Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-09-17
Tarnów: Rozbudowa i przebudowa istniejącego budynku Zespołu Przychodni Specjalistycznych Sp. z o.o. wraz z infrastrukturą techniczną oraz wjazdami publicznymi przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie w Tarnowie
Numer ogłoszenia: 244238 - 2015; data zamieszczenia: 17.09.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Przychodni Specjalistycznych Sp. z o. o. , ul. M. Skłodowskiej-Curie 1, 33-100 Tarnów, woj. małopolskie, tel. 14 631 02 10, faks 14 627 44 43.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zps.tarnow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa i przebudowa istniejącego budynku Zespołu Przychodni Specjalistycznych Sp. z o.o. wraz z infrastrukturą techniczną oraz wjazdami publicznymi przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie w Tarnowie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w oparciu o dokumentację projektową robót budowlanych dla inwestycji pn. Rozbudowa i przebudowa istniejącego budynku Zespołu Przychodni Specjalistycznych Sp. z o.o. wraz z infrastrukturą techniczną oraz wjazdami publicznymi przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie w Tarnowie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa obejmująca: 2.1 Inwestor posiada pozwolenie na budowę Decyzja Nr 323/2015 Prezydenta Miasta Tarnowa z dnia 30 czerwca 2015 r. (prawomocna od dnia 21 lipca 2015 r.) ale w związku z wprowadzeniem zmian - wykonanie dodatkowego podpiwniczenia budynku, w chwili obecnej oczekuje na wydanie pozwolenia zamiennego. 2.2 a) Projekt wykonawczy Architektura T1,T2,T3 T4 (stanowiącego Załącznik Nr 11 do SIWZ) b) Projekt wykonawczy Konstrukcja T3-1, T3-2, T3-3 (stanowiącego Załącznik Nr 12 do SIWZ) c) Projekt wykonawczy Przebudowa przyłącza wodociągowego, przyłącza kanalizacji deszczowej i sanitarnej, drenaż (stanowiącego Załącznik Nr 13 do SIWZ) d) Projekt wykonawczy Gazy medyczne (stanowiącego Załącznik Nr 14 do SIWZ) e) Projekt wykonawczy Instalacja wewnętrzna kanalizacji sanitarnej i deszczowej (stanowiącego Załącznik Nr 15 do SIWZ) f) Projekt wykonawczy klimatyzacja (stanowiącego Załącznik Nr 16 do SIWZ) g) Projekt wykonawczy Instalacja wewnętrznej ciepłej i zimnej wody i wewnętrzna Instalacja wodociągowa i p.poż (stanowiącego Załącznik Nr 17 do SIWZ) h) Projekt wykonawczy Centralnego ogrzewania i zasilania nagrzewnic (stanowiącego Załącznik Nr 18 do SIWZ) i) Projekt wykonawczy Instalacja elektryczna i teletechniczna (stanowiącego Załącznik Nr 19 do SIWZ) j) Projekt wykonawczy Wentylacja mechaniczna (stanowiącego Załącznik Nr 20 do SIWZ) k) Projekt budowlany Budowa układu komunikacji wewnętrznej, ciągów pieszych oraz dwóch zjazdów publicznych (stanowiącego załącznik Nr 21 do SIWZ) 2.3 Harmonogram robót budowlanych rzeczowy - finansowy przedstawi Wykonawca po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym przed podpisaniem umowy. W harmonogramie należy przewidzieć etapowanie inwestycji. 3. Zamawiający zaleca Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej potwierdzonej na piśmie (protokół z wizji lokalnej) dla zapoznania się z warunkami realizacji zamówienia i uzyskania wszelkich niezbędnych informacji. Do uzgadniania terminów wizji lokalnych, udzielania informacji podczas wizji lokalnych i potwierdzania pobytu Wykonawcy w obiekcie upoważniony jest Z-ca Dyrektora Jan Lazar lub Inspektor ds. AG Wojciech Curyło. Zamawiający nie zwraca kosztów, które ponosi Wykonawca w związku z przeprowadzeniem wizji lokalnej. Termin przeprowadzenia wizji lokalnej zostanie ustalony z zamawiającym. 4.Pełny zakres robót określony jest w projekcie technicznym, budowlanym i wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz Harmonogramie rzeczowo-finansowym robót budowlanych. Przy wykonaniu przedmiotu zamówienia należy w szczególności przestrzegać następujących warunków: 4.1. