eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BytomDobudowa szybu windowego, zakup i montaż dźwigu szpitalnego osobowo - towarowego z przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych w budynku nr 4 Szpitala Specjalistycznego Nr 1 w Bytomiu, przy ul. Żeromskiego 7

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-07-08

Bytom: Dobudowa szybu windowego, zakup i montaż dźwigu szpitalnego osobowo - towarowego z przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych w budynku nr 4 Szpitala Specjalistycznego Nr 1 w Bytomiu, przy ul. Żeromskiego 7
Numer ogłoszenia: 228740 - 2009; data zamieszczenia: 08.07.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Specjalistyczny Nr 1 , ul. Żeromskiego 7, 41-902 Bytom, woj. śląskie, tel. 032 3963266, 3863332, faks 032 2816765.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.szpital1.bytom.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dobudowa szybu windowego, zakup i montaż dźwigu szpitalnego osobowo - towarowego z przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych w budynku nr 4 Szpitala Specjalistycznego Nr 1 w Bytomiu, przy ul. Żeromskiego 7.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dobudowa szybu windowego, zakup i montaż dźwigu szpitalnego osobowo - towarowego z przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych w budynku nr 4 Szpitala Specjalistycznego Nr 1 w Bytomiu, przy ul. Żeromskiego 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Wykonanie nowego szybu windowego L- 1 Przy wschodniej ścianie budynku planuje się budowę nowego szybu windowego. Winda L - 1 obsługiwać będzie piwnice, parter i piętro budynku B-4. Wykonanie nowego szybu windowego L-1 polegać będzie na : a) wykonaniu robót ziemnych - wykopów pod fundamenty, Posadowienie budynku szybu windowego planuje się na poziomie -120cm względem poziomu terenu. Wszystkie wykopy należy zatem przygotować do takiej głębokości. Szerokość ław fundamentowych - wg projektu konstrukcji. b) wykonaniu fundamentów, Fundamenty budynku planuje się jako żelbetowe ławy fundamentowe. Ławy przyjęto jako żelbetowe o wysokości 0,30m i szerokościach wynikających z obciążeń - wg projektu konstrukcji. Poziom posadowienia budynku - 1,20m poniżej poziomu terenu. Fundamenty i mury fundamentowe należy zaizolować przeciwwodnie. W szerokości ław i murów fundamentowych należy uwzględnić oparcie (na ławach) zewnętrznej okładziny z cegły klinkierowej. c) wykonaniu murów fundamentowych oraz płyty podłogowej, Mury fundamentowe planuje się z bloczków betonowych na zaprawie cementowej. Szerokość ścian : 38 cm d) wybudowaniu ścian w technologii tradycyjnej murowanej, Wszystkie ściany zewnętrzne planuje się jako murowane o grubości 38 cm z bloczków ceramicznych. Przyjęto grubość ścian 38 cm. Należy zastosować pustaki o współczynniku U-0,29 W/m2K. Okładzinę zewnętrzną stanowić będzie cegła klinkierowa w dwóch odcieniach. Kolorystyka ścian zewnętrznych - cegła klinkierowa w kolorze jasno piaskowym oraz ciemnobrązowym. Ściany te spełniają wymagania normy o ochronie cieplnej budynku. Od wewnątrz przewiduje się wykończenie tynkiem cementowo - wapiennym. W istniejącej ścianie od strony wschodniej należy wykonać powiększenie otworów okiennych -poprzez skucie parapetów i części ściany znajdującej się pod parapetem - i dostosować otwór do wymiarów wymaganych przez drzwi windowe e) wykonaniu stropu szybu windowego, Jako zamknięcie szybu windowego od góry planuje się wykonanie stropu żelbetowego. Strop powiązany będzie z żelbetowym wieńcem i oparty na ścianach zewnętrznych. Grubość stropu - wg projektu konstrukcji f) wykonaniu warstw pokrycia dachowego, Planowane warstwy pokrycia dachowego : - Papa termozgrzewalna wierzchniego krycia, - Papa termozgrzewalna podkładowa, - izolacja termiczna - styropian w spadku, - folia PE, - płyta żelbetowa, Wszystkie obróbki