Ogłoszenie z dnia 2024-12-30
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00065299/01 - Wynik z dnia 2025-01-27
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi cateringu — przygotowanie i dostarczenie całodniowego wyżywienia dla 20 Mieszkańców Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Oblęgorku 2025 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA STRAWCZYN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010790
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Żeromskiego 16
1.5.2.) Miejscowość: Strawczyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-067
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@strawczyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.strawczyn.4bip.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi cateringu — przygotowanie i dostarczenie całodniowego wyżywienia dla 20 Mieszkańców Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Oblęgorku 2025 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-08a92791-af32-42f7-9d47-66edba947718
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00677693
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00056935/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.21 Świadczenie usługi cateringu — przygotowanie i dostarczenie całodniowego wyżywienia dla 20 Mieszkańców Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Oblęgorku 2025 roku.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://strawczyn.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://strawczyn.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferty należy sporządzić w języku
polskim pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej. Zamawiający wyraża zgodę na złożenie oferty w postaci elektronicznej,
podpisanej podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 1.W przedmiotowym postępowaniu
Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz
informacji: elektronicznie na adres e mail:gmina@strawczyn.pl lub za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem:
https://strawczyn.ezamawiajacy.pl w zakładce „Korespondencja” Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być
zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporządzeniu
Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii zdnia23grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych
dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U.z2020 r. poz.2415).2.Oświadczenia, wnioski,
zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść
dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu (godziny pracy Zamawiającego: 7:30-15:30 w dni robocze).Za datę wpływu
oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazywanych na adres e-mail Zamawiającego przyjmuje się datę
dostarczenia wiadomości na adres e-mail Zamawiającego. W przypadku skorzystania z Platformy za datę wpływu oświadczeń,
wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich złożenia/wysłania na Platformie.3. Ogólne zasady korzystania z
Platformy, z zastrzeżeniem pkt 8 niniejszego Rozdziału; 1) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do
Systemu na subdomenie Gmina Strawczyn; https://strawczyn.ezamawiajacy.pl,lub https://oneplace.marketplanet.pl 2) Wykonawca
po wybraniu opcji „Przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie
powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu
rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika
polecenie „zarejestruj się”. 3)Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca
Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca
wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informację, o możliwości przyspieszenia procedury założenia
konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu. 4) Po założeniu konta Wykonawca
ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności
zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę
przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki„Korespondencja”.7.
Zamawiający zgodnie z § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z
2019r.)-zwane dalej „Rozporządzeniem" określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako: 1)dokumenty w formacie „pdf"
zaleca się podpisywać formatem PAdES, dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie
wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu,
oddzielny plik z podpisem.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem II ust. 4 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z rozdziałem II ust. 4 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIRP.ZP.271.1.41.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest „Świadczenie usługi cateringu — przygotowanie i dostarczenie całodniowego wyżywienia dla 20 Mieszkańców Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Oblęgorku 2025 roku."
2. Przedmiot zamówienia obejmuje przygotowanie wraz z dostawą trzech posiłków dziennie tj. śniadania, dwudaniowego obiadu z deserem i kompotem dla grupy 20-osobowej oraz kolacji w dla grupy 10-osobowej okresie od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2025 roku.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 11 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów
w kryteriach:
„ Cena ofertowa brutto” – C
„Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia” – D
Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (doświadczenie kucharza) rozumiane jako staż pracy :
• 1-3 lata- 10 pkt
• 3-4 lata- 20 pkt
• 4-5 lat- 30 pkt
• 5 lat i więcej- 40 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wskazanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) spełniają warunki udziału w postępowaniu,
2) nie podlegają wykluczeniu.
2. Warunki udziału w postępowaniu, spełnia wykonawca który:
2.1. Posiada zdolność techniczną lub zawodową przez co rozumie się:
a) dysponowanie wykwalifikowanym personelem – co najmniej 1 kucharzem, który będzie wyznaczony do realizacji zamówienia, posiadającego doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok na stanowisku kucharz lub pokrewnym.
Na potwierdzenie doświadczenia kucharza należy załączyć dowody potwierdzające posiadane doświadczenie (umowy o pracę, świadectwo pracy, itp.)
