Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-11-20
Wilkowice: Udzielenie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Wilkowice w 2012 roku
Numer ogłoszenia: 245509 - 2012; data zamieszczenia: 20.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wilkowice , ul. Wyzwolenia 25, 43-365 Wilkowice, woj. śląskie, tel. 33 4990077, faks 33 4990077 w. 420.
- Adres strony internetowej zamawiającego: wilkowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Wilkowice w 2012 roku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Podstawą wszczęcia postępowania o udzielenie kredytu jest: - Uchwała nr XXVI/206/2012 Rady Gminy Wilkowice z dnia 24 października 2012 roku w sprawie: zaciągnięcia kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Wilkowice w 2012 roku 2. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego w ciągu 2012 roku deficytu budżetowego w wysokości 1.500.000,00 zł. 3.Warunki realizacji przedmiotu zamówienia: 3.1. Harmonogram spłat rat kapitałowych w latach: Spłata kredytu 2013 - 150 000,00; 2014 - 100 000,00; 2015 - 150 000,00; 2016 - 300 000,00; 2017 - 300 000,00; 2018 - 500 000,00 3.2. Harmonogram spłat rat kapitałowych w kwartałach w poszczególnych latach jego spłaty: Rok 2013 I rata - 30.03.2013 - 75.000,00 II rata - 31.12.2013 - 75.000,00 Rok 2014 I rata - 30.03.2014 - 50.000,00 II rata - 30.09.2014 - 50.000,00 Rok 2015 I rata - 30.03.2015 - 75.000,00 II rata - 30.09.2015 - 75.000,00 Rok 2016 I rata - 30.03.2016 - 150.000,00 II rata - 30.09.2016 - 150.000,00 Rok 2017 I rata - 30.03.2017 - 150.000,00 II rata - 30.09.2017 - 150.000,00 Rok 2018 I rata - 30.03.2018 - 250.000,00 II rata - 30.09.2018 - 250.000,00 RAZEM SPŁATA 1.500.000,00 ZŁ. 3.3. Całość kredytu postawiona zostanie do dyspozycji Zamawiającego od dnia zawarcia umowy, i wypłacana będzie w transzach w złotych /PLN/ na rachunek bankowy Zamawiającego - Bank Spółdzielczy w Bystrej: 15 8133 0003 0000 0244 2000 0001. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystywania kredytu w miarę zapotrzebowania, najpóźniej jednak do dnia 31 grudnia 2012 r. (ostatnia transza).O wysokościach i terminach uruchamiania poszczególnych transz kredytu Zamawiający powiadamiać będzie Kredytodawcę z 4 dniowym wyprzedzeniem. 3.4. Do celów obliczenia ceny oferty, za dzień uruchomienia kredytu należy przyjąć dzień 3 grudnia 2012 roku. 3.5. Spłata odsetek od kredytu dokonywana będzie w ratach miesięcznych na podstawie wystawionych przez bank not księgowych począwszy od miesiąca uruchomienia kredytu w złotych /PLN/ według zmiennej stopy procentowej ustalonej wg stawki WIBOR 1M - oznaczającą stawkę oprocentowania oferowanych pożyczek 1 miesięcznych zwiększonej o stałą marżę banku podaną w formularzu ofertowym. Stała marża banku nie może być wyższa niż 2,3 %. 3.6. Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat. O wcześniejszej spłacie kredytu (całości lub części) Zamawiający powiadomi Kredytodawcę z 7 dniowym wyprzedzeniem. 3.7. Dla obliczenia odsetek od kredytu należy uwzględnić rzeczywistą liczbę dni w roku kalendarzowym. 3.8. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. 3.9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kredytu lub jego części bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat. 3.10. Zamawiający gwarantuje wykorzystanie kredytu do kwoty 500.000,00 zł. 4. Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik Nr 1 do SIWZ - Wzór umowy. 5. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego do SIWZ dołącza się w tym zakresie następujące załączniki: a) Uchwała XIV/107/2011 z dnia 29 grudnia 2011 roku w sprawie przyjęcia budżetu Gminy Wilkowice na rok 2012 roku, b) Uchwała XXVI/204/2012 z dnia 24 października 2012 w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Wilkowice na 2012 rok c) Uchwała nr 4100/I/368/2011 z dnia 6 grudnia 2011 roku Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w sprawie opinii o przedłożonym projekcie budżetu gminy na 2012r., d) Uchwała nr 4100/I/370/2011 z dnia 6 grudnia 2011 roku Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej, e) Uchwała XIV/108/2011 z dnia 29 grudnia 2011 w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wilkowice na lata 2012 -2021, f) Uchwała XXI/155/2012 z dnia 30 maja 2012 w sprawie wprowadzenia zmian do Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wilkowice na lata 2012 -2021, g) Uchwała XXVI/205/2012 z dnia 24 października 2012 w sprawie wprowadzenia zmian do Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wilkowice na lata 2012 - 2021 h) Uchwała nr 4100/I/369/2011 z dnia 6 grudnia 2011 roku Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w sprawie opinii o przedłożonym projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej, i) Uchwała nr 4100/I/40/2012 z dnia 1 luty 2012 roku