eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zawiercie › I. Opracowanie audytu energetycznego oraz wykonanie projektu termomodernizacji budynku II L.O. im.H. Malczewskiej w Zawierciu , ul. Daszyńskiego 2 . II. Opracowanie audytu energetycznego oraz wykonanie projektu termomodernizacji budynku Zespołu Szkół im.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-12-17

Zawiercie: I. Opracowanie audytu energetycznego oraz wykonanie projektu termomodernizacji budynku II L.O. im.H. Malczewskiej w Zawierciu , ul. Daszyńskiego 2 . II. Opracowanie audytu energetycznego oraz wykonanie projektu termomodernizacji budynku Zespołu Szkół im. X. Dunikowskiego ,42-400 Zawiercie ul. Rataja 7 . III. Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej na adaptację istniejącego budynku po byłym internacie na potrzeby szkoły specjalnej wraz z modernizacją istniejącej stołówki do wymagań HACCP w Zawierciu , ul. Rataja 29a
Numer ogłoszenia: 252324 - 2007; data zamieszczenia: 17.12.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Szkół i Placówek Oświatowo-Wychowawczych w Zawierciu, ul. Macieja Rataja 29a, 42-400 Zawiercie, woj. śląskie, tel. 032 6710254.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zoeas.com.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: I. Opracowanie audytu energetycznego oraz wykonanie projektu termomodernizacji budynku II L.O. im.H. Malczewskiej w Zawierciu , ul. Daszyńskiego 2 . II. Opracowanie audytu energetycznego oraz wykonanie projektu termomodernizacji budynku Zespołu Szkół im. X. Dunikowskiego ,42-400 Zawiercie ul. Rataja 7 . III. Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej na adaptację istniejącego budynku po byłym internacie na potrzeby szkoły specjalnej wraz z modernizacją istniejącej stołówki do wymagań HACCP w Zawierciu , ul. Rataja 29a.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Opracowanie audytu energetycznego oraz wykonanie projektu termomodernizacji budynku II L.O. im.H. Malczewskiej w Zawierciu , ul. Daszyńskiego 2 . Całość opracowania ma zawierać: 1. Audyt energetyczny budynku 2. Inwentaryzację budowlaną w zakresie niezbędnym do wykonania n/w projektów 3. Projekt docieplenia budynku oraz remontu pokrycia dachu ( wraz z jego ocieplenie) 4. Projekt instalacji odgromowej 5. Projekt odwodnienia dachu wraz z odprowadzeniem wód opadowych do udrożnionej kanalizacji deszczowej łącznie z wykonaniem opaski z kostki brukowej wokół budynku 6. Projekt kolorystyki budynku 7. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - część ogólna i szczegółowa 8. kosztorysy inwestorskie 9. przedmiary 10. wykonanie map do celów projektowych oraz wszystkich niezbędnych uzgodnień potrzebnych do uzyskania pozwolenia na budowę II. Opracowanie audytu energetycznego oraz wykonanie projektu termomodernizacji budynku Zespołu Szkół im. X. Dunikowskiego ,42-400 Zawiercie ul. Rataja 7 . Całość opracowania ma zawierać: 1. Audyt energetyczny budynku 2. Inwentaryzację budowlaną w zakresie niezbędnym do wykonania n/w projektów 3. Projekt docieplenia budynku oraz remontu pokrycia dachu ( wraz z jego ocieplenie) 4. Projekt instalacji odgromowej 5. Projekt odwodnienia dachu wraz z odprowadzeniem wód opadowych do udrożnionej kanalizacji deszczowej łącznie z wykonaniem opaski z kostki brukowej wokół budynku 6. Projekt kolorystyki budynku 7. Opracowanie sposobu usunięcia i utylizacji płyt azbestowych z istniejącej elewacji 8. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - część ogólna i szczegółowa 9. kosztorysy inwestorskie 10. przedmiary 11. wykonanie map do celów projektowych oraz wszystkich niezbędnych uzgodnień potrzebnych do uzyskania pozwolenia na budowę III. Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej na adaptację istniejącego budynku po byłym internacie na potrzeby szkoły specjalnej wraz z modernizacją istniejącej stołówki do wymagań HACCP w Zawierciu , ul. Rataja 29a tj: Całość opracowania ma zawierać 1. sporządzenie koncepcji i uzyskanie jej akceptacji przez inwestora, 2. sporządzenie pełnej inwentaryzacji budowlanej 3. sporządzenie projektu budowlanego (wszystkie branże), 4. uzyskanie pozwolenia na budowę , 5. sporządzenie projektów wykonawczych, 6. wykonanie projektu aranżacji wnętrz 7. wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych , 8. kosztorysy inwestorskie 9. przedmiary 10. wykonanie map do celów projektowych oraz wszystkich niezbędnych uzgodnień potrzebnych do uzyskania pozwolenia na budowę W ramach zamówienia należy także uwzględnić montaż windy zewnętrznej przyściennej oraz zagospodarowanie terenu działki wokół budynku z uwzględnieniem miejsc parkingowych .

