Ogłoszenie z dnia 2024-12-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00593297/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-11-14
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania chorego w gminie Bobrowniki w 2025 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W BOBROWNIKACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003446860
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 25 C
1.5.2.) Miejscowość: Dobieszowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-584
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 0322877863
1.5.8.) Numer faksu: 0322877863 wew.25
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ops@bobrowniki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://ops.bobrowniki.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4925d676-a39b-42e4-8e63-2a0b0e70c68f1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pozostała pomoc społeczna bez zakwaterowania, gdzie indziej niesklasyfikowana
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania chorego w gminie Bobrowniki w 2025 roku2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4925d676-a39b-42e4-8e63-2a0b0e70c68f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00656125
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00013969/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 „Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania chorego w gminie Bobrowniki w 2025 roku”
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00593297
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OPS.271.4.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 164000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług opiekuńczych objętych zamówieniem odbywać się będzie przez 7 dni w tygodniu z uwzględnieniem dni
wolnych od pracy i świąt.
Usługi będą świadczone na bieżąco według potrzeb przedstawionych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Bobrownikach.
Do zadań Wykonawcy w zakresie usług opiekuńczych należy:
1.Realizowanie przedmiotowego zadania zgodnie z zakresem dostosowanym do szczególnych potrzeb osób wymagających
pomocy ww. formie, takich jak: szczegółowy zakres usług opiekuńczych, szczegółowy zakres specjalistycznych usług
opiekuńczych,
2.Podjęcie czynności związanych ze świadczeniem usług w ciągu 24 godzin od chwili zgłoszenia o potrzebie ich
zapewnienia, a w przypadku nagłym niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia. Wykonawca otrzyma Zgłoszenie wejścia w
środowisko. Ze względu na dobro i potrzeby osób, na rzecz których świadczone są usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi
opiekuńcze w wyjątkowych przypadkach Zamawiający dopuszcza możliwość ustnego (np. telefonicznego) i pisemnego (np.
e-mailem) poinformowania Wykonawcy o terminie rozpoczęcia lub przerwania realizacji usługi. Każde tego typu zdarzenie
wymagać będzie sporządzenia stosownej dokumentacji w formie pisemnej. Współpraca na bieżąco z pracownikami
Zamawiającego. Przez współpracę rozumie się wymianę informacji dotyczącą osób korzystających ze wsparcia w formie
usług, które to stanowią przedmiot zamówienia, a są związane z realizacją przedmiotu zamówienia np. zmianę stanu
zdrowia, mających wpływ na zakres świadczonych usług, brak możliwości wykonania usług spowodowany odmową klienta.
Informacje powinny być niezwłocznie zgłaszane na piśmie lub telefonicznie Zamawiającemu. Zapewnienie osobom
wykonującym usługi wyposażenia w odpowiednie ubranie ochronne dostosowane do zakresu niesionej pomocy (rękawiczki, fartuchy itp.).Zapewnienie klientowi niezbędnej pomocy w sytuacjach nagłych, w szczególności takich jak: odniesienie
poważnych obrażeń, ciężki stan zdrowia, zatrucie pokarmowe lub choroba zakaźna, zniszczenie domu w wyniku
wandalizmu lub pożaru, kradzież na szkodę klienta, wypadki następujące podczas świadczenia usług.
Szczegółowy zakres usług opiekuńczych na podstawie art. 50 ust. 3 i 5 Ustawy o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. z
2024 poz. 1283 z późn. zm.)zaspokajanie codziennych potrzeb życiowych, w szczególności:pomoc w ubieraniu się,zakup
artykułów spożywczych i innych potrzebnych w gospodarstwie domowym, palenie w piecu, przynoszenie opału, wody (w
razie potrzeby), przynoszenie lub przygotowywanie posiłków z uwzględnieniem diety zleconej przez
lekarza, karmienie oraz sprzątanie po posiłku, utrzymanie w czystości naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu
gospodarstwa, domowego służącego podopiecznemu, pranie bielizny osobistej podopiecznego, pranie lub zanoszenie i
odbieranie bielizny pościelowej i odzieży do/z pralni, prasowanie, bieżące utrzymanie w czystości mieszkania osoby objętej
pomocą, w szczególności: wynoszenie śmieci i okresowe generalne sprzątanie mieszkania, mycie okien (raz na 3 miesiące),
wezwanie lekarza w sytuacjach wymagających jego interwencji oraz realizacja recept, załatwianie niezbędnych spraw
urzędowych (poczta, administracja, bank itp.), zgłaszanie napraw urządzeń domowych, świadczenie podstawowej opieki
higieniczno-sanitarnej, w szczególności: zapewnienie higieny osobistej podopiecznego (pomoc przy toalecie porannej,
wieczornej np. mycie, kąpanie, czesanie, golenie, mycie głowy, obcinanie paznokci itp.),pomoc przy załatwianiu potrzeb
fizjologicznych w tym: zmiana pieluch, zmiana bielizny osobistej i pościelowej, przesłanie łóżka podopiecznego,
zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzenia ciała podopiecznego, układanie podopiecznego w łóżku i pomoc przy
zmianie pozycji ciała u osób nieporuszających się, zapewnienie kontaktów z otoczeniem: pomoc w komunikowaniu się z
innymi osobami, pomoc w poruszaniu się, w szczególności w dojściu na zabiegi medyczne, rehabilitacyjne, do lekarza itp.
