eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BędzinObsługa bankowa budżetu gminy w latach 2009-2012

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-09-17

Będzin: Obsługa bankowa budżetu gminy w latach 2009-2012
Numer ogłoszenia: 222124 - 2008; data zamieszczenia: 17.09.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta Będzina , ul. 11 Listopada 20, 42-500 Będzin, woj. śląskie, tel. 032 267-35-16, fax. (032) 267 62 19.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bedzin.pl.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa bankowa budżetu gminy w latach 2009-2012.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa bankowa budżetu miasta Będzina wraz z jednostkami organizacyjnymi w okresie od 1 stycznia 2009 do 31 grudnia 2012 roku, obejmująca: 1. Otwarcie i prowadzenie oprocentowanego rachunku bieżącego i oprocentowanych rachunków pomocniczych (tzw. subkont) obejmujących budżet Urzędu Miejskiego w Będzinie i jednostek organizacyjnych gminy Będzin. 2. Otwarcie i prowadzenie na żądanie innych rachunków pomocniczych dla Urzędu Miejskiego i jednostek organizacyjnych. - Zamawiający zastrzega, iż liczba jednostek organizacyjnych może się zmieniać w trakcie trwania umowy. 3. Otwarcie i prowadzenie oprocentowanych rachunków budżetu miasta dla obsługi środków z funduszy Unii Europejskiej (w EURO) -oprocentowanie rachunków walutowych wyrażone w % EURIBOR 1M. 4. Otwarcie i prowadzenie oprocentowanego rachunku bieżącego Pracowniczej Kasy Zapomogowo - Pożyczkowej przy Urzędzie Miejskim w Będzinie. 5. Realizacja poleceń przelewów krajowych i zagranicznych zarówno w formie papierowej jak i formie systemu bankowości elektronicznej za pomocą internetu (ewentualnie modemu) - przelewy zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej winny być dokonywane w tym samym dniu umożliwiając realizacje danych płatności, - za zainstalowanie, korzystanie i za użytkowanie systemu bankowości elektronicznej bank nie będzie pobierał jakichkolwiek opłat i prowizji. 6. Przyjmowanie wpłat gotówkowych w złotych lub w walutach wymienialnych. 7. Dokonywanie wypłat gotówkowych w złotych lub walutach wymienialnych. 8. Realizacja przelewów zagranicznych bez pobierania opłat i prowizji przez bank obsługujący budżet gminy. 9. Przyjmowanie przelewów zagranicznych bez pobierania opłat i prowizji przez bank obsługujący budżet gminy. 10. Przewalutowywanie waluty polskiej na walutę wymienialną przy dokonywaniu transferu krajowych i zagranicznych środków płatniczych. 11. Potwierdzanie stanu salda na każdy dzień roboczy. 12. Sporządzanie wyciągów bankowych przez bank każdego dnia najpóźniej do godziny 10.00 i wydawanie ich osobom upoważnionym przez zamawiającego w następnym dniu roboczym. 13. Przelewy środków na rachunki w banku (w ramach kont) i innych bankach w złotych lub walutach (w tym przyjmowanie i dokonywanie płatności oraz dokonywanie transferu krajowych i zagranicznych środków płatniczych w obrocie dewizowym). 14. Uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym, na żądanie zamawiającego w terminie do 14 dni od daty dostarczenia wniosku o uruchomienie przedmiotowego kredytu, do wysokości corocznie określanej Uchwałą Rady Miejskiej - oprocentowanie oparte o stawkę % WIBOR dla 1 miesięcznych złotowych depozytów międzybankowych, - stopa procentowa ustalana będzie na miesięczne okresy obowiązywania oprocentowania, z których pierwszy rozpoczyna się w pierwszym dniu uruchomienia kredytu i kończy w dniu poprzedzającym pierwszy dzień roboczy kolejnego miesiąca kalendarzowego; każdy następny okres obowiązywania oprocentowania rozpoczyna się w pierwszym dniu roboczym danego miesiąca, ostatni okres obowiązywania oprocentowania kończy się w dniu poprzedzającym dzień zakończenia okresu kredytowania, - dzień ustalenia oprocentowania stanowi pierwszy dzień obowiązywania okresu oprocentowania. Jedynym dopuszczalnym przez zamawiającego zabezpieczeniem kredytu w rachunku bieżącym może być oświadczenie o poddaniu się egzekucji w trybie art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.) prowadzonej według przepisów kodeksu postępowania cywilnego. 15. Wydawanie promesy kredytowej lub listu intencyjnego na wniosek gminy Będzin w ciągu do 14 dni od dnia dostarczenia informacji służących wydaniu takiej promesy/listu intencyjnego. 