eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OpoleOchrona obiektu



Og³oszenie z dnia 2024-12-12

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Ochrona obiektu

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: WOJEWÓDZKI SZPITAL SPECJALISTYCZNY IM. ¦W. JADWIGI W OPOLU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000294303

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Wodoci±gowa 4

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Opole

1.5.3.) Kod pocztowy: 45-221

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wszn.opole.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://wszn.opole.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zak³ad opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Ochrona obiektu

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-9feee633-1845-4802-b0f8-a36a259435db

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00650184

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-12-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00039883/13/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.8 Ochrona obiektu

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://wszn.logintrade.net/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://wszn.logintrade.net/ (Postêpowanie prowadzone jest przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej z wykorzystaniem Platformy przetargowej PZP24 https://wszn.logintrade.net i poczty elektronicznej Zamawiaj±cego.)

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z Platformy. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za
po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB. Wymagania techniczne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy u¿yciu Platformy Przetargowej Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas, w którym zostanie
potwierdzone z³o¿enie oferty, dokumentu przez Wykonawcê. W przypadku wybrania opcji z³o¿enia oferty bez logowania, potwierdzenie odbywa siê poprzez klikniêcie w link dostêpny w wiadomo¶ci e-mailowej, wys³anej automatycznie po z³o¿eniu oferty, dokumentu bêd±c niezalogowanym na Platformie zakupowej. Wiadomo¶æ otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu w ikonê „Z³ó¿ ofertê”. W przypadku Wykonawcy zalogowanego na Platformie Przetargowej, czas przekazania danych jest to czas wys³ania dokumentu, oferty przez Platformê Przetargow±.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016//679 z dn. 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.1), dalej RODO - – tym samym dane osobowe podane przez wykonawcê bêd± przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi. Dane osobowe wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr P/38/2024 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. Odbiorcami przekazanych przez wykonawcê danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania zgodnie z art. 8
oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp, a tak¿e art. 6 ustawy z 6 wrze¶nia 2001 r. o dostêpie do informacji publicznej. Dane osobowe wykonawcy zawarte w protokole postêpowania bêd± przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia. Je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy. Klauzula informacyjna, o której mowa w art. 13 ust. 1 i 2 RODO, znajduje siê w rozdziale XXV inne informacje SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: P/38/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest organizacja i wykonywanie zadañ ochrony obiektów budowlanych, terenu, osób i mienia u¿ytkowanego przez Zamawiaj±cego oraz pomoc personelowi szpitala w sytuacjach zagro¿eñ.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia i warunki realizacji okre¶la:
a) formularz oferty, stanowi±cy za³±cznik nr 1 do SWZ,
b) szczegó³owy zakres przedmiotu zamówienia, stanowi±cy za³±cznik nr 1A do SWZ,
c) umowa, której wzór stanowi za³±cznik nr 2 do SWZ.
Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia min. dwóch osób pe³ni±cych obowi±zki ochrony fizycznej
w budynku oraz do posiadania w³asnej grupy interwencyjnej lub dysponowania grup± interwencyjn± gotow± do dzia³ania o ka¿dej porze na wezwanie pracowników Szpitala lub pracowników stacjonarnej ochrony.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 79710000-4 - Us³ugi ochroniarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-02-01 do 2027-02-01

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dojazdu

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia w postêpowaniu zgodnie z art. 112 ust. 2 Pzp mog± ubiegaæ siê wy³±cznie Wykonawcy, którzy spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu, w nastêpuj±cym zakresie:
Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów - Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony je¶li Wykonawca przedstawi aktualn± koncesjê na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie us³ug ochrony i mienia realizowanej w formie bezpo¶redniej ochrony fizycznej zgodnie z ustaw± z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.
Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia ww. warunek bêdzie spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
Sytuacji ekonomicznej i finansowej - o zamówienie ubiegaæ siê mo¿e Wykonawca, który wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci na kwotê nie mniejsz± ni¿ 400 000,00 z³. (dwie¶cie tysiêcy z³otych);
Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej –
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca posiada wymagane zdolno¶ci techniczne lub zawodowe do nale¿ytego wykonania zamówienia, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e:
a) posiada do¶wiadczenie niezbêdne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.: w okresie ostatnich 3 (trzech) lat, a je¿eli okres prowadzonej dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej 2 (dwie) us³ugi polegaj±ce na wykonaniu us³ug ochrony osób i mienia przez okres minimum: 12 miesiêcy ka¿da. Warto¶æ ka¿dej z us³ug powinna byæ na kwotê nie mniejsz± ni¿ 200 000,00 z³ brutto – (z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi te zosta³y wykonane).
b) dysponuje ca³odobowo stanowiskiem kierowania i pracownikami ochrony oraz grup± interwencyjn±;
c) dysponuje osobami, które zostan± skierowane do realizacji zamówienia, posiadaj±ce odpowiednie kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie, niezbêdne do prawid³owej realizacji zamówienia, tj.:
 minimum 2 osobami zatrudnionymi na podstawie umowy o pracê, posiadaj±ce minimum roczny sta¿ pracy w zakresie ochrony osób i mienia bez wymogu wpisu na listê kwalifikowanego pracownika ochrony;
 minimum 6 osobami pe³ni±cymi obowi±zki pracownika grupy interwencyjnej zatrudnionymi na podstawie umowy o pracê, posiadaj±ce minimum roczny sta¿ pracy w zakresie ochrony osób i mienia bez wymogu wpisu na listê kwalifikowanego pracownika ochrony;
 minimum 1 osobê posiadaj±c± wpis na listê kwalifikowanego pracownika ochrony w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1995 z pó¼n. zm.).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. art. 109 ust.1 pkt.4 ustawy Pzp.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Aktualna koncesja na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie us³ug ochrony i mienia realizowanej w formie bezpo¶redniej ochrony fizycznej zgodnie z ustaw± z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.
Ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci na kwotê nie mniejsz± ni¿ 400 000,00 z³.
d) Wykaz us³ug wykonywanych (z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi te zosta³y wykonane), zrealizowanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat a je¿eli okres prowadzonej dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej 2 (dwie) us³ugi polegaj±ce na wykonaniu us³ug ochrony osób i mienia przez okres nie krótszy ni¿: 12 miesiêcy ka¿da, wraz z za³±czeniem dowodów potwierdzaj±cych nale¿yte wykonanie us³ugi w postaci referencji b±d¼ innych dokumentów równowa¿nych sporz±dzonych przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane. Warto¶æ ka¿dej z us³ug na kwotê nie mniejsz± ni¿ 200 000,00 z³ brutto.
e) O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu – za³±cznik nr 5.
g) Wykaz osób - wed³ug za³±cznika nr 7.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

