eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BiskupiecZaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 300 000,00 zł. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-11-24

Biskupiec: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 300 000,00 zł. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
Numer ogłoszenia: 243317 - 2014; data zamieszczenia: 24.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Biskupiec , al. Niepodległości 2, 11-300 Biskupiec, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 7150110, faks 89 7152437.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.biskupiec.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 300 000,00 zł. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Kredyt zostanie udzielony na sfinansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań. Kwota kredytu dla w/w celu wyniesie 2 300 000,00 zł. ( słownie: dwa miliony trzysta tysięcy, 00/100 zł.). Uruchomienie kredytu nastąpi w kwocie/termie: 2 300 00,00 zł do dnia 29.12.2014 r. Kredyt zostanie udzielony w polskich złotych. Rozliczenia związane z udzieleniem i obsługa kredytu dokonywane będą w polskich złotych. Oprocentowanie stanowi sumę stawki WIBOR dla depozytów trzy miesięcznych (3M) według notowania z przedostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień uruchomienia kredytu i stałej w trakcie trwania umowy marży. Zmiana wysokości oprocentowania dla kolejnych jednomiesięcznych okresów obrachunkowych następuje od pierwszego dnia miesiąca wg stawki WIBOR 3M notowanej ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty odsetek. Zabezpieczenie - weksel własny in blanco. Odsetki płatne będą miesięcznie w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca i liczone będą od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu począwszy od dnia 31.12.2014 r. Odsetki płatne będą miesięcznie w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca, a jeżeli ostatni dzień miesiąca będzie przypadał w dniu wolnym od pracy to płatność będzie następowała pierwszego dnia roboczego przypadającego po tym dniu; analogicznie stopa zmienna będzie aktualizowana z datą waluty pierwszego roboczego dnia następującego po dniu wolnym od pracy. Nie będzie pobierana żadna prowizja lub opłaty, w tym prowizja lub opłaty od zmiany warunków zawartej umowy. Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz.U.2012.1376). Zamawiający nie przewiduje karencji w spłacie odsetek i zamierza rozpocząć ich spłatę w miesiącu, w którym zostanie uruchomiony kredyt. Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, iż miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, zaś rok ma rzeczywistą liczbę dni występujących w danym roku (365 dni/366 dni). Skarbnik Gminy kontrasygnuje weksel in blanco oraz deklarację wekslową. Zamawiający nie posiada żadnych zobowiązań wobec ZUS i US. Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy zgodnie ze wzorem obowiązującym w danej instytucji pod warunkiem zawarcia we wzorze obowiązującym w danej instytucji wszystkich istotnych postanowień przekazanych Wykonawcom przez Zamawiającego we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ oraz pod warunkiem nie wprowadzenia przez Wykonawcę innych, w szczególności sprzecznych z podanymi postanowieniami lub zmieniającymi postanowienia przekazane Wykonawcom przez Zamawiającego we wzorze umowy. Do celów porównawczych przy obliczeniu ceny ofertowej należy przyjąć, iż uruchomienie kredytu nastąpi jednorazowo w dniu 29.12.14 r. w kwocie 2 300 000,00 zł. Spłata rat kredytu (kwota/w dniu): 10 000,00/31.05.15, 10 000,00/31.05.16, 10 000,00/31.05.17, 20 000,00/31.05.18, 30 000,00/31.05.19, 30 000,00/31.05.20, 30 000,00/31.05.21, 100 000,00/31.05.22, 150 000,00/31.05.23, 150 000,00/31.05.24, 200 000,00/31.05.25, 1 250 000,00/31.05.26, 310 000,00/31.05.27 Należy przyjąć do kalkulacji ceny oferty, aby zachować porównywalność ofert, terminy wymienione w kolumnie 2. W trakcie realizacji umowy Zamawiający dopuszcza możliwość spłaty rat kredytu do dnia wymienionego w kolumnie 2 w danym miesiącu. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano znak towarowy, patent lub pochodzenie należy przyjąć że Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń oraz że Zamawiający podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach techniczno/eksploatacyjno/użytkowych nie gorszych niż te, podane w opisie przedmiotu Zamówienia (art. 29 ust. 3 ustawy pzp). Analogicznie zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy pzp w przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy pzp, należy przyjąć, że dopuszczone są rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje sie na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. (art. 30 ust. 5 utawy pzp),.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 156.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy Formularz oferty według wzoru stanowiącego załącznik 1 do SIWZ. 2. Zgodnie z art. 36a ust 1 ustawy pzp Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zgodnie z art. 36a ust 2 ustawy pzp Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. Zamawiający nie żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. Zgodnie z art. 143b ust 2 ustawy pzp termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy usługi. Przepis stosuje się odpowiednio do zmian umowy o podwykonawstwo. 3. Pełnomocnictwo - do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. 11. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa również dokumenty, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu. 12. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Sekcji III.4.3 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Odnośnie terminu wystawienia tych dokumentów stosuje się odpowiednio przepisy jak w Sekcji III.4.3. 13. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy: a. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy. b. W takim przypadku - oprócz dokumentów wymienionych w specyfikacji - wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego są zobowiązani do złożenia w ofercie Pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika, o którym mowa w pkt. a. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. c. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ( art. 23 ust. 3 ustawy Pzp.). Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia obowiązany jest wykazać, iż nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu, w świetle art. 24 ust. 1 pkt 2 oraz art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp. Forma dokumentów. 1. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 2. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. 3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. 4. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 5. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 99
  • 2 - Stopa oprocentowania należności przeterminowanych na dzień składania ofert - 1

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany treści umowy zawartej z Wykonawcą na niniejsze zamówienie możliwe będą jedynie w trybie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przewidywane zmiany umowy: a) Przyczyna - Zmniejszenie kwoty kredytu w zależności od potrzeb finansowych kredytobiorcy, bez dodatkowych kosztów po stronie kredytobiorcy. Skutek - zmiana w umowie/aneks - Spisanie aneksu do umowy uwzględniającego dokonanie zmniejszenia kwoty kredytu i wszystkich konsekwencji tej zmiany (w szczególności ilości rat należnych odsetek, wynagrodzenia Banku, ceny oferty/umowy) bez dodatkowych kosztów po stronie kredytobiorcy. b) Przyczyna - Zmiana terminów spłaty rat kredytu, wcześniejsza lub późniejsza spłata rat kredytu, bez dodatkowych kosztów po stronie Kredytobiorcy. Skutek - zmiana w umowie/aneks - Spisanie aneksu do umowy uwzględniającego zmianę terminów spłaty rat kredytu, wcześniejszą lub późniejszą spłatę rat kredytu i wszystkie konsekwencje zmiany (w szczególności ilości rat należnych odsetek, wynagrodzenia Banku, ceny oferty/umowy), bez dodatkowych kosztów po stronie kredytobiorcy. c) Przyczyna - Zmiana terminów spłaty odsetek, wcześniejsza lub późniejsza spłata odsetek kredytu, bez dodatkowych kosztów po stronie Kredytobiorcy. Skutek - zmiana w umowie/aneks - Spisanie aneksu do umowy uwzględniającego zmianę terminów spłaty odsetek, wcześniejszą lub późniejszą spłatę odsetek kredytu i wszystkie konsekwencje zmiany (w szczególności ilości rat należnych odsetek, ceny oferty/umowy, wynagrodzenia Banku), bez dodatkowych kosztów po stronie kredytobiorcy. d) Przyczyna - Przekształcenie firmy, zmiana nazwy firmy. Skutek - zmiana w umowie/aneks - Spisanie aneksu do umowy uwzględniającego dokonanie przekształcenia firmy. e) Przyczyna - Niespłacenie przez Kredytobiorcę kredytu lub jego części w terminach określonych w SIWZ gdy spowoduje to przeniesienie niespłaconej w terminie kwoty kredytu na rachunek kredytu przeterminowanego. Skutek - Fakt wprowadzenia nowej stopy bazowej Bank prześle do wiadomości kredytobiorcy, w związku z tym, że będzie wymagana zmiana w umowie kredytowej w formie aneksu uwzględniającego wszystkie konsekwencje zmiany (w szczególności wysokości kwoty odsetek, wynagrodzenia Banku, ceny umowy/oferty), bez dodatkowych kosztów po stronie kredytobiorcy. f) Przyczyna - inny podział uruchomienia kredytu (pod względem kwotowym lub/oraz pod względem terminu) w zależności od potrzeb kredytobiorcy, bez dodatkowych kosztów po stronie kredytobiorcy. Skutek - zmiana w umowie/aneks - Spisanie aneksu do umowy uwzględniającego inny podział uruchomienia kredytu (pod względem kwotowym lub/oraz pod względem terminu) i wszystkie konsekwencje zmiany (w szczególności ilości rat należnych odsetek, wynagrodzenia Banku, ceny oferty/umowy), bez dodatkowych kosztów po stronie kredytobiorcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.biskupiec.pl/ogloszenia_przetargi.htm
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Biskupiec al. Niepodległości 2, 11-300 Biskupiec.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.12.2014 godzina 12:00, miejsce: Gmina Biskupiec al. Niepodległości 2, 11-300 Biskupiec pokój nr 10 (KANCELARIA), parter.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: W formularzu oferty należy podać podstawę wyliczenia stopy oprocentowania należności przeterminowanych, która zostanie przeniesiona do § 5 ust. 3 umowy zawartej między Zamawiającym a Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Przykładowe podstawy wyliczenia stopy oprocentowania należności przeterminowanych: w wysokości czterokrotności stopy kredytu lombardowego Narodowego Banku Polskiego w stosunku rocznym, w wysokości nie wyższej niż 1,5 krotność odsetek ustawowych w stosunku rocznym, w wysokości nie wyższej niż dwukrotność oprocentowania kredytu, będącego przedmiotem niniejszego zamówienia/przyszłej umowy w stosunku rocznym, inne.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.