eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LutowiskaUtrzymanie dróg i składów drewna na terenie Nadleśnictwa Lutowiska do 30.06.2015r. Zn. spr. ZG- 2710-2/14

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-06-13

Lutowiska: Utrzymanie dróg i składów drewna na terenie Nadleśnictwa Lutowiska do 30.06.2015r. Zn. spr. ZG- 2710-2/14
Numer ogłoszenia: 201218 - 2014; data zamieszczenia: 13.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Lutowiska , Lutowiska 4, 38-713 Lutowiska, woj. podkarpackie, tel. 13 4610168, faks 13 4651922.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.lutowiska.krosno.lasy.gov.pl; http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_lutowiska

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Lutowiska.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie dróg i składów drewna na terenie Nadleśnictwa Lutowiska do 30.06.2015r. Zn. spr. ZG- 2710-2/14.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są prace utrzymaniowe i roboty drogowe remontowe przywracające parametry użytkowe dróg, wykonywane wyłącznie w ramach pasa drogowego istniejących dróg leśnych oraz przyległych składów drewna na terenie Nadleśnictwa Lutowiska do 30.06.2015r. które ze względów organizacyjnych podzielono na dwie części: Nazwa części Leśnictwa/Zakres Część 1 Lipie, Czarna, Paniszczew, Polana, Skorodne, Rosochate, Tworylczyk Część 2 Dwerniczek, Chmiel, Sękowiec, Dwernik, Nasiczne, Jawornik, Hulskie Zamówienie obejmuje: w Części I 1) prace utrzymaniowe polegające między innymi na: - oczyszczeniu wskazanych odcinków rowów odwadniających odstokowych z humusu i namułów powstałych w czasie ulewnych deszczy na odkład, z wbudowaniem urobku w skarpę nasypu drogowego, na łącznej długości odcinków 8 000 m, - oczyszczeniu wskazanych odcinków rowów odwadniających odstokowych z humusu i namułów z odwozem urobku samochodem samowyładowczym na odległość do 1km na wybranych odcinkach drogi na łącznej długości odcinków 1100 m, - pogłębienie istniejących cieków przystokowych w gruncie kat. IV-V na odkład, z wbudowaniem urobku w skarpę nasypu drogowego, na łącznej długości odcinków 2 000 m, - mechaniczne oczyszczenie z humusu poboczy drogowych obustronnie z wbudowaniem urobku w skarpę nasypu drogowego na łącznym odcinku 4 000 m (10 000m2), - mechaniczne oczyszczenie z humusu gruntowych nawierzchni składów drewna z wbudowaniem urobku w skarpy nasypów, wyprofilowanie i zagęszczenie walcem drogowym nawierzchni na łącznej powierzchni 20 000m2 - wykopy lub przekopy wykonywane koparką podsiębierną na odkład przy wymianie przepustów rurowych pod zjazdami, likwidacji osuwisk gruntowych w obrębie pasa drogowego lub oczyszczeniu wylotów i wlotów przepustów - mechaniczne wyprofilowanie równiarką drogową i zagęszczenie walcem drogowym nawierzchni tłuczniowych dróg leśnych, na łącznej długości odcinków 8 000 m (28 000m2) - uzupełnienie ubytków podbudowy tłuczniowej na wybranych odcinkach dróg leśnych, grubości do 15cm z zagęszczeniem walcem drogowym, 400 m3, - uzupełnienie ubytków lub kolein w nawierzchniach tłuczniowych dróg leśnych grubości do 10cm z zaklinowaniem klińcem i miałem drogowym o dużej twardości, na wybranych odcinkach o łącznej długości 1 100 m (352 m3 tłucznia) - oczyszczenie z namułu przepustów rurowych pod zjazdami średnicy 40 cm - 150m - oczyszczenie z namułu przepustów rurowych średnicy 60 cm- 64 m - oczyszczenie z namułu przepustów rurowych średnicy 80 cm- 48 m - oczyszczenie z namułu przepustów rurowych średnicy 100 cm- 42 m - wymiana lub montaż rurociągów HDPE karbowanych pod zjazdami śred. 40cm- 72m - wykonanie ubezpieczeń skarp nasypów narzutami kamiennymi w koszach siatkowych - 31,25 m3, - wymiana lub montaż drewnianych wodospustów o długości 5-6m - szt. 30, - koszenie ręczne i mechaniczne poboczy drogowych, - czyszczenie wodospustów drogowych. 