Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-12-12
Gliwice: Szkolenia z zakresu administracji baz danych Microsoft i IBM oraz narzędzia IBM Business Intelligence. Oznaczenie sprawy: OZ/U/99/TB/14.
Numer ogłoszenia: 257471 - 2014; data zamieszczenia: 12.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Politechnika Śląska , ul. Akademicka 2A, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 2371334, 2371335, 2371171, faks 32 2371171, 2372194.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.polsl.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Szkolenia z zakresu administracji baz danych Microsoft i IBM oraz narzędzia IBM Business Intelligence. Oznaczenie sprawy: OZ/U/99/TB/14..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia polega na przeprowadzeniu szkoleń certyfikowanych z zakresu administracji baz danych Microsoft, baz danych DB2 oraz narzędzia Business Intelligence - IBM Cognos. Przedmiot zamówienia został podzielny na 3 zadania. Szkolenia będą prowadzone dla studentów oraz studentek III-go roku studiów na kierunku Informatyka na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej. Zadanie 1- Szkolenie Microsoft Database Administration Fundamentals (MS 40364); Zadanie 2 - Szkolenie IBM DB2 10 for LUW: Basic Administration for Linux and Windows; Zadanie 3 - Szkolenie IBM Cognos 10 Business Intelligence . 2. CPV: 80.51.00.00-2 Usługi szkolenia specjalistycznego. 3. Termin realizacji: od dnia zawarcia umowy do 30.06.2015r., w tym przeprowadzenie testu rekrutacyjnego, zajęć, egzaminu oraz przekazanie wszelkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga złożenia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zadanie 1 - Wykonawca musi dysponować minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która: ma uprawnienia autoryzowanego szkoleniowca firmy Microsoft (Certified Microsoft Trainer) oraz przeprowadziła co najmniej 3 szkolenia z zakresu administracji baz danych Microsoft SQLServer. Każde szkolenie musi być skierowane co najmniej do 6 osób, minimalna liczba godzin to 16. Zadanie 2 - Wykonawca musi dysponować minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada certyfikat IBM Certified Database Administrator - DB2 10.1 for Linux, UNIX and Windows oraz przeprowadziła co najmniej 3 szkolenia z zakresu administracji baz danych IBM. Każde szkolenie musi być skierowane co najmniej do 6 osób, minimalna liczba godzin to 16. Zadanie 3 - Wykonawca musi dysponować minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada certyfikat IBM Certified Designer Cognos 10 BI Reports oraz IBM Certified Developer Cognos 10 BI Metadata Models oraz przeprowadziła co najmniej 3 szkolenia z zakresu IBM Cognos 10 Business Intelligence - moduł report studio i framework manager. Zamawiający dopuszcza sytuację, iż Wykonawca będzie dysponował 2 osobami, z których jedna posiada certyfikat IBM Certified Designer i przeprowadziła co najmniej 3 szkolenia z zakresu IBM Cognos 10 Business Intelligence - moduł report studio, a druga osoba posiada certyfikat IBM Certified Developer i przeprowadziła co najmniej 3 szkolenia z zakresu IBM Cognos 10 Business Intelligence - moduł framework manager. Każde szkolenie musi być skierowane co najmniej do 6 osób, minimalna liczba godzin to 16. Dot. zadania nr 1, 2 i 3 Szkolenia musiały odbyć się w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
A) Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia jakie musi spełnić Wykonawca: 1. Zaoferowanie ceny i warunków realizacji zamówienia zgodnie z wymaganiami Zamawiającego. B) Wymagane dokumenty i załączniki potwierdzające spełnianie wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia: 1.1. Oferta Cenowa.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. 2. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 3. Dokumenty są składane w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis lub podpis z imienną pieczątką opatrzony słowami za zgodność z oryginałem) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu. Sposób reprezentacji musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów na zasobach, których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. 4. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Wymaga się aby dokument ten złożony był w oryginale oraz aby jednoznacznie potwierdzał, że Wykonawca będzie dysponował wskazanymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z wyżej przywołanym przepisem, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Zamawiający nie wymaga, aby Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji zamówienia, przedkładał także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy określonym w pkt. III.4.2) niniejszego ogłoszenia. 5. W przypadku składania oświadczeń lub podpisywania jakichkolwiek dokumentów przez pełnomocnika wymagane jest dołączenie oryginału pełnomocnictwa do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego z podpisem mocodawcy lub kopii uwierzytelnionej notarialnie. 6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo to powinno być udzielone (podpisane) przez podmioty występujące wspólnie oraz złożone w formie oryginału lub kopii uwierzytelnionej notarialnie. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający (przed zawarciem umowy) może żądać umowy regulującej ich współpracę. Wykonawcy składający ofertę wspólną ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Wykonawcy występujący wspólnie mogą łącznie spełniać warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy. Każdy z Wykonawców występujących wspólnie musi z osobna spełniać warunki udziału w postępowaniu dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 24 ust. 1. W przypadku przynależenia do różnych grup kapitałowych, każdy z podmiotów występujących wspólnie jest zobowiązany do złożenia stosownej listy podmiotów należących do grupy kapitałowej. 7. W przypadku gdy w złożonych dokumentach lub oświadczeniach podane będą kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, w celu dokonania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający zastosuje przeliczenie tych walut wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku gdy na ten dzień NBP nie opublikuje średnich kursów walut, do przeliczenia Zamawiający przyjmie pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP. Średnie kursy walut dostępne są na stronie internetowej NBP pod następującym adresem: www.nbp.pl.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Doświadczenie - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Nie będą możliwe istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyjątkiem następujących przypadków: a)zmiany terminu realizacji zamówienia ze względu na: - przyczyny leżące po stronie Zamawiającego - inne niezawinione przyczyny spowodowane przez tzw. siłę wyższą np. pożar, zalanie itp. b) poprawy jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danej części usługi, c) zmiany w kolejności i terminach realizacji zamówienia, zmiany w kolejności i terminach płatności (w tym płatności częściowe - jeżeli dotyczy) za realizację zamówienia w sytuacji, kiedy są one korzystne dla Zamawiającego, d) zmiany zakresu zamówienia wykonywanego przy pomocy podwykonawców (w przypadku zadeklarowania przez Wykonawcę realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców), e) obniżenie ilości/wielkości przedmiotu zamówienia i tym samym wynagrodzenia Wykonawcy, wynikające z zaistnienia obiektywnych przesłanek konieczności takiej zmiany. f) zmiany (ze względów losowych, zdrowotnych lub innych) osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem, wykształceniem, o których mowa w SIWZ oraz w złożonym przez Wykonawcę wraz z ofertą Wykazie Osób. g) Zmiany miejsca prowadzenia zajęć. 2. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę i nie stanowią zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.polsl.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Politechnika Śląska
Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia
44 - 100 Gliwice
ul. Konarskiego 18, pok. 511.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.12.2014 godzina 11:00, miejsce: Politechnika Śląska Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia 44 - 100 Gliwice ul. Konarskiego 18, pok. 511.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamawiający będzie rozliczać się z Wykonawcą na podstawie rzeczywistej liczby osób, które ukończyły szkolenie (uczestniczyły w co najmniej 80% zajęć) oraz za faktyczną liczbę osób, które przystąpiły do egzaminu, w tym: - maksymalna liczba uczestników szkolenia 10; - minimalna liczba uczestników szkolenia 5; - minimalna liczba osób przystępujących do egzaminu 5; - maksymalna liczba osób przystępujących do egzaminu 10. 2. Rozliczenie nastąpi na podstawie faktury VAT/rachunku wystawionej na Politechnikę Śląską, 44-100 Gliwice, ul. Akademicka 2A. 3. Zamawiający zobowiązuje się dokonać zapłaty należności na rachunek Wykonawcy podany na fakturze, rachunku w terminie do 30 dni od daty złożenia faktury, rachunku i spełnienia warunków umowy..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Szkolenie Microsoft Database Administration Fundamentals (MS 40364).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Minimum: 24h zegarowe 1.1. Podstawowa koncepcja baz danych a.wprowadzenie do koncepcji baz danych b.wprowadzenie do Data Manipulation Language (DML) c.wprowadzenie do Data Definition Language (DDL) 1.2. Tworzenie obiektów baz danych a.definiowanie rodzajów danych b.tworzenie i wykorzystanie tabel c.tworzenie widoków d.tworzenie procedur składowanych 1.3.Przetwarzanie danych a.wykorzystanie zapytań do wyboru danych b.wykorzystanie zapytań do wstawiania danych c.aktualizowanie danych i baz danych d.kasowanie danych 1.4.Przechowywanie danych a.standaryzacja baz danych b.klucze podstawowe, klucze obce, klucze złożone c.indeksy klastrowane i nieklastrowane 1.5.Administrowanie bazami danych a.ochrona baz danych 2. CPV: 80.51.00.00-2 Usługi szkolenia specjalistycznego.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 90
- 2. Doświadczenie - 10
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Szkolenie IBM DB2 10 for LUW: Basic Administration for Linux and Windows.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Minimum: 32h zegarowych Sekcja 1 - Planowanie ang.: Planning(14%) a) Wiedza z zakresu ograniczania dostępu do danych ang.: Knowledge of restricting data access b) Wiedza z zakresu cech i funkcji dostępnych w narzędziach DB2 (narzędzi dostarczonych z produktem - równoległość i przestrzeń itp., panel kontrolny, pomocnik konfiguracji, asystent konfiguracji, procesor linii komend) ang.: Knowledge of the features or functions available in DB2 tools (just tools that come with product - distributed +space - i.e., control center, configuration advisor, configuration assistant, command line processor) c) Wiedza z zakresu załadunku danych do bazy (OLTP vs. Hurtownie danych) ang: Knowledge database workloads (OLTP vs warehousing) d) Wiedza z zakresu nierelacyjnych koncepcji danych (rozszerzenia) ang.: Knowledge of non-relational data concepts (extenders) e) Wiedza z zakresu implikacji danych XML ang.: Knowledge of XML