To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2012-07-12
Katowice: Wykonanie robót dodatkowych w ramach zamówienia podstawowego pn.: Modernizacja obiektu Pałacu Młodzieży im. prof. A. Kamińskiego przy ul. Mikołowskiej 26 w Katowicach.
Numer ogłoszenia: 248080 - 2012; data zamieszczenia: 12.07.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 194244 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Katowice, ul. Młyńska 4, 40-098 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 2593302, faks 32 2593303.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych w ramach zamówienia podstawowego pn.: Modernizacja obiektu Pałacu Młodzieży im. prof. A. Kamińskiego przy ul. Mikołowskiej 26 w Katowicach..
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie robót dodatkowych do zamówienia podstawowego pn.: Modernizacja obiektu Pałacu Młodzieży im. prof. A. Kamińskiego przy ul. Mikołowskiej 26 w Katowicach obejmujących wykonanie: a) bezpiecznych przejść wewnętrznych bez zadaszenia dla dzieci szkolnych przechodzących przez korytarze Pałacu do sal lekcyjnych i sanitariatów, oraz zewnętrznych z zadaszeniem i daszków ochronnych dla dzieci szkolnych i osób dorosłych w celu przejścia przez dziedzińce Pałacu do sali gimnastycznej i basenu w trakcie wykonywana robót remontowych, b) naprawy całopowierzchniowych pęknięć skurczowych wraz z ich zabezpieczeniem oraz cało powierzchniowe obsypanie powierzchni tynków miką. c) trzech kwater uchylno - rozwieralnych zamiast jednej w oknach 001 i 024, d) zabezpieczenie posadzek: hole i schody główne - segment A, część dyrekcyjna: parter, piętro I, II i III, część administracyjna: piętro I, II i III - segment B, oraz sala gimnastyczna - segment C, e) okien basenu z aluminium ze szkleniem ograniczającym działanie promieni UV..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.23.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy artystycznych i kulturalnych obiektów budowlanych .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 03.07.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWLANE "DOMBUD" S.A.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWLANE "DOMBUD" S.A.
- Przedsiębiorstwo Budowlane DOMBUD S.A., ul. Drzymały 15, 40-059 Katowice, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 556425,48 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 685167,98
Oferta z najniższą ceną: 685167,98 / Oferta z najwyższą ceną: 685167,98
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamówienia należy udzielić zgodnie z art. 67.1 pkt 5a i 5b ustawy PZP cyt.: ...udzielenie dotychczasowemu wykonawcy (...) robót budowlanych zamówień dodatkowych, nie objętych zamówieniem podstawowym i nie przekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jej prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia (ad: a, b i d). Z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielanie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Wykonane zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego( ad: c i e). Uzasadnienie celowości wykonania robót: a) Remontowany obiekt jest budynkiem oświatowo-kulturalnym. Budynek składa się z trzech zasadniczych segmentów połączonych wewnętrznym i zewnętrznym układem komunikacyjnym. Segment A - Część teatralna, Segment B - Część dydaktyczna i Segment C - Część z pływalnią i salą sportową. W trakcie robót remontowych, dzieci będą korzystać z sanitariatów znajdujących się w Pałacu w segmencie obecnie remontowanym, gdyż w segmencie zajmowanym przez szkołę wykonywany będzie w miejscu sanitariatów szyb windowy. Wobec powyższego konieczne jest wybudowanie przejść tymczasowych na korytarzach na poszczególnych