2) roboty remontowe odcinka drogi leśnej nr inw. 242/24 (Wańka Dział-Polana) polegające między innymi na: - mechanicznym wyprofilowaniu równiarką drogową i zagęszczeniem walcem drogowym nawierzchni tłuczniowej od km 0+030 do km 3+340 - 3307,50 m2. - uzupełnienie ubytków lub kolein w nawierzchniach tłuczniowych grubości do 12cm z zaklinowaniem klińcem i miałem drogowym o dużej twardości, na wybranych odcinkach o łącznej długości 258 m (162 m3 tłucznia po zagęszczeniu), - uzupełnienie tymczasowych przejazdów z płyt drogowych pełnych w nawierzchni tłuczniowej - 36m2 w Części II 1) prace utrzymaniowe polegające między innymi na: - oczyszczeniu wskazanych odcinków rowów odwadniających odstokowych z humusu i namułów powstałych w czasie ulewnych deszczy na odkład, z wbudowaniem urobku w skarpę nasypu drogowego, na łącznej długości odcinków 8 000 m, - oczyszczeniu wskazanych odcinków rowów odwadniających odstokowych z humusu i namułów z odwozem urobku samochodem samowyładowczym na odległość do 1km na wybranych odcinkach drogi na łącznej długości odcinków 1 000 m, - pogłębienie istniejących cieków przystokowych w gruncie kat. IV-V na odkład, z wbudowaniem urobku w skarpę nasypu drogowego, na łącznej długości odcinków 2 000 m, - mechaniczne oczyszczenie z humusu poboczy drogowych obustronnie z wbudowaniem urobku w skarpę nasypu drogowego na łącznym odcinku 8 000 m (20 000m2), - mechaniczne oczyszczenie z humusu gruntowych nawierzchni składów drewna z wbudowaniem urobku w skarpy nasypów, wyprofilowanie i zagęszczenie walcem drogowym nawierzchni na łącznej powierzchni 20 000m2, - wykopy lub przekopy wykonywane koparką podsiębierną na odkład przy wymianie przepustów rurowych pod zjazdami, likwidacji osuwisk gruntowych w obrębie pasa drogowego lub oczyszczeniu wylotów i wlotów przepustów 600 m3, - mechaniczne wyprofilowanie równiarką drogową i zagęszczenie walcem drogowym nawierzchni tłuczniowych dróg leśnych, na łącznej długości odcinków 8 000 m (28 000m2), - uzupełnienie ubytków podbudowy tłuczniowej na wybranych odcinkach dróg leśnych, grubości do 15 cm z zagęszczeniem walcem drogowym 504 m3, - uzupełnienie ubytków lub kolein w nawierzchniach tłuczniowych dróg leśnych grubości do 10 cm z zaklinowaniem klińcem i miałem drogowym o dużej twardości, na wybranych odcinkach o łącznej długości 230 m3 tłucznia, - oczyszczenie z namułu przepustów rurowych pod zjazdami średnicy 40 cm - 150 m, - oczyszczenie z namułu przepustów rurowych średnicy 60 cm- 64 m, - oczyszczenie z namułu przepustów rurowych średnicy 80 cm- 48 m, - oczyszczenie z namułu przepustów rurowych średnicy 125 cm- 42m, - wymiana lub montaż rurociągów HDPE karbowanych pod zjazdami śred.40cm- 72 m, - wykonanie ubezpieczeń skarp nasypów narzutami kamiennymi w koszach siatkowych - 31,25 m3, - wymiana lub montaż drewnianych wodospustów o długości 5-6 m - 27 szt, - koszenie ręczne i mechaniczne poboczy drogowych, - czyszczenie wodospustów drogowych. 2) roboty remontowe odcinka drogi leśnej nr inw. 242/184 (Ruskie-Zasanie) polegające między innymi na: - mechanicznym wyprofilowaniu równiarką drogową i zagęszczeniem walcem drogowym nawierzchni tłuczniowej od km 0+150 do km 3+670 - 1995,0 m2, - uzupełnienie ubytków lub kolein w nawierzchniach tłuczniowych grubości do 15 cm tłuczniem kamiennym frakcji 4-63 mm o dużej twardości, na wybranych odcinkach o łącznej długości 339 m (225,84 m3 tłucznia po zagęszczeniu), - uzupełnienie tymczasowych przejazdów z płyt drogowych pełnych w nawierzchni tłuczniowej - 36 m2, - wymiana lub montaż drewnianych wodospustów długości 5m wg załączonego rysunku 7 szt.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, polegających na powtórzeniu prac będących przedmiotem zamówienia lub jego części o wartości do 50% wartości zamówienia podstawowego w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego (od terminu podpisania umowy).

