Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-07-10
Nowe Miasto Lubawskie: Ucyfrowienie stacjonarnego aparatu RTG w Lubawie dla Szpitala Powiatowego
w Nowym Mieście Lubawskim Sp. z o.o.
Numer ogłoszenia: 243582 - 2012; data zamieszczenia: 10.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Nowomiejski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim , ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 056 4724220, faks 056 4724222.
- Adres strony internetowej zamawiającego: sekretariat@powiat-nowomiejski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ucyfrowienie stacjonarnego aparatu RTG w Lubawie dla Szpitala Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim Sp. z o.o..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.1 Przedmiotem zamówienia jest ucyfrowienie stacjonarnego aparatu RTG w Lubawie dla Szpitala Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim Sp. z o.o. zgodnie z parametrami określonymi poniżej : OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA OPIS WYMAGANYCH PARAMETRÓW I Automatyczny jednokasetowy skaner (czytnik) do płyt obrazowych - 1 szt. 1. Producent 2. Nazwa i typ urządzenia 3. Głębia szarości obrazu generowanego i wysyłanego do stacji roboczej oraz do kamery cyfrowej min. 16 bitów 4. Skanowanie wszystkich obsługiwanych formatów płyt z rozdzielczością co najmniej 10 pikseli)mm 5. Rodzaje i formaty obsługiwanych kaset z płytami obrazowymi, co najmniej kasety do badań ogólnodiagnostycznych formatów 15x30 cm, 18x24 cm, 24x30 cm i 35x43 cm (podać wszystkie rodzaje i formaty) 6. Przepustowość dla kaset 35x43 cm przy rozdzielczości skanowania min. 10 pikseli)mm min. 35 płyt)godz. 7. Zdalny nadzór i serwisowanie urządzenia 8. Masa max. 75 kg 9. Moc pobierana max. 200 W 10. Skaner (czytnik) zarejestrowany)zgłoszony w Polsce jako wyrób medyczny w klasie co najmniej IIa lub posiadający w terminie składania oferty certyfikat CE właściwy dla urządzeń)oprogramowania medycznego w klasie co najmniej IIa stwierdzający zgodność z dyrektywą 93)42)EEC (załączyć dokumenty na potwierdzenie) OPIS WYMAGANYCH PARAMETRÓW II Kasety z płytami obrazowymi - 1 kpl 1. Producent 2. Nazwa i typ 3. Gwarantowana trwałość płyty obrazowej co najmniej 10 000 (ilość cyklów zapisu i odczytu) 4. Kaseta do badań ogólnodiagnostycznych z płytą obrazową rozmiar 35x43cm, skanowanie z rozdzielczością co najmniej 10 pikseli)mm - 6 szt. 5. Kaseta do badań ogólnodiagnostycznych z płytą obrazową rozmiar 24x30cm, skanowanie z rozdzielczością co najmniej 10 pikseli)mm - 5 szt. 6. Kaseta do badań ogólnodiagnostycznych z płytą obrazową rozmiar 18x24cm, skanowanie z rozdzielczością co najmniej 10 pikseli)mm - 4 szt. 7. Obróbka wszelkich formatów kaset wykonywana całkowicie automatycznie przez skaner, bez potrzeby ręcznego przekładania przez obsługę 8. Płyty obrazowe nie zintegrowane z kasetą - możliwość niezależnej wymiany płyt obrazowych i kaset 9. Kasety z płytami obrazowymi kompatybilne z systemem CR 30 w placówce Nowe Miasto Lubawskie. W przypadku awarii kaset z płytami obrazowymi w jednej z placówek, możliwość przewiezienia i użycia kaset z płytami z drugiej placówki. 10. Kasety z płytami obrazowymi zarejestrowane)zgłoszone w Polsce jako wyrób medyczny w klasie co najmniej IIa lub posiadające w terminie składania oferty certyfikat CE właściwy dla urządzeń/oprogramowania medycznego w klasie co najmniej IIa stwierdzający zgodność z dyrektywą 93)42)EEC (załączyć dokumenty na potwierdzenie) OPIS WYMAGANYCH PARAMETRÓW III Stanowisko przypisywania danych pacjenta do obrazów - 1 kpl 1. Producent 2. Nazwa i typ urządzenia 3. Stacja niezintegrowana (oddzielny element) z czytnikiem płyt obrazowych 4. Stanowisko przypisywania danych pacjenta do obrazów kompatybilne ze stanowiskiem technika w placówce Nowe Miasto Lubawskie. W przypadku awarii jednego ze stanowisk, możliwość przewiezienia, podłączenia i konfiguracji drugiego ze stanowisk. 