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy zlokalizować istniejącą infrastrukturę techniczną (przez wykonanie odkrywek). Przed rozpoczęciem robót budowlanych należy wytyczyć w terenie wszystkie elementy i porównać z projektem. Wszystkie prace ziemne a szczególnie wykonanie ścianek szczelnych w okolicy urządzeń podziemnych należy wykonywać z należytą ostrożnością i zabezpieczeniem. O fakcie przypadkowego uszkodzenia instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi Inspektora Nadzoru i Inwestora oraz będzie z nimi współpracował wykonując wszelkie naprawy. Wykonawca będzie odpowiadał za wszelkie spowodowane przez swoje działania uszkodzenia instalacji wykazanych w dokumentach dostarczonych mu przez Zamawiającego, zarówno na powierzchni ziemi i pod ziemią. 4.2.Roboty prowadzone będą wewnątrz obiektu czynnego. Należy szczególnie przestrzegać reżimu sanitarnego. Wykonywanie robót nie może zakłócać funkcjonowania obiektu. Wykonywanie najbardziej uciążliwych czynności Wykonawca dostosuje do organizacji pracy w obiekcie. Na wyjeździe z terenu budowy należy wykonać stanowisko do czyszczenia pojazdów i mycia kół . Niedopuszczalny jest wyjazd pojazdów bez czyszczenia i mycia kół. Wszelkie zanieczyszczenia dróg wewnętrznych wokół ZPS Sp z.o.o oraz dróg publicznych Wykonawca będzie usuwał na bieżąco. 4.3.Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania ruchu wewnętrznego i publicznego oraz utrzymania istniejących obiektów (jezdnie, ciągi piesze, znaki drogowe, bariery ochronne, urządzenia odwodnienia itp.) na terenie budowy, w okresie trwania realizacji umowy, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. Przy podpisaniu umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy zatwierdzony projekt czasowej organizacji ruchu przy Rozbudowie i przebudowie istniejącego budynku Zespołu Przychodni Specjalistycznych Sp. z o.o. wraz z infrastrukturą techniczną oraz wjazdami publicznymi przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie w Tarnowie. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca przedstawi Inwestorowi do uzgodnienia, harmonogram zamknięcia dróg i chodników przed budynkiem ZPS Sp z.o.o. Projekt organizacji ruchu powinien być na bieżąco dostosowywany przez Wykonawcę w zależności od potrzeb i postępu robót budowlanych. W czasie wykonywania robót Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające takie jak: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały, itp., zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów i pieszych. Koszt zabezpieczenia terenu budowy nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że jest włączony w umowną cenę ryczałtową. 4.4.Wszystkie prace związane z realizacją przedmiotowego zamierzenia inwestycyjnego należy wykonać zgodnie z wiedzą techniczną, instrukcjami producentów, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót dla poszczególnych branż, polskimi normami, przepisami BHP, ppoż. oraz Prawem Budowlanym, pod ścisłym nadzorem i kierownictwem osób uprawnionych. 4.5.Organizacja robót winna być szczegółowo opisana w Planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (plan BIOZ), którego opracowanie należy do obowiązków kierownika budowy. Obowiązki Kierownika Budowy należy powierzyć osobie posiadającej odpowiednie uprawnienia budowlane zgodnie z warunkami opisanymi w rozdz.V pkt 1 ppkt c SIWZ, będącej członkiem Izby Inżynierów Budownictwa. 4.6.Roboty ziemne przy wykonaniu fundamentów należy prowadzić pod stałym nadzorem geotechnicznym. Grunty w poziomie posadowienia należy odebrać protokolarnie przez uprawnionego geologa. 4.7.Sprzęt medyczny i wyposażenie Zamawiający będzie realizował odrębnymi przetargami. Po rozszczygnięciu zakupu urządzeń niezwłocznie zostanie powiadomiony Wykonawca o wyborze urządzeń. 4.8.System teletechniczny i urządzenia (kontrola dostępu, WI-FI, kamery, WSI na salach zabiegowych itd.) należy dostosować do aktualnych standardów na czas montażu. 