Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-02-24
Wałbrzych: BUDOWA KANALIZACJI SANITARNEJ W ULICY STRZEGOMSKIEJ W WAŁBRZYCHU
Numer ogłoszenia: 25067 - 2015; data zamieszczenia: 24.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wałbrzyski Związek Wodociągów i Kanalizacji , al. Wyzwolenia 39, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 74 8499100, faks 74 8499200.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzwik.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Celowy miedzygminny związek komunalny.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BUDOWA KANALIZACJI SANITARNEJ W ULICY STRZEGOMSKIEJ W WAŁBRZYCHU.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonawca robót będzie realizował budowę kanalizacji sanitarnej zgodnie z Projektem Budowlanym pn.: Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 379 od ronda łącznik ul. Uczniowska do skrzyżowania ulic Strzegomska - Świdnicka - Noworudzka - 11 Listopada w m. Wałbrzych i na terenie Gminy Walim - Przebudowa kanalizacji sanitarnej. Niniejsza inwestycja będzie realizowana na placu budowy Zarządu Dróg Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu (ZDKiUM), w tym celu w dniu podpisania umowy na realizację robót kanalizacyjnych, plac budowy zostanie przekazany Wykonawcy robót kanalizacyjnych przez Zamawiającego. Wykonawca robót kanalizacyjnych w porozumieniu z wykonawcą robót drogowych (wyłonionego przez ZDKiUM), skoordynuje roboty kanalizacyjne z robotami drogowymi - przebudowa drogi wojewódzkiej nr 279, jakie będą w tym czasie miały miejsce na przekazanym placu budowy przez wykonawcę wyłonionego przez Zarząd Dróg i Komunikacji w Wałbrzychu. Wykonawca robót drogowych udostępni teren budowy na 35 dni kalendarzowych Wykonawcy robót kanalizacyjnych, celem wykonania kanalizacji sanitarnej. 1) Zakres inwestycyjny kanalizacyjny: Zakres inwestycyjny obejmuje budowę sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami w ul. Strzegomskiej w Wałbrzychu zgodnie z projektem budowlanym (od budynku nr 1 do budynku nr 41 - Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy) pn.: Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 379 od ronda łącznik ul. Uczniowska do skrzyżowania ulic Strzegomska - Świdnicka - Noworudzka - 11 Listopada w m. Wałbrzych i na terenie Gminy Walim - Przebudowa kanalizacji sanitarnej, stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ. 2) Zakres drogowy: a). Wykonawca po robotach budowlanych odtworzy konstrukcję nawierzchni drogi w pasie prowadzenia robót budowlanych związanych z budową kanalizacji sanitarnej w zakresie wykonania podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego o gr. 30 cm celem osiągnięcia podłoża o nośności G1, z wyłączeniem warstw bitumicznych oraz dostarczy Zamawiającemu badania zagęszczenia gruntu potwierdzające jego właściwe zagęszczenie w pasie wykonywania robót związanych z budową kanalizacji sanitarnej. b). Wykonawca robót kanalizacyjnych nie ponosi kosztów związanych z zajęciem pasa drogowego. c). uzupełnić kruszywem brakujące ubytki spowodowane brakiem odtworzenia nawierzchni bitumicznej do obecnego poziomu konstrukcji drogi; d). utrzymywać (nie dotyczy ponoszenia kosztów związanych z wynajmem oznakowania) wyniesione przez Wykonawcę Inwestycji Drogowej w czasie wykonywania robót związanych z budową kanalizacji sanitarnej, oznakowanie na potrzeby tymczasowej organizacji ruchu; e). zapewnić prawidłowe ogrodzenie wykopów na czas prowadzenia prac związanych z budową sieci kanalizacyjnej; f). Zamawiający informuje, że zawarł Porozumienie z Gminą Wałbrzych - Zarządem Dróg Komunikacji i Zarządzania Miastem w Wałbrzychu, które określa warunki odtworzenia nawierzchni drogowej po robotach związanych z budową kanalizacji sanitarnej w ulicy Strzegomskiej, zgodnie z powyższymi punktami..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego - z zastrzeżeniem, w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.24.40 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 49.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 20 000 PLN ( słownie: dwadzieścia tysięcy złotych i 00/100 PLN )
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia ich działalności jest krótszy - w tym okresie - należycie wykonali: a) minimum jedną robotę budowlaną, która polegała na budowie sieci kanalizacji sanitarnej o długości min 500 mb, Jako wykonanie robót należy rozumieć doprowadzenie co najmniej do wystawienia Świadectwa Przejęcia/Protokołu odbioru robót.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
(1) Kierownik robót - niniejsza osoba posiadać ma następujące kwalifikacje: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie budowy sieci kanalizacyjnych, wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa lub uprawnienia równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - minimalnie 3 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy, licząc od uzyskania uprawnień, w tym prowadzenie minimum jednej inwestycji polegającej na budowie sieci kanalizacyjnej o długości min 500 mb. Uwaga: W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a). Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli: Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 550 000 PLN. b). Wykonawca powinien posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 550 000 PLN lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 550 000 PLN.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