piętrach, bez zadaszenia. Podobna sytuacja dotyczy dojścia osób korzystających z basenu i sali gimnastycznej, gdzie wykonywane będą roboty związane z czyszczeniem elewacji, wymianą obróbek, rynien, naprawą pokrycia dachowego i wymianą stolarki okiennej. W związku z powyższym konieczne jest wybudowanie tymczasowych przejść z zadaszeniem przez dziedzińce Pałacu. Powyższe zadaszenia należy wykonać ze względu na bezpieczeństwo poruszających się dzieci i osób dorosłych. Przejścia wewnętrzne w Pałacu gdzie poruszają się dzieci są konieczne do wykonania ze względu na bezpieczeństwo dzieci. Wykonanie przejść jest warunkiem kontynuacji robot remontowych, narzuconych przez Dyrekcję szkoły i sanepid. Usytuowanie przejść oraz sposób ich wykonania był możliwy po wejściu Wykonawcy robot i uzgodnieniu kolejności wykonywania robot. W trakcie projektowania nie wykonuje się harmonogramu robót. Przy przekazywaniu placu budowy Użytkownik z Wykonawcą robot ustalili, iż harmonogramy robot w poszczególnych segmentach będą wykonywane sukcesywnie w zależności od przekazywania pomieszczeń do remontu przez Użytkownika. Ponadto okazało się, że nie jest możliwe całkowite wyłączenie z użytkowania całych segmentów z uwagi na prowadzone w nich zajęcia, roboty są bowiem wykonywane nie tylko w poziomach ale również w pionach, a tym samym konieczne okazało się wykonanie zabezpieczeń. Zgodnie z ustaleniami Wykonawca wraz z Użytkownikiem, ustalają sukcesywnie przekazywanie pomieszczeń na cotygodniowych naradach budowy, w trakcie realizacji inwestycji. Kolejność przekazywania pomieszczeń przez Użytkownika narzuca kolejność wykonywania w/w zabezpieczeń. Wykonywanie zabezpieczeń przez Wykonawcę zadania podstawowego (częsty montaż i demontaż w inne miejsce), jest konieczne i podyktowane frontem przekazywania pomieszczeń przez Użytkownika, zapewniającym niezbędna ciągłość prowadzonych robót. Należy zaznaczyć, iż remont jest wykonywany w czynnym obiekcie. Konieczność zabezpieczenia i bezpiecznego wykonania robót przez Wykonawcę robót jest zadaniem nadrzędnym i priorytetem. b) Po ustawieniu rusztowań od strony dziedzińca, przy wejściu głównym do Pałacu, przystąpiono do robót związanych z renowacją tynku szlachetnego z dodatkiem miki. Wykonano piaskowanie na części elewacji, zgodnie z założeniami w projekcie. Jednak piaskowanie tynku, poza wyczyszczeniem samego tynku uwidoczniło wcześniej ukryte rysy,oraz przebarwienia tynku (czynniki atmosferyczne - zanieczyszczenie powietrza). Wobec powyższego zastosowano większe ciśnienie w procesie piaskowania, po którym uzyskuje się w miarę dobry efekt czyszczenia, ale pozostają przebarwienia o głębszym charakterze, a rysy niewidoczne na brudnej elewacji stają się widoczne i otwarte na działanie wody. Zastosowanie większego ciśnienia w procesie piaskowania usuwa jednak mikę (element dekoracyjny) z powierzchni tynku. Opisane prace były wykonane pod nadzorem Śląskiego Konserwatora Zabytków, Obiekt jest wpisany do rejestru zabytków nieruchomych Województwa Śląskiego pod numerem A/301/10. Wobec powyższego Wykonawca robót zgodnie notatką spisaną przy udziale j/w, wykonał Sprawozdanie z przeprowadzonych prób czyszczenia w/w elewacji wraz z podaniem skutecznego zabezpieczenia pęknięć przed penetracją wody, scalenia kolorystycznego i możliwie niewielkiej ingerencji w strukturę tynku (system odwracalny), co zostało zaakceptowane przez Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, po przeprowadzonych próbach. W/w zakres robót jest konieczny do wykonania, ze względu na prawidłowe i skuteczne wykonanie robót renowacyjnych tynków, jak i ze względów estetycznych i mógł być uwzględniony po wykonaniu