blacharskie jak również rynny i rury spustowe należy wykonać z blachy tytanowo- cynkowej. Odwodnienie dachu - zewnętrzne - poprzez rynnę z blachy tytan - cynk, rura spustowa z tego samego materiału do kanalizacji deszczowej. g) montażu ślusarki okiennej i drzwiowej, Montaż stolarki okiennej i drzwiowej. Planuje się zastosowanie - w obrębie szybu windowego - stolarki okiennej aluminiowej w kolorze RAL 9007: na bocznych ścianach szybu windowego projektuje się cztery podłużne okna w układzie pionowym. Podział okien - zgodnie z rysunkami elewacji. Należy zastosować profil okienny ciepły. Szklenie - nieprzezierne w kolorze grafitowym. Drzwi zewnętrzne projektuje się jako aluminiowe, przeszklone, antywłamaniowe wykończone poprzez malowanie proszkowe w kolorze RAL 9007. h) montażu instalacji elektrycznej, Montaż instalacji elektrycznej , - zgodnie z projektem inst. elektrycznej. Wszystkie kable należy prowadzić w peszlach, podtynkowo i) wykończeniu ścian, Wykończenie ścian i sufitów Wszystkie ściany i sufit szybu windowego należy wykończyć tynkiem cementowo - wapiennym. Malowanie - farby lateksowe lub półlateksowe, kolor - popielaty. j) wykończeniu elewacji, Wykończenie elewacji Na pustakach ceramicznych planuje się wykonanie okładziny zewnętrznej w postaci cegły klinkierowej w dwóch odcieniach. Kolorystyka ścian zewnętrznych - cegła klinkierowa w kolorze jasno piaskowym oraz ciemnobrązowym. Cegłę klinkierowa należy układać na ścianach fundamentowych, kotwic do muru ściany nośnej. Pomiędzy warstwą cegły klinkierowej a ścianą z pustaków należy wykonać szczelinę wentylacyjną o grubości 20mm. k) wykonaniu robót wykończeniowych wewnętrznych. Wykonanie robót wykończeniowych wewnętrznych - wykończenie podłóg, ścian i sufitów w obrębie przestrzeni, na którą będzie bezpośrednio oddziaływała budowa szybu windowego - naprawa i uzupełnienie posadzki korytarza płytami gresowymi na kleju - przyjęto odcinek posadzki - 2m od zewnętrznej ściany sąsiadującej z szybem windowym, - wykonanie cokołów gresowych na odcinku nowej posadzki korytarza, - wykończenie ścian i sufitu - w sąsiedztwie ściany zewnętrznej sąsiadującej z szybem- poprzez wykonanie gładzi gipsowych i malowanie, - montaż drzwi windowych - pełnych , ze stali nierdzewnej. l) montażu zadaszenia nad wejściem. Wyroby budowlane, stosowane w trakcie wykonywania robót budowlanych, mają spełniać wymagania przepisów, a Kierownik robót jest odpowiedzialny za wbudowane materiały i każdorazowo na żądanie Inspektora Nadzoru, Inwestora lub organów kontrolujących (zgodnie z art. 10 Ustawy Prawo Budowlane) winien okazać dokumenty stwierdzające przydatność wyrobów do stosowania w budownictwie. Po zakończeniu robót Wykonawca przekaże Inwestorowi komplet dokumentów (protokoły badań i sprawdzeń, atesty, certyfikaty, deklaracje itp.). Parametry techniczne dźwigu: typ: hydrauliczny udźwig: 1600 kg prędkość jazdy 0,62 m/s liczba przystanków- 4 ilość drzwi szybowych- 4 kabina przelotowa maszynownia dolna rodzaj drzwi automatyczne wymiary szybu 205x 297 cm sterowanie mikroprocesorowe Wykonanie dźwigu: wykonanie drzwi szybowych- stal nierdzewna wykonanie drzwi kabinowych- stal nierdzewna wykonanie kabiny- ściany ze stali nierdzewnej sufit podwieszony podłoga wyłożona wykładziną antypoślizgową, trudnościeralną kaseta sterownicza w kabinie panel dyspozycji zamontowany w ścianie bocznej kabiny, wyposażony w przyciski antywandal elektroniczny piętrowskazywacz w kabinie sygnalizacja przeciążenia kabiny awaryjne oświetlenie kabiny w przypadku braku zasilania przycisk wyłączający wentylację przycisk akustyczny sygnalizacji alarmowej przycisk dyspozycji przystanków system komunikacji awaryjnej zapewniającej głosowe połączenie kabiny ze służbami ratowniczymi w sytuacjach awaryjnych kaseta zewnętrzna: kaseta wezwań posiadająca strzałki oznaczające kierunek jazdy góra/ dół