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.22.20.00 - Usługi projektowania architektonicznego Kod CPV wg słownika 2008: 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego Oryginalny kod CPV: 74.23.20.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania Kod CPV wg słownika 2008: 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, ilość części: 3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 14.03.2008.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków. Wykonawca ubiegający się o zamówienie musi spełnić warunki określone w art. 22 ust.1 Ustawy PZP. 1.1. Zamawiający celem potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy, żąda załączenia do oferty następujących dokumentów: -wypełnionego oświadczenia wykonawcy wg zał. Nr 2 do SIWZ, -aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej , wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. ( w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, ww. dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę ), -aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. ( w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie , ww. dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę ), -aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert ( w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, ww. dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę ), Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust.. 1 pkt 1, 5, i 6, Rozporządzenia Rady ministrów z dnia 07.04.2004 r w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1/ nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2/ nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, 3/ nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 1.2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1.2.1 - wykazu wykonanych w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie, opracowań dotyczących zakresu dla poszczególnych części zamówienia o podobnym stopniu skomplikowania (wg. rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robot budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym - Dz. U. Nr 130 poz. 1389) o kubaturze porównywalnej z przedmiotem zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wg Zał. Nr 3 do SIWZ oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. Za spełnienie warunku uważać się będzie wykazanie minimum jednej dokumentacji projektowej o charakterze porównywalnym do przedmiotu zamówienia. ( dla każdej części odrębnie) W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ww. warunek mogą oni spełnić łącznie. 1.2.2. wykazu osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności wg Zał. Nr 4. Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania powierzonych im czynności oraz należącymi do właściwej izby samorządu zawodowego, tj.: osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej; ( dla I,II,III części zamówienia ) osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie: sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; ;(dla I,II,III części zamówienia ) osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie: sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; ;(dla I,II,III części zamówienia ) osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej; ;( dla I,II,III części zamówienia ) osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej ;(dotyczy III części zamówienia ) Wszystkie projekty powinny być sprawdzone przez osoby z odpowiednimi uprawnieniami z aktualną przynależnością do izby samorządu zawodowego .( dotyczy III części zamówienia ) Za spełnienie warunku uważać się będzie wykazaniem minimum po jednej osobie z w/w uprawnieniami. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ww. warunek mogą oni spełnić łącznie. 1.3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda następujących dokumentów: polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ( w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, ww. dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę).Za spełnienie warunku uważać się będzie przedstawienie dokumentu potwierdzającego zawarcie ubezpieczenia OC na minimalną sumę gwarancyjną na jedno i wszystkie zdarzenia - 200 0000 zł . Ubezpieczenie musi obejmować swoim zakresem odpowiedzialność z tytułu błędów w wykonywanych projektach 1.4. OFERTA. Ofertę stanowi wypełniony druk OFERTA, z załączonymi wymaganymi dokumentami i zaświadczeniami oraz wypełnionymi drukami sporządzonymi przez zamawiającego wymienionymi w pkt. 1.1. ,1.2. i 1.3. niniejszej SIWZ oraz: 1. Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z załączonych dokumentów. 2. Parafowany wzór umowy - Załącznik Nr 5 i lub 5a i lub 5b 3. W przypadku złożenia oferty wspólnej przedsiębiorcy występujący wspólnie muszą upoważnić jednego spośród siebie jako przedstawiciela pozostałych - lidera do zaciągania zobowiązań i rozporządzania prawem w sprawach związanych z przedmiotem postępowania, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez pozostałych przedsiębiorców lub ich uprawnionych przedstawicieli. Pełnomocnictwo musi zostać dołączone do oferty w formie oryginału lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii. W powyższym przypadku przedsiębiorcy winni złożyć zgodne oświadczenie woli dotyczące wskazania podmiotu i jego rachunku bankowego, przez który przeprowadzane będą wszystkie operacje finansowe związane z przedmiotem zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: -wypełnionego oświadczenia wykonawcy wg zał. Nr 2 do SIWZ, -aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, -aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego , -aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego - wykazu wg Zał. Nr 3 do SIWZ oraz dokumenty potwierdzające wykonanie tych usług wykazu osób i podmiotów wg Zał. Nr 4.oraz załączyć aktualną przynależność do izby samorządu zawodowego wraz z odpowiednimi uprawnieniami polisa lub inny dokument ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej Ubezpieczenie musi obejmować swoim zakresem odpowiedzialność z tytułu błędów w wykonywanych projektach Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę Parafowany wzór umowy - Załącznik Nr 5 i lub 5a i lub 5b upoważnienie do reprezentowania