data implications (non-shredding) Sekcja 2 - Bezpieczeństwo ang.: Security (11%) a) Wiedza z zakresu produktów DB2 (klient, serwer, itp.) ang.: Knowledge of DB2 products (client, server, etc.) b) Wiedza z zakresu przydzielania uprawnień ang.: Knowledge of different privileges and authorities c) Wiedza z zakresu opcji szyfrowania ang.: Knowledge of encryption options (data and network) d) Interpretacja wyników na podstawie podanych zapytań DDL SQL (nadanie uprawnień, odebranie uprawnień, nawiązywanie połączenia) ang.: Given a DDL SQL statement, knowledge to identify results (grant, revoke, connect statements) Sekcja 3 - Praca z bazami danych i obiektami baz danych ang.: Working with Databases and Database Objects (17%) a) Zdolność do identyfikacji i połączenia do serwera i bazy danych db2 ang.: Ability to identify and connect to DB2 servers and databases b) Zdolność do identyfikacji obiektów DB2 ang.: Ability to identify DB2 objects c) Wiedza z zakresu charakterystyki i właściwości obiektów DB2 ang.: Knowledge of basic characteristics and properties of DB2 objects d) Umiejętność analizy wyników w wyniku wywołania zapytania DDL SQL ang.: Given a DDL SQL statement, knowledge to identify results (ability to create objects) Sekcja 4 - Praca z danymi DB2 z wykorzystaniem SQL ang.: Working with DB2 Data using SQL (23.5%) a) Umiejętność analizy wyników w wyniku wywołania zapytania DML SQL ang.: Given a DML SQL statement, knowledge to identify results b) Umiejętność użycia zapytania SQL do selekcji danych z tabeli ang.: Ability to use SQL to SELECT data from tables c) Umiejętność użycia języka SQL do posortowania danych lub ich grupowania ang.: Ability to use SQL to SORT or GROUP data d) Umiejętność użycia języka SQL do Updatu (aktualizacji), usunięcia lub wprowadzenia danych do bazy ang.: Ability to use SQL to UPDATE, DELETE, or INSERT data e) Wiedza z zakresu transakcji (np. Commit, rollbacl) ang.: Knowledge of transactions (i.e., commit, rollback and transaction boundaries) f) Zdolność do wywoływania procedur lub funkcji zdefiniowanych przez użytkownika ang.: Ability to call a procedure or invoke a user defined function g) Umiejętność analizy wyników w wyniku zapytania XQuery ang.: Given an XQuery statement, knowledge to identify results Sekcja 5 - Praca z Tabelami, Widokami I Indeksami w DB2 ang.: Working with DB2 Tables, Views and Indexes (23.5%) a) Umiejętność użycia różnych typów danych DB2 ang.: Ability to demonstrate usage of DB2 data types b) Umiejętność tworzenia tabeli na podstawie podanego opisu ang.: Given a situation, ability to create table c) Umiejętność identyfikacji sytuacji, w której powinna zostać zastosowana integralność referencyjna ang.: Knowledge to identify when referential integrity should be used d) Umiejętność identyfikacji metod ograniczenia danych ang.: Knowledge to identify methods of data constraint e) Umiejętność identyfikacji charakterystyki tabeli, widoku i indeksu ang.: Knowledge to identify characteristics of a table, view or index f) Umiejętność identyfikacji sytuacji, w której powinien być wykorzystany trigger (tj.wywoływacz) ang.: Knowledge to identify when triggers should be used g) Wiedza z zakresu schematów ang.: Knowledge of schemas h) Wiedza z zakresu możliwości użycia typów danych do przechowywania danych XML ang.: Knowledge of data type options for storing XML data Sekcja 6 - Współbieżność danych ang..: Data Concurrency (11%) a) Wiedza z zakresu identyfikacji czynników wpływających na blokowanie ang.: Knowledge to identify factors that influence locking b) Zdolność wylistowania obiektów, dla których może wystąpić blokowanie ang.: Ability to list objects on which locks can be obtained c) Umiejętność identyfikacji charakterystyki blokowania w DB2 ang.: Knowledge to identify characteristics of DB2 locks d) Umiejętność identyfikacji poziomów izolacji, które powinny być użyte w danym przypadku a ng.: Given a situation, knowledge to identify the isolation levels that should be used. 2. CPV: 80.51.00.00-2 Usługi szkolenia specjalistycznego.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 90