towarzyszenie w spacerach, czytanie prasy, książek, listów, itp., wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do
zapewnienia kontaktów z otoczeniem, powiadamianie rodziny lub lekarza rodzinnego o istotnych zmianach w zachowaniu
podopiecznego wskazujących na pogorszenie stanu zdrowia, okazywanie wsparcia emocjonalnego w doświadczeniach
egzystencjalnych: samotności, cierpieniu i umieraniu. prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z podopiecznym z
wydanych pieniędzy.
Szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych na podstawie art. 50 ust. 4 Ustawy o pomocy społecznej (t.j. Dz.
U. z 2024 poz. 1283) oraz rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie
specjalistycznych usług opiekuńczych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 816).
Zgodnie z § 2 ww. rozporządzenia ustala się następujące rodzaje specjalistycznych usług opiekuńczych dostosowanych do
szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy w formie specjalistycznych usług opiekuńczych, wynikających z rodzaju
ich schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym: uczenie
i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: kształtowanie umiejętności zaspokajania
podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i
rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie
asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie
czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, dbałość o higienę i wygląd,
utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, wspólne
organizowanie i spędzanie czasu wolnego, korzystanie z usług różnych instytucji, interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w
tym: pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie
psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, doradztwo, koordynacja działań innych
służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, kształtowanie
pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec
osoby chorującej, niepełnosprawnej, pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: w uzyskaniu świadczeń socjalnych,
emerytalno-rentowych, w wypełnieniu dokumentów urzędowych, wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym
zwłaszcza: w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności
uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach
samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do
zatrudnienia, w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, w
rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,
pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, pomoc
w uzyskaniu ulg w opłatach, zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie
finansowe; pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów
medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,
f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;
rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27
sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r , poz. 146):
a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego
zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług;
pomoc mieszkaniowa, w tym:
a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
Ogłoszenie nr 2024/BZP 00592275/01 z dnia 2024-11-13
2024-11-13 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
b) w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
c) kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu
Określenie wymagań niezbędnych do realizacji zamówienia.
Specjalistyczne usługi opiekuńcze (ale także usługi opiekuńcze) mają być świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje
do wykonywania zawodu pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki,
asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty
lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi.
Szacunkowo przedmiot zamówienia obejmuje:
usługi opiekuńcze (zwykłe) – średniomiesięcznie około 112 godzin, co wyniesie około 1344 godzin w skali zamówienia,
specjalistyczne usługi opiekuńcze – średniomiesięcznie około 211 godzin miesięcznie, co wyniesie około 2532 godziny w
skali zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85312000-9 - Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 145272,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 170388,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 145272,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zespół Medyczno Opiekuńczy Alicja Kluczna
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6291844704
7.3.3) Ulica: Kościuszki 27
7.3.4) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
7.3.5) Kod pocztowy: 41-300
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-10
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 164000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-01 do 2025-12-31PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług opiekuńczych zwykłych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych, dla osób dorosłych i dzieci z autyzmem - podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kosakowie w 2025 roku
- "ŚWIADCZENIE USł. OPIEKUŃCZYCH W MIEJSCU ZAMIESZKANIA ZGODNIE Z ART. 50 USTAWY Z DN. 12 MARCA 2004r. O POMOCY SPOŁ., DLA OSÓB ZAM. NA TERENIE GM. CIĘŻKOWICE - ŚWIADCZENIOBIORCÓW GOPS W CIĘŻKOWICACH"
- (2025) Prowadzenie zajęć reintegracji zawodowej i społecznej w Centrum Integracji Społecznej zgodnie z ustawą o zatrudnieniu socjalnym w roku 2025 w ramach projektu współfinansowanego ze środków UE.
- (2025) Świadczenie usług opieki wytchnieniowej dla klientów Centrum Usług Społecznych w Gminie Czarnków w roku 2025.
- SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA W 2025 ROKU
- Świadczenie usług opiekuńczych wykonywanych w miejscu zamieszkania z terenu Gminy Leżajsk w 2025 r.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.