eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GórnoUsługa szkolenia Beneficjentów Ostatecznych Projektu Aktywizacja społeczno - zawodowa osób bezrobotnych na terenie Gminy Górno realizowany w ramach EFS w 2014 roku

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-09-22

Górno: Usługa szkolenia Beneficjentów Ostatecznych Projektu Aktywizacja społeczno - zawodowa osób bezrobotnych na terenie Gminy Górno realizowany w ramach EFS w 2014 roku
Numer ogłoszenia: 201241 - 2014; data zamieszczenia: 22.09.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 290538 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Górno 169, 26-008 Górno, woj. świętokrzyskie, tel. 0-41 3023392, faks 0-31 3023647.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa szkolenia Beneficjentów Ostatecznych Projektu Aktywizacja społeczno - zawodowa osób bezrobotnych na terenie Gminy Górno realizowany w ramach EFS w 2014 roku.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Usługa szkolenia Beneficjentów Ostatecznych Projektu Aktywizacja społeczno - zawodowa osób bezrobotnych na terenie Gminy Górno realizowany w ramach EFS. 2. Usługa polega na przeprowadzeniu n/w kursów dla 20 beneficjentów ostatecznych współfinansowanych przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej: CZĘŚĆ I - Opiekun osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci - 100 godzin (1 osoba) CZĘŚĆ II - Pracownik administracyjno - biurowy z obsługą komputerowych programów użytkowych - 120 godzin (1 osoba) CZĘŚĆ III - Bukieciarz z obsługą kas fiskalnych - 100 godzin (2 osoby) CZĘŚĆ IV - Nowoczesny sprzedawca z obsługą kas fiskalnych i komputerowych programów handlowych - 120 godzin (9 osób) CZĘŚĆ V - Fryzjer - 100 godzin (1 osoba) CZĘŚĆ VI - Samodzielny księgowy małej i średniej firmy - 200 godzin (1 osoba) CZĘŚĆ VII - Technolog robót wykończeniowych w budownictwie - 133 godziny (1 osoba) CZĘŚĆ VIII - Posadzkarz - glazurkarz - 160 godzin (2 osoby) CZĘŚĆ IX - Operator koparek w zakresie III klasy uprawnień - 202 godziny (2 osoby) CZĘŚĆ X - Warsztaty kreowania wizerunku - 20 godzin (20 osób) 2.1. Tematyka szkoleń / warsztatów powinna zawierać zagadnienia (minimum): CZĘŚĆ I Opiekun osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci - 100 godzin Opieka osób starszych, niepełnosprawnych, dzieci, zagadnienia prawne, psychologia ogólna i rozwojowa, dietetyka, higiena i pielęgnacja, zajęcia praktyczne, udzielanie pierwszej pomocy, pediatria, geriatria. CZĘŚĆ II Pracownik administracyjno - biurowy z obsługą komputerowych programów użytkowych - 120 godzin Organizacja pracy biurowej, przepływ informacji w zarządzaniu biurem, zasady efektywnej komunikacji, organizacja i zarządzanie, kultura zawodu, zagadnienia prawne, obsługa urządzeń biurowych i komputera CZĘŚĆ III Bukieciarz z obsługą kas fiskalnych - 100 godzin Anatomia i fizjologia roślin, asortyment roślin ozdobnych, sposoby utrwalania materiału roślinnego, główne aspekty uprawy roślin ozdobnych, artykuły dekoracyjne, podstawowe zasady wykonywania kompozycji, style w kompozycjach, wiązanki okolicznościowe, kompozycje w naczyniach, florystyka ślubna i żałobna, dekoracje okolicznościowe, kompozycje z roślin suchych, sztucznych i preparowanych, obsługa kas fiskalnych. CZĘŚĆ IV Nowoczesny sprzedawca z obsługą kas fiskalnych i komputerowych programów handlowych - 120 godzin Towaroznawstwo, formy i organizacja sprzedaży, rachunkowość sklepowa, techniki negocjacyjne w procesie sprzedaży, profesjonalna obsługa klienta, komputerowe wspomaganie pracy w handlu, bezpieczeństwo i higiena pracy w handlu, minimum sanitarne, obsługa kas fiskalnych. CZĘŚĆ V Fryzjer - 100 godzin Technologia i materiałoznawstwo, pielęgnacja włosów, stylizacja fryzur, BHP, obsługa klienta, zajęcia praktyczne (strzyżenie, czesanie fryzury dziennej, wieczorowej, techniki barwienia i rozjaśniania włosów, itp.). CZĘŚĆ VI Samodzielny księgowy małej i średniej firmy - 200 godzin Wprowadzenie do tematu - podstawy księgowości, opodatkowanie na zasadach ogólnych - prowadzenie księgi przychodów i rozchodów, dokumentacja pracownicza, ubezpieczenia społeczne, deklaracje rozliczeniowe, remanent początkowy i końcowy, zakończenie roku w pkpir CZĘŚĆ VII Technolog robót wykończeniowych w budownictwie - 133 godziny Szkolenie z zakresu BHP, rysunek techniczny (m. in. podziałki w rysunku budowlany, podstawowe zasady wymiarowania i oznaczania wymiarów, oznaczenia w przekrojach pionowych i poziomych, odnośniki szczegółów wielowarstwowych i powtarzalnych, oznaczenia klatki schodowej w rzucie poziomym i przekroju