2.Jeśli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, wówczas zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia Przez pisemne zobowiązanie Zamawiający rozumie zobowiązanie złożone w oryginale podpisane przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione zgodnie z zasadami reprezentacji podmiotu udostępniającego dany zasób. 3.Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności: 1) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 80
- 2 - termin - 20
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Dopuszcza się możliwość przedłużenia czasu zakończenia robót w przypadku, gdy nastąpi opóźnienie w przekazaniu placu budowy Zamawiającemu ze strony ZDKiUM, o czas zwłoki, tj. od dnia planowanego (zgodnie z zapisami niniejszej SIWZ) przekazania placu budowy do dnia faktycznego/ fizycznego przekazania placu budowy. 2. Dopuszcza się możliwość przedłużenia czasu zakończenia robót w przypadku, gdy wystąpi opóźnienie w prowadzeniu robót drogowych, mających wpływ na realizację robót kanalizacyjnych w następujący sposób, tj.: 1 dzień spóźnienia w zakresie robót drogowych = 1 dzień przedłużenia czasu zakończenia robót kanalizacyjnych. 3. Dopuszcza się zmianę terminu realizacji przedmiotu umowy w maksymalnym terminie do 1 miesiąca w przypadku, gdy: a) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi uniemożliwiającymi realizację prac budowlanych, np. a.1) klęski żywiołowe; a.2) niewypały i niewybuchy; a.3) wykopaliska archeologiczne; b) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, a w szczególności brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren robót spowodowany awariami, remontami, tj.: - wprowadzenie zmian w projekcie budowlanym mających wpływ na termin realizacji - konieczności wykonywania części robót w inny sposób niż założony w projekcie - zmiana sposobu realizacji zamówienia wynikająca ze zmian w obowiązujących przepisach prawa bądź wytycznych mających wpływ na realizację przedmiotu umowy. 3. Zamawiający dopuszcza zmianę terminu w przypadku, gdy zmiany nie są z winy Wykonawcy, a są następstwem działania organów administracji, w szczególności: gdy wystąpi odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, Zamawiający w drodze negocjacji z Wykonawcą ustalą nowy termin realizacji prac budowlanych. 4. W przypadku urzędowej zmiany wysokości stawki podatku VAT, na pisemny wniosek Wykonawcy, zostanie sporządzony aneks do umowy uwzględniający zmiany wartości umowy wynikające z tego tytułu. 5. Zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy w zakresie podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b - Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy. Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, - powierzenie części zamówienia podwykonawcy w trakcie realizacji Umowy, jeżeli Wykonawca nie zakładał w ofercie wykonania danej części zamówienia przy pomocy podwykonawcy, - konieczność zmiany kierownika budowy. Warunkiem zmiany będzie wykazanie przez Wykonawcę, ze nowa osoba spełnia warunki określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 6. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzających uregulowanie płatności wobec podwykonawców); b) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami; c) udzielenie zamówień dodatkowych/uzupełniających określonych w przepisach o zamówieniach publicznych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://wzwik.walbrzych.sisco.info/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biuro Wałbrzyskiego Związku Wodociągów i Kanalizacji
Al. Wyzwolenia 39, 58-300 Wałbrzych,
II piętro, sekretariat pok. nr 201.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.03.2015 godzina 09:00, miejsce: Biuro Wałbrzyskiego Związku Wodociągów i Kanalizacji Al. Wyzwolenia 39, 58-300 Wałbrzych, I piętro, sekretariat pok. nr 102.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WAŁBRZYCHA
- Dostawa ręczników papierowych, dozowników do ręczników w roli, mydła w piance
- Sukcesywna dostawa jaj kurzych do Restauracji Wałbrzyskiego Centrum Sportowo - Rekreacyjnego "AQUA-ZDRÓJ" Sp. z o.o. przy ul. Ratuszowej 6 w Wałbrzychu
- Dostawa odczynników i materiałów zużywalnych do cytometrii przepływowej dla Laboratorium oraz materiałów medycznych dla oddziałów Specjalistycznego Szpitala im. dra Alfreda Sokołowskiego ...
- Dostawa lamp bakteriobójczych wraz z osprzętem
- Sukcesywna dostawa narzędzi chirurgicznych wielorazowego użytku do zabiegów ortopedycznych
- Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E wraz z usługą dystrybucji do budynków Specjalistycznego Szpitala im. dr A. Sokołowskiego w Wałbrzychu przez okres 12 miesięcy
więcej: przetargi w Wałbrzychu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej oraz zastosowanie retencji na terenie Gminy Sulików" w formule "Zaprojektuj i wybuduj"
- "Remont drogi gminnej nr 373060 T Jachimowice - Stara Wieś w msc. Jachimowice od km 0+000 do km 0+447"
- "Budowa zadaszenia o stałej konstrukcji istniejącego boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej nr 2 w Siedlcach" w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- Wykonanie pobocza z kostki brukowej w m. Libiszów Kol.
- Budowa ul. Jana Skrzetuskiego i Onufrego Zagłoby w Lesznie
- BUDOWA CHODNIKA W UL. BOBROWNICKIEJ W POZNANIU, NA ODCINKU OD UL. SZCZEPANKOWO DO UL. MICHAŁOWO - ODCINEK I OD UL. SZCZEPANKOWO DO CIEKU ŁĘŻYNKA
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.