eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KarpaczUdzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 6.000.000,00 zł



Ogłoszenie z dnia 2024-12-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego
w kwocie 6.000.000,00 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KARPACZ

1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Karpacz

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821552

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Konstytucji 3 Maja 54

1.5.2.) Miejscowość: Karpacz

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-540

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: +487576150

1.5.8.) Numer faksu: +48757619224

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp_karpacz@karpacz.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.karpacz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1003461

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego
w kwocie 6.000.000,00 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e7c27110-1b66-419f-93fb-f4ced8ac4c70

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00657376

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00052493/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.8 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 5.145.445,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00594944

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RF.3051.1.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 864005,15 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są usługi udzielenia kredytu długoterminowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (Dz.U. z 2023 r. poz. 2488 ze zm.).

2. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie: 6.000.000,00 zł (słownie: sześć milionów złotych 00/100), który zostanie przeznaczony na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy Karpacz w 2024 r. i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

3. Ustalenia szczegółowe dotyczące przedmiotu zamówienia:
1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie 6.000.000,00 PLN.
2) Okres kredytowania: lata 2025-2027
3) Pierwsza spłata kredytu nastąpi do 30.04.2026 r. (karencja w spłacie kapitału)
4) Kredyt będzie pobrany jednorazowo od dnia podpisania umowy do dnia 31 grud-nia 2024 r.
5) Termin postawienia środków do dyspozycji Zamawiającego nastąpi poprzez złoże-nie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki w terminie 2 dni roboczych przed terminem postawienia środków do dyspozycji Zamawiającego.
6) Dyspozycja wypłaty środków może być składana na wzorze określonym przez bank.
7) Dyspozycja uruchomienia kredytu będzie przesyłana w formie elektronicznej (mail lub home banking) z zachowaniem terminu uruchomienia kredytu. Nato-miast oryginał zostanie niezwłocznie dostarczony do banku. Dostarczenie orygi-nału nie może determinować uruchomienia kredytu.
8) Spłata rat kapitałowych następować będzie w okresach miesięcznych, płatnych do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego. Zamawiający dopuszcza, aby Wy-konawca ustalił termin spłaty rat kredytu na ostatni dzień roboczy miesiąca, jeżeli wymagają tego parametry techniczne systemu rozliczeniowego banku. Zamawia-jący wymaga, aby faktyczna spłata kapitału następowała do ostatniego dnia mie-siąca w całym okresie kredytowania.
9) Spłata rat kapitałowych kredytu dokonywana będzie w miesięcznych ratach w następujących terminach i kwotach:
a) do dnia 30.04.2026 r. – pierwsza rata w kwocie 333.333,36 zł;
b) od 31.05.2026 r. do 31.12.2026 r. – osiem rat w kwocie 333.333,33 zł;
c) od 31.01.2027 r. do 31.08.2027 – osiem rat w kwocie 350.000,00 zł;
d) do 30.09.2027 r. – dziewiąta rata w kwocie 200.000,00 zł.
10) Spłata odsetek w okresach miesięcznych w latach 2025 (I-XII) – 2027 (I-IX) na-stępować będzie w ostatnim dniu miesiąca kalendarzowego.
11) Pierwsza płatność odsetek nastąpi ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca na-stępującego po miesiącu uruchomienia kredytu.
12) Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym, we-dług zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku. Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 3M oznaczająca stopę procentową dla międzybankowych depozytów 3-miesiecznych, wyliczonej jako średnia z ostatniego miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który naliczane jest oprocentowanie. Marża banku jest stała w umow-nym okresie kredytowania.
13) Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym mie-siącu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku (365/365 oraz 366/366 w roku przestępnym).
14) Bank udzielający kredytu przez cały okres obowiązywania umowy nie będzie do-datkowo naliczał kosztów i opłat z tytułu m.in. prowizji przygotowawczej, prowizji za sporządzenie aneksów, prowizji za wcześniejszą spłatę, prowizji od niewyko-rzystanej kwoty kredytu.
15) Kredyt nie będzie obciążony innymi opłatami niż wymienione w niniejszym po-stępowaniu.
16) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej od ustalonej bez dodatkowych opłat i prowizji na rzecz Wykonawcy.
17) Zamawiającemu przysługuje prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez dodat-kowych kosztów. W przypadku przedterminowej spłaty części kredytu Wyko-nawca dokona aktualizacji harmonogramu spłat rat kapitałowych bez kosztów obciążających Zamawiającego.
18) Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją we-kslową, które będą zawierały kontrasygnatę Skarbnika Gminy.
19) O wysokości odsetek i/lub raty kapitałowej do zapłaty oraz wysokości oprocento-wania obowiązującego w okresie odsetkowym, za który naliczono odsetki, Wyko-nawca każdorazowo poinformuje Zamawiającego najpóźniej na 5 (słownie: pięć) dni roboczych przed datą płatności, bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami, w dowolny sposób.
20) Nie dopuszcza się możliwości kapitalizacji odsetek.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

66100000-1 - Usługi bankowe i inwestycyjne

66110000-4 - Usługi bankowe

66000000-0 - Usługi finansowe i ubezpieczeniowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 780035,18 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 850354,66 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 780035,18 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Gospodarczy Bank Spółdzielczy Radków z/s w Nowej Rudzie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 001062256

7.3.3) Ulica: Radkowska 4

7.3.4) Miejscowość: Nowa Ruda

7.3.5) Kod pocztowy: 57-402

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-16

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 780035,18 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2027-09-30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.