poprzecznym, oznaczenia stolarki drzwiowej i okiennej, części składowe projektu technicznego, czytanie projektu technicznego, inwentaryzacja budowlana pomieszczeń; II roboty wykończeniowe wnętrz budynków (zagadnienia teoretyczne i praktyczne) - technologia robót szpachlarsko - malarskich (prace malarskie, prace szpachlarskie), technologia robót glazurniczych, układanie paneli podłogowych. CZĘŚĆ VIII Posadzkarz - glazurkarz - 160 godzin Materiałoznawstwo budowlane, przepisy bhp, technologie wykonania posadzek oraz okładzin, umiejętność czytania dokumentacji budowlanej, praktyczna nauka wykonywania posadzek oraz okładzin ścian. CZĘŚĆ IX Operator koparek w zakresie III klasy uprawnień - 202 godziny Kurs powinien zostać zorganizowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. z 2001r., Nr 118, poz. 1263). CZĘŚĆ X Warsztaty kreowania wizerunku - 20 godzin Analiza kolorystyczna, style ubioru, stylizacja fryzury, makijaż, wykonanie makijażu w praktyce, stylizacja fryzury, nauka praktycznego przygotowania wizerunku zewnętrznego do kontaktu z ewentualnym pracodawcą, dobór i zapewnienie indywidualnego ubrania na rozmowę kwalifikacyjną. Wymagane minimum 10 godzin warsztatów (tj. 2 spotkania - 6 i 4 godzinne) w jednej 20 osobowej grupie dla wszystkich uczestników oraz warsztaty w pięcioosobowych grupach dla kobiet (3 grupy) z kosmetyczką mające na celu dobór i wykonanie indywidualnego makijażu oraz warsztaty dla każdej grupy kobiet z fryzjerem, mające na celu dobór i wykonanie indywidualnej fryzury, w tym ewentualnej koloryzacji. Warsztaty dla jednej pięciosobowej grupy mężczyzn z kosmetyczką (nauka dbania o estetykę wyglądu dłoni oraz wykonanie indywidualnego manicure) oraz pięciogodzinne warsztaty z fryzjerem - dobór i wykonanie indywidualnej fryzury. W ramach warsztatów Wykonawca zapewni uczestikom szkoleń za minimum 500,00 zł na każdego uczestnika szkolenia indywidualne ubranie oraz zestawy do pielęgnacji (kosmetyki, odżywki itp zgodnie z warunkami pkt 2.2.2) Wymagany program szkolenia musi zawierać informacje, o których mówi Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dn. 14.09.2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz. 1193 ze zm.). Program szkolenia opracowany w zgodzie z powyższymi założeniami wykonawca przedstawia przed podpisaniem umowy. 2.2 Wykonawca w ramach zaoferowanej ceny zapewni uczestnikom zajęć: 1) Usługi szkoleniowe / warsztaty, dla wskazanych w opisie grup muszą być zrealizowane zgodnie z wymogami SIWZ. 2) Optymalną ilość materiałów niezbędnych do przeprowadzenia szkoleń, zakładając kwotę minimum 300,00 zł na każdego uczestnika szkolenia (dla części I-IX). Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą przedstawi propozycje wydatkowania tej kwoty wg cen rynkowych bez możliwości doliczania do tej kwoty własnej marży lub zysku. Ostateczny kształt wydatkowania tej kwoty musi uzyskać akceptację Zamawiającego.) W ramach ww. kwoty należy zapewnić materiały dydaktyczne, materiały biurowe, odzież ochronną, materiały do zajęć praktycznych na szkoleniach konieczne do zrealizowania programów szkoleń (m.in. podręczniki, zeszyty w twardej oprawie z minimum 96 kartkami, długopisy, ołówki, kolorowe zakreślacze, teczki lub plecaki lub torby na materiały dydaktyczne i inne. 3) Poczęstunek (napoje zimne i gorące ,bułka słodka, batonik lub ciastko i owoc) 4) Na zajęciach, których czas szkolenia będzie trwał ponad 6 godzin dydaktycznych należy zapewnić gorący posiłek (drugie danie). Posiłek musi być zapewniony na minimum 2 godziny zegarowe przed zakończeniem szkolenia w miejscu odbywania zajęć. 5) Badania lekarskie (na kursach gdzie takie badania są wymagane) 6) Ubezpieczenie wszystkich uczestników szkoleń od NNW. 7) Materiały dydaktyczne (podręczniki w wydaniu książkowym o treściach zgodnych z tematyką szkolenia,) oraz cała dokumentacja związana z realizacją w/w szkolenia (listy obecności, harmonogram itp.) powinny być opatrzone znakami EFS i PO KL. Pomieszczenia, w których odbywać się będą szkolenia powinny być oznaczone logo EFS i PO KL oraz zawierać informację o nazwie przeprowadzanego szkolenia, Zamawiającym i współfinansowaniu ze środków unijnych. 8) Wykonawca zobowiązany jest poddać się kontroli GOPS w Górnie oraz Instytucji Pośredniczącej, jaką jest Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego w Kielcach. 9) Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych usług szkoleniowych zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. 