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.42-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda zabezpieczenia oferty w postaci wadium w wysokości: Część 1 : 10 100,00 zł Część 2 : 10 200,00 zł 2.Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny brutto przedstawionej w ofercie nie później jak w dniu podpisania umowy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • b) posiadania wiedzy i doświadczenia; Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty drogowe polegające na remoncie lub budowie drogi o nawierzchni tłuczniowej, każda o wartości nie niższej niż: - 100 000,00 zł brutto. Ocena warunku nastąpi w oparciu o wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie oraz dowody, określające, czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym; Przez to Zamawiający rozumie zasoby sprzętowe pozostające w dyspozycji Wykonawcy, złożone co najmniej z: Część I - koparki podsiębiernej kołowej o poj. łyżki min. 0,25 m3, - spycharki gąsienicowej o mocy min. 90 KM, - walca drogowego o masie własnej min.10 ton, - równiarki drogowej samojezdnej, - transportu samochodowego - minimum 2 samochody ciężarowe samowyładowcze o ładowności min. 8 ton każdy. Część II - koparki podsiębiernej kołowej o poj. łyżki min. 0,25 m3, - spycharki gąsienicowej o mocy min.100 KM, - walca drogowego o masie własnej min.10 ton, - równiarki drogowej samojezdnej, - transportu samochodowego składającego się z minimum 2 samochodów ciężarowych samowyładowczych o ładowności co najmniej 8 ton każdy. W przypadku gdy Wykonawca składa oferty na każdą część postępowania wymagane jest dysponowanie wymienionym w/w potencjałem na każdą część osobno. Ocena spełniania warunku nastąpi w oparciu wykaz narzędzi i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • d) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca będzie dysponował: Część I a) co najmniej pięcioma osobami posiadającymi uprawnienia do obsługi maszyn, wymaganych do realizacji przedmiotu zamówienia i wymienionych w pkt. 5.1. lit. c SIWZ, w tym: - co najmniej dwoma osobami z uprawnieniami do prowadzenia samochodu ciężarowego, - co najmniej jedną osobą z uprawnieniami do obsługi koparki, - co najmniej jedną osobą z uprawnieniami do obsługi równiarki drogowej, - co najmniej jedną osobą z uprawnieniami do obsługi walca drogowego. b) co najmniej jedną osobą z uprawnieniami kierownika budowy posiadającego: uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami w specjalności drogowej, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn.zm.) albo odpowiadające im inne uprawnienie dopuszczone prawem. Część II a) pięcioma osobami posiadającymi uprawnienia do obsługi maszyn, wymaganych do realizacji przedmiotu zamówienia i wymienionych w pkt. 5.1. lit. c SIWZ, w tym: - co najmniej dwoma osobami z uprawnieniami do prowadzenia samochodu ciężarowego, - co najmniej jedną osobą z uprawnieniami do obsługi koparki, - co najmniej jedną osobą z uprawnieniami do obsługi równiarki drogowej, - co najmniej jedną osobą z uprawnieniami do obsługi walca drogowego. b) co najmniej jedną osobą z uprawnieniami kierownika budowy posiadającego: uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami w specjalności drogowej, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn.zm.) albo odpowiadające im inne uprawnienie dopuszczone prawem. W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394). W przypadku gdy Wykonawca składa oferty na każdą część postępowania wymagane jest dysponowanie wymienionym w/w osobami na każdą część osobno. Ocena spełniania warunku nastąpi w oparciu o wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz oświadczenie, że osoba/y/, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiada/ją/ wymagane uprawnienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • e) sytuacji ekonomicznej i finansowej; Wykonawca musi wykazać, że posiada: - ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 50 000,00 zł, - środki finansowe lub zdolność kredytową albo obie te wielkości łącznie na kwotę nie mniejszą niż 50 000,00 zł. Ocena spełniania warunku nastąpi w oparciu o załączoną opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia oraz dokument/y/ potwierdzający posiadane środki finansowe lub zdolność kredytową albo obie te wielkości łącznie. Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż PLN będą przeliczone w następujący sposób: - wartość zrealizowanych robót budowlanych - wg średniego kursu NBP z dnia podanego, jako termin wykonania zamówienia (tj. dnia zakończenia realizacji zamówienia); - posiadane środki finansowe lub zdolność kredytowa - wg średniego kursu NBP z dnia wystawienia dokumentu; - wartość posiadanego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - wg średniego kursu NBP z dnia wystawienia dokumentu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Do oferty należy dołączyć: a) W przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych załączonych do oferty należy załączyć stosowne pełnomocnictwo do złożenia oferty. Dołączone do oferty pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania. b) Kosztorys ofertowy (na każdą część oddzielenie), c) Zaleca się również dołączyć do oferty dowód wpłaty wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w następujących okolicznościach: 1. potrzeby wprowadzenia zmian w miejscu i sposobie wykonania robót budowlanych, wynikających ze zmian technologicznych, osobowych, w