Ogłoszenie z dnia 2024-12-19
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00004616/01 - Modyfikacja z dnia 2025-01-03
- 2025/BZP 00036352/01 - Modyfikacja z dnia 2025-01-15
- 2025/BZP 00130260/01 - Wynik z dnia 2025-03-04
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa dwóch zbiorników retencyjnych infiltracyjnych wód opadowych, dwóch odcinków kanalizacji deszczowej z wylotem do Wisły i rozszczelnienie drogi dojazdowej w celu zagospodarowania wód opadowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE WODOCIĄGI I OCZYSZCZALNIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 870485618
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Mickiewicza 28 lokal 30
1.5.2.) Miejscowość: Grudziądz
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-300
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mwio@mwio.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mwio.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa dwóch zbiorników retencyjnych infiltracyjnych wód opadowych, dwóch odcinków kanalizacji deszczowej z wylotem do Wisły i rozszczelnienie drogi dojazdowej w celu zagospodarowania wód opadowych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ca941926-34ad-4878-abce-a8034476a66d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00665311
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Dostosowanie systemu kanalizacji deszczowej miasta Grudziądza do zmian klimatu – Etap 1
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/mwio_grudziadz3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/mwio_grudziadz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, odbywa się wyłącznie przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl (dalej jako „Platforma”) pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/mwio_grudziadz.
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania do treści SWZ, komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w
tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były w formie elektronicznej za pośrednictwem
Platformy
i formularza
„Wyślij wiadomość do zamawiającego”, a nie za pośrednictwem adresu email.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za
pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że
wiadomość została wysłana do zamawiającego.
3. Uwaga! Wykonawca niezalogowany korzystający z “Wyślij wiadomość zamawiającego”, po kliknięciu przycisku Wyślij, otrzyma na
adres mailowy, podany w polu Twój adres e-mail, wiadomość mailową zawierającą kod uwierzytelniający. Kod należy wpisać w polu
Kod Uwierzytelniający, a następnie potwierdzić przyciskiem Wyślij. Następnie Wykonawca otrzyma potwierdzenie wysłania
wiadomości. Kod uwierzytelniający jest aktywny przez 30 minut od wygenerowania lub do momentu wygenerowania kolejnego kodu.
4. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje
dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał
na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny
wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy do konkretnego wykonawcy.
5. Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne
wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W celu wykonania obowiązku nałożonego art. 13 i 14 ogólnego Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE, dalej RODO, zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych
z dnia 10 maja 2018 r. oraz w związku z art. 88 Ustawy o zasadach realizacji zadań finansowanych
ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027, zwanej dalej „ustawą wdrożeniową",. Szczegółowe zasady
przetwarzania danych osobowych zawiera Dział XXVIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP20/2024/PBN/BLZ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn. „Budowa dwóch zbiorników retencyjnych infiltracyjnych wód opadowych oraz budowa dwóch odcinków kanalizacji deszczowej wraz z wylotem do rzeki Wisły w Grudziądzu (Zadanie 3.1 - Zb1b zbiornik infiltracyjny między ul. Chełmińską i Trasą Średnicową; Zadanie 3.2 - Zb3b zbiornik infiltracyjny między ROD Agromet Unia i ul. Nad Torem) oraz rozszczelnienie drogi dojazdowej do garaży w celu zagospodarowania wód opadowych w miejscu występowania opadu” wraz z uzyskaniem prawomocnych decyzji pozwolenia na użytkowanie.
Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 zadania:
Zadanie I – Budowa Zbiornika ZB1B znajdującego się między ulicami Wyspiańskiego, Karaszewskiego, Chełmińską, Nad Torem na działce 20/4 obr. 124
Zadanie II – Budowa Zbiornika ZB3B znajdującego się między ulicami Kasprowicza, Chełmińską, Nad Torem na działce 3 obr. 111
Zadanie III – Wykonanie rozszczelnienia placów przy ulicy Hallera na działce 2/13 obr. 117
4.2.6.) Główny kod CPV: 45232454-9 - Roboty budowlane w zakresie zbiorników wód deszczowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 22 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający zastosował jedno kryterium oceny ofert: cena – waga 100%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności technicznej lub zawodowej
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał:
co najmniej 2 (dwa) zadania polegające na wykonaniu kanalizacji deszczowej lub sanitarnej o średnicy min. DN600 o długości nie mniejszej niż 150 mb i wartości zadania co najmniej 2 000 000 zł brutto,
co najmniej 1 (jedno) zadanie polegające na wykonaniu grawitacyjnej kanalizacji deszczowej lub sanitarnej metodą bezwykopową o średnicy min. DN500 o długości minimum 100 mb,
co najmniej 2 (dwa) zadania obejmujące w swoim zakresie budowę lub rozbudowę zbiornika o konstrukcji ziemnej lub betonowej, o pojemności czynnej lub wyrównawczej nie mniejszej niż 2 000 m3,o wartości nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł dla każdego zadania,
w jednym lub oddzielnych zadaniach wraz z podaniem rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których robota ta została wykonana, z załączeniem dowodów określających, czy ta robota budowlana została wykonana należycie, w szczególności informacji o tym czy robota została wykonana zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona.
2) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tym osobami, które będą pełniły następujące funkcje:
a) Kierownik budowy
Kwalifikacje: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, a które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika budowy stanowiącej przedmiot zamówienia.
Doświadczenie: Co najmniej 36-miesięczne doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót, przy realizacji co najmniej 1 (jedno) zadanie obejmujących w swoim zakresie budowę lub rozbudowę rurociągów kanalizacji deszczowej, sanitarnej lub wodociągu o średnicy min. DN300 o długości minimum 500m.
b) Kierownik robót branży wodno-melioracyjnej
Kwalifikacje: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
w specjalności w branży sanitarnej/hydrotechnicznej/melioracyjnej uprawniony do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej / hydrotechnicznej / melioracyjnej dla zakresu budowy zbiornika retencyjnego zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.)
Doświadczenie: co najmniej 36 miesięczne doświadczenie na stanowisku kierownika budowy/kierownika robót.
c) Kierownik robót konstukcyjno-budowlanej
Kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, a które uprawniają do pełnienia funkcji – z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.)
Doświadczenie: co najmniej 36 miesięczne doświadczenie na stanowisku kierownika budowy/kierownika robót.
d) Kierownik robót drogowych
Kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, a które uprawniają do pełnienia funkcji – z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.)
Doświadczenie: co najmniej 36 miesięczne doświadczenie na stanowisku kierownika budowy/kierownika robót
3) sytuacji ekonomicznej i finansowej
a) Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony
z tytułu odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 3 000 000,00 złotych (słownie: trzy milionów 00/100).
b) Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zdolność kredytową lub finansową na sumę nie mniejszą niż 2 000 000,00 złotych (słownie: dwa miliony 00/100).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie dotyczącym podstaw wykluczenia
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
b) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1550 ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz
z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ;
c) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
d) Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
art. 109 ust. 1 pkt 6, 8, 9 oraz 10 ustawy,
art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 1497)
sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
e) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych o oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy w zakresie przesłanek wykluczenia z art. 5k rozporządzenia 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca
z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
b) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ;
c) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 3 000 000,00 (trzy miliony 00/100) złotych,
d) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w wysokości minimum 2 000 000,00 (dwa miliony 00/100) złotych, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ, w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.2) Kosztorys ofertowy, sporządzony na wzór przedmiaru robót, uwzględniający podział na rozdziały jak w przedmiarze robót.
3) Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ.
4) Pełnomocnictwo (Pełnomocnictwo w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, bądź kopii – poświadczonej notarialnie – sporządzonej w formie elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) do podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów składających się na ofertę – o ile upoważnienie to nie wynika bezpośrednio z innych dokumentów dołączonych do oferty chyba, że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 57 ze zm.).
5) Dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania wszystkich Wykonawców – wyłącznie w przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z postanowieniami Działu X SWZ.
6) Dokument wadialny, zgodnie z postanowieniem Działu XII SWZ.
7) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp – wyłącznie w przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z postanowieniami Działu X SWZ.
8) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów (podpisane przez osoby umocowane) do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (oryginał)
– wyłącznie w przypadku, gdy Wykonawca zamierza polegać na zasobach w zakresie, w jakim powołuje się na te zasoby.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w kwocie: 54 000,00 zł (słownie złotych: pięćdziesiąt cztery tysiące i 00/100).Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
2. Wadium może być wniesione w następujących formach:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
c) kwotę gwarancji,
d) termin ważności gwarancji,
e) zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta zawierające oświadczenie, iż Wykonawca traci wadium na rzecz beneficjenta w związku z:
odmową podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych
w ofercie,
niemożliwością zawarcia umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
zaistnieniem okoliczności, o których mowa w art. 98 ust. 6 pkt 1) ustawy Pzp, tj. w przypadku, gdy Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej,
f) gwarancja winna być nieodwołalna i bezwarunkowa
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku, o którym mowa w pkt 1, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Pełnomocnictwo w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, bądź kopii – poświadczonej notarialnie – sporządzonej
w formie elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio
w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
4. Pełnomocnictwo powinno:
1) jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania,
2) wymienić wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia,
3) być podpisane przez każdego z tych Wykonawców na dokumencie pełnomocnictwa zgodnie ze sposobem reprezentacji.
5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
6. Wszystkie postanowienia niniejszej SWZ i przepisy ustawy Pzp dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa w pkt 1.
7. Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w pkt 1, zostanie wybrana, Zamawiający przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, zażąda złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Zaleca się, aby umowa w swojej treści zawierała następujące postanowienia:
1) sposób ich współdziałania,
2) zakres prac powierzonych do wykonania każdemu z nich,
3) określenie, który z podmiotów jest upoważniony do występowania w imieniu pozostałych przy realizacji zamówienia,
4) wskazanie jednego z Wykonawców upoważnionego do zaciągania zobowiązań, do przyjmowania płatności od Zamawiającego i do przyjmowania instrukcji na rzecz i w imieniu wszystkich Wykonawców razem i każdego z osobna,
5) numer i nazwę rachunku bankowego, na który będą dokonywane płatności z tytułu realizacji umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego,
6) oznaczenie czasu trwania współpracy Wykonawców wspólnie realizujących zamówienie obejmującego minimum okres realizacji przedmiotu zamówienia oraz okres gwarancji
i rękojmi,
7) solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia,
8) zakaz zmian w umowie bez zgody Zamawiającego.
8. Zgodnie z art. 117 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający określa szczególny, obiektywnie uzasadniony, sposób spełniania przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia określonego w niniejszym SWZ warunku udziału w postępowaniu, mając na uwadze, że jest to uzasadnione charakterem zamówienia i jest proporcjonalne, tzn. w odniesieniu do warunków określonych w Dział VI SWZ, warunki te musi spełniać każdy z Wykonawców działających wspólnie.
9. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie
o którym mowa w Dział VIII pkt 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie. Oświadczenie to potwierdzają brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
10. Podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w Dział VIII pkt 4 ppkt 2 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszcza się możliwość zmiany ustaleń umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w następującym zakresie:1) ograniczenia przez Zamawiającego zakresu robót budowlanych z przyczyn wynikających z decyzji Instytucji
nadzorujących realizację Projektów w ramach FEnIKS 2021-2027 lub Komisji Europejskiej;
2) zmiany przez Zamawiającego zakresu robót budowlanych i/lub terminu realizacji z przyczyn wynikających z decyzji
Instytucji nadzorujących realizację Projektów w ramach FEnIKS 2021-2027 lub Komisji Europejskiej;
3) zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez
Zamawiającego umowy o dofinansowanie Projektu lub wytycznych dotyczących realizacji Projektu w ramach Programu
Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS);
4) zmiany wysokości wynagrodzenia brutto;
5) terminu wykonania przedmiotu umowy o tyle dni ile trwała przeszkoda lub wstrzymanie prac ;
6) jakości lub innych parametrów materiałów zaoferowanych w ofercie
Dopuszcza się możliwość zmiany ustaleń umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w następującym zakresie:
1) ograniczenia przez Zamawiającego zakresu robót budowlanych z przyczyn wynikających z decyzji Instytucji
nadzorujących realizację Projektów w ramach FEnIKS 2021-2027 lub Komisji Europejskiej;
2) zmiany przez Zamawiającego zakresu robót budowlanych i/lub terminu realizacji z przyczyn wynikających z decyzji
Instytucji nadzorujących realizację Projektów w ramach FEnIKS 2021-2027 lub Komisji Europejskiej;
3) zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez
Zamawiającego umowy o dofinansowanie Projektu lub wytycznych dotyczących realizacji Projektu w ramach Programu
Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS);
4) zmiany wysokości wynagrodzenia brutto;
5) terminu wykonania przedmiotu umowy o tyle dni ile trwała przeszkoda lub wstrzymanie prac ;
6) jakości lub innych parametrów materiałów zaoferowanych w ofercie.
Szczegółowo zmiany umowy oraz warunki ich wprowadzenia określone zostały w Dział XXVI Część I SWZ - Instrukcja dla
Wykonawców.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-01-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/mwio_grudziadz
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-01-10 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z GRUDZIĄDZA
- Przebudowa z rozbudową drogi powiatowej nr 1388C Łasin - Mędrzyce - Lisnowo
- Wycinka drzew i zakrzaczeń, zabiegi pielęgnacyjne drzew, przycięcie gałęzi, mielenie gałęzi- 8/2025
- Przegląd i konserwacja agregatów pompowych w Składzie paliw Gardeja- sprawa 6/2025
- Rozbudowa dróg gminnych nr 040511C, 040513C, 040148C na terenie Gminy Grudziądz
- Dostawy środków czystości -znak sprawy Z/10/PN/25
- Dokumentacja projektowa budowy drogi dla pieszych i rowerów w ciągu drogi powiatowej nr 1621C Chełmno-Mniszek
więcej: przetargi w Grudziądzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa zbiornika małej retencji we wsi Biełki Gmina Milejczyce"
- Budowa instalacji sanitarnej odprowadzającej wody deszczowe z budynku przy ul. Energetyków 1-2 oraz z działki nr 2153 w Gorzowie Wlkp.
- Budowa otwartego zbiornika retencyjnego z przeznaczeniem do gromadzenia wody w rolnictwie
- Budowa sieci kanalizacji deszczowej w miejscowości Podkrajewo
- Wykonanie robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj w zakresie: ,,Budowa otwartego zbiornika retencyjnego służącego do gromadzenia wód opadowych, roztopowych, wód gruntowych we wsi Siwki".
- "Budowa instalacji kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem wód opadowych i roztopowych, pochodzących z budynku pałacu do urządzenia wodnego (staw)". Etap I
więcej: Roboty budowlane w zakresie zbiorników wód deszczowych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.