10) Terminy szkoleń każdorazowo będą ustalane pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, który zobowiązany jest sporządzić i przekazać Zamawiającemu harmonogram szkolenia na minimum 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia. 11) Do liczby godzin szkolenia wykazywanych w ofertach nie należy wliczać godzin przewidywanych na egzaminy państwowe. 12) Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia odpowiedniej dokumentacji: Dzienna lista obecności uczestników szkolenia; Codziennych list pokwitowania odbioru posiłków przez uczestników szkoleń; List osób ubezpieczonych; List osób poddanych badaniom lekarskim; Pokwitowań odbioru materiałów dydaktycznych do zajęć teoretycznych i praktycznych dla każdego uczestnika szkolenia oraz biurowych; Dziennik zajęć zawierający m.in. wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych; Rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie szkolenia; Protokół z egzaminu jeżeli program szkolenia przewiduje organizację egzaminu. 13) Wykonawca, pod rygorem utraty prawa do zapłaty za szkolenie, zobowiązany będzie do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o: Nie zgłoszeniu się Uczestników na szkolenie; Przerwaniu szkolenia lub rezygnacji z uczestnictwa oraz każdorazowej nieobecności skierowanych osób; Innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu szkolenia i umowy. 14) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu, w terminie do 7 dni od dnia zakończenia szkoleń, następujących dokumentów: faktury za przeprowadzoną usługę, imiennego wykazu osób, które ukończyły szkolenie, imiennego wykazu osób, które nie ukończyły szkolenia, kserokopii wydanych zaświadczeń i certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia, kserokopii dziennika zajęć, list obecności, kserokopii protokołu z egzaminu, 1 kompletu materiałów szkoleniowych z każdego szkolenia, pokwitowanie odbioru poczęstunku, potwierdzenie odbioru dokumentu o ukończeniu szkolenia, pokwitowanie odbioru materiałów szkoleniowych, kserokopii polisy ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków, zdjęć z każdego szkolenia - zgrane na płycie CD, innej dokumentacji niezbędnej do rozliczenia szkolenia. Wszystkie kopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem. 15) Wykonawca winien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. Sale dydaktyczne na szkolenia muszą być zlokalizowane na terenie Gminy Górno lub na terenie Kielc. Pomieszczenia muszą być wyposażone stosownie do potrzeb grupy słuchaczy, tj. w miejsca siedzące, ławki/stoliki, sprzęt audiowizualny, flipchart, tablice szkolne lub magnetyczne, pomieszczenie gospodarcze, WC. 16) W przypadku szkoleń, gdzie program przewiduje zajęcia przy komputerze, każdy uczestnik musi mieć dostęp do niezależnego stanowiska komputerowego posiadającego niezbędne i legalne oprogramowanie oraz dostęp do Internetu. 17) Zamawiający zastrzega sobie prawo wskazania miejsc wybranych zajęć praktycznych na szkoleniach zawodowych. 18) Zamawiający wyraża zgodę na organizację szkoleń łączonych w ramach szkoleń organizowanych przez wykonawcę. 19) Wykonawca, przed rozpoczęciem szkolenia, zobowiązany będzie do zapoznania jego uczestników ze szczegółowym programem poprzez przekazanie im harmonogramu realizowanych zajęć. 20) W przypadku, gdy jednostka szkoląca nie posiada własnego lokalu - sal dydaktycznych na terenie Gminy Górno lub Kielc, należy do oferty załączyć dokument (uwierzytelnioną przez Wykonawcę kopię) potwierdzający prawo do dysponowania lokalem na czas realizacji zawartej umowy umożliwiającym przeprowadzenie zajęć bez żadnych ograniczeń do dysponowania tym lokalem. 21) W cenie szkoleń należy uwzględnić przeprowadzenie jednorazowego egzaminu państwowego na szkoleniach, na których w/w egzamin jest wymagany. 22) Wykonawca musi wyznaczyć osobę, która będzie kierownikiem - koordynatorem szkoleń. Osoba ta musi dysponować telefonem stacjonarnym lub komórkowym. Kierownikiem - koordynatorem nie może być osoba prowadzącą zajęcia. 23) Zwrotu kosztów dojazdu uczestników na szkolenie na podstawie dwóch biletów (przyjazd i powrót) dostępnej komunikacji.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Usługa polega na przeprowadzeniu kursów dla 20 beneficjentów ostatecznych współfinansowanych przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Opiekun osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19.09.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Doskonalenia Zawodowego, ul. Paderewskiego 55, 25-950 Kielce, kraj/woj. świętokrzyskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 2300,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 3020,00

