Ogłoszenie z dnia 2024-12-13
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00635309/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-05
- 2024/BZP 00639917/01 - Modyfikacja z dnia 2024-12-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: 105. Kresowy Szpital Wojskowy z Przychodnią Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970327974
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Domańskiego 2
1.5.2.) Miejscowość: Żary
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-200
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@105szpital.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.105szpital.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c61dbc2d-234e-4efe-86c1-1857855d47081.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c61dbc2d-234e-4efe-86c1-1857855d4708
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00651056
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00092457/16/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.2.12 Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych do 105. Kresowego SzWzP SPZOZ w Żarach
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00635309
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 105.KSzWzPSPZOZ-DZP-2612-34/K/2024/AN
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 520464,46 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Do obowiązków wykonawcy będzie należała sukcesywna dostawa pieczywa i wyrobów piekarskich dla 105 Kresowego Szpitala Wojskowego z Przychodnią SP ZOZ w Żarach w ilościach i asortymencie określonych w formularzu asortymentowo – cenowym, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.4.5.3.) Główny kod CPV: 15810000-9 - Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie
4.5.5.) Wartość części: 130229,24 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Do obowiązków wykonawcy będzie należała sukcesywna dostawa produktów mleczarskich dla 105 Kresowego Szpitala Wojskowego z Przychodnią SP ZOZ w Żarach w ilościach i asortymencie określonych w formularzu asortymentowo – cenowym, stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.4.5.3.) Główny kod CPV: 15500000-3 - Produkty mleczarskie
4.5.5.) Wartość części: 360509,72 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Do obowiązków wykonawcy będzie należała sukcesywna dostawa jaj dla 105 Kresowego Szpitala Wojskowego z Przychodnią SP ZOZ w Żarach w ilościach i asortymencie określonych w formularzu asortymentowo – cenowym, stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.4.5.3.) Główny kod CPV: 03142500-3 - Jaja
4.5.5.) Wartość części: 29725,50 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający nie może, w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy, zaniżać wartości zamówienia lub konkursu, lub wybierać sposobu obliczania wartości zamówienia. Zamawiający nie może również dzielić zamówienia na odrębne zamówienia, jeżeli prowadzi to do niestosowania przepisów ustawy, chyba że jest to uzasadnione obiektywnymi przyczynami (art. 29 ust. 2 ustawy Pzp.).
Zamawiający dobierając tryb postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia błędnie odniósł się jedynie do szacowania wartości tego zamówienia. Tym samym przyjął , że postępowanie przetargowe polegające na dostawie artykułów żywnościowych będzie prowadzone w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp tj. dla postępowań, których wartość zamówienia nie przekracza kwoty 143 000,00 euro.
Przepisy art. 3 ust. 1 ustawy Pzp w postępowaniach, w których wartość zamówienia nie przekracza kwoty 143 000,00 euro zobowiązują Zamawiającego do zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych na stronie UZP, co Zamawiający uczynił.
Jednakże, Zamawiający w bieżącym roku zawarł już umowy na podobne dostawy artykułów żywnościowych. Jak wskazuje art. 30 ust. 2 ustawy Pzp „W przypadku gdy zamawiający planuje nabycie podobnych dostaw, wartością zamówienia jest łączna wartość podobnych dostaw, nawet jeżeli zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania, lub dopuszcza możliwość składania ofert częściowych”. Zamawiający powinien tak czynić, nawet jeżeli udziela zamówienia w częściach. Wspomniany przepis odnosi się wyłącznie do dostaw i nakazuje, aby łącznym szacowaniem obejmować nie tylko takie same dostawy, ale także dostawy podobne, czyli te, których przeznaczenie jest takie samo lub podobne. Po dokonaniu analizy wartości sukcesywnych dostaw artykułów żywnościowych w bieżącym roku stwierdzono, że przekraczają one łącznie kwotę 143 000,00 euro.
Zatem dla zamówień, których wartość jest wyższa lub równa 143 000,00 euro Zamawiające zobowiązany jest do publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, czego Zamawiający nie wykonał.
Jednocześnie wady tej nie można usunąć. Brak jest bowiem technicznych możliwości zmiany publikatora postępowania oraz trybu prowadzonego postępowania, co przesądza o nieusuwalnym charakterze wady niniejszego postępowania .
Tym samym należy uznać, że ziściła się przesłanka z art. 255 pkt. 6) ustawy Pzp, na podstawie której Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający nie może, w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy, zaniżać wartości zamówienia lub konkursu, lub wybierać sposobu obliczania wartości zamówienia. Zamawiający nie może również dzielić zamówienia na odrębne zamówienia, jeżeli prowadzi to do niestosowania przepisów ustawy, chyba że jest to uzasadnione obiektywnymi przyczynami (art. 29 ust. 2 ustawy Pzp.).
Zamawiający dobierając tryb postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia błędnie odniósł się jedynie do szacowania wartości tego zamówienia. Tym samym przyjął , że postępowanie przetargowe polegające na dostawie artykułów żywnościowych będzie prowadzone w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp tj. dla postępowań, których wartość zamówienia nie przekracza kwoty 143 000,00 euro.
Przepisy art. 3 ust. 1 ustawy Pzp w postępowaniach, w których wartość zamówienia nie przekracza kwoty 143 000,00 euro zobowiązują Zamawiającego do zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych na stronie UZP, co Zamawiający uczynił.
