Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-06-05
Słupca: Przeprowadzenie doradztwa zawodowego oraz doradztwa psychospołecznego
w ramach zadania Aktywna Integracja dla uczestników projektu Kwalifikacje atutem w pracy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Numer ogłoszenia: 216500 - 2013; data zamieszczenia: 05.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słupcy , ul. Henryka Sienkiewicza 16, 62-400 Słupca, woj. wielkopolskie, tel. 63 2743676 wew. 40, faks 63 2743676 wew. 40.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie doradztwa zawodowego oraz doradztwa psychospołecznego w ramach zadania Aktywna Integracja dla uczestników projektu Kwalifikacje atutem w pracy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: a) świadczenie usług doradczych: przygotowanie, organizacja i przeprowadzenie zajęć z doradcą zawodowym połączonych z diagnozą potrzeb każdego uczestnika, dla 11 uczestników projektu Kwalifikacje atutem w pracy skierowanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słupcy. b) świadczenie usług doradczych: przygotowanie, organizacja i przeprowadzenie zajęć z doradcą psychospołecznym dla 11 uczestników projektu Kwalifikacje atutem w pracy skierowanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słupcy. W przypadku ww. Przedmiotów zamówienia konieczne jest oddzielne fakturowanie. 2. Minimalne wymagania realizacji Przedmiotu zamówienia: 1) Doradztwo zawodowe -prowadzone jako zajęcia- grupowe ma na celu wsparcie decyzji w wyborze dalszej ścieżki rozwoju zawodowego, pod kątem predyspozycji zdrowotnych, a także otwartego rynku pracy. Zakres Zajęć powinien obejmować między innymi takie zagadnienia, jak: a) określenie ścieżki rozwoju zawodowego uczestników projektu, poprzez wypracowanie IPD (Indywidualnego Planu Działania), który powinien zawierać: - diagnozę stanu wyjściowego, rozpoznanie oczekiwań, potrzeb szkoleniowych, predyspozycji każdego uczestnika projektu; - wskazanie indywidualnej ścieżki rozwoju zawodowego Każdy IPD powinien być parafowany przez uczestnika projektu i doradcę zawodowego, udzielającego porady. b) udzielanie niezbędnych informacji o zawodach, rynku pracy oraz możliwościach kształcenia i szkolenia, c) omówienie technik i aktywnych metod poszukiwania pracy, d) proces wytyczania celów i priorytetów e) zasady przygotowania dokumentów aplikacyjnych ( w tym: CV i list motywacyjny) f) przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej z elementami autoprezentacji i savoir vivre-u Minimalna liczba godzin doradztwa zawodowego: łączny wymiar - 33 godziny dla 11 uczestników Projektu, w tym: - 33 godzin zajęć grupowych Szkolenie powinno być prowadzone przez doradcę zawodowego. Zajęcia będą odbywać się w budynku Urzędu Gminy w Słupcy w dni: od poniedziałku do piątku, w terminach ustalonych z Zamawiającym. 2) Doradztwo psychospołeczne - zajęcia w zakresie podnoszenia kompetencji wychowawczych i rozwiązywania problemów w rodzinie. Celem w/w doradztwa jest odbudowa prawidłowych relacji społecznych i rodzinnych, zwiększenie umiejętności prawidłowej komunikacji pomiędzy członkami rodziny, podniesienie poziomu kompetencji społecznych, zwiększenie umiejętności rozwiązywania konfliktów. Minimalna liczba godzin doradztwa zawodowego: łączny wymiar - 44 godziny dla 11 uczestników Projektu, w tym: - 22 godzin zajęć grupowych - 22 godziny zajęć indywidualnych Zajęcia będą odbywać się w budynku Urzędu Gminy w Słupcy w dni: od poniedziałku do piątku, w terminach ustalonych z Zamawiającym. 3. W ramach realizacji Przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do: 1) przedłożenia Zamawiającemu przy podpisaniu umowy uzgodnionego z Zamawiającym harmonogramu ramowego rozkładu zajęć, 2) przekazania każdemu uczestnikowi 1 kompletu materiałów szkoleniowych (oznakowanych w logotypy: UE, EFS, PO KL) oraz 1 egzemplarza lub kserokopii - Zamawiającemu, 3) prowadzenie dziennika zajęć, list obecności oraz informowanie Zamawiającego o rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu lub nieobecności na szkoleniu Beneficjentów Ostatecznych w trakcie jego trwania, 4) zapewnienia materiałów dydaktycznych niezbędnych do przeprowadzenia doradztwa, 5) zapewnienie serwisu kawowego (ciastko, kawa, herbata, soki), 6) przeprowadzenie ewaluacji szkolenia, 7) wydania oryginałów i kserokopii zaświadczeń/certyfikatów ukończenia doradztwa oznakowanych logo EFS, PO KL, UE w terminie 7 dni od zakończenia realizacji Przedmiotu zamówienia, 8) ponoszenia wszelkich kosztów niezbędnych w celu prawidłowej realizacji Przedmiotu zamówienia, nie przewidzianych w umowie jako leżące po stronie Zamawiającego, 9) złożenia Zamawiającemu w terminie 7 dni po zakończeniu realizacji Przedmiotu zamówienia: dziennika zajęć, kompletu list obecności, potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych i cateringu, 1 egzemplarza materiałów szkoleniowych lub kserokopii, dokumentację zdjęciową ). 4. Zajęcia będą odbywać się w budynku Urzędu Gminy w Słupcy, oznakowanie miejsca szkolenia leży po stronie Zamawiającego. 5. Zamawiający zapewnia obsługę techniczną miejsca szkolenia (tj. sprzętu i urządzeń niezbędnych do realizacji szkolenia np. projektor, tablica). 6. Godzina szkolenia = godzina lekcyjna (45 minut)..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.23.20 - Usługi doradztwa .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.08.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy oraz spełniający szczegółowe warunki udziału w postępowaniu, tj.: Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać: - wpis do rejestru agencji zatrudnienia, - wpis do rejestru instytucji szkoleniowej. Zamawiający oceniał będzie spełnianie ww. warunku udziału w postępowaniu w oparciu o złożone przez Wykonawcę dokumenty, w których Wykonawca wykaże, że spełnia ww. wymogi Zamawiającego. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, którzy nie wykażą braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1. Ustawy. Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy oraz szczegółowe warunki udziału w postępowaniu, tj.: Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego musi wykazać, że zrealizował w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej jedno zamówienie o podobnym charakterze do przedmiotu zamówienia tj. minimum 1 usługa doradztwa zawodowego lub psychospołecznego o wartości co najmniej 7000 zł. brutto. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać: - wpis do rejestru agencji zatrudnienia, - wpis do rejestru instytucji szkoleniowej. Zamawiający oceniał będzie spełnianie ww. warunku udziału w postępowaniu w oparciu o złożone przez Wykonawcę dokumenty, w których Wykonawca wykaże, że spełnia ww. wymogi Zamawiającego. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, którzy nie wykażą braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1. Ustawy. Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełni, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych szczegółowych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest udokumentować. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać: - wpis do rejestru agencji zatrudnienia, - wpis do rejestru instytucji szkoleniowej. Zamawiający oceniał będzie spełnianie ww. warunku udziału w postępowaniu w oparciu o złożone przez Wykonawcę dokumenty, w których Wykonawca wykaże, że spełnia ww. wymogi Zamawiającego. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, którzy nie wykażą braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1. Ustawy. Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy oraz spełniający szczegółowe warunki udziału w postępowaniu, tj.: a) Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego musi wykazać dysponowanie co najmniej 1 osobą uprawnioną do przeprowadzenia każdego doradztwa tj. posiadającą: Doradztwo zawodowe - osoba z wykształceniem wyższym, której program studiów obejmował przygotowanie w zakresie doradztwa personalnego lub poradnictwa zawodowego albo osoby z wykształceniem wyższym, które posiadają co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w pracy na stanowisku doradcy personalnego lub zawodowego w publicznych służbach zatrudnienia lub agencjach zatrudnienia (Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy art.19a) Doradztwo psychospołeczne - osoba z wykształceniem wyższym kierunkowym (psychologia, pedagogika lub pokrewne), posiadająca doświadczenie w realizowaniu podobnych zadań. b) Wykonawca złoży oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeśli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać: - wpis do rejestru agencji zatrudnienia, - wpis do rejestru instytucji szkoleniowej. Zamawiający oceniał będzie spełnianie ww. warunku udziału w postępowaniu w oparciu o złożone przez Wykonawcę dokumenty, w których Wykonawca wykaże, że spełnia ww. wymogi Zamawiającego. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, którzy nie wykażą braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1. Ustawy. Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych szczegółowych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest udokumentować. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać: - wpis do rejestru agencji zatrudnienia, - wpis do rejestru instytucji szkoleniowej. Zamawiający oceniał będzie spełnianie ww. warunku udziału w postępowaniu w oparciu o złożone przez Wykonawcę dokumenty, w których Wykonawca wykaże, że spełnia ww. wymogi Zamawiającego. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, którzy nie wykażą braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1. Ustawy. Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
tj. minimum 1 usługa doradztwa zawodowego lub psychospołecznego o wartości co najmniej 7000 zł. brutto w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Oferta. 2. Pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ustawy PZP, jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia (tylko, jeśli dotyczy). 3. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1, pkt. 1-4. 4. Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (tylko, jeśli dotyczy).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana terminu wykonania umowy może nastąpić ze względu na: - ograniczenie zakresu umowy; - na skutek siły wyższej;
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gmina.slupca.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słupcy
ul. Sienkiewicza 16
62-400 Słupca.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.06.2013 godzina 12:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słupcy ul. Sienkiewicza 16 62-400 Słupca.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie będzie realizowane w ramach projektem systemowym pn. Kwalifikacje atutem w pracy. Priorytet VII. Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Poziom dofinansowania:89,50% kosztów kwalifikowalnych..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Konsultacje treści sylabusa i treści kursu "Biologia rozrodu ssaków" w celu modyfikacji kierunków: Biologia I i II st. oraz Zarządzanie Zasobami Przyrody II st. na Wydziale Biologii (rolnictwo)
- Konsultacje treści sylabusa i treści szczegółowych kursu "Mikrobiologia w ochronie środowiska i rolnictwie praktyczne aspekty" w celu modyfikacji kierunków na Wydziale Biologii UJ.
- Wyłonienie wykonawcy na konsultacje treści sylabusa i treści szczegółowych kursu "Zarządzanie Zasobami Przyrody" - Projekt Key to the future
- Wyłonienie wykonawcy na konsultacje treści sylabusa i treści szczegółowych kursu "Kultury in vitro i eksperymentalna embriologia roślin" dla Wydziału Biologii UJ. Projekt KEY to the future
- Wyłonienie wykonawcy na konsultacje opracowywanych treści sylabusa nowego kursu o roboczym tytule "Wstęp do uczenia maszynowego z wykorzystaniem języka Python dla biologów" - projekt KEY.
- Wyłonienie wykonawcy na konsultacje treści sylabusa i treści szczegółowych kursu "Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania ochrony przyrody" w celu modyfikacji kierunków: Biologia I i II stopnia.
więcej: Usługi doradztwa »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.