Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-07-07
Chorzów: Wykonanie instalacji elektrycznej w budynku trybuny głównej przy ul. Cichej 6 w Chorzowie
Numer ogłoszenia: 226576 - 2014; data zamieszczenia: 07.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Rekreacji i Sportu , ul. Dąbrowskiego 113, 41-500 Chorzów, woj. śląskie, tel. 032 2417050, 2411313, faks 032 2417055.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie instalacji elektrycznej w budynku trybuny głównej przy ul. Cichej 6 w Chorzowie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót obejmuje w szczególności: - zabudowa dodatkowej aparatury w rozdzielnicy RGT - układanie kabli wewnętrznych linii zasilających - montaż tablic rozdzielczych TP,TP2,TP3,TP4 - montaż korytek instalacyjnych - układanie przewodów - montaż opraw oświetlenia ogólnego - montaż opraw oświetlenia awaryjnego - montaż gniazd wtykowych - podłączenie przewodów - badania instalacji - pomiary natężenia oświetlenia UWAGA: W formularzu ofertowym zał. nr. 1 w cenie ryczałtowej należy uwzględnić demontaż oraz montaż okładzin ściennych, sufitowych oraz innych elementów (przywrócenie ścian i sufitów do stanu pierwotnego) Szczegółowy zakres prac określa projekt Budowlano-Wykonawczy, STWiOR, przedmiar robót (w załączeniu PDF), stanowiące załączniki do SIWZ. UWAGA: Przed złożeniem oferty zaleca się wykonawcy wizję lokalną na obiekcie w celu dokładnego zapoznania się z problematyką zagadnienia. 3.1. Przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest stosować wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi (art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 263 poz. 1623 ze zm.). Dokumenty potwierdzające wprowadzenie do obrotu należy przedstawić Zamawiającemu do wglądu w trakcie realizacji, a komplet przekazać przed odbiorem końcowym (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności itp.) 3.2. W przypadku, gdy w dokumentacji technicznej zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych. Podane w przedmiarze robót podstawy wyceny poszczególnych pozycji są przykładowe, jednak ich zmiana jest dopuszczalna jedynie wówczas, gdy obejmuje identyczny zakres robót i materiały o jakości nie gorszej niż w pozycji przedmiaru. Jeżeli Wykonawca zaoferuje materiały i urządzenia zamienne muszą one być równoważne jakościowo, estetycznie i gabarytowo tym podanym w SIWZ, po uzyskaniu zgody inspektora i inwestora. Jeżeli produkty będą posiadały parametry techniczne gorsze od wymaganych w opisie przedmiotu zamówienia, przedmiarach zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy Pzp. Jeśli wykonawca zaoferuje produkt równoważny, zobowiązany jest dostarczyć wraz z ofertą: - opis pozycji równoważnych z podaniem producentów artykułów, - opis parametrów indywidualizujących zaoferowany towar potwierdzony kartami technicznymi wyrobu lub produktu wydanymi przez producenta materiałów i urządzeń równoważnych . W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów zamawiający wezwie wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty. Ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na wykonawcy. 3.3. Roboty prowadzone będą na podstawie zgłoszenia właściwemu organowi. 3.4. Wykonawca udzieli na wykonaną robotę budowlaną 36 miesięcznej gwarancji. 3.5. Zamawiający pozostawia wyborowi Wykonawcy możliwość dokonania wizji lokalnej miejsca roboty budowlanej. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca. Przy czym, wizja lokalna zostanie potraktowana przez Zamawiającego jako czynność pomocnicza przy przygotowaniu oferty i nie będzie miała jakiegokolwiek wpływu na merytoryczną, ani nawet formalną ocenę oferty. 3.6. Oferta musi obejmować całość zamówienia 3.7. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych 3.8. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych 3.9. Nie przewiduje się zawarcia umowy ramowej, 3.10. Nie przewiduje się udzielenia zamówień uzupełniających, 3.11. Nie przewiduje się wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej, 3.12. Nie przewiduje się ustanowienia dynamicznego systemu zakupów, 3.13. Nie ogranicza się możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne, 3.14. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia, 3.15. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, ROZDZIAŁ IV. Termin wykonania zamówienia Termin realizacji przedmiotu zamówienia: 90 dni, licząc od dnia przekazania frontu robót Uwaga! Zamawiający informuje, że przedmiot umowy realizowany będzie na czynnym obiekcie, w związku z czym Wykonawca zobowiązany będzie zgodnie z sugestiami Zamawiającego do dokonania odpowiedniego zabezpieczenia terenu robót przed dostępem osób korzystających z obiektu oraz uzgadniać z Zamawiającym każde wyłączenie prądu.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.11.00 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.31.60.00 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 90.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium 9.1.Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości : 3.000,00 zł (trzy tysiące złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert tj. w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22.07.2014r.do godz.9:00 9.2. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 9.3. Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego: 45 1050 1243 1000 0022 4984 4891 9.4.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, gdy wpływ środków na rachunek zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. 9.5.Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, oryginały dokumentów, o których mowa wyżej należy złożyć w kasie, natomiast do oferty należy załączyć ich kserokopię. 9.6.Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 9.7.Zamawiający dokonuje zwrotu wadium oraz żąda ponownego wniesienia wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 9.8.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 9.9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli złoży w tym zakresie oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył: - co najmniej 2 roboty budowlane polegające na wykonaniu instalacji elektrycznych w różnych obiektach Faktyczna wartość każdej z tych robót nie może być mniejsza niż 50.000,00 PLN brutto- zał. nr 5 UWAGA! Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu niezbędnym do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli złoży w tym zakresie oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz wykaże, że: dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a mianowicie: - 1 osoba - kierownik budowy posiadający uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności , oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Należy przedłożyć oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. (wykaz osób zał. nr 8 do SIWZ) UWAGA! Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji osób zdolnych do wykonania zamówienia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz wykaże, że: a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na łączną kwotę równą co najmniej 80 000,00 PLN. UWAGA! Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawcy występujący wspólnie Konsorcjum 7.1. Możliwość złożenia oferty wspólnej przez kilku wykonawców wynika wprost z art. 23 ust 1 ustawy Pzp. Podmioty występujące wspólnie w ramach konsorcjum występują jako jeden podmiot w stosunku do zamawiającego. 7.2. W przypadku złożenia oferty przez wykonawców występujących wspólnie, Zamawiający wymaga, aby w formularzu ofertowym zostały wymienione z nazwy wszystkie firmy wchodzące w skład wykonawcy występującego wspólnie konsorcjum. 7.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W takim wypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego są zobowiązani do złożenia w ofercie pełnomocnictwa ustanawiającego pełnomocnika. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu zawarcia umowy. 7.4. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. 7.5. Warunki udziału w postępowaniu wymienione w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy (tzw. podmiotowe - pozytywne) mogą zostać spełnione łącznie przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o zamówienie (tzw. suma potencjałów wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), 7.6. Brak przesłanek negatywnych, będących podstawą do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać oddzielnie. 7.7. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu może złożyć Pełnomocnik w imieniu wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie. 7.8. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania powinno zostać złożone oddzielnie przez każdy podmiot wspólnie ubiegający się o zamówienie lub przez swojego Pełnomocnika w imieniu każdego z nich. 7.9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zmówienia są zobowiązani dostarczyć Zamawiającemu stosowną umowę regulującą współpracę. Opis sposobu przygotowywania ofert 11.1. Wykaz dokumentów składających się na ofertę: załącznik nr 1 - formularz ofertowy, załącznik nr 2 - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, załącznik nr 3 - oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, załącznik nr 4 - informacja oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej, załącznik nr 5 wykaz robót budowlanych, załącznik nr 7 - wykaz podwykonawców (złożyć wtedy, kiedy dotyczy) załącznik nr 8 - wykaz osób, które będą brały udział w realizacji zamówienia dokumenty z rozdz.V,VI kosztorys ofertowy (złożyć przed podpisaniem umowy) 11.2. Oferta musi być sporządzona w formie pisemnej w języku polskim , napisana czytelnie Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 11.3. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 11.4.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawców. 11.5. W przypadku podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub przez te podmioty. 11.6. Jeżeli zasady reprezentacji Wykonawcy lub podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy nie wynikają między innymi z odpisu z właściwego rejestru wymagane jest załączenie aktualnego dokumentu uprawniającego do reprezentowania Wykonawcy lub tych podmiotów (składania podpisów w imieniu Wykonawcy lub tych podmiotów). Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika to z ustawy lub innych dokumentów załączonych do oferty. Pełnomocnictwo winno być dołączone do oferty w formie oryginału albo kopii poświadczonej przez notariusza za zgodność z oryginałem. 