- 2. Doświadczenie - 10
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Szkolenie IBM Cognos 10 Business Intelligence.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Moduł Report Studio Basic (IBMC10BI-RS) Minimum: 8h zegarowych Zaznajomienie z interfejsem Report Studio, tworzenie zaawansowanych raportów, różne typy zawartości (lista, raport krzyżowy, mapa, raport powtarzalny, wykres), agregacja i filtrowanie, kalkulacje, podpowiedzi, style, organizacja obiektów, zarządzanie środowiskiem raportowym, dystrybucja i harmonogramowanie raportów. 1.1) WPROWADZENIE DO IBM COGNOS CONNECTION a) IBM Cognos 10 Business Intelligence b) IBM Cognos Connection c) Środowisko raportowe d) Raporty Ad-Hoc - Query Studio e) Zaawansowane raporty - Report Studio f) Organizacja zawartości - foldery g) Organizacja zawartości - skróty h) Dostęp do zewnętrznych źródeł - linki i) Organizacja obiektów j) Ukrywanie obiektów k) Usuwanie obiektów l) Wyszukiwanie obiektów m) Personalizacja IBM Cognos Connection n) Opcje językowe o) Dodawanie zakładek portalu w IBM Cognos Connection p) Ustawianie zabezpieczeń 1.2) WPROWADZENIE DO REPORT STUDIO a) Report Studio b) Algorytm tworzenia raportu c) Interfejs d) Report Studio e) Wybór wymaganych danych f) Wybór danych z modelu g) Wybór odpowiedniego typu raportu h) Rodzaje raportów i) Raport liniowy j) Raport krzyżowy k) Wykres l) Mapa m) Budowa raportu n) Panel wstawianych obiektów o) Dodawanie obiektów do raportu p) Uruchamianie raportu q) Zmiana właściwości obiektów r) Zmiana formatowania s) Agregacja danych 1.3) TWORZENIE I FORMATOWANIE RAPORTÓW a) Grupowanie danych b) Poziom grupowania c) Podsumowania d) Nagłówki i stopki raportu liniowego e) Tworzenie raportu krzyżowego f) Wykresy g) Tworzenie wykresu h) Mapy i) Tworzenie raportu powtarzalnego 1.4) FILTROWANIE DANYCH a) Raporty z użyciem filtra b) Filtrowanie danych c) Wyrażenia (Query Expression) d) Edytor wyrażeń - tworzenie filtra e) Moment użycia filtra f) Połączenia raportów - Drill-Through g) Tworzenie raportu Drill-Through 1.5) TWORZENIE I UŻYCIE PODPOWIEDZI a) Interaktywność raportów b) Parametry i podpowiedzi c) Typy podpowiedzi d) Tworzenie strony podpowiedzi e) Właściwości podpowiedzi f) Przechodzenie między stronami 1.6) ZAAWANSOWANE FORMATOWANIE a) Wygląd raportu b) Adaptacja wyglądu raportu c) Organizacja obiektów - tabele d) Organizacja obiektów - bloki e) Dodatkowa informacja - pola tekstowe f) Nagłówki i stopki g) Wyrażenia raportu h) Umiejscowienie obiektów i) Formatowanie danych j) Formatowanie obiektów k) Stosowanie styli l) Kalkulacje m) Dodawanie stron do raportu n) Tworzenie szablonu do wykorzystania w Query Studio 2. Moduł Report Studio Advanced (IBMC10BI-RS-ADV) Minimum: 16h zegarowych Zaznajomienie z dodatkowymi technikami tworzenia raportów w Report Studio, tworzenie zaawansowanych zapytań, obiektów i wyrażeń, edycja specyfikacji XML, rozbijanie raportów (bursting), formatowanie warunkowe, dodawanie zawartości multimedialnej, modyfikacja i tworzenie zapytań (SQL,MDX, join, union, intersect, except). 