O¶wiadczenie Podwykonawcy – wed³ug za³±cznika nr 3- je¿eli dotyczy;
O¶wiadczenie Wykonawcy/Podwykonawcy o przynale¿no¶ci/ braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej- wed³ug za³±cznika nr 4.
Zakres szkolenia stanowiskowego – wed³ug za³±cznika nr 6
O¶wiadczenie Wykonawcy – wed³ug za³±cznika nr 8 - je¿eli dotyczy
Potwierdzenie wp³aty wadium.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium.
1. Od Wykonawcy zamierzaj±cego z³o¿yæ ofertê wymagane jest wniesienie wadium w wysoko¶ci 10 000,00 z³ .
2. Wadium ma byæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert w jednej lub kilku formach podanych w art. 97 ust. 7 Pzp.
3. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego nr 51 1030 1221 0000 0000 5480 4000 Bank Handlowy S.A. WARSZAWA Oddzia³ w Opolu.
Kserokopiê potwierdzenia przelewu wadium nale¿y za³±czyæ do oferty. Na poleceniu przelewu nale¿y wpisaæ: „Wadium do oferty P/38/2024 – „Ochrona obiektu".
4. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie (tj. przed up³ywem terminu sk³adania ofert) decydowaæ bêdzie data wp³ywu ¶rodków na rachunek bankowy Zamawiaj±cego wskazany powy¿ej.
5. W przypadku wyboru formy niepieniê¿nej Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej w formie oryginalnego, elektronicznego dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upowa¿nionej do wystawienia dokumentu wadialnego. Niedopuszczalne jest z³o¿enie skanu dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
6. W przypadku wyboru formy niepieniê¿nej wadium Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ dokument wadialny (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) w wydzielonym odrêbnym pliku (np. pdf.) w sposób umo¿liwiaj±cy Zamawiaj±cemu dope³nienie obowi±zku w art. 98 ustawy Pzp.
7. Wadium wnoszone w formie innej ni¿ w pieni±dzu musi spe³niaæ wymagania wynikaj±ce z ustawy Pzp, w szczególno¶ci okre¶laæ bezwarunkowy, nieodwo³alny obowi±zek zap³aty na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego, w przypadkach okre¶lonych w ustawie Pzp oraz byæ wa¿ne przez okres zwi±zania ofert±, okre¶lony w niniejszej SWZ.
8. Wadium musi zabezpieczaæ ofertê w ca³ym okresie zwi±zania z ofert±.
9. Zwrot lub zatrzymanie wadium nastêpuje w przypadkach okre¶lonych w art. 98 Pzp.
10. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln± w rozumieniu art. 58 Pzp uwa¿a siê za wniesione prawid³owo.
11. Je¿eli wadium nie zosta³o wniesione lub zosta³o wniesione w sposób nieprawid³owy, Zamawiaj±cy odrzuca ofertê na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Szczegó³owe wymagania zosta³y zawarte w SWZ.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Szczegó³owy zakres zmian zosta³ zawarty w projekcie umowy - za³±cznik nr 2 do SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-12-20 08:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê wraz z wymaganymi za³±cznikami nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem Platformy Przetargowej www.logintrade.pl; próbki w postêpowaniu na adres: ul. Wodoci±gowa 4, 45-221 Opole.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-20 08:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-01-17

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.