAGA 1
W przypadku, gdy Wykonawca aktualnie wykonuje usługę Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli od rozpoczęcia realizacji usługi do dnia wystawienia dowodu określającego czy ta usługa jest wykonywana należycie, upłynęło 12 miesięcy i wartość tej usługi w tym okresie jest nie mniejsza niż wartość określona odpowiednio dla danego zadania.
UWAGA 2
Warunek doświadczenia nie podlega sumowaniu – oznacza to,
że albo Wykonawca składający ofertę wykaże się realizacją określonej liczby usług, albo jeden z wykonawców występujących wspólnie wykaże się realizacją tych usług (warunek wiedzy i doświadczenia nie będzie spełniony, jeżeli wykonawcy występujący wspólnie w sumie wykażą się zrealizowaniem wymaganych usług, ale żaden z nich nie posiada tego doświadczenia samodzielnie), albo w sytuacji gdy Wykonawca, który nie ma wymaganego doświadczenia, polega na zasobach innego podmiotu – podmiot ten musi wykazać samodzielnie zrealizowanie odpowiedniej liczby usług.
Dla zadania nr 2
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
3. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu nr 3A do SWZ,
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa również podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby wykonawcy.
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (Załącznik nr 3A) innego podmiotu (jeżeli występuje) na zasobach którego polega Wykonawca w oparciu o art. 118 ustawy Pzp.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu nr 3B do SWZ.
Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa również podmiot trzeci,na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim
przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu
oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby wykonawcy.
Oświadczenie o którym mowa w art. 117 ust. 4 – w przypadku podmiotu wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego Załącznik 9 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykaz usług wykonanych, zgodnie z wymaganiami określonymiw Rozdziale V pkt 2 lit. d, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów,
na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w
przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy,
2. Aktualny wpis, zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozdziale V pkt 2 lit. b, do rejestru Operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1640 z późn. zm.).
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o których mowa w ust. 1 pkt b, ppkt iii., VII grupy SWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza
likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem;
4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 w zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Wymagana forma pełnomocnictwa.
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Przez cyfrowe odwzorowanie, rozumieć dokument elektroniczny będący kopią
elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej, umożliwiający zapoznanie się z tą treścią i jej zrozumienie, bez konieczności bezpośredniego dostępu do oryginału. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w
postaci papierowej dokonuje odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, w zakresie dokumentów potwierdzających umocowanie do
reprezentowania, które każdego z nich dotyczą lub notariusz.
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeżeli w postępowaniu zostanie postawiony, zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 i 3, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia o których mowa w SWZ, tj. oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te wstępnie potwierdza spełnianie warunków
udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
5. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszelkie zmiany niniejszej Umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem zmian do Załącznika nr 1 do Umowy dokonywanych zgodnie z § 1 ust. 3 Umowy.2. Zakazuje się wprowadzania istotnych zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy chyba, że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
1) Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zmieni, w drodze decyzji, wysokość cen jednostkowych za świadczenie usług pocztowych,
2) warunki świadczenia usług pocztowych zostaną zmienione w sposób dopuszczony przez Prawo Pocztowe,
3) nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszt wykonania Umowy przez Wykonawcę;
4) nastąpi zmiana wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
5) nastąpi zmiana zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
6) nastąpi zmiana zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, a zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę.
3. Zmiana wysokości wynagrodzenia wymaga zmiany Umowy w drodze aneksu.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-13 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1021310
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-13 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-11
INNE PRZETARGI Z CZĘSTOCHOWY
- Remont utwardzenia terenu wraz z rozbudową kanalizacji deszczowej oraz wykonaniem przyłącza do kanału w ul. Wręczyckiej
- Sukcesywne dostawy warzyw do Centralnej Szkoły Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie.
- Realizacja zadania pn.: Remont w budynku adopcji szczeniąt (bud. 14) w Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt w Częstochowie ul. Gilowa 44/46.
- Sukcesywne dostawy ryb mrożonych i kiszonek (2 części) do Aresztu Śledczego w Częstochowie.
- Dostawa artykułów reklamowych na III Marszobieg terenowy im. prof. Macieja Mrowca dla Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
- Kompleksowa usługa w zakresie rezerwacji, sprzedaży i dostarczenia zagranicznych oraz krajowych biletów lotniczych oraz pośredniczenia w uzyskiwaniu i dostarczaniu wiz
więcej: przetargi w Częstochowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług pocztowych na rzecz Zarządu Zasobu Komunalnego we Wrocławiu.
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych i niedoręczonych zwrotów listów oraz paczek i przesyłek kurierskich,,
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Urzędu Miasta Kobyłka
- Świadczenie usług pocztowych i kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Miasta Racibórz.
- ŚWIADCZENIE USŁUG POCZTOWYCH DLA INSTYTUTU TECHNIKI BUDOWLANEJ
- Świadczenie usług pocztowych na potrzeby Urzędu Miejskiego w Miastku
więcej: Usługi pocztowe i kurierskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.