piaskowania tynku. W ramach wycenionej wcześniej technologii zostaną wykonane czynności związane z czyszczeniem tynków, uzupełnieniem tynków, wypełnieniem i klejeniem rys. Naprawy całopowierzchniowych pęknięć skurczowych, wraz z zabezpieczeniem oraz całopowierzchniowe obsypanie powierzchni tynków miką (odtworzenie faktury tynku), nie zawierał program konserwatorski zawarty w projekcie, ale jest konieczny do wykonania, w celu przywrócenia w pełni faktury tynkom szlachetnym elewacji Pałacu. W ramach ustaleń z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, w/w propozycja zastosowania nowego systemu, została zaakceptowana i na dzień dzisiejszy jest jedyną taką technologią dostępną na rynku. W/w zakres robót jest ściśle związany z zakresem robót elewacyjnych, ujętych w zamówieniu podstawowym. Poszczególne etapy renowacji tynku, do którego należy zaliczyć w/w roboty (naprawa całopowierzchniowych pęknięć skurczowych, wraz z zabezpieczeniem oraz całopowierzchniowe obsypanie powierzchni tynków miką), należy wykonywać po kolei, zachowując przerwy technologiczne wskazane przez producenta. Wszystkie roboty wykonywane będą z rusztowania, które jest ujęte w zamówieniu podstawowym. c) W Projekcie przyjęto podział okien 001 i 024 w poziomie na trzy kwatery, z kwaterą środkową uchylno-rozwieralną ( podział okien jest odtworzony, zgodnie z archiwalnymi zdjęciami i archiwalną dokumentacją ). W związku z prośbą Użytkownika, dotyczącą niemożliwości bezpiecznego mycia w/w okien, zachodzi konieczność wykonania ich z podziałem jak w projekcie, lecz wszystkich kwater uchylno-rozwieralnych. Mycie kwatery górnej i dolnej kwatery wymaga dużego wychylenia się osoby wykonującej tę czynność poza okno. Wychylenie utrudnia parapet w oknie o szerokości powyżej 50 cm. Wobec powyższego, Projektant zmienił kwatery w oknach 001 i 024, zamiast jednej uchylno-rozwieralnych trzy, co pozwoli na bezpieczne wykonywanie czynności związanej z myciem i konserwacją okien. d) W związku ze zwiększonym zakresem,wykonywania tynków oraz posadzek, co wynika z wniosku na roboty dodatkowe z dnia 09.08.2011r, Nr BZP.271.2.1123.2011,zachodzi konieczność zabezpieczenia pozostałych posadzek nie ujętych w w/w protokole,a przeznaczonych do konserwacji, tj: w holach, na schodach głównych - segment A, w sali szermierki - segment B, oraz na korytarzach - parter, piętro I,II - segment C, przed zniszczeniem w trakcie skuwania i wykonywania nowych tynków, oraz posadzek. w/w wymienione. Podobnie jak w pkt a,Wykonawca wraz z Użytkownikiem, ustalają sukcesywnie przekazywanie pomieszczeń na cotygodniowych naradach budowy, w trakcie realizacji inwestycji. Kolejność przekazywania pomieszczeń przez Użytkownika narzuca kolejność wykonywania zabezpieczeń posadzek w/w segmentach. Wykonywanie zabezpieczeń przez Wykonawcę zadania podstawowego (częste układanie i przekładanie zabezpieczenia z płyt MDF), jest konieczne i podyktowane frontem przekazywania pomieszczeń przez Użytkownika, zapewniającym niezbędną ciągłość prowadzonych robót. Należy zaznaczyć, iż w/w posadzki są przewidziane do konserwacji. e) W projekcie przyjęto na basenie okna drewniane, szklone szkłem bezpiecznym. W trakcie uzgadniania, szczegółów dotyczących wykonania stolarki okiennej, Użytkownik wniósł prośbę o zastosowanie w oknach szyb ze szkła ograniczającego działanie promieni UV, oraz o wykonanie okien na basenie z aluminium z okleiną o kolorystyce i strukturze podobnej do montowanej stolarki okiennej w Pałacu tj z drewna dębowego. Zastosowanie okien z aluminium, uzasadnił wysoką temperaturą (28°C - 29°C), oraz wysoką wilgotnością dochodzącą do 70%, która znacznie skraca żywotność drewnianych ram