2.1) UŻYCIE DODATKOWYCH TECHNIK BUDOWY RAPORTÓW a) Budowa raportów w Report Studio: Przegląd b) Podział raportów na sekcje c) Zamiana raportu liniowego (List) na raport krzyżowy (Crosstab) d) Zamiana raportu liniowego (List) na raport powtarzalny (Repeater) e) Ponowne wykorzystanie obiektów f) Zmiana zawartości powiązanego obiektu 2.2) CENTRUM TWORZENIA RAPORTÓW a) Definicja podpowiedzi b) Tworzenie podpowiedzi c) Przegląd typów podpowiedzi d) Wybór właściwego typu podpowiedzi e) Szukanie pozycji zwracanych przez podpowiedzi f) Modyfikacja podpowiedzi g) Stosowanie filtrów wbudowanych w model h) Tworzenie własnych wyrażeń i) Definiowanie kalkulacji bazujących na danych szczegółowych j) Definiowanie kalkulacji bazujących na danych zgrupowanych k) Definiowanie kalkulacji bazujących na układzie raportu l) Używanie zakładki z funkcjami 2.3) PROJEKTOWANIE RAPORTÓW PRZY UŻYCIU ZAPYTAŃ a) Projektowanie układu strony za pomocą zapytań b) Łączenie powiązanych raportów w jeden raport 2.4) MODYFIKACJA RAPORTÓW ZA POMOCĄ FORMATOWANIA WARUNKOWEGO a) Zmiana wyświetlania oparta na warunkach b) Ustalanie co powinno się zmieniać c) Definiowanie warunków i rezultatów d) Tworzenie wyglądu dla każdej wartości warunku 2.5) WZMACNIANIE WRAŻENIA UKŁADU RAPORTU I FORMATOWANIA a) Projektowanie efektownych raportów b) Oglądanie struktury raportu c) Porównywanie wielu zmiennych przy użyciu wykresów d) Użycie linii bazowej do mierzenia wydajności e) Modyfikacja wykresów f) Modyfikacja struktury g) Wzbogacanie raportów przy użyciu plików i łączy h) Dodawanie tła i) Identyfikacja danych za pomocą numerów wierszy 2.6) ZARZĄDZANIE RAPORTAMI W IBM COGNOS CONNECTION a) Przeglądanie historii uruchomień raportu b) Dystrybucja raportów c) Zapisywanie raportów d) Przesyłanie raportów przez email e) Drukowanie raportów f) Harmonogramowanie raportów g) Harmonogramowanie pojedynczego raportu h) Harmonogramowanie wielu raportów i) Przeglądanie i zarządzanie harmonogramem 2.7) DODATEK: EXTERNAL DATA a) Zewnętrzne źródła danych w Report Studio 2.8) MODYFIKACJA MODELU ZAPYTAŃ a) Zapytania i raporty b) Zapytania (Queries) c) Praca z zapytaniami d) Ekstrakcja danych w zapytaniu e) Grupowanie danych w zapytaniu f) Pivotowanie danych w zapytaniach g) Powiązanie zapytań z układem raportu h) Eksplorer zapytań (Query Explorer) i) Tworzenie zapytań w eksplorerze zapytań j) Dodawanie obiektów do zapytania k) Automatyczne grupowanie i sumowanie danych l) Filtrowanie danych w zapytaniu m) Dodawanie danych (atrybutów i faktów) do zapytań n) Filtrowanie zgrupowanych danych w zapytaniu o) Tworzenie złączenia zapytań (join) p) Tworzenie unii zapytań (unio,intersect,except) q) Tworzenie zapytania za pomocą SQL, MDX r) Tworzenie podzapytań 2.9) DYSTRYBUCJA RAPORTÓW POPRZEZ OPCJĘ BURSTING a) Rozbijanie raportów za pomocą opcji bursting b) Konfiguracja IBM Cognos 10 BI w przypadku użycia opcji rozbijania c) Definiowanie odbiorców rozbijanych raportów d) Określanie kluczy rozbicia (burst keys) e) Tworzenie tabeli dla opcji burst f) Tworzenie mieszanej listy odbiorców g) Rozbicie raportów do odbiorców email h) Rozbicie raportu na portal 2.10) MODYFIKACJA SPECYFIKACJI RAPORTU a) Specyfikacja raportu b) Przeglądanie i kopiowanie specyfikacji raportu c) Przeglądanie struktury stron w raporcie d) Struktura specyfikacji raportu e) Dodawanie nagłówka specyfikacji f) Dodawanie Query Section do specyfikacji raportu g) Dodawanie BI Query(ies) do zapytania h) Dodawanie Crosstab Query do specyfikacji i) Dodawanie Layout do specyfikacji raportu j) Dodawanie stron do specyfikacji raportu k) Strony podpowiedzi w specyfikacji raportu l) Dodawanie obiektów układu strony do raportu m) Określanie stylów dla obiektów układu strony n) Dodawanie zmiennych do raportu 2.11) TWORZENIE INDYWIDUALNYCH OBIEKTÓW OKNA NARZĘDZIOWEGO ORAZ SZABLONÓW a) Indywidualne obiekty okna narzędziowego i szablonów b) Istniejące obiekty okna narzędziowego c) Dodawanie indywidualnych obiektów okna narzędziowego d) Przegląd istniejących