16. Wydawanie opinii bankowej i zaświadczenia na życzenie Zamawiającego 17. Wydawanie czeków bankowych bez pobierania opłat. 18. Automatyczne inwestowanie wolnych środków pieniężnych pozostających na koniec dnia na rachunkach Urzędu Miasta (w tym podstawowy, dochodowy, wydatkowy) na rachunkach lokat terminowych typu O/N w przypadku gdy stawka oprocentowania będzie wyższa niż oprocentowanie środków na rachunkach bankowych Urzędu Miasta Będzin - oprocentowanie nie będzie negocjowane; należy lokować wolne środki finansowe po kwotowaniu jakie dokonuje bank. 19. Uwzględnianie w ustalaniu wysokości lokat lub transz kredytów bieżących wpływów dnia (minimum do godziny 13). 20. Bank będzie dokonywał miesięcznej kapitalizacji odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych Zamawiającego 21. Zapewnienie możliwości wprowadzenia i wdrożenia identyfikowania płatności masowych polegających m.in. na : - przeprowadzaniu rozliczeń pieniężnych z tytułu zrealizowanych dyspozycji pieniężnych na rachunkach wirtualnych Zamawiającego (poleceń przelewu przy użyciu bankowości elektronicznej ), - zautomatyzowaniu identyfikacji płatnika i rodzaju płatności polegającej na udostępnieniu przez bank odpowiedniej liczby cyfr w ramach numeru bankowego. W ramach tych cyfr zamawiający przy pomocy banku stworzy własny identyfikator i rodzaj płatności, utworzone w ten sposób numery rachunków bankowych stanowić będą wirtualne subkonto do rachunku bankowego zamawiającego. Wczytanie pliku do systemu finansowo-księgowego leży po stronie Zamawiającego, - przekazywaniu pełnych informacji w pliku wyjściowym dla zamawiającego w celu jego pełnej identyfikacji finansowo-księgowej w tym m.in. o źródle płatności, rodzaju płatności, nazwie właściciela rachunku tak aby zawarte dane odpowiadały aktualnym przepisom finansowo-księgowym. 22. Udostępnienie usługi typu home banking na co najmniej trzech stanowiskach komputerowych w Urzędzie Miejskim oraz co najmniej po jednym stanowisku w jednostkach organizacyjnych Gminy (35 jednostek) - zamawiający zastrzega sobie prawo zmian w ilości tworzonych stanowisk do usługi typu home banking w zależności od potrzeb organizacyjnych - usługa typu home banking winna być zainstalowana w Urzędzie Miejskim w ciągu 7 dni a w jednostkach organizacyjnych najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy 23. Udostępnienie usługi typu teleserwis (informacja o stanie rachunku udzielana telefonicznie ). 24. Uruchomienie wydzielonego stanowiska lub umożliwienie obsługi pracownikom Urzędu przekazującym gotówkę - obsługa bezkolejkowa. 25. Umożliwienie w trakcie trwania umowy pełnego zastosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. (Dz.U. z 2001r. Nr 130, poz. 1450 z późn. zm. ) o podpisie elektronicznym zgodnego z systemem pełnomocnictw 26. Zapewnienie bezpłatnej pomocy technicznej w okresie wdrożeniowym powdrożeniowym pracownikom Urzędu Miasta jak i jednostek organizacyjnych pracujących w systemie bankowości elektronicznej (home banking, identyfikacja płatności masowych). 27. Bank zapewni bezpłatne doradztwo finansowe z tytułu wykonywania obsługi bankowej zleceniodawcy w tym m.in. w zakresie obrotu dewizowego związanego ze środkami pieniężnymi otrzymanymi z Unii Europejskiej. 28. Zapewnienie że wszelka komunikacja z bankiem poprzez system bankowości elektronicznej spełnia wysokie wymogi bezpieczeństwa w szczególności w zakresie ochrony danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29.08.1997 r. (Dz.U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn.zm.). 29. Bank ponosi pełną odpowiedzialność z tytułu wykonywania operacji zleconych przez Zamawiającego. UWAGA!!! 1.Bank winien zapewnić obsługę zamawiającego w co najmniej jednej placówce (fili) na terenie Miasta Będzina. 2. Bank winien przetwarzać i uzgadniać płatności masowe..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 60.11.00.00 - Usługi pasażerskiego transportu lądowego1 Kod CPV wg słownika 2008: 60.11.20.00 - (1) Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki uczestnictwa w postępowaniu określone są w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych( dalej Pzp) ( tj. Dz. U z 2007r. Nr 223 poz. 1655) oraz w SIWZ. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy: 1.Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności określonej w zamówieniu. Wymaga się : 1.1. przedłożenia aktualnego odpisu właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert . 1.2. przedłożenia aktualnego zezwolenia uprawniającego Bank do wykonywania czynności bankowych. 2.Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wymaga się: 2.1.wykazania wykonania lub wykonywania 1 usługi odpowiadającej swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem jej wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Wymaga się wykazania 1 usługi potwierdzonej dokumentami ( np. referencjami ) stwierdzającymi należyte jej wykonanie na bankową obsługę budżetu jednostki samorządu terytorialnego, przy czym wysokość budżetu musi być większa niż 100 000 000 mln PLN, a okres obsługi nie krótszy niż jeden rok. 3.Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 4.Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust .1 ustawy pzp. Spełnienie warunków 2,3,4 oceniane będzie na podstawie złożonego oświadczenia na lub według druku stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ według reguły spełnia/ nie spełnia. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się: a) Wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności; b) Wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego; c) Wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; d) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; e) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; f) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; g) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; h) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; i) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary; j) Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale VI pkt. 1- 4 SIWZ. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawców, którzy: a) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; b) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania; c)nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, albo nie uzupełnili ich na wezwanie Zamawiającego , z zastrzeżeniem art. 26 ust.3 ustawy Pzp; d) nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 3.Wykonawca winien wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy Podwykonawcom . 3.1. Wykonawca może zawrzeć umowę z Podwykonawcą po uzyskaniu zgody od Zamawiającego. (Wykonawca winien przedstawić do akceptacji Zamawiającemu umowę lub projekt umowy zawierający zapis dot. zakresu przedmiotu zamówienia realizowanego przez Podwykonawcę i sposobu rozliczeń finansowych pomiędzy Zamawiającym, Wykonawcą i Podwykonawcą). Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Części VII SIWZ. Niespełnienie chociażby jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art.22 ust 1 ustawy pzp, na druku lub według druku stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności Zamawiający żąda następującego dokumentu: 4.Aktualnego odpisu właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert . 2. Aktualnego zezwolenia uprawniającego Bank do wykonywania czynności bankowych. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów 3.Wykaz wykonanych lub wykonywanych usług ( na lub według druku stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. Wykaz winien zawierać 1 usługę potwierdzoną dokumentami ( np. referencjami ) stwierdzającą należyte jej wykonanie na bankową obsługę budżetu jednostki samorządu terytorialnego, przy czym wysokość budżetu musi być większa niż 100 000 000 mln PLN, a okres obsługi nie krótszy niż jeden rok..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:


  • 1 - Cena - 35
  • 2 - oprocentowaie środków znajdujących sie na rachunkach bieżących budżetu Urzędu i jednostek pomocniczych - 60
  • 3 - oprocentowanie środków na rachunkach walutowych - 5

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bedzin.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biuro Zamówień Publicznych pok.117 Urząd Miejski w Będzinie ul. 11 Listopada 20 42-500 Będzin.

IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: nie dotyczy.

IV.3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: nie dotyczy.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.10.2008 godzina 09:00, miejsce: Biuro Zamówień Publicznych POK.117 Urząd Miejski w Będzinie ul. 11 Listopada 20 42-500 Będzin.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.