Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-06-13
Tarnowo Podgórne: Opracowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
Numer ogłoszenia: 228198 - 2013; data zamieszczenia: 13.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Tarnowo Podgórne , ul. Poznańska 115, 62-080 Tarnowo Podgórne, woj. wielkopolskie, tel. 061 8146-221, faks (061) 814 61 18.
- Adres strony internetowej zamawiającego: Tarnowo_Pdg_ZP@wokiss.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Część I Opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Jankowicach przy ulicy Leśnej, Polnej i Ogrodowej (Uchwała Nr XLVII/596/2013 Rady Gminy Tarnowo Podgórne z dnia 14 maja 2013 roku) ze wszystkimi dokumentami wymaganymi przez przepisy. Obszar opracowania obejmuje ok. 9,1 ha. Powyższe opracowanie należy wykonać w 5 egzemplarzach w tym jeden laminowany oraz w formie elektronicznej i dostarczyć w formacie rastrowym (JPG lub TIFF) oraz w wersji numerycznej w formacie kompatybilnym ze środowiskiem ArcGIS (np. MXD, APR, SHP, DWG) a także w Edytorze Aktów Prawnych EAP/EDAP umożliwiającym publikację w Dzienniku Urzędowym. Podkład geodezyjny dostarczy zamawiający w postaci mapy nieaktualizowanej w skali 1:1000 lub 1:2000. Wykonawca musi wskazać w ofercie, które elementy zamówienia zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom. Część II Opracowanie projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Sadach w rejonie ulicy Jeżynowej - dla działek nr ewid. 192/2, 193, 194, 195, 197/1, 199, 213/1, 213/2 (Uchwała Nr XLVII/597/2013 Rady Gminy Tarnowo Podgórne z dnia 14 maja 2013 roku) ze wszystkimi dokumentami wymaganymi przez przepisy. Obszar opracowania obejmuje ok. 0,66 ha. Powyższe opracowanie należy wykonać w 5 egzemplarzach w tym jeden laminowany oraz w formie elektronicznej i dostarczyć w formacie rastrowym (JPG lub TIFF) oraz w wersji numerycznej w formacie kompatybilnym ze środowiskiem ArcGIS (np. MXD, APR, SHP, DWG) a także w Edytorze Aktów Prawnych EAP/EDAP umożliwiającym publikację w Dzienniku Urzędowym. Podkład geodezyjny dostarczy zamawiający w postaci mapy nieaktualizowanej w skali 1:1000 lub 1:2000. Wykonawca musi wskazać w ofercie, które elementy zamówienia zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom. Część III Opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów aktywizacji gospodarczej w Wysogotowie w rejonie ulicy Wierzbowej, Olszynowej i Sojowej (Uchwała Nr XLVII/598/2013 Rady Gminy Tarnowo Podgórne z dnia 14 maja 2013r.) ze wszystkimi dokumentami wymaganymi przez przepisy. Obszar opracowania obejmuje ok. 12,6 ha. Powyższe opracowanie należy wykonać w 5 egzemplarzach w tym jeden laminowany oraz w formie elektronicznej i dostarczyć w formacie rastrowym (JPG lub TIFF) oraz w wersji numerycznej w formacie kompatybilnym ze środowiskiem ArcGIS (np. MXD, APR, SHP, DWG) a także w Edytorze Aktów Prawnych EAP/EDAP umożliwiającym publikację w Dzienniku Urzędowym. Podkład geodezyjny dostarczy zamawiający w postaci mapy nieaktualizowanej w skali 1:1000 lub 1:2000. Wykonawca musi wskazać w ofercie, które elementy zamówienia zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom. Część IV Opracowanie projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Baranowie przy ulicy Platynowej, dla dz. Nr 317/11, 317/12, 317/13 (Uchwała Nr XLIX/607/2013 Rady Gminy Tarnowo Podgórne z dnia 4 czerwca 2013r.) ze wszystkimi dokumentami wymaganymi przez przepisy. Obszar opracowania obejmuje ok. 0,53 ha. Powyższe opracowanie należy wykonać w 5 egzemplarzach w tym jeden laminowany oraz w formie elektronicznej i dostarczyć w formacie rastrowym (JPG lub TIFF) oraz w wersji numerycznej w formacie kompatybilnym ze środowiskiem ArcGIS (np. MXD, APR, SHP, DWG) a także w Edytorze Aktów Prawnych EAP/EDAP umożliwiającym publikację w Dzienniku Urzędowym. Podkład geodezyjny dostarczy zamawiający w postaci mapy nieaktualizowanej w skali 1:1000 lub 1:2000. Wykonawca musi wskazać w ofercie, które elementy zamówienia zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom. Część V Opracowanie projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Tarnowie