4.9.Okablowanie energetyczne (zasilające i strukturalne) dla sal zabiegowych należy wykonać w uzgodnieniu z firmami dostarczającymi lub obsługującymi istniejące urządzenia w ZPS Sp z.o.o 4.10.Do wykonania robót będących przedmiotem zamówienia należy użyć materiałów, wyrobów i urządzeń, które nadają się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 16.04.2004 r, o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2004r nr 92 poz. 881 z późn. zm., oraz Zarządzeniem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 12.03.1996 r.) -w przypadku wystąpienia w dokumentacji marek bądź znaków towarowych, Zamawiający dopuszcza materiały lub urządzenia równoważne, tj. o parametrach technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzące do zmiany technologii. Wskazane w dokumentacji nazwy należy traktować jako przykładowe. -posiadających wymagane certyfikaty, atesty i aprobaty techniczne -spełniających wymogi branżowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlano-instalacyjnych. Dokumenty te będą wymagane przy odbiorze końcowym, przy czym Wykonawca w ofercie złoży oświadczenie, że będzie nimi dysponował w chwili wbudowania powyższych materiałów i wyrobów i przedłoży je Zamawiającemu na każde jego wezwanie po podpisaniu umowy. 4.11. Wszystkie rozwiązania zamienne np.: materiałowe estetyczne, kolorystyczne techniczne muszą być bezwzględnie zatwierdzane przez Inwestora i Projektanta przed ich realizacją w formie pisemnej. 1. etap - wniosek Wykonawcy wraz z analizą techniczną parametrów materiałów urządzeń i kosztorysem różnicowym, 2. etap - pozytywna opinia właściwego projektanta, 3. etap - pozytywna opinia właściwego inspektora nadzoru i rozliczenie zamiany, 4. etap - zgoda Inwestora. 4.12. Rysunki i część opisowa są dokumentami wzajemnie się uzupełniającymi. Wszystkie elementy ujęte w opisie a nie ujęte na rysunkach lub ujęte na rysunkach, a nie ujęte w opisie winny być traktowane tak, jakby były ujęte w obu. 4.13. W przypadku zauważonego błędu, pomyłki lub w przypadku wątpliwości interpretacyjnych dot. projektu, Wykonawca przed złożeniem oferty powinien wyjaśnić sporne kwestie z Inwestorem 4.14. Wszelkie rozbieżności pomiędzy elementami dokumentacji lub błędy zauważone w trakcie realizacji inwestycji należy zgłosić Inwestorowi i projektantowi w formie pisemnej. Projektant zobowiązany będzie do rozstrzygnięcia wątpliwości interpretacyjnych lub poprawienia błędu niezwłocznie w formie pisemnej. Wszystkie zmiany projektu wykonawczego wymagają uzgodnień z projektantem w formie pisemnej. 4.15. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia Dziennika Budowy, który zostanie przekazany w trakcie przekazania placu budowy. 4.16. Wykonanie ewentualnej dokumentacji powykonawczej, pomiarów i uzgodnień leży w gestii Wykonawcy. 5. Zakres robót budowlanych zgodnie z projektem: 5.1 Rodzaje prac budowlanych etap I: a) Roboty rozbiórkowe niskiej części - Zabezpieczenie na łączeniu części istniejącej z nowo budowaną częścią płytami G-K Sterylizatornia, poczekalnia i gab. dla Chirurgii i Ortopedii oraz hol główny i wejście koło wind na parterze w budynku istniejącym - Wykonanie tymczasowej pochylni od strony północnej przychodni w celu udostępnienia wejścia dla osób niepełnosprawnych - Demontaż płyt i drzwi ołowianych z pracowni RTG do wykorzystania w nowo budowanej pracowni RTG. - Demontaż armatury łazienkowej (umywalki, miski ustępowe, brodziki, baterie), do ponownego wykorzystania - Demontaż osprzętu elektrycznego ( gniazda, włączniki, rozdzielnie, osprzęt w rozdzielniach) do ponownego wykorzystania - Demontaż osprzętu wentylacyjnego i C.O do ponownego wykorzystania - Demontaż istniejącej konstrukcji sufitowej i płyt sufitowych do ponownego wykorzystania - Rozbiórka ścian działowych z płyt g-k, lub murowanych z cegieł ceramicznych, bloczków - Rozbiórka ścian nośnych, podciągów, stropu, płyty fundamentowej - Rozbiórka poszycia dachu - Wywóz i utylizacja po rozbiórce dachu, ścian, ścian działowych, stropu, fundamentów. b) Roboty budowlane etap I: - Fundamenty, ściany konstrukcyjne, ściany działowe, stropy a w szczególności piwnice i parter, I i II piętro. - Piwnice: pom. nowo budowane (od 1.39 do 1.50) - Część piwnicy pom. 1.51; 1,37; 1.43 pozostaje jako niezagospodarowane tylko z częściowymi instalacjami zgodnie z dokumentacją projektową - W pierwszej części schody do apteki które na początku budowy będą głównym wejściem do przychodni - Parter