5. Komputer, minimalne wymagania: procesor dwurdzeniowy 3 GHz, 2 GB pamięci RAM, dysk twardy 250 GB, DVD RW, karta sieciowa 100)1000 Mbps, klawiatura, mysz optyczna, system operacyjny 6. Monitor LCD kolorowy, min. 19), o min. parametrach: rozdzielczość 1280x1024, jasność 250 cd)m2, kontrast 800:1, kąty widzenia pionowy)poziomy 160)160 7. Obsługa stanowiska poprzez monitor, klawiaturę i mysz 8. Interfejs oprogramowania medycznego stacji w całości w języku polskim (wraz z pomocą kontekstową) 9. Oprogramowanie dedykowane do wykonywania badań ogólnodiagnostycznych 10. Łączenie danych demograficznych pacjenta i rodzaju badania z obrazem CR 11. Wpisywanie danych pacjentów bezpośrednio na stanowisku 12. Możliwość rozszerzenia oprogramowania stacji o wykonywanie badań nagłych (bez rejestracji jakichkolwiek danych pacjenta) 13. Oprogramowanie umożliwia bezpośrednie diagnozowanie i monitorowanie procesów życiowych, np. badania urograficzne ( załączyć certyfikat wyrobu medycznego) 14. Wyszukiwanie obrazów)badań na podstawie zadanych kryteriów, co najmniej: imię i nazwisko pacjenta, identyfikator pacjenta, data wykonania badania, rodzaj badania ( podać kryteria) 15. Możliwość rozszerzenia oprogramowania stacji o funkcję MPPS (Modality Performed Procedure Step) 16. Multisesyjność - możliwość otwarcia co najmniej 15 sesji z różnymi badaniami w tym samym czasie 17. Możliwość otwarcia zamkniętego badania i dodania nowego obrazu z dodatkowej ekspozycji 18. Podstawowe oprogramowanie do obróbki badań pozwalające na zmianę zaczernienia i kontrastu, inwersję, kolimację prostokątną, kolimację wielokątną, obracanie obrazu, automatyczne przesyłanie obrazu w formacie DICOM na stację lekarską i do systemu PACS, kompozycja wydruków 19. Wyświetlanie obrazu badania każdorazowo po wykonaniu skanowania projekcji z możliwością akceptacji lub odrzucenia 20. Funkcjonalność przywrócenia obrazu po dokonaniu przekształceń do pierwotnej wersji jednym kliknięciem 21. Automatyczne blendowanie nienaświetlonych fragmentów obrazu 22. Oprogramowanie umożliwiające usuwanie obrazu kratki stałej 23. Automatycznie dodawany do obrazu marker umożliwiający ustalenie pozycji oryginalnego obrazu (np. po obrocie lub inwersji na stacji technika) 24. Oprogramowanie wyświetlające wskaźniki statusu obrazów i badań, min.: - kaseta zidentyfikowana - obraz wydrukowany - obraz zarchiwizowany - badanie otwarte ) wydrukowane) zarchiwizowane (podać dostępne wskaźniki statusu) 25. Generowanie histogramu dla obrazu 26. Kalibracja liniowa i kołowa pozwalająca na wykonywanie pomiarów w wielkościach rzeczywistych 27. Wykonywanie pomiarów - pomiar odległości, pomiar kąta, automatyczny pomiar różnicy długości nóg, pomiary skoliozy, automatyczne wyznaczanie połowy oznaczonej długości 28. Nanoszenia adnotacji - min. predefiniowane teksty, linie, strzałki, kształty podstawowe (okrąg, prostokąt, wielobok), wybór koloru adnotacji z palety kolorów 29. Płynne powiększanie obrazu, powiększanie wybranego fragmentu obrazu, lupa 30. Oprogramowanie stacji roboczej wykorzystujące algorytm wstępnej automatycznej obróbki obrazu (podać nazwę handlową oprogramowania) 31. Funkcjonalność automatycznego dopasowywania parametrów obróbki obrazu na podstawie