Jednakże, Zamawiający w bieżącym roku zawarł już umowy na podobne dostawy artykułów żywnościowych. Jak wskazuje art. 30 ust. 2 ustawy Pzp „W przypadku gdy zamawiający planuje nabycie podobnych dostaw, wartością zamówienia jest łączna wartość podobnych dostaw, nawet jeżeli zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania, lub dopuszcza możliwość składania ofert częściowych”. Zamawiający powinien tak czynić, nawet jeżeli udziela zamówienia w częściach. Wspomniany przepis odnosi się wyłącznie do dostaw i nakazuje, aby łącznym szacowaniem obejmować nie tylko takie same dostawy, ale także dostawy podobne, czyli te, których przeznaczenie jest takie samo lub podobne. Po dokonaniu analizy wartości sukcesywnych dostaw artykułów żywnościowych w bieżącym roku stwierdzono, że przekraczają one łącznie kwotę 143 000,00 euro.
Zatem dla zamówień, których wartość jest wyższa lub równa 143 000,00 euro Zamawiające zobowiązany jest do publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, czego Zamawiający nie wykonał.
Jednocześnie wady tej nie można usunąć. Brak jest bowiem technicznych możliwości zmiany publikatora postępowania oraz trybu prowadzonego postępowania, co przesądza o nieusuwalnym charakterze wady niniejszego postępowania .
Tym samym należy uznać, że ziściła się przesłanka z art. 255 pkt. 6) ustawy Pzp, na podstawie której Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający nie może, w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy, zaniżać wartości zamówienia lub konkursu, lub wybierać sposobu obliczania wartości zamówienia. Zamawiający nie może również dzielić zamówienia na odrębne zamówienia, jeżeli prowadzi to do niestosowania przepisów ustawy, chyba że jest to uzasadnione obiektywnymi przyczynami (art. 29 ust. 2 ustawy Pzp.).
Zamawiający dobierając tryb postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia błędnie odniósł się jedynie do szacowania wartości tego zamówienia. Tym samym przyjął , że postępowanie przetargowe polegające na dostawie artykułów żywnościowych będzie prowadzone w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp tj. dla postępowań, których wartość zamówienia nie przekracza kwoty 143 000,00 euro.
Przepisy art. 3 ust. 1 ustawy Pzp w postępowaniach, w których wartość zamówienia nie przekracza kwoty 143 000,00 euro zobowiązują Zamawiającego do zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych na stronie UZP, co Zamawiający uczynił.
Jednakże, Zamawiający w bieżącym roku zawarł już umowy na podobne dostawy artykułów żywnościowych. Jak wskazuje art. 30 ust. 2 ustawy Pzp „W przypadku gdy zamawiający planuje nabycie podobnych dostaw, wartością zamówienia jest łączna wartość podobnych dostaw, nawet jeżeli zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania, lub dopuszcza możliwość składania ofert częściowych”. Zamawiający powinien tak czynić, nawet jeżeli udziela zamówienia w częściach. Wspomniany przepis odnosi się wyłącznie do dostaw i nakazuje, aby łącznym szacowaniem obejmować nie tylko takie same dostawy, ale także dostawy podobne, czyli te, których przeznaczenie jest takie samo lub podobne. Po dokonaniu analizy wartości sukcesywnych dostaw artykułów żywnościowych w bieżącym roku stwierdzono, że przekraczają one łącznie kwotę 143 000,00 euro.
Zatem dla zamówień, których wartość jest wyższa lub równa 143 000,00 euro Zamawiające zobowiązany jest do publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, czego Zamawiający nie wykonał.
Jednocześnie wady tej nie można usunąć. Brak jest bowiem technicznych możliwości zmiany publikatora postępowania oraz trybu prowadzonego postępowania, co przesądza o nieusuwalnym charakterze wady niniejszego postępowania .
Tym samym należy uznać, że ziściła się przesłanka z art. 255 pkt. 6) ustawy Pzp, na podstawie której Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
INNE PRZETARGI Z ŻAR
- "Świadczenie usług ochrony obiektów i mienia oraz prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych - JG/10/2024"
- Dostawa wraz z montażem kontenera socjalno - sanitarnego
- "Bezgotówkowy zakup oleju napędowego do zbiornika o pojemności 5000 l - JG/9/2024"
- "USŁUGA CATERINGOWA DLA KLIENTÓW STOŁÓWKI I/LUB DLA UCZESTNIKÓW DDW I DDS+ MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ w 2025 R."
- Dostawa sprzętu medycznego do rehabilitacji na potrzeby Szpitala Na Wyspie. Sp. z o.o. w Żarach
więcej: przetargi w Żarach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawy produktów mleczarskich
- "Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych na potrzeby Szkoły Podstawowej Nr 2 w Głownie - 2025"
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych na potrzeby Szkoły Podstawowej Nr 3 w Głownie na 2025 rok
- Dostawa żywności na potrzeby Szkoły Podstawowej nr 9 w Bytomiu
- SUKCESYWNA DOSTAWA ARTYKUŁÓW ŻYWNOŚCIOWYCH DO PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W WARLUBIU W 2025 ROKU
- Dostawy artykułów spożywczych do Domu Pomocy Społecznej w Legnicy w 2025 r.
więcej: Jaja »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.