organizacji spełnienia świadczenia, spowodowanych zmianami w przepisach prawa, norm i standardów lub zmianami w wiedzy technicznej, zmianami uwarunkowań środowiskowych lub innymi okolicznościami; 2. zmiany lokalizacji inwestycji gdy konieczność ta wyniknie z badań geologicznych lub hydrologicznych lub z uwagi na możliwość podniesienie jej opłacalności lub zaleceń organów opiniujących, zezwalających, kontrolujących lub innymi okolicznościami; 3. rezygnacji z wykonania części (całości) zamówienia (umowy) w przypadku, gdy: - planowana inwestycja okaże się nieopłacalną lub gdy konieczność ta wyniknie z badań geologicznych lub hydrologicznych, - z uwagi na możliwość podniesienie jej opłacalności, - na podstawie zaleceń organów opiniujących, zezwalających kontrolujących lub innych, - ze względu na brak wymaganych pozwoleń formalno-prawnych niezbędnych do realizacji prac, - okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego. - w razie zaistnienie istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. - w przypadku, o którym mowa w pkt. d Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia z tytułu wykonania części umowy. 4. konieczności zmiany terminu realizacji spowodowanej: - wystąpieniem warunków atmosferycznych mających wpływ na brak możliwości lub utrudnienie wykonywania umowy, np. długotrwałe intensywne opady, itp.; - zmianami wynikającymi ze zmian przepisów prawa, norm, standardów, wiedzy technicznej, warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi, ochrony środowiska, itp., - okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy; - okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego; - okolicznościami będącymi następstwem działania organów administracji i innych podmiotów trzecich, a także działania siły wyższej; - przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujących niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy. 5. zmiany wynagrodzenia w przypadku zmian stawki podatku VAT, wynikających z obowiązujących w tym zakresie przepisów. 6. zmiany wynagrodzenia umownego w przypadku ograniczenia zakresu przedmiotowego umowy. 7. Jeżeli w trakcie wykonania zadania zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Sposób dokumentowania wymagań pozwalających ich spełnienie musi być zgodny z wymaganiami treści SIWZ obowiązującej w tym postępowaniu. Natomiast termin w jakim należy spełniane warunków ma mieć miejsce - na dzień złożenia propozycji dokonania takiej zmiany. Ponadto Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych umowy, zmian będących następstwem zmian danych zarówno jego jak i Wykonawcy, w tym ujawnionych w rejestrach publicznych (np. zmiana oznaczenia adresu, nazwy wykonawcy, osoby uprawnionej do kontaktów) oraz innych zmian nie stanowiących zmian treści umowy w stosunku do treści oferty. W takiej sytuacji, wprowadzenie do umowy stosownych zmian nie stanowiących zmian treści umowy w stosunku do treści oferty nie będzie wymagało zachowania formy pisemnej, a jedynie notatki/protokołu zatwierdzonego przez przedstawicieli obu stron. Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności nie mogą powodować wykroczenia poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, zgodnie z art. 140 ust. 3 ustawy Pzp (Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) oraz nie mogą powodować obejścia przepisu art. 144 ustawy Pzp.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_lutowiska/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Zamawiającego. Nadleśnictwo Lutowiska 4 38-713 Lutowiska.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.07.2014 godzina 13:30, miejsce: Nadleśnictwo Lutowiska 38 - 713 Lutowiska 4.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Tryb udzielenia zamówienia Do udzielenia przedmiotowego zamówienia stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą Pzp oraz w sprawach nieuregulowanych ustawą, przepisy ustawy - Kodeks cywilny. Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 - 46 ustawy. Zamówienie na roboty budowlane jest o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. Informacje o ofercie wariantowej, umowie ramowej i aukcji elektronicznej: - Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych, - Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, - Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej ani utworzenia dynamicznego systemu zakupów. 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia; - Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia. - W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków, określonych w punkcie 5.1. winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie. Wymagane oświadczenia lub dokumenty wskazane w punkcie 6.2. lit. a-f), muszą zostać złożone w odniesieniu do każdego z tych Wykonawców. 3. Zgodnie z art. 26 ust. 2b, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu na termin składania ofert, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (złożenie z ofertą oświadczenia w formie pisemnej podpisanego przez osobę/osoby do tego umocowane prawnie). Zobowiązanie takie należy złożyć w oryginale. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt. 5.1. lit. a-d, f SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dołączenia do oferty dokumentów dotyczących: - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli w trakcie wykonania zadania zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach przedstawionych przez Wykonawcę w celu potwierdzenia spełniania warunków. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Niespełnienie chociażby jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania a ofertę uznaje się za odrzuconą. W przypadku nie wykazania przez Wykonawców spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu, zostaną oni wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 4 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. Na podstawie art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca na żądanie Zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert, spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 24 b ust 3 ustawy Pzp. 5. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie (w Formularzu oferty) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Brak wskazania części zamówienia jaką Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom Zamawiający będzie traktował jako jednoznaczne oświadczenie, iż Wykonawca wykona zamówienie bez podwykonawców. Dopuszczalne jest powierzenie podwykonawcom całości prac. 6. Inne postanowienia SIWZ - Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, polegających na powtórzeniu prac będących przedmiotem zamówienia lub jego części o wartości do 50% wartości zamówienia podstawowego w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego (od terminu podpisania umowy). - Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej. - Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę o ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w następujących okolicznościach: 1. potrzeby wprowadzenia zmian w miejscu i sposobie wykonania robót budowlanych, wynikających ze zmian technologicznych, osobowych, w organizacji spełnienia świadczenia, spowodowanych zmianami w przepisach prawa, norm i standardów lub zmianami w wiedzy technicznej, zmianami uwarunkowań środowiskowych lub innymi okolicznościami; 2. zmiany lokalizacji inwestycji gdy konieczność ta wyniknie z badań geologicznych lub hydrologicznych lub z uwagi na możliwość podniesienie jej opłacalności lub zaleceń organów opiniujących, zezwalających, kontrolujących lub innymi okolicznościami; 3. rezygnacji z wykonania części (całości) zamówienia (umowy) w przypadku, gdy: - planowana inwestycja okaże się nieopłacalną lub gdy konieczność ta wyniknie z badań geologicznych lub hydrologicznych, - z uwagi na możliwość podniesienie jej opłacalności, - na podstawie zaleceń organów opiniujących, zezwalających kontrolujących lub innych, - ze względu na brak wymaganych pozwoleń formalno-prawnych niezbędnych do realizacji prac, - okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego. - w razie zaistnienie istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. - w przypadku, o którym mowa w pkt. d Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia z tytułu wykonania części umowy. 4. konieczności zmiany terminu realizacji spowodowanej: - wystąpieniem warunków atmosferycznych mających wpływ na brak możliwości lub utrudnienie wykonywania umowy, np. długotrwałe intensywne opady, itp.; - zmianami wynikającymi ze zmian przepisów prawa, norm, standardów, wiedzy technicznej, warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi, ochrony środowiska, itp., - okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy; - okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego; - okolicznościami będącymi następstwem działania organów administracji i innych podmiotów trzecich, a także działania siły wyższej; - przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujących niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy. 5. zmiany wynagrodzenia w przypadku zmian stawki podatku VAT, wynikających z obowiązujących w tym zakresie przepisów. 6. zmiany wynagrodzenia umownego w przypadku ograniczenia zakresu przedmiotowego umowy. 7. Jeżeli w trakcie wykonania zadania zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Sposób dokumentowania wymagań pozwalających ich spełnienie musi być zgodny z wymaganiami treści SIWZ obowiązującej w tym postępowaniu. Natomiast termin w jakim należy spełniane warunków ma mieć miejsce - na dzień złożenia propozycji dokonania takiej zmiany. Ponadto Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych umowy, zmian będących następstwem zmian danych zarówno jego jak i Wykonawcy, w tym ujawnionych w rejestrach publicznych (np. zmiana oznaczenia adresu, nazwy wykonawcy, osoby uprawnionej do kontaktów) oraz innych zmian nie stanowiących zmian treści umowy w stosunku do treści oferty. W takiej sytuacji, wprowadzenie do umowy stosownych zmian nie stanowiących zmian treści umowy w stosunku do treści oferty nie będzie wymagało zachowania formy pisemnej, a jedynie notatki/protokołu zatwierdzonego przez przedstawicieli obu stron. Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności nie mogą powodować wykroczenia poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, zgodnie z art. 140 ust. 3 ustawy Pzp (Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) oraz nie mogą powodować obejścia przepisu art. 144 ustawy Pzp.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Leśnictwa/Zakres Lipie, Czarna, Paniszczew, Polana, Skorodne, Rosochate, Tworylczyk.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Leśnictwa /Zakres Dwerniczek, Chmiel, Sękowiec, Dwernik, Nasiczne, Jawornik, Hulskie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.