przycisk typu antywandal zamocowany na pokrywie blachy nierdzewnej elektroniczny piętrowskazywacz na przystanku podstawowym strzałki kierunkowe jazdy oraz gong awaryjny zjazd na przystanek podstawowy po zaniku napięcia z ręcznym otwarciem drzwi przyciski wyposażone w system Breilea odbiór pogwarancyjny. Ogólne warunki wykonania i odbioru robót budowlanych Wykonawca będzie zobowiązany umową do przyjęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie: - organizacji robót budowlanych (w tym robót pomocniczych) - roboty należy prowadzić w sposób możliwie najmniej uciążliwy i nie powodujący zagrożenia dla osób trzecich - przestrzegania zasad bhp, ppoż. i ochrony środowiska, - zabezpieczenia interesów osób trzecich, - zabezpieczenia budowy przed dostępem osób nieupoważnionych, - uporządkowanie terenu robót po zakończeniu prac montażowych i budowlanych Kontrola: Zamawiający będzie wymagał, aby organizacja robót, jakość użytych wyrobów i jakość wykonania były na poziomie wyższym od przeciętnego. Zamawiający będzie kontrolował w tym zakresie działania wykonawcy. Zamawiający przewiduje bieżącą kontrolę wykonywanych robót budowlanych. Kontroli będą w szczególności poddane: - stosowane urządzenia i wyroby budowlane w odniesieniu do dokumentów potwierdzających ich dopuszczenie do obrotu i zgodności parametrów z danymi zawartymi w specyfikacji technicznej - sposób wykonania robót budowlanych i montażowych w aspekcie zgodności ich wykonania z ze specyfikacją i umową i wymaganiami UDT. Zadanie rozliczone zostanie po zrealizowaniu robót zgodnie z umową i podpisaniu końcowego protokółu odbioru robót oraz dokumentacji technicznej i deklaracji zgodności wraz z fakturą końcową. W odbiorze uczestniczyć winien Kierownik Działu Technicznego, Inspektor Nadzoru, Przedstawiciel UDT oraz Przedstawiciel Wykonawcy. Roboty należy prowadzić zgodnie z: - programem funkcjonalno - użytkowym, - wymaganiami UDT, - warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano - montażowych, - przepisami prawa budowlanego, obowiązującymi normami i sztuką budowlaną. Dla potrzeb zapewnienia współpracy z Wykonawcą, prowadzenia kontroli wykonywanych robót oraz dokonywania odbiorów Zamawiający dysponuje zespołem specjalistów i inspektorów nadzoru działających w zakresie wynikającym z ustawy Prawo budowlane i postanowień umowy. Zamawiający ustala następujące rodzaje odbiorów zgodnie z ST: - odbiór robót zanikających i ulegających zakryciu, - odbiór częściowy, - odbiór ostateczny, - odbiór pogwarancyjny. Wytyczne inwestorskie i uwarunkowania Należy uwzględnić fakt, że oddziały szpitalne, dla których dobudowywana jest podnośnik platformowy, będą czynne i Zamawiający nie wyraża zgody na zakłócanie ich funkcjonowania..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.31.00 - Instalowanie wind 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie nin. zamówienia winien wnieść wadium w wysokości 1 500,00 zł (słownie: tysiąc pięcset złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. nr 109, poz.1158 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto 68 1560 1049 0000 9030 0018 4018 Getin Bank S.A. Odział w Bytomiu, z umieszczeniem na dowodzie wpłaty hasła: Wadium - dźwig blok 4 ZP/PN/22/2009 4. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć (oryginał) Zamawiającemu - Szpital Specjalistyczny nr 1 ul. Żeromskiego 7 41-902 Bytom, Zamówienia Publiczne (blok III, piętro IV, pok.3). 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na ww. rachunek bankowy Zamawiającego. 