okiennych. Obecnie okna są wykonane z profili aluminiowych, które okazały się odporne na panujące na basenie warunki w okresie 20 lat eksploatacji. Zastosowanie w w/w oknach szkła ograniczającego działanie promieni UV, uzasadniał oszczędnościami związanymi z ograniczeniem wzrostu glonów. Główną przyczyną wzrostu glonów jest intensywne światło słoneczne, a okna basenu w Pałacu Młodzieży mają ekspozycję południowo wschodnią, a więc nasłonecznienie jest bardzo duże. Ograniczenie ilości światła (szczególnie w zakresie ultrafioletu) spowolni rozwój glonów. Z tego powodu Użytkownik poprosił o zastosowanie w hali basenu szkła ograniczającego działanie promieni UV.Glony w basenie kąpielowym usuwane są ze ścian niecki basenowej mechanicznie - np specjalnym odkurzaczem którego koszt to około 12 000 zł . Miejsca bardziej zarośnięte glonami musi oczyszczać płetwonurek Do ich zwalczania stosuje się specjalizowane preparaty, tzw algicydy, których koszt w skali roku to około 8.000,00 zł. Zastosowanie stolarki z aluminiom, ze szkleniem ograniczającym działanie promieni UV, spełni oczekiwania Użytkownika i zmniejszy koszt utrzymania basenu. Montaż okien warunkuje wykonanie zamówienia podstawowego, gdyż po demontażu starych okien, który jest ujęty w projekcie podstawowym, następuje bezpośrednio montaż nowego okna. Przed jego montażem należy przygotować odpowiednio otwór okienny do osadzenia nowego okna, a po zamontowaniu nowego okna wykonać uszczelnienie osadzonego okna, wraz z robotami wykończeniowymi towarzyszącymi wymianie, pozwalającymi w efekcie na wykonanie robot malarskich, które są przewidziane również w projekcie podstawowym i wykonuje je Wykonawca. Ponadto montaż okien, będzie prowadzony sukcesywnie w poszczególnych pomieszczeniach, udostępnionych przez Użytkownika Wykonawcy i natychmiast po demontażu, z zachowaniem kolejności wykonywania w/w robot, które są z sobą ściśle powiązane i muszą być wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną.
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Utrzymanie i konserwacja nawierzchni drogi leśnej w leśnictwach: Imielin 325/1, 325/2, 346, Górki 418, 420/1, 420/2, Murcki 712/1, 713/1, Janów 101/1
- Zakup wraz z montażem silników z gwarancją 24 miesięczną do samochodów służbowych ze stanu śląskiej Policji
- Remont 9 szt. bębnów nienapędowych do przenośników taśmowych prod. PIOMA OE1250x1600 i OE658x1400 dla PGG S.A. Oddział KWK Staszic-Wujek Ruch Murcki-Staszic
- Modernizacja nawierzchni części alejki głównej w ROD im. Tadeusza Kościuszki stanowiącej łącznik pomiędzy ulicami Barbary, Kilińskiego, Zajączka
- Usługa wynajmu mikrobusów osobowych wraz z kierowcą w celu przewozu osób dla potrzeb Uczelni - wyjazdy krajowe
- Obsługa prawna dla 32 jednostek KMP/KPP garnizonu śląskiego Policji.
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku szatniowo - sanitarnego z salą spotkań do obsługi obiektów sportowych.
- Renowacja i remont konserwatorski elewacji budynku Baszty Drawieńskiej w Reczu
- Budowa świetlicy wiejskiej wraz z zagospodarowaniem terenu w Piotraszewie, gmina Dobre Miasto
- Budowa świetlicy wiejskiej wraz z zagospodarowaniem terenu w Nowej Wsi Małej, gmina Dobre Miasto
- Aktualizacja dokumentacji projektowej modernizacji budynku przy ul. J. K. Branickiego 3 na potrzeby Domu Kultury Śródmieście i wyk. rob. bud. wraz z pełnieniem nadzoru autor. nad całą dok. proj.
- "Modernizacja budynku zabytkowego w Kłobuczynie w celu utworzenia centrum dla grup defaworyzowanych o szczególnych potrzebach"
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy artystycznych i kulturalnych obiektów budowlanych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.