Ogłoszenie z dnia 2024-12-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Usuwanie oraz przechowywanie na parkingu strzeżonym całodobowym – pojazdów usuniętych w trybie art. 130a ust. 1 - 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym z dróg Powiatu Strz., z podziałem na 2 części”(...)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT STRZELECKI
1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Organizacyjny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412651
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jordanowska 2
1.5.2.) Miejscowość: Strzelce Opolskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-100
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 774401755
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiatstrzelecki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatstrzelecki.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usuwanie oraz przechowywanie na parkingu strzeżonym całodobowym – pojazdów usuniętych w trybie art. 130a ust. 1 - 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym z dróg Powiatu Strz., z podziałem na 2 części”(...)2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c3dcf207-405c-4968-9998-cfff126f8772
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00677158
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00034950/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.14 „Usuwanie oraz przechowywanie na parkingu strzeżonym całodobowym – pojazdów usuniętych w trybie art. 130a ust. 1 - 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym z dróg Powiatu Strz., z podziałem na 2 części”(...)
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00643988
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
I. Podstawa prawna zastosowania trybu z wolnej ręki:
art. 305 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024r., poz. 1320 t.j.).
II. Podstawa faktyczna zastosowania trybu z wolnej ręki:
W postępowaniu przeprowadzonym w trybie podstawowym (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp) nie złożono żadnej oferty, natomiast pierwotne warunki zamówienia nie zostały zmienione, dlatego zachodzi przesłanka udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki przewidziana w art. 305 pkt 2 ustawy Pzp.
3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: ocds-148610-4815e639-8bc1-4aa6-80e6-334444a2585e
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OR.272.28.2024.KSZCH/IG
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 102604,88 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie:
CZĘŚĆ Nr 1:
Usuwania z dróg znajdujących się na terenie powiatu strzeleckiego pojazdów,
oraz prowadzenia parkingu strzeżonego dla usuwanych pojazdów o d.m.c. 3,5 t. - 7,5 t., o d.m.c. 7,5 t. – 16,0 t. oraz o d.m.c. pow. 16,0 t
CZĘŚĆ Nr 2:
Usuwania z dróg znajdujących się na terenie powiatu strzeleckiego pojazdów,
przewożących materiały niebezpieczne z drogi w granicach administracyjnych powiatu strzeleckiego oraz prowadzenia parkingu strzeżonego dla tych pojazdów.
Wymagania w stosunku do Wykonawcy w zakresie realizacji części 1 i 2 zamówienia:
Świadczenie usług całodobowo przez wszystkie dni tygodnia (także w niedziele i w święta) w zakresie usuwania pojazdów z dróg zlokalizowanych na terenie Powiatu Strzeleckiego, na podstawie dyspozycji usunięcia pojazdu, na zasadach odpłatności, tj.: wg stawek określonych w formularzu cenowym złożonym przez Wykonawcę, a w tym:
a) zapewnienie niezwłocznego dojazdu do pojazdu, będącego przedmiotem wydanej przez uprawnioną osobę dyspozycji: w formie ustnej, za pośrednictwem środków łączności lub w formie pisemnej. W przypadku wydania dyspozycji ustnej wymaga ona niezwłocznego potwierdzenia w formie pisemnej;
Wzór Dyspozycji usunięcia pojazdu stanowi załącznik nr 1 do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej z dnia 22.06.2011 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2285 ze zm.).
b) zapewnienie bezpiecznego załadowania i przetransportowania pojazdu, usuniętego
z miejsca zdarzenia wraz z jego elementami na parking strzeżony;
c) rozładowanie pojazdu i właściwe ustawienie pojazdu na parkingu strzeżonym;
d) świadczenie usług pojazdami w liczbie zapewniającej możliwość sprawnego i ciągłego odholowania pojazdu z każdego miejsca na terenie Powiatu Strzeleckiego,
e) parking powinien być: odpowiednio ogrodzony (ogrodzenie trwałe: metalowe, betonowe itp.), oświetlony, strzeżony całodobowo (monitoring elektryczny lub ochrona fizyczna), wyposażony w sprzęt przeciwpożarowy, posiadać utwardzoną nawierzchnię, zamykany
w sposób uniemożliwiający wprowadzenie lub wyprowadzenie pojazdu bez zezwolenia osoby dozorującej z liczba miejsc, która pozwoli na swobodne przechowywanie wszystkich pojazdów usuniętych z dróg w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1-2 ustawy Prawo
o ruchu drogowym w okresie trwania umowy oraz po jej zakończeniu zgodnie z warunkami określonymi w umowie. Pojazdy oraz ich części powinny być zabezpieczone
i przechowywane przez Wykonawcę z należytą starannością, w taki sposób, by ich stan nie ulegał pogorszeniu wskutek przechowywania.
