Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-10-31
Pyskowice: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO NA FINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU GMINY PYSKOWICE NA 2012 ROK
Numer ogłoszenia: 231097 - 2012; data zamieszczenia: 31.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pyskowice , ul. Strzelców Bytomskich 3, 44-120 Pyskowice, woj. śląskie, tel. 32 3326000, faks 32 3326002.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pyskowice.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO NA FINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU GMINY PYSKOWICE NA 2012 ROK.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi pod nazwą: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pyskowice na 2012 rok związane z udzieleniem i obsługą kredytu bankowego w kwocie 600 000,00 zł. 1. Wymogi Zamawiającego: okres kredytowania wynosi 5 lat, waluta kredytu - złoty polski (PLN), kredyt oprocentowany ma być według obowiązującej w Banku Wykonawcy zmiennej stopy procentowej, w stosunku rocznym, której wysokość ustalona będzie jako suma stawki referencyjnej i marży Banku, stawkę referencyjną stanowić ma: WIBOR 1M albo WIBOR 3M albo SWIBOR; stała stawka referencyjna obliczona na dzień 31.10.12012r. zostanie przyjęta wyłącznie do wyliczenia ceny w dniu otwarcia ofert, natomiast w rzeczywistym okresie kredytowania będzie ona zmienna, marża Banku ma być stała w okresie kredytowania, odsetki mają być liczone miesięcznie od aktualnego stanu zadłużenia za faktyczny okres wykorzystania kredytu, kapitał oraz odsetki mają być spłacane w ratach miesięcznych według formuły annuitetowej, termin spłaty I raty kapitałowo-odsetkowej winien przypadać na dzień 28.01.2013r. Rata ta obejmować będzie kapitał oraz odsetki od dnia wypłaty kredytu do dnia zapłaty I raty, pozostałe raty będą spłacane w 28 dniu każdego miesiąca kalendarzowego, spłata kapitału w poszczególnych latach winna następować w równych kwotach, Zamawiający nie przewiduje opłat i prowizji za: przedterminową spłatę kredytu w całości, lub w części, za prowadzenie konta utworzonego do spłaty kredytu, za ubezpieczenie kredytu, dopuszcza się jedynie prowizję za uruchomienie kredytu, prowizję za rozpatrzenie wniosku, opłatę przygotowawczą, które w ofercie należy zsumować i wpisać w pozycji /łączna kwota prowizji za uruchomienie kredytu/. w/w prowizje pobrane będą z kwoty kredytu przy jego wypłacie, termin wypłaty kredytu - w ciągu 3 dni roboczych od zawarcia umowy, nie później jednak niż 17.12.2012r. 2. Zabezpieczenie spłaty kredytu. Weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Weksel przygotowuje Bank udzielający kredytu. 3. Podstawa prawna wykonania zamówienia Postępowanie jest przeprowadzane i realizacja zamówienia nastąpi w oparciu o: a)Ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 113 z 2010 r. poz. 759 - tekst jednolity ze zm.). b)Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz formy w jakiej te dokumenty mogą być składane . (Dz. U. Nr 226 poz.1817). c)Ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe ( Dz. U. z 2002 r. nr 72, poz. 665) z późniejszymi zmianami. d)Uchwała nr XXIV/175/2012 Rady Miejskiej w Pyskowicach z dnia 17.10.2012r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu 66.11.00.00 - (3) Usługi bankowe .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 17.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający oczekuje od Wykonawcy: posiadania Zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej (art.36 Prawa Bankowego) lub innego dokumentu uprawniającego do wykonywania czynności bankowych w zakresie objętym zamówieniem. Warunek udziału w postępowaniu będzie oceniany na podstawie dokumentów i oświadczeń wymienionych w rozdziale III SIWZ wg formuły spełnia/nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Dokument pełnomocnictwa, o którym mowa w art. 23 ustawy Pzp. 2. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 3. Jeżeli Wykonawca wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu, polega na zasobach innych podmiotów, winien załączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu przedmiotowego postępowania. Ofertę stanowi wypełniony formularz oferty wg zał. nr 1 do SIWZ wraz z obliczonym szacunkowym całkowitym kosztem kredytu, ze wskazaniem rodzaju stawki referencyjnej, marży banku, rzeczywistej stopy procentowej oraz łącznej kwoty prowizji i opłat za uruchomienie kredytu i oprocentowania kredytu w stosunku rocznym. Do oferty należy dołączyć dokumenty i oświadczenia banku, o których mowa w rozdziale III SIWZ. Brak w ofercie wszystkich danych dotyczących obliczenia szacunkowego całkowitego kosztu kredytu traktowane będzie przez Zamawiającego jako nie zgodne z SIWZ i spowoduje odrzucenie oferty w trybie art. 89 ustawy Pzp.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Istotne postanowienia umowy jak w Rozdziale I , punkt 4 SIWZ oraz Zamawiającemu przysługuje prawo: a) przedterminowej spłaty części lub całości kredytu po uprzednim powiadomieniu banku o planowanej spłacie, w terminie 7 dni przed spłatą, b) otrzymania pisemnych zawiadomień o zmianie oprocentowania kredytu. 2. Zamawiający przewidział możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. 3. Zmiany umowy wymagają aneksu pod rygorem nieważności z zastrzeżeniem pkt. b: a) Zamawiający przewiduje istotne zmiany postanowień umowy w przypadku zmiany przepisów prawa, które mogą mieć wpływ na realizację zamówienia. b) Zmiana osoby uprawnionej do realizacji umowy zarówno ze strony Zamawiającego jak i Wykonawcy następuje po pisemnym poinformowaniu drugiej Strony i nie wymaga aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pyskowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Pyskowicach,
ul. Strzelców Bytomskich 3, 44-120 PYSKOWICE, pok 213.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.11.2012 godzina 08:30, miejsce: Urząd Miejski w Pyskowicach, ul. Strzelców Bytomskich 3, 44-120 PYSKOWICE w Biurze Obsługi Interesanta pok. 107 /parter/.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z PYSKOWIC
więcej: przetargi w Pyskowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa podestu ruchomego - przegubowego w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu na potrzeby Miejskiego Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. w Koninie
- OBSŁUGA BANKOWA POWIATU ŚREDZKIEGO w latach 2025-2029
- "Obsługa bankowa budżetu Powiatu Krasnostawskiego na okres od 01.05.2025 r. do 30.04.2027 r."
- "Udzielenie kredytu w wysokości 2300000,00 zł na finansowanie zadania inwestycyjnego pn. Budowa kompleksu sportowego Orlik 2024 oraz sprawnościowego placu zabaw w Topólce ".
- Bankowa obsługa budżetu Gminy Pyskowice i jej jednostek
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Powiatu Wadowickiego w skład którego wchodzą jednostki organizacyjne, służby, inspekcje i straż na okres trzech lat od 01.07.2025r. do 30.06.2028r.
więcej: (3) Usługi bankowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.