wybranego rodzaju projekcji 32. Oprogramowanie umożliwiające wykonywanie badań pantomograficznych rozmiaru 15x30 cm 33. Możliwość rozszerzenia oprogramowania stacji o dedykowane oprogramowanie pediatryczne optymalizujące algorytm obróbki obrazu dla różnych grup wiekowych (podział na co najmniej 4 grupy w zakresie wieku 0-16 lat) 34. Możliwość rozszerzenia oprogramowania stacji o wykonywanie badań kości długich - oprogramowanie automatycznie łączące obraz do rozmiaru min. 35x124 cm 35. Funkcjonalność wpisywania do systemu danych o parametrach ekspozycji (kV, mAs) 36. Nagrywanie na lokalnej nagrywarce i sieciowym duplikatorze na płytę CD i DVD obrazów wybranego pacjenta w formacie DICOM wraz z przeglądarką DICOM uruchamiająca się automatycznie na komputerze klasy PC 37. Wydruk badań na kamerach cyfrowych poprzez DICOM Print 38. Wydruk kilku obrazów na jednej błonie, co najmniej 1)2)3)4 obrazy na jednej błonie 39. Dostęp do stacji tylko po uprzednim zalogowaniu się przez technika 40. UPS dobrany mocą do zastosowanego komputera ze sterowaniem zapewniającym automatyczne, sekwencyjne zamykanie oprogramowania (podać nazwę i typ) 41. Oprogramowanie CR spełniające profile integracji IHE, min. Scheduled Workflow, Patient Information Reconciliation, Consistent Time, Portable Data for Imaging (podać listę spełnianych profile IHE, załączyć deklarację producenta potwierdzoną dostępem do deklaracji producenta poprzez stronę http://product-registry.ihe.net) 42. Oprogramowanie CR zarejestrowane)zgłoszone w Polsce jako wyrób medyczny w klasie co najmniej IIa lub posiadające w terminie składania oferty certyfikat CE właściwy dla urządzeń)oprogramowania medycznego w klasie co najmniej IIa stwierdzający zgodność z dyrektywą 93)42)EEC (załączyć dokumenty na potwierdzenie) OPIS WYMAGANYCH PARAMETRÓW IV Drukarka sucha z jednym formatem błon dostępnym on-line - 1 szt. 1. Producent 2. Nazwa i typ urządzenia 3. Sposób uzyskania obrazu 4. Interfejs typu DICOM Print 3.0 5. Rozdzielczość wydruku, min. 320 dpi 6. Liczba odcieni skali szarości, min. 12 bitów 7. Wydajność dla formatu 35x43 cm min. 70 błon )godz. 8. Czas pierwszego wydruku formatu 35x43 cm, max. 80 s. 9. Dostępność formatu błon 35x43 cm 10. Dostępność min. jednego formatu błon nie większego niż 27,5x35 cm 11. Zmiana formatu błony przez użytkownika (bez potrzeby interwencji serwisu) 12. Możliwość wielokrotnej zmiany formatów błon. Możliwość załadunku niepełnych opakowań filmów. 13. Nienaświetlone błony nieczułe na światło dzienne 14. Zdalny nadzór i serwisowanie urządzenia 15. Inne parametry kamery: - powierzchnia zabudowy - masa urządzenia - zasilanie - zakres temperatur pracy - zakres wilgotności powietrza - głośność urządzenia, max., stand-by (podać wszystkie parametry) 16. Kamera zarejestrowana)zgłoszona w Polsce jako wyrób medyczny w klasie co najmniej I lub posiadająca w terminie składania oferty certyfikat CE właściwy dla urządzeń/oprogramowania medycznego w klasie co najmniej I stwierdzający zgodność z dyrektywą 93)42)EEC (załączyć dokumenty na potwierdzenie) OPIS WYMAGANYCH PARAMETRÓW V Pozostałe wymagania 1. Następujące elementy oferowanego systemu muszą pochodzić od tego samego producenta celem zapewnienia ich pełnej kompatybilności i integracji: - czytnik płyt obrazowych, - kasety z płytami obrazowymi, - oprogramowanie medyczne stanowiska przypisywania danych pacjenta do obrazów - drukarka błon 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Wykonawców do przeprowadzenia prezentacji wybranych przez Zamawiającego wymagań SIWZ w jednej z jednostek, w