Ogłoszenie z dnia 2013-06-07
Łódź: Usługa utrzymania porządku i czystości na terenie Urzędu Skarbowego Łódź - Polesie
Numer ogłoszenia: 219740 - 2013; data zamieszczenia: 07.06.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Skarbowy Łódź-Polesie, ul. 6 Sierpnia 84/86, 90-646 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 2546000, faks 42 2546251.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa utrzymania porządku i czystości na terenie Urzędu Skarbowego Łódź - Polesie.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi porządkowe: - sprzątanie pomieszczeń biurowych, socjalnych i innej powierzchni użytkowej, - mycie okien, - mycie szyb zewnętrznych, osłonowych, - pranie wykładzin dywanowych, - czyszczenie i woskowanie wykładzin PCV, - sprzątanie terenu zewnętrznego z przynależnym fragmentem ulicy, - pielęgnacja trawników i zieleni w okresie letnim, - odśnieżanie terenu i zabezpieczenie od skutków gołoledzi w okresie zimowym..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.92.00 - Usługi sprzątania biur 90.61.00.00 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania 90.63.00.00 - Usługi usuwania oblodzeń 90.91.13.00 - Usługi czyszczenia okien 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zapytanie o cenę
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 06.06.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
jakie przetargi wygrała firma
AGENCJA OCHRONY OSÓB I MIENIA "ARGO" SP. Z O.O. SPÓŁKA KOMANDYTOWA
- Agencja Ochrony Osób i Mienia Argo Sp. z o.o., Sp.k., ul. Łąkowa 11, 90-562 Łódź, kraj/woj. łódzkie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 201497,40 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 245016,00
Oferta z najniższą ceną: 245016,00 / Oferta z najwyższą ceną: 247377,60
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art. 70 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z regulacją z art. 10 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004r. (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę tylko w przypadkach określonych w ustawie. Przypadki te, określa art. 70 ustawy, który stanowi, iż Zamawiający może zastosować tryb zapytania o cenę jeżeli: - Przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne. - Usługi te, mają ustalone standardy jakościowe. - Wartość zamówienia jest mniejsza, niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8 w/w ustawy. Przedmiotem zamówienia - w tym przypadku - jest świadczenie przez Wykonawcę, na podstawie umowy, usługi utrzymania porządku i czystości na terenie Urzędu Skarbowego Łódź - Polesie. W świetle przepisów wzmiankowanej ustawy, na Zamawiającym spoczywa więc obowiązek uzasadnienia, iż w przedmiotowym postępowaniu występują przesłanki i okoliczności pozwalające na zastosowanie w/w trybu zapytania o cenę : Dopuszczalność omawianego sposobu (trybu) wyłonienia Wykonawcy do realizacji niniejszego zamówienia jest wynikiem przeprowadzonej analizy obowiązującego prawa w zakresie zamówień publicznych w odniesieniu do rynku usługodawców, których przedmiot działalności pokrywa się z potrzebami Zamawiającego wymienionymi w prowadzonym postępowaniu przetargowym. Ad. 1 W/w usługi są powszechnie dostępne: Przez powszechną dostępność należy rozumieć oferowanie usług o pożądanej charakterystyce przez liczne podmioty działające na rynku. Okoliczność ta zapewnia konkurencję oraz wybór oferty najkorzystniejszej co też istotne jest w każdym postępowaniu przetargowym. Aby wskazać na prawidłowość rozumowania w tym zakresie wystarczy dokonać przeglądu ogłoszeń w Internecie, czy też w różnych katalogach firm aby z łatwością uzyskać potwierdzenie dla uzasadnienia tego warunku. W przedmiotowej sprawie Zamawiający skorzystał z w/w informacji internetowych. Firmy prezentują tam nie tylko ogólny zakres działania, lecz również zakres szczegółowy. Ponieważ firm tych - jak wspomniano - jest bardzo wiele, nie sposób nawet