6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia winno: a) być wystawione na Szpital Specjalistyczny Nr 1, ul. Żeromskiego 7, 41-902 Bytom b) zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie zamawiającego w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z przesłanek wymienionych w art. 46 ust.4a i ust. 5 ustawy Pzp. c) mieć okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą d) zawierać informację, jakiego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dotyczy (tytuł postępowania, numer sprawy) 7. Zamawiający zwraca wadium wykonawcom w przypadkach określonych w art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i na warunkach określonych w art. 46 ust. 2, 3 i 4 cytowanej ustawy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a ust. 5 ustawy Pzp. UWAGA: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictwa, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Wadium winno zabezpieczać cały 30 -dniowy okres związania ofertą, za początek którego uważa się dzień, w którym upłynął termin do składania ofert.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art.22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr 171 poz. 1058), tj. że : a) posiadam/posiadamy uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; b) posiadam/posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuję potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; c) znajduję się/znajdujemy w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art.24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych 2. W szczególności Wykonawca winien : 1) wykazać, iż osoba/-y które będą uczestniczyć w wykonywaniu nin. zamówienia posiadają uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz posiadają aktualny wpis na listę Inżynierów Budownictwa (staż pracy min. 3 lata), 2) wykazać, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia nin. postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 2 roboty polegającą na dobudowie lub budowie szybu wraz z dostawią dźwigu szpitalnego osobowo - towarowego z przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych w czynnym budynku na kwotę co najmniej 300 000 zł brutto każda oraz przedłożyć dokument potwierdzający ich należyte wykonanie 3. Spełnienie w/w warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty wg formuły spełnia - nie spełnia 4. Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania, jeżeli zachodzić będą przesłanki określone w art.24 ust.1 i ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Oferta wykonawcy zostanie odrzucona, jeżeli zachodzić będą przesłanki określone w art.89 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu 1. Oświadczenie, potwierdzające że wykonawca spełnia warunki określone w art.22 ust.1 pkt 1, 2 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 6a), 2. Oświadczenie, potwierdzające że wykonawca spełnia warunki określone w art.22 ust.1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 6b), 3. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 4. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 5. Aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 6. Wykaz osób, którymi dysponuje lub biedzie dysponowała wykonawca, które będą uczestniczyć w wykonywaniu Zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczeni i wykształcenia, niezbędnymi do wykonania Zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (załącznik nr 6 do siwz) 7. Pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w załączniku nr 6 do siwz, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 8. Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadającym swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (załącznik nr 8 do siwz) 9. Polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpital1.bytom.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szpital Specjalistyczny nr 1 ul. Żeromskiego 7 41-902 Bytom Zamówienia Publiczne (blok III, piętro IV, pok.3).

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.07.2009 godzina 08:30, miejsce: Szpital Specjalistyczny nr 1 ul. Żeromskiego 7 41-902 Bytom Zamówienia Publiczne (blok III, piętro IV, pok.3).

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.