których funkcjonuje system przedmiotowo zgodny - w zakresie min. urządzeń medycznych i oprogramowania medycznego - z wymaganym w niniejszym SIWZ. Prezentacja odbędzie się przy udziale max. 3 osób ze strony Zamawiającego w ciągu max. 3 dni roboczych od wyrażenia chęci takiej prezentacji przez Zamawiającego po otwarciu ofert. (podać minimum 3 placówki, z których Zamawiający wybierze jedną dla celów prezentacji) 3. Szkolenia użytkowników w zakresie dostarczanych urządzeń i oprogramowania. Ilość osób do przeszkolenia i czas szkoleń: X techników RTG, 1 x 1 godz. OPIS WYMAGANYCH PARAMETRÓW VI Gwarancja 1. Okres gwarancji i obsługi serwisowej na oferowane urządzenia - co najmniej 12 miesięcy 2. W okresie gwarancji minimum 2 nieodpłatne przeglądy gwarancyjne rocznie ( podać ilość) 3. Sposób przyjmowania zgłoszeń o awariach w okresie trwania umowy gwarancyjnej i w okresie pogwarancyjnym 4. Wykaz punktów serwisowanych autoryzowanych przez producenta w Polsce 5. Czas reakcji na podjęcie czynności serwisowych (rozumiane jako kontakt telefoniczny lub rozpoczęcie interwencji zdalnej) - nie dłużej niż 8 godz. (godz. w dni robocze) 6. Czas reakcji na podjęcie czynności serwisowych (rozumiane jako przyjazd serwisu) - nie dłużej niż 48 godz. (godz.w dni robocze) 7. Czas na usunięcie awarii (rozumiane jako przywrócenie pierwotnej funkcjonalności) - nie dłużej niż 96 godz. (godz. w dni robocze) 8. Instrukcje obsługi w języku polskim lub angielskim do wszystkich urządzeń w formie elektronicznej na CD - przy dostawie 3.2 Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) dostawę fabrycznie nowych urządzeń, pochodzących z bieżącej produkcji, 2) przekazanie przedmiotu zamówienia, na podstawie protokołu zdawczo - odbiorczego upoważnionemu pracownikowi Zamawiającego wraz z instrukcjami obsługi w języku polskim, 3) instalację i uruchomienie urządzeń, przeszkolenie pracowników Użytkownika w zakresie ich obsługi w miejscu montażu: Pracownia RTG, 14-260 Lubawa, ul. Kupnera 68, 4) konserwację i przeglądy serwisowe w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji według zaleceń producenta, na warunkach określonych w § 5 wzoru umowy..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.11.18.00 - Diagnostyczny system rentgenowski .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 84.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości 1 600,00 zł (słownie: jeden tysiąc sześćset złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 23 lipca 2012 r. do godz. 11:00.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem co najmniej 2 tożsamych z przedmiotem zamówienia dostaw z usługą w zakresie urządzeń medycznych i oprogramowania medycznego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunki tego pkt jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu j.w. w terminie i na warunkach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunki tego pkt jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu j.w. w terminie i na warunkach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunki tego pkt jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu j.w. w terminie i na warunkach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_nowomiejski
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe
ul. Rynek 1
13-300 Nowe Miasto Lubawskie
pokój nr 20.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.07.2012 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe ul. Rynek 1 13-300 Nowe Miasto Lubawskie pokój nr 16 (sekretariat Starosty Nowomiejskiego).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.