dokonać pełnych wydruków adresowych. Część jednak wydrukowano i załączono do protokołu postępowania. Usługi stanowiące przedmiot działalności tych podmiotów gospodarczych są powszechnie dostępne i zaspokajają potrzeby ogromnej liczby instytucji publicznych i prywatnych na terenie całego kraju. Z całą pewnością nie są to usługi specjalnego przeznaczenia co również dopełnia przyjęte założenie o ich powszechnej dostępności. Zatem wykazana wyżej powszechność oferowania usług utrzymania porządku i czystości, stanowi spełnienie warunków postawionych w ustawie Prawo zamówień publicznych. Ad. 2 Usługi mają ustalone standardy jakościowe: Przez ustalone standardy jakościowe należy rozumieć zarówno standardy wynikające z przyjętych norm określonych przepisami prawa przedmiotu świadczenia, jak i wymagań przyjętych jako normy w odbiorze konsumenckim. Zamawiający określa wprawdzie (opis przedmiotu zamówienia) czynności, które winny być wykonywane, ich jakość i częstotliwość a także godziny, w których usługi te winy być wykonywane, lecz są to czynności nie podlegające wymaganiom specyficznym i nie wymagające indywidualnego podejścia. Niezależnie od faktu, która firma będzie ich wykonawcą, jedyną różnicę stanowi zaoferowana cena. Tym samym ustalone są standardy jakościowe przedmiotu zamówienia. Ad. 3 Wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8. Wartość zamówienia została ustalona przez Zamawiającego w oparciu o przepisy: art. 32 ust. 1, art. 34 ust. 1 pkt 1 oraz art. 34 ust. 3 pkt 2 lit. a ustawy. Zamawiający wyliczając tę kwotę wziął pod uwagę wartość zrealizowanego zamówienia w roku ubiegłym (kwota za minione 12 miesięcy) powiększoną o wzrost wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. Wyliczona kwota pozwala na zawarcie umowy z wybranym Wykonawcą na okres 12 miesięcy. Powyższe ustalenia uzasadniają wybór trybu przeprowadzonego postępowania w formie zapytania o cenę, zatem w konsekwencji regulacji z art. 71 ust.1 ustawy, Zamawiający winien wszcząć postępowanie zwracając się do co najmniej 5 firm (art. 69 ustawy), zapraszając je do złożenia ofert. Liczba ta, zapewnia konkurencję oraz dokonanie wyboru najkorzystniejszej oferty. Mając na uwadze powyższe ustalenia i przesłanki, Zamawiający uznał za uzasadnione, zastosowanie trybu zapytania o cenę w przedmiotowym zamówieniu publicznym.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- UBEZPIECZENIE GMINY NOWOSOLNA
- "Usługi odbierania odpadów komunalnych z jednostek Miejskiego Centrum Medycznego "Górna" w Łodzi".
- 81/ZP/2024 Sukcesywna dostawa notesów dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego
- Zakup samochodów osobowych nieoznakowanych segmentu D na potrzeby KWP w Łodzi
- Usługa utrzymania czystości w budynkach Sądu Rejonowego dla Łodzi-Widzewa w Łodzi
- Usługi pralnicze dla Aresztu Śledczego w Łodzi
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- USŁUGA UTRZYMANIA CZYSTOŚCI W BUDYNKU I LOKALACH SZCZECIŃSKIEGO CENTRUM ŚWIADCZEŃ W 2025 ROKU
- Kompleksowe sprzątanie obiektów wraz z utrzymaniem terenów zewnętrznych i zieleni Oddziału regionalnego Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Gdańsku oraz podległych Placówek Terenowych.
- Oczyszczanie nawierzchni ulic, chodników, parkingów, zatoczek, przystanków autobusowych i ścieżek rowerowych na terenie gminy Kartuzy w roku 2025
- "Sprzątanie pomieszczeń biurowych w budynkach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puławach w okresie styczeń - grudzień 2025 r."
- Usługa utrzymania czystości budynku i posesji Sądu Rejonowego w Krośnie Odrzańskim przy ul. Piastów 10L oraz Wydziałów Zamiejscowych w Gubinie przy ul. Piastowskiej 16
- Odśnieżanie i zwalczanie śliskości nawierzchni na terenach będących własnością Siedleckiego TBS Sp. z o. o. oraz na terenach komunalnych osiedli mieszkaniowych Miasta Siedlce w sezonie 2024/2025
więcej: Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.