Podgórnym przy ulicy Marianowskiej (Uchwała Nr XLIX/608/2013 Rady Gminy Tarnowo Podgórne z dnia 4 czerwca 2013r.) ze wszystkimi dokumentami wymaganymi przez przepisy. Obszar opracowania obejmuje ok. 1,15 ha. Powyższe opracowanie należy wykonać w 5 egzemplarzach w tym jeden laminowany oraz w formie elektronicznej i dostarczyć w formacie rastrowym (JPG lub TIFF) oraz w wersji numerycznej w formacie kompatybilnym ze środowiskiem ArcGIS (np. MXD, APR, SHP, DWG) a także w Edytorze Aktów Prawnych EAP/EDAP umożliwiającym publikację w Dzienniku Urzędowym. Podkład geodezyjny dostarczy zamawiający w postaci mapy nieaktualizowanej w skali 1:1000 lub 1:2000. Wykonawca musi wskazać w ofercie, które elementy zamówienia zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie oświadczenia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymagane jest doświadczenie zawodowe w zakresie realizacji prac porównywalnych z przedmiotem zamówienia (należy udokumentować wykonanie w ostatnich 3 latach dla każdej części min. jednego projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - dla części III o dominującej funkcji terenów działalności gospodarczej; dla części I, II, IV i V o dominującej funkcji terenów zabudowy mieszkaniowej, uchwalonego i opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Województwa),
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie oświadczenia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
osoba lub osoby realizujące zamówienie muszą wykazać uprawnienia do projektowania urbanistycznego oraz przynależność do izby samorządu zawodowego urbanistów,
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie oświadczenia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie usług, o którym mowa powyżej i złożenia poświadczeń dotyczy tylko tych usług, które potwierdzają spełnianie warunku wiedzy i doświadczenia, o którym mowa w pkt. 8b SIWZ. Zamawiający nie wymaga informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana terminu możliwa tylko za zgodą Zamawiającego w sytuacji gdy okoliczności formalno - prawne uniemożliwią realizację zamówienia w umówionym terminie. Ewentualne wydłużenie terminu będzie proporcjonalne do okoliczności wywołujących zwłokę w realizacji zamówienia
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tarnowo-podgorne.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego pok. 117.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Jankowicach przy ulicy Leśnej, Polnej i Ogrodowej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Jankowicach przy ulicy Leśnej, Polnej i Ogrodowej (Uchwała Nr XLVII/596/2013 Rady Gminy Tarnowo Podgórne z dnia 14 maja 2013 roku) ze wszystkimi dokumentami wymaganymi przez przepisy. Obszar opracowania obejmuje ok. 9,1 ha. Powyższe opracowanie należy wykonać w 5 egzemplarzach w tym jeden laminowany oraz w formie elektronicznej i dostarczyć w formacie rastrowym (JPG lub TIFF) oraz w wersji numerycznej w formacie kompatybilnym ze środowiskiem ArcGIS (np. MXD, APR, SHP, DWG) a także w Edytorze Aktów Prawnych EAP/EDAP umożliwiającym publikację w Dzienniku Urzędowym. Podkład geodezyjny dostarczy zamawiający w postaci mapy nieaktualizowanej w skali 1:1000 lub 1:2000. Wykonawca musi wskazać w ofercie, które elementy zamówienia zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Opracowanie projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Sadach w rejonie ulicy Jeżynowej - dla działek nr ewid. 192/2, 193, 194, 195, 197/1, 199, 213/1, 213/2.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opracowanie projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Sadach w rejonie ulicy Jeżynowej - dla działek nr ewid. 192/2, 193, 194, 195, 197/1, 199, 213/1, 213/2 (Uchwała Nr XLVII/597/2013 Rady Gminy Tarnowo Podgórne z dnia 14 maja 2013 roku) ze wszystkimi dokumentami wymaganymi przez przepisy. Obszar opracowania obejmuje ok. 0,66 ha. Powyższe opracowanie należy wykonać w 5 egzemplarzach w tym jeden laminowany oraz w formie elektronicznej i dostarczyć w formacie rastrowym (JPG lub TIFF) oraz w wersji numerycznej w formacie kompatybilnym ze środowiskiem ArcGIS (np. MXD, APR, SHP, DWG) a także w Edytorze Aktów Prawnych EAP/EDAP umożliwiającym publikację w Dzienniku Urzędowym. Podkład geodezyjny dostarczy zamawiający w postaci mapy nieaktualizowanej w skali 1:1000 lub 1:2000. Wykonawca musi wskazać w ofercie, które elementy zamówienia zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów aktywizacji gospodarczej w Wysogotowie w rejonie ulicy Wierzbowej, Olszynowej i Sojowej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów aktywizacji gospodarczej w Wysogotowie w rejonie ulicy Wierzbowej, Olszynowej i Sojowej (Uchwała Nr XLVII/598/2013 Rady Gminy Tarnowo Podgórne z dnia 14 maja 2013r.) ze wszystkimi dokumentami wymaganymi przez przepisy. Obszar opracowania obejmuje ok. 12,6 ha. Powyższe opracowanie należy wykonać w 5 egzemplarzach w tym jeden laminowany oraz w formie elektronicznej i dostarczyć w formacie rastrowym (JPG lub TIFF) oraz w wersji numerycznej w formacie kompatybilnym ze środowiskiem ArcGIS (np. MXD, APR, SHP, DWG) a także w Edytorze Aktów Prawnych EAP/EDAP umożliwiającym publikację w Dzienniku Urzędowym. Podkład geodezyjny dostarczy zamawiający w postaci mapy nieaktualizowanej w skali 1:1000 lub 1:2000. Wykonawca musi wskazać w ofercie, które elementy zamówienia zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Opracowanie projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Baranowie przy ulicy Platynowej, dla dz. Nr 317/11, 317/12, 317/13.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opracowanie projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Baranowie przy ulicy Platynowej, dla dz. Nr 317/11, 317/12, 317/13 (Uchwała Nr XLIX/607/2013 Rady Gminy Tarnowo Podgórne z dnia 4 czerwca 2013r.) ze wszystkimi dokumentami wymaganymi przez przepisy. Obszar opracowania obejmuje ok. 0,53 ha. Powyższe opracowanie należy wykonać w 5 egzemplarzach w tym jeden laminowany oraz w formie elektronicznej i dostarczyć w formacie rastrowym (JPG lub TIFF) oraz w wersji numerycznej w formacie kompatybilnym ze środowiskiem ArcGIS (np. MXD, APR, SHP, DWG) a także w Edytorze Aktów Prawnych EAP/EDAP umożliwiającym publikację w Dzienniku Urzędowym. Podkład geodezyjny dostarczy zamawiający w postaci mapy nieaktualizowanej w skali 1:1000 lub 1:2000. Wykonawca musi wskazać w ofercie, które elementy zamówienia zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Opracowanie projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Tarnowie Podgórnym przy ulicy Marianowskiej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opracowanie projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Tarnowie Podgórnym przy ulicy Marianowskiej (Uchwała Nr XLIX/608/2013 Rady Gminy Tarnowo Podgórne z dnia 4 czerwca 2013r.) ze wszystkimi dokumentami wymaganymi przez przepisy. Obszar opracowania obejmuje ok. 1,15 ha. Powyższe opracowanie należy wykonać w 5 egzemplarzach w tym jeden laminowany oraz w formie elektronicznej i dostarczyć w formacie rastrowym (JPG lub TIFF) oraz w wersji numerycznej w formacie kompatybilnym ze środowiskiem ArcGIS (np. MXD, APR, SHP, DWG) a także w Edytorze Aktów Prawnych EAP/EDAP umożliwiającym publikację w Dzienniku Urzędowym. Podkład geodezyjny dostarczy zamawiający w postaci mapy nieaktualizowanej w skali 1:1000 lub 1:2000. Wykonawca musi wskazać w ofercie, które elementy zamówienia zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI TARNOWO PODGÓRNE
więcej: przetargi TARNOWO PODGÓRNE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie opisów stanu i opinii o wartości nieruchomości w formie operatów szacunkowych (6.2025)
- Zarządzanie targowiskiem miejskim przy ul. Bazarowej oraz targowiskiem wiejskim przy ul. Aleja Leśna w Brodnicy
- Wykonanie operatów szacunkowych dotyczących wyceny nieruchomości gruntowych na obszarze Biebrzańskiego Parku Narodowego
- "Cyfrowa archiwizacja - skanowanie i konwersja dokumentów geodezyjno - kartograficznych zgromadzonych w PODGiK oraz zasilenie skanami systemu ewidencji prac geodezyjnych i kartograficznych"
- "Wyceny nieruchomości - 13 części"
- Sporządzenie operatów szacunkowych w celu aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.