cała niska część z gabinetami, rejestracją, wejściem głównym, szatniami, prac. RTG, Szpital Jednego Dnia. - Wykończenie pomieszczeń na parterze - Schody na I piętro - Wymiana okien p.poż w części istniejącej. - Montaż okien w budynku nowo budowanym - Montaż drzwi wejściowych do budynku. - Instalacje wentylacji i klimatyzacji. - Instalacje elektryczne i teletechniczne. - Instalacje wod - kan i co. - Instalacje gazów medycznych - Inne instalacje które muszą być wykonane do odbioru i funkcjonowania budynku - Wylewki i Tynki - Wykonanie elewacji budynku - Demontaż tymczasowej pochylni od strony północnej przychodni - Wykonanie zagospodarowania terenu wokół nowo budowanego budynku c) Roboty budowlane etap II: wszystkie roboty budowlane objęte projektem a nie wykonane w I etapie a w szczególności. - Sufity na I i II piętrze - Płytki, wykładziny na I i II piętrze - Wykończenie wszystkich pomieszczeń na I piętrze - Wykończenie pomieszczeń na II piętrze wraz ze sterylizatornią d) Roboty budowlane etap III - Modernizacja pomieszczeń na parterze po sterylizacji, chirurgii ogólnej i urazowo - ortopedycznej. Prace te można wykonać po oddaniu sterylizacji na II piętrze. 6. Warunki realizacji zamówienia. 6.1 Zakres robót budowlanych Wykonawca będzie realizował zgodnie z postanowieniami umowy, zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, na podstawie zatwierdzonego projektu. Prace stanowiące przedmiot zamówienia powinny być wykonywane bez wyłączania przychodni z bieżącej eksploatacji. W przypadkach uzasadnionych wynikających z zakresu bądź rodzaju robót, częściowe wyłączenie obiektu należy wykonywać w uzgodnieniu z zamawiającym (zamiar przystąpienia do prac wymagających wyłączenia z eksploatacji części budynku, wykonawca powinien uzgodnić z inwestorem min. z siedmiodniowym wyprzedzeniem) Roboty budowlane wykonywane w części istniejącej należy prowadzić w dni wolne od pracy oraz w godzinach popołudniowych i wieczornych. 6.2 Wykonawca zobowiązany jest usuwać z istniejącego budynku ZPS Sp z.o.o na bieżąco tj. w tym samym dniu, wszystkie odpady, które powstaną w związku z realizacją przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia z zachowaniem obowiązujących przepisów BHP. 6.3 Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć wykwalifikowanych pracowników, środki transportowe oraz sprzęt w ilości i rodzaju niezbędnym dla należytej realizacji zamówienia, zgodnie z przyjętym harmonogramem oraz zaopatrzy pracowników w jednakowe rozpoznawalne ubiory i zapewni utrzymanie przez pracowników odzieży roboczej w należytej czystości zgodnej z poziomem higieny wymaganej w Przychodni. 6.4 Zamawiający dopuszcza możliwość zaangażowania podwykonawców tyko za zgodą Zamawiającego ale Wykonawca odpowiada za działania podwykonawców jak za własne. Od dnia protokolarnego przekazania terenu budowy Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone zamawiającemu i osobom trzecim. 7. Realizacja prac. 7.1 Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić zasady udostępnienia pomieszczeń oraz sposób prowadzenia prac z zamawiającym. 7.2 W przypadku, gdy realizacja prac wymaga wykonania robót które mogą powodować stan zagrożenia dla życia, zdrowia i mienia Zamawiającego, a nie wchodzą one w zakres przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest wykonać prace zabezpieczające i podjąć działania likwidujące powyższe zagrożenie. 7.3 W przypadku, gdy likwidacja awarii mogącej powodować stan zagrożenia dla życia, zdrowia i mienia Zamawiającego powoduje konieczność dokonania zakupu materiałów, Wykonawca zobowiązany jest dokonać ich zakupu w celu wykonania prac zabezpieczających awarię do czasu przystąpienia do prac naprawczych. 7.4 Wykonawca jest zobowiązany do wykonania wytyczenia geodezyjnego obiektu przed rozpoczęciem robót oraz zamierzenia geodezyjnego powykonawczego. 7.5 Wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć ochronę obiektu w czasie prac budowlanych, w dni wolne od pracy w nocy i gdy nie ma pracowników na terenie budowy. 7.6 Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć teren budowy...