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zoeas.com.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Szkół i Placówek Oświatowo-Wychowawczych 42-400 Zawiercie ul.Rataja 29 a pok.nr 7.

IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: nie dotyczy

IV 3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: nie dotyczy

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.12.2007 godzina 09:00, miejsce: Zespół Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Szkół i Placówek Oświatowo-Wychowawczych w Zawierciu , ul.Rataja 29 a pok.Nr 7.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: I. Opracowanie audytu energetycznego oraz wykonanie projektu termomodernizacji budynku II L.O. im.H. Malczewskiej w Zawierciu , ul. Daszyńskiego 2 ..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Całość opracowania ma zawierać: 1.Audyt energetyczny budynku 2.Inwentaryzację budowlaną w zakresie niezbędnym do wykonania n/w projektów 3.Projekt docieplenia budynku oraz remontu pokrycia dachu ( wraz z jego ocieplenie) 4.Projekt instalacji odgromowej 5.Projekt odwodnienia dachu wraz z odprowadzeniem wód opadowych do udrożnionej kanalizacji deszczowej łącznie z wykonaniem opaski z kostki brukowej wokół budynku 6.Projekt kolorystyki budynku 7.Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - część ogólna i szczegółowa 8.kosztorysy inwestorskie 9.przedmiary 10.wykonanie map do celów projektowych oraz wszystkich niezbędnych uzgodnień potrzebnych do uzyskania pozwolenia na budowę.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.22.20.00-1, 74.23.20.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: II. Opracowanie audytu energetycznego oraz wykonanie projektu termomodernizacji budynku Zespołu Szkół im. X. Dunikowskiego ,42-400 Zawiercie ul. Rataja 7 ..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Całość opracowania ma zawierać: 1.Audyt energetyczny budynku 2.Inwentaryzację budowlaną w zakresie niezbędnym do wykonania n/w projektów 3.Projekt docieplenia budynku oraz remontu pokrycia dachu ( wraz z jego ocieplenie) 4.Projekt instalacji odgromowej 5.Projekt odwodnienia dachu wraz z odprowadzeniem wód opadowych do udrożnionej kanalizacji deszczowej łącznie z wykonaniem opaski z kostki brukowej wokół budynku 6.Projekt kolorystyki budynku 7.Opracowanie sposobu usunięcia i utylizacji płyt azbestowych z istniejącej elewacji 8.Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - część ogólna i szczegółowa 9.kosztorysy inwestorskie 10.przedmiary 11.wykonanie map do celów projektowych oraz wszystkich niezbędnych uzgodnień potrzebnych do uzyskania pozwolenia na budowę.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.22.20.00-1, 74.23.20.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: III. Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej na adaptację istniejącego budynku po byłym internacie na potrzeby szkoły specjalnej wraz z modernizacją istniejącej stołówki do wymagań HACCP w Zawierciu , ul. Rataja 29a ..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Całość opracowania ma zawierać 1.sporządzenie koncepcji i uzyskanie jej akceptacji przez inwestora, 2.sporządzenie pełnej inwentaryzacji budowlanej 3.sporządzenie projektu budowlanego (wszystkie branże), 4.uzyskanie pozwolenia na budowę , 5.sporządzenie projektów wykonawczych, 6.wykonanie projektu aranżacji wnętrz 7.wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych , 8.kosztorysy inwestorskie 9.przedmiary 10.wykonanie map do celów projektowych oraz wszystkich niezbędnych uzgodnień potrzebnych do uzyskania pozwolenia na budowę W ramach zamówienia należy także uwzględnić montaż windy zewnętrznej przyściennej oraz zagospodarowanie terenu działki wokół budynku z uwzględnieniem miejsc parkingowych ..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.22.20.00-1, 74.23.20.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.03.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.