f) zabezpieczenie pojazdu i rzeczy w nim przechowywanych przed uszkodzeniem, kradzieżą
i dewastacją w sposób niezagrażający środowisku;
g) wydanie pojazdu osobie upoważnionej do jego odbioru, tj. osobie wskazanej w Zezwoleniu na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego lub właścicielowi wskazanemu w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) lub w pokwitowaniu za zatrzymany dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe, po odebraniu od tej osoby: Zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego, jeżeli jest wymagane, kopii Dyspozycji usunięcia pojazdu;
h) Wykonawca zobowiązany jest po załadowaniu na lawetę, wykonać zdjęcie pojazdu z widoczną tablicą rejestracyjną w celu udokumentowania czynności holowania, a następnie niezwłocznie przesłać na adres e-mail Zamawiającego.
Dodatkowe wymagania w stosunku do Wykonawcy w zakresie realizacji Części Nr 2 zamówienia:
• w przypadku usuwania pojazdów przewożących materiały niebezpieczne, parking strzeżony dla przechowywania tych pojazdów może być położony w granicach administracyjnych województwa opolskiego, Miejsca parkingowe dla pojazdów przewożących towary niebezpieczne powinny spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13 listopada 2012 r., w sprawie warunków technicznych parkingów, na które są usuwane pojazdy przewożące towary niebezpieczne (Dz. U. z 2012 r. poz. 1293);
Przewidywana ilość pojazdów do usunięcia i przechowywania w ciągu dwóch lat została określona w Formularzu cenowym – załącznik Nr 1 i Nr 1a do zaproszenia do udziału w postępowaniu.
Zamawiający przewiduje prawo opcji na podstawie art. 441 ust. 1 ustawy Pzp
w zakresie możliwości zwiększenia przewidywanej wielkości przedmiotu umowy – tj. szacowanej liczby usuwanych i przechowywanych pojazdów wskazanej w Formularzach cenowych – stanowiących załącznik do umowy, jednak nie więcej niż do łącznej wysokości 30 % przewidywanej wielkości przedmiotu zamówienia na warunkach określonych w § 2 ust. 4 projektowanych postanowień umowy stanowiących załącznik do niniejszego zaproszenia.
Zamawiający deklaruje minimalny poziom realizacji zamówienia w wysokości 50 % maksymalnej wartości zamówienia podstawowego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 50118110-9 - Usługi holownicze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
98351100-9 - Usługi parkingowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 8 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia niniejsze postępowanie na podstawie art. 255 pkt 8 ustawy Pzp, gdyż zaproszenie do negocjacji nie spotkało się z odpowiedzią Wykonawcy. Wykonawca w wyznaczonym terminie nie przybył na negocjacje oraz nie złożył wymaganych dokumentów.INNE PRZETARGI Z STRZELEC OPOLSKICH
- Bieżące remonty dróg gminnych - remonty cząstkowe
- "Konserwacja parków i zieleńców na terenie miasta Strzelce Opolskie".
- "Zakup wraz z dostawą sprzętu IT dla Starostwa Powiatowego w Strzelcach Opolskich i jednostek podległych w ramach projektu pn."Zwiększenie cyfryzacji oraz podniesienie poziomu (...)" - Część I"
- Dostawa środków opatrunkowych
- realizacja zadania pn.: Zamiatanie nawierzchni dróg powiatowych Powiatu Strzeleckiego w ilości 136 206 m2 i chodników w ilości 7 674 m2 Przedmiot...
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.