I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu, j) Uchwała nr 4100/I/41/2012 z dnia 1 lutego 2012 roku I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu, k) Uchwała XXVI/206/2012 z dnia 24 października 2012 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Wilkowice w 2012 roku, l) Zarządzenie 18/2012 z dnia 22 marca 2012 w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Wilkowice za rok 2011, m) Sprawozdanie Rb-27S za 2010, 2011, za I półrocze i III kwartał 2012r., n) Sprawozdanie Rb-28S za 2010, 2011, za I półrocze i III kwartał 2012r., o) Sprawozdanie Rb-NDS za 2010, 2011, za I półrocze i III kwartał 2012r., p) Sprawozdanie Rb-N za 2010, 2011, za I półrocze i III kwartał 2012r., q) Sprawozdanie Rb-Z za 2010, 2011, za I półrocze i III kwartał 2012r., r) Uchwała XXI/152/2012 z dnia 30 maja 2012 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2011 rok, s) Uchwała XXI/153/2012 z dnia 30 maja 2012 w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Wilkowice absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2011 rok, t) Uchwała nr 4100/I/106/2012 z dnia 18 kwietnia 2012 roku Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w sprawie opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2011 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego. u) Decyzja o nadaniu NIP v) Zaświadczenie o numerze Regon w) Dokumenty o wyborze organu wykonawczego Gminy x) Uchwała o powołaniu skarbnika y) Informacji o stanie zadłużenia z tytułu zaciągniętych długoterminowych kredytów i pożyczek z) Informacje o stanie mienia za 2011 rok. 6. Inne dokumenty, które mogą być wymagane przez potencjalnego Kredytodawcę do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego będą udostępnione w siedzibie Zamawiającego po uprzednim uzgodnieniu ze Skarbikiem Gminy Wilkowice lub osobą upoważnioną w tym zakresie. 7. W momencie uzyskania niezbędnych Uchwał RIO w Katowicach, Zamawiający zobowiązuje się przedłożyć je Wykonawcy przed zawarciem umowy. W/w dokumenty stanowią załączniki do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na usługę, postępowanie nr ZP.271.049.2012 pn. Udzielenie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Wilkowice w 2012 roku i opublikowane na stronie internetowej Zamawiającego - http://bip.gwwilkowice.finn.pl/. W przypadku, gdyby Wykonawca nie posiadał dostępu do internetu, musi to zgłosić Zamawiającemu. W takiej sytuacji dokumentacja przetargowa będzie udostępniana (wypożyczana na maksymalnie dwa dni) wykonawcom w celu sporządzenia oferty. 8. Gmina Wilkowice nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS i US, nie wyemitowała żadnych papierów wartościowych i nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. Stan zadłużenia Gminy na dzień 30.06.2012r. wynosi 15.802.036,32 zł. 9. Gmina Wilkowice zobowiązuje się przy podpisaniu umowy z wybranym w ramach postępowania bankiem do złożenia kontrasygnaty Skarbnika na wekslu i deklaracji bankowej, złożenia oświadczenia o poddaniu się do egzekucji zgodnie z art. 97 prawa bankowego wraz z kontrasygnatą Skarbnika..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2018.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o O zamówienie publiczne mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności - prowadzą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności określone w art. 5 ust 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (tekst jedn. z 2002r. Dz. U., Nr 72 poz. 665 z późniejszymi zmianami) lub działają na podstawie odrębnej ustawy stanowiącej akt założycielski Banku - tj. posiadają zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej. Dokumentem potwierdzającym spełnianie warunku będzie koncesja, zezwolenie lub licencja, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony Druk Oferta, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji. Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy zawarto we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gwwilkowice.finn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Wilkowice ul. Wyzwolenia 25 43-365 Wilkowice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.11.2012 godzina 13:00, miejsce: Gmina Wilkowice ul. Wyzwolenia 25 43-365 Wilkowice BOK - parter.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu długoterminowego do wysokości 2.550.000,00 PLN
- Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w łącznej kwocie 2 900 000 zł
- Kredyt na pokrycie planowanego deficytu oraz zobowiązań planowanych w rozchodach budżetu Gminy Słomniki w roku 2024r
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000,00 zł.
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 574 000,00 zł
- Udzielenie kredytu długoterminowego wysokości 1 500 000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.