UWAGA!! Wykonawca ma prawo do zmiany kucharza/szefa kuchni - osoby bezpośrednio realizującej przedmiot zamówienia, z zastrzeżeniem, że Wykonawca wykaże, iż nowa osoba wyznaczona do realizacji przedmiotu zamówienia posiada takie samo lub większe doświadczenie w pracy na stanowisku kucharza/szefa kuchni (staż pracy) - jak zadeklarowane w ofercie. Wykonawca jest zobowiązany do zgłoszenia Zamawiającemu zmiany osoby wyznaczonej do realizacji przedmiotu zamówienia (kucharza/szefa kuchni) w formie pisemnej w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia zmiany.
b) posiadanie doświadczenia w świadczeniu usług przygotowania i dostarczania posiłków:
Wykonawcę musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował lub realizuje co najmniej 1 usługę polegającą na przygotowaniu i dostarczaniu w sposób ciągły przez okres minimum 6 miesięcy posiłków o wartości co najmniej 50 000 zł brutto. W wykazie usług należy podać wartość usługi, jej przedmiot, datę wykonania i podmiot, na rzecz którego usługa została wykonana lub jest wykonywana, wraz z załączeniem dowodów określających, czy ta usługa zostały wykonane lub jest wykonywana należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy usługi te zostały wykonane w sposób należyty.
c) dysponowanie pojazdem dostosowanym do przewozu żywności – co najmniej 1 pojazdem, którym Wykonawca będzie się posługiwał w całym okresie świadczenia usługi.
Na potwierdzenie dysponowania pojazdem należy załączyć skan dowodu rejestracyjnego pojazdu oraz w przypadku dzierżawy lub użyczenia pojazdu – kopię stosownej umowy(dokumentu) o podstawie dysponowania pojazdem.
2.2. Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie: posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej, sytuacji ekonomicznej i finansowej oraz w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą na wezwanie Zamawiającego w terminie nie krótszym niż 5 dni od wezwania, składa podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia:
a) wykazu wykonanych usług – załącznik nr 7 do SWZ - potwierdzający opisany warunek wraz z dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie tych usług, zgodnie z wymaganiami zawartymi w rozdziale V SWZ.
b) wykazu osób – załącznik nr 8 do SWZ– co najmniej 1 kucharza/szefa kuchni, skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnego za przygotowanie posiłku, wraz z informacjami na temat jego doświadczenia w tym: wskazanie stażu pracy na stanowisku kucharza/szefa kuchni minimum 1 rok oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Na potwierdzenie Wykonawca dołączy dokumenty potwierdzające zadeklarowany staż pracy (np. umowy o pracę, świadectwa pracy, itp.).
c) wykazu pojazdów – załącznik nr 9 do SWZ - dysponowanie pojazdem dostosowanym do przewozu żywności – co najmniej 1 pojazdem, którym Wykonawca będzie się posługiwał w całym okresie świadczenia usługi. Na potwierdzenie dysponowania pojazdem należy załączyć skan dowodu rejestracyjnego pojazdu oraz w przypadku dzierżawy lub użyczenia pojazdu – kopię stosownej umowy(dokumentu) o podstawie dysponowania pojazdem.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
4.1. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej spełniał co najmniej jeden Wykonawca, który wykonywał będzie usługi do realizacji których te zdolności są wymagane.4.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika jaki zakres rzeczowy zamówienia realizować zamierzają poszczególni Wykonawcy.
4.3. W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej Wykonawców oferta musi spełniać wymagania określone w art. 58 ustawy Pzp, w tym:
a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu Wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację.
4.4. W celu wykazania niepodlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia wymagane jest załączenie do oferty oświadczenia i przedłożenia na wezwanie dokumentów dla każdego Wykonawcy oddzielnie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z załącznik nr 10 wzór umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-01-07 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://strawczyn.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-01-07 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-02-05
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp.2. Odwołanie przysługuje na:
1)niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;
2)zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
3)zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie ustawy, mimo że zamawiający był do tego obowiązany.
3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby.
4. Szczegółowe informacje dotyczące środków ochrony prawnej określone są w Dziale IX „Środki ochrony prawnej” ustawy Pzp.
INNE PRZETARGI STRAWCZYN
- Wykonanie kompleksowej dokumentacji budowlano-wykonawczej na budowę świetlicy w miejscowości Korczyn gm. Strawczyn
- Budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w miejscowości Chełmce gm. Strawczyn
- Budowa kompleksu sportowego w ramach programu 'ORLIK' Edycja 2024 w Rudzie Strawczyńskiej, gmina Strawczyn
więcej: przetargi STRAWCZYN »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług cateringowych w ramach projektu pn. "Zielony Parasol"
- Świadczenie usługi cateringowej dotyczącej posiłków dla obsługi dwóch festiwali organizowanych przez Zamek Książ w Wałbrzychu Sp. z o.o
- ,,Usługa cateringowa podczas pikniku dla pracowników Politechniki Łódzkiej."
- "Usługa cateringowa - Przygotowanie i dostarczanie wyżywienia/posiłków dla uczestników na pobycie dziennym i całodobowym Powiatowego Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Kobyłce". Znak sprawy:1/2025
- Świadczenie usług cateringowych podczas 33 szkoleń dla rolników
- Usługa przygotowania i dostarczania posiłków profilaktyczno - regeneracyjnych dla pracowników Sekcji Terenów Zielonych i Transportu PW.
więcej: Usługi dostarczania posiłków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.