11.7. Wszystkie opracowane przez Zamawiającego załączniki do niniejszej specyfikacji stanowią wyłącznie propozycję co do formy wymaganych dokumentów. Dopuszcza się przedstawienie wymaganych załączników w formie własnej opracowanej przez Wykonawcę, pod warunkiem, iż dokumenty będą zawierać wszystkie żądane przez Zamawiającego informacje zawarte w załącznikach i niniejszej specyfikacji oraz będą podpisane przez uprawnionego przedstawiciela do reprezentacji w obrocie gospodarczym Wykonawcy. 11.8. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby (osób) podpisującej ofertę. 11.9. Zaleca się, aby wszystkie strony oferty były ponumerowane i złączone w sposób uniemożliwiający wysunięcie się którejkolwiek z kartek. 11.10. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 11.11. Oferty składa się w jednym egzemplarzu. 11.12. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty. 11.13. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 11.14. Zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy Pzp wszystkie oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne od chwili ich otwarcia. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępnione. 11.15. Informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa winny być złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie lub oddzielone w złożonej ofercie, opatrzone klauzulą: Nie udostępniać innym uczestnikom postępowania - tajemnica przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp. 11.16. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie (opakowaniu) na adres Zamawiającego. 11.17. Kopertę (opakowanie) należy oznaczyć w następujący sposób: OFERTA PRZETARGOWA na wykonanie zadania pod nazwą Wykonanie instalacji elektrycznej w budynku trybuny głównej przy ul. Cichej 6 w Chorzowie NIE OTWIERAĆ PRZED 2014 r. godz. 11.18. Zaleca się by w lewym górnym rogu koperty znajdowała się pieczęć firmowa wykonawcy wraz z adresem i nr telefonu. ROZDZIAŁ XII. Opis sposobu obliczenia ceny 12.1. Cena oferty, za całość zamówienia, musi być podana cyfrowo z wyodrębnieniem podatku VAT i słownie. Cena oferty winna być obliczona i zapisana zgodnie z formularzem ofertowym: Cena ofertowa (ryczałtowa) = cena netto + podatek VAT. 12.2. Cenę oferty należy ustalić w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 12.3. Jeżeli cena ryczałtowa podana liczbą nie będzie odpowiadała cenie ryczałtowej podanej słownie, przyjmuje się za prawidłową cenę ryczałtową podaną słownie. 12.4. Cena oferty ma obejmować całkowity koszt wykonania przedmiotu zamówienia oraz wszelkie koszty towarzyszące, konieczne do poniesienia przez Wykonawcę z tytułu wykonania przedmiotu zamówienia oraz uwzględniać wszystkie elementy związane z prawidłową, terminową realizacją przedmiotu zamówienia i odbiorem robót . 12.5. Cena oferty stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe i ostateczne Wykonawcy za wykonanie niniejszego przedmiotu zamówienia, niezależne od rozmiaru robót budowlanych i innych świadczeń oraz ponoszonych przez Wykonawcę kosztów ich realizacji. 12.6. Wykonawca nie będzie mógł żądać podwyższenia wynagrodzenia ryczałtowego zaoferowanego w niniejszym przetargu nieograniczonym, chociażby w czasie zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów tych robót i innych świadczeń. 12.7. Za ustalenie ilości robót i innych świadczeń oraz sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji ofertowego wynagrodzenia ryczałtowego odpowiada wyłącznie Wykonawca. 12.8. Wykonawca w cenie oferty uwzględni roboty stanowiące świadczenia inne, chociażby nie zostały one ujęte w pozycjach przedmiarowych np. koszt utylizacji odpadów itp. 12.9. Z uwagi na formułę wynagrodzenia ryczałtowego, Wykonawcy są zwolnieni z obowiązku załączenia kosztorysu ofertowego do oferty w niniejszym przetargu nieograniczonym. 12.10. Zamawiający zastrzega jednak, że przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego będzie żądał przedłożenia dokumentu w postaci kosztorysu ofertowego wyłącznie od wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 12.11. Nie przedłożenie przez wybranego wykonawcę kosztorysu ofertowego - pomimo wezwania Zamawiającego - będzie równoznaczne z odmową wykonawcy podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego. Informacja o formalnościach, które powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca, którego oferta została wybrana dopełni następujących formalności: w przypadku wskazania w ofercie przetargowej podwykonawcy przewidzianego do realizacji zamówienia przedstawi celem uzyskania zgody Zamawiającego umowę z podwykonawcą lub jej projekt, wraz ze wskazaniem części robót powierzonych do wykonania, przedstawi Zamawiającemu kosztorys ofertowy przed zawarciem umowy, przedstawi Zamawiającemu harmonogram prac ( w terminie uzgodnionym przez strony) wspólnicy spółki cywilnej lub konsorcjum okażą Zamawiającemu umowę spółki cywilnej lub konsorcjum, określającą wzajemne prawa i obowiązki stron regulującą ich współpracę, przedłoży zamawiającemu zabezpieczenie należytego wykonania umowy przed zawarciem umowy wykonawca przedstawi zamawiającemu kopie uprawnień budowlanych osób wskazanych w ofercie wraz z aktualnym zaświadczeniem właściwej izby samorządu zawodowego, a w przypadku osób, które uzyskały uprawnienia poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej wraz z uznaniem uprawnień przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 18.03.2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej( Dz.U.nr 63,poz.394). ROZDZIAŁ XVII. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy 17.1. Zamawiający będzie żądał zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej ( kwota brutto) podanej w ofercie. Zabezpieczenie służyć będzie pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 17.2.Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 17.3.Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy nr 45 1050 1243 1000 0022 4984 4891 17.4.Jeżeli zabezpieczenie wniesione zostanie w pieniądzu, zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. 17.5.Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy. 17.6.Zamawiający zwracać będzie 70% należytego wykonania umowy w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. 17.7.Pozostałe 30% zabezpieczenia pozostawione zostanie na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady i zwracane będzie nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.. Informacje dotyczące proponowanych podwykonawców 19.1. Na podstawie art. 36a oraz 36b ustawy Pzp, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcom- zał. nr. 7 do SIWZ ( złożyć wtedy, kiedy dotyczy) na zasadach określonych w rozdziale XVI. 19.2. Brak złożenia przez wykonawcę jakiegokolwiek oświadczenia w tym przedmiocie Zamawiający uzna za niewskazanie jakichkolwiek części zamówienia przewidzianych do podwykonania, czyli zamiar wykonania przez wykonawcę niniejszego zamówienia siłami własnymi.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zawarcie umowy 18.1. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłożył ofertę najkorzystniejszą. Wykonawca winien zapoznać się ze wzorem umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. Strony podpiszą umowę w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp, albo 10 dni - jeżeli zostało przesłane w inny sposób. 18.2. W zawiadomieniu wysłanym do Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, Zamawiający określi miejsce i termin zawarcia umowy. 18.3. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 18.4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 18.5. Strony dopuszczają zmianę istotnych postanowień niniejszej umowy zgodnie z wymogami art.144 ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku: a) regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy a mających wpływ na realizację przedmiotu umowy; b) wystąpienia siły wyższej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego; c) zmiany osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy; d) zmiany nazw, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych, innych danych identyfikacyjnych; e) zmiany podwykonawcy pod warunkiem odpowiedniego zgłoszenia i po akceptacji przez Zamawiającego; f) zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), g) możliwość przedłużenia terminu wykonania zamówienia i innych terminów umownych, 18.6. Dopuszcza się wszelkie nieistotne zmiany w treści umowy, które to zmiany nie wpłynęłyby na krąg wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia ani na wynik postępowania.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www. moris.chorzow.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Rekreacji i Sportu, 41-500 Chorzów, ul. Dąbrowskiego 113 pokój 335 lub pobrać ze strony : www.moris.chorzow.pl/bip.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.07.2014 godzina 09:00, miejsce: Miejski Ośrodek Rekreacji i Sportu, 41-500 Chorzów, ul. Dąbrowskiego 113 pokój 335.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z CHORZOWA
- Usługa przygotowywania i dostarczania posiłków dla pacjentów Szpitala Specjalistycznego w Chorzowie.
- usługi sadzenia roślin i utrzymania terenów zielonych na terenie Miasta Chorzowa o łącznej powierzchni ok. 9, 86 ha - zadanie podzielone na części
- Sukcesywne dostawy artykułów żywnościowych do Domu Pomocy Społecznej "Nadzieja" w Chorzowie, 02.01.2025 -30.06. 2025
- Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Miasta Chorzów w 2025 r.
- Sukcesywne dostawy artykułów żywnościowych do Żłobka Miejskiego w Chorzowie, ul. Pocztowa 3 - I/2024
- Sukcesywne dostawy artykułów żywnościowych do Przedszkola nr 13 w Chorzowie, ul. Sobieskiego 13 - II/2024
więcej: przetargi w Chorzowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą zewnętrzną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Adama Asnyka w Strzelcach Krajeńskich
- Rozbudowa Szkoły Podstawowej oraz budowa pełnowymiarowej sali gimnastycznej w msc. Skuły (dokończenie rozbudowy)
- Modernizacja układu zasilania w Hali ERGO ARENA
- Modernizacja sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej nr 110 przy ul. Bohaterów 41
- Adaptacja II piętra budynku NU-MED na potrzeby Oddziału Onkologii Klinicznej funkcjonującego obecnie w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Wojewódzkim im. Papieża Jana Pawła II w Zamościu.
- Rozbudowa oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Małogoszcz - II etap
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.