  • Oferta z najniższą ceną: 3020,00 / Oferta z najwyższą ceną: 3990,00

  • Waluta: PLN.

Część NR: 2   

Nazwa: Pracownik administracyjno - biurowy z obsługą komputerowych programów użytkowych

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19.09.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Doskonalenia Zawodowego, ul. Paderewskiego 55, 25-950 Kielce, kraj/woj. świętokrzyskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 2300,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 5564,00

  • Oferta z najniższą ceną: 5398,00 / Oferta z najwyższą ceną: 5564,00

  • Waluta: PLN.

Część NR: 5   

Nazwa: Fryzjer

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19.09.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Doskonalenia Zawodowego, ul. Paderewskiego 55, 25-950 Kielce, kraj/woj. świętokrzyskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 3300,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 4980,00

  • Oferta z najniższą ceną: 3990,00 / Oferta z najwyższą ceną: 4980,00

  • Waluta: PLN.

Część NR: 6   

Nazwa: Samodzielny księgowy małej i średniej firmy

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19.09.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Doskonalenia Zawodowego, ul. Paderewskiego 55, 25-950 Kielce, kraj/woj. świętokrzyskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 3200,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 9860,00

  • Oferta z najniższą ceną: 8808,00 / Oferta z najwyższą ceną: 9860,00

  • Waluta: PLN.

Część NR: 9   

Nazwa: Operator koparek w zakresie III klasy uprawnień

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19.09.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Doskonalenia Zawodowego, ul. Paderewskiego 55, 25-950 Kielce, kraj/woj. świętokrzyskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 8500,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 11880,00

  • Oferta z najniższą ceną: 11880,00 / Oferta z najwyższą ceną: 11880,00

  • Waluta: PLN.

Część NR: 10   

Nazwa: Warsztaty kreowania wizerunku

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19.09.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Doskonalenia Zawodowego, ul. Paderewskiego 55, 25-950 Kielce, kraj/woj. świętokrzyskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 22467,48 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 19975,20

  • Oferta z najniższą ceną: 13990,00 / Oferta z najwyższą ceną: 19975,20

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.