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.26.20.00 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.26.10.00 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.51.00 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne 45.34.00.00 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawcy wnoszą wadium w terminie do dnia 5.10.2015. r. do godz. 9:00 w wysokości: 100.000 (słownie: sto tysięcy) PLN
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania warunku.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej trzy roboty budowlane, gdzie przedmiotem były prace budowlane, z których co najmniej jedna wykonana była w obiekcie szpitalnym lub innym obiekcie opieki zdrowotnej (wymagane jest aby w ramach robót wykonywany był blok operacyjny). Wartość każdej z robót: min. 4 000 000,00 zł brutto. Załącznik nr 10.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania warunku.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uznaje, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, kiedy wykaże, że dysponuje: a) osobami zdolnymi do pełnienia funkcji kierownika robót o następujących kwalifikacjach: - łącznie co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi liczonego od dnia uzyskania uprawnień budowlanych, w tym pełnienie funkcji kierownika robót przy realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej, której przedmiotem był remont, przebudowa lub budowa obiektu szpitalnego lub innego obiektu opieki zdrowotnej w którym był wykonywany blok operacyjny. - posiadanie uprawnień budowlanych uprawniających do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika budowy w zakresie konstrukcyjno-budowlanym. b) osobami zdolnymi do pełnienia funkcji kierownika robót w branży w zakresie: wod- kan. co, wentylacja i klimatyzacja, elektryki i teletechniki, gazów medycznych.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że posiada środki finansowe na rachunku bankowym bądź w spółdzielczej kasie oszczędnościowo - kredytowej lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 5 000 000,00 (słownie: pięć milionów) PLN.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej trzy roboty budowlane, gdzie przedmiotem były prace budowlane, z których co najmniej jedna wykonana była w obiekcie szpitalnym lub innym obiekcie opieki zdrowotnej (wymagane jest aby w ramach robót wykonywany był blok operacyjny). Wartość każdej z robót: min. 4 000 000,00 zł brutto; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) formularz ofertowy, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument; 2) odpowiednie pełnomocnictwa zgodnie z art. 23 ust.2 p.z.p, 3) dowód wniesienia wadium. 4) Oświadczenie dotyczące udziału Podwykonawców - Załącznik nr 8
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 85
- 2 - Gwarancja na udzielone roboty - 15
IV.2.2)
V | przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
§ 20. 1. Zmiany niniejszej umowy mogą nastąpić, z uwzględnieniem art. 144 p.z.p., w szczególności w następujących przypadkach: I. Terminu wykonania robót w przypadku: 1) wystąpienia zamówień dodatkowych, określonych w art. 67 ust. 1 pkt 5 p.z.p. 2) wystąpienia robót zamiennych lub rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych w dokumentacji projektowej; 3) wystąpienia zdarzeń losowych; 4) wstrzymania budowy przez właściwy organ, z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, np. odkrycie niewybuchu, itp. 5) wystąpienia siły wyższej, np. pożaru, powodzi, trąby powietrznej, itp; 6) wystąpienie przedłużania się okresu osiągania parametrów technologicznych, nie zawinionego przez Wykonawcę; 7) wystąpienia okoliczności, o których mowa w § 4 ust. 3 niniejszej umowy 8) wystąpienia udokumentowanych przez Wykonawcę, nie zawinionych przez niego opóźnień w dostawie materiałów lub urządzeń, 9) przedłużenia się okresu uzyskania zezwoleń z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, 10) wystąpienia innych szczególnych okoliczności, za które Wykonawca nie jest odpowiedzialny. II. Sposobu i zakresu wykonania robót w przypadkach: 1) zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, 2) wykonania rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych w dokumentacji projektowej lub robót zamiennych. III. Innych postanowień umowy w przypadkach: 1) Zmiany stawek podatku od towarów i usług, w takim przypadku zmianie ulegnie wartość brutto; 2) Wprowadzenia odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, jeżeli nastąpią zmiany: 1) stawki podatku od towarów i usług, 2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - o ile zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. 3) Zmiany podwykonawców; 4) Zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy, w tym na skutek zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu. § 21 1. Zmiana umowy, o której mowa w § 20 może zostać dokonana, jeżeli: 1) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt I. - przyczyny wystąpienia wpływają na niemożność dochowania terminu wykonania robót; 2) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt II. - zmiana wynika z: a) zmiany przepisów powodujących konieczność przyjęcia innych rozwiązań technicznych poszczególnych elementów robót niż przewidzianych w dokumentacji projektowej, b) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, których te przepisy wymagają, c) wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji warunków geologicznych skutkujących niemożnością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, d) z innych przyczyn, gdy zmiana nie jest istotna lub jest korzystna dla Zamawiającego. 2. Każda ze stron przedkładając drugiej stronie propozycję zmian spełniającą warunki określone w ust. 1, wraz z tą propozycją przedłoży: a) opis proponowanych zmian, b) propozycję dotyczącą wszelkich koniecznych modyfikacji oraz szacunek w jaki sposób zakładane zmiany wpłyną na termin realizacji przedmiotu umowy lub wynagrodzenie. 3. Po otrzymaniu propozycji, o której mowa w ust. 2, Wykonawca albo Zamawiający, w porozumieniu z Inspektorem Nadzoru, w terminie 7 dni może zatwierdzić bądź odrzucić otrzymaną propozycję zmiany. 4. W przypadku braku odpowiedzi w terminie podanym w ust 3, traktuje się iż propozycja wprowadzenia zmian została odrzucona. § 22. Każda zmiana umowy wymaga formy pisemnej i musi być dokonana poprzez sporządzenie aneksu, pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zps.tarnow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Przychodni Specjalistycznych sp. z o.o., ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1, 33-100 Tarnów...
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.10.2015 godzina 09:00, miejsce: Zespół Przychodni Specjalistycznych Sp. z o.o w Tarnowie ul. Marii Skłodowskiej - Curie 1 33-100 Tarnów IV piętro Sekretariat..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z TARNOWA
- Dostawy igieł do biopsji mammotomicznej i innych niezbędnych akcesoriów wraz z dzierżawą zamkniętego systemu do wykonywania biopsji mammotomicznej pod kontrolą USG
- Sukcesywna dostawa resuscytatorów dla potrzeb Powiatowej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Tarnowie.
- Dostawy: fartuchów chirurgicznych i ubrań operacyjnych wielokrotnego użytku oraz obuwia na sale operacyjne
- Dostawa artykułów żywnościowych do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Tarnowie w 2025 roku
- Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, mienia oraz ubezpieczenia komunikacyjne Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Tarnowie.
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadanie pn. "Rozbudowa drogi krajowej nr 73 na odcinku od km 129+872,05 do km 130+342,05 w m. Tarnów"
więcej: przetargi w Tarnowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa przyłącza kablowego SN15kV wraz z bramką pomiarową do zasilania farmy fotowoltaicznej na działce 428 w miejscowości Łózki gmina Drelów
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Zagospodarowanie poscaleniowe w zakresie dróg, renowacji rowów melioracyjnych, rekultywacji gruntów dla operacji pn. Scalenia gruntów wsi Piechoty, gm. Padew Narodowa o powierzchni łącznej 310,1773 ha
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.