szablonów e) Tworzenie indywidualnych szablonów 2.12) ZAPISYWANIE I EDYCJA RAPORTÓW LOKALNIE a) Edycja i zapisywanie lokalnie 2.13) DODATEK: WIELOWYMIAROWE ANALIZY I MODELE DANYCH a) Wielowymiarowe analizy danych b) Wielowymiarowy model danych c) Wymiary, poziomy i kategorie d) Selektywne drążenie w górę i w dół e) Filtry kontekstowe f) Funkcje dla danych wielowymiarowych 3.Moduł Framework Manager (IBMC10BI-FM) Minimum: 16h zegarowych Zaznajomienie z interfejsem Framework Manager, modelowanie metadanych (dane relacyjne i wielowymiarowe), import i export metadanych, tworzenie relacji, edycja SQL, agregacja danych, tworzenie kalkulacji, tworzenie map parametrów, tworzenie makr, używanie parametrów sesji, tworzenie zaawansowanych modeli i pakietów dla użytkowników biznesowych, zabezpieczanie modeli i pakietów, zagnieżdżanie pakietów, tworzenie linków i segmentów, determinanty, model gwiazdy, stich queries. 3.1) WPROWADZENIE DO FRAMEWORK MANAGER a) Framework Manager - przegląd b) Środowisko Framework Manager c) Projekt Framework Manager d) Model e) Typy zbiorów (query subject) f) IBM Cognos 10 Business Intelligence Workflow g) Framework Manager Workflow h) Projektowanie i tworzenie projektu i) Warstwa fizyczna - metadane j) Warstwa prezentacyjna k) Pakiety - tworzenie i zarządzanie l) Zabezpieczenia m) Zarządzanie projektem n) Interfejs Framework Manager o) Konwencja nazewnictwa obiektów p) Typy obiektów 3.2) PLANOWANIE I TWORZENIE PROJEKTU a) Definiowanie warstwy fizycznej b) Definiowanie warstwy prezentacyjnej c) Tworzenie projektu d) Definiowanie języków e) Źródła danych f) Importowanie z wielu źródeł danych g) Importowanie metadanych h) Kryteria tworzenia relacji i) Definiowanie zestawu funkcji j) Testowanie i organizowanie obiektów k) Eksportowanie metadanych 3.3) PRZYGOTOWANIE METADANYCH a) Sposób przetwarzania zapytania b) Relacje w Framework Manager c) Modyfikacja i tworzenie relacji d) Relacje niejednoznaczne e) Rozwiązywanie niejednoznacznej relacji f) Zbiór - Query Subject g) Modyfikacja i testowanie Query Subject h) Edycja SQL Query Subject źródła danych i) Typ i sposób generowania SQL j) Element zbioru - Query Item k) Modyfikacja właściwości Query Item l) Właściwości użycia elementu m) Agregacja n) Łączenie metadanych z różnych zbiorów o) Query Subject procedury składowanej p) Funkcje definiowane przez użytkownika q) Tworzenie kalkulacji r) Mapy parametrów s) Parametry sesji t) Tworzenie makra 3.4) PRZYGOTOWANIE WIDOKU BIZNESOWEGO a) Tworzenie warstwy prezentacyjnej b) Query Subject modelu c) Tworzenie filtrów d) Stosowanie podpowiedzi (prompt) 3.5) ZARZĄDZANIE PAKIETAMI a) Pakiety b) Ilość zwracanych danych - Governors c) Tworzenie i modyfikacja pakietów d) Ustawienia językowe pakietu e) Lista funkcji pakietu f) Wpływ publikacji pakietu na model g) Publikowanie pakietu h) Wersjonowanie pakietów i) Zagnieżdżone pakiety 3.6) USTALANIE ZABEZPIECZEŃ W FRAMEWORK MANAGER a) Zabezpieczenia w IBM Cognos 10 Business Intelligence b) Konfiguracja dostawców poświadczeń c) Przestrzeń nazw Cognos d) Zabezpieczenia w Framework Manager e) Dostęp do pakietów f) Dostęp do obiektów g) Filtry zabezpieczeń h) Dostęp administracyjny do pakietu 3.7) ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI a) Tworzenie segmentu b) Tworzenie linku c) Dobre praktyki segmentacji i łączenia d) Logowanie akcji e) Synchronizacja projektów f) Weryfikacja projektu 3.8) ZAAWANSOWANE TECHNIKI MODELOWANIA a) Relacja rekursywna w Framework Manager b) Rozwiązanie relacji rekursywnych c) Determinanty i niejednoznaczny poziom agregacji d) Niejednoznaczny poziom agregacji e) Determinanty - dobre praktyki f) Schemat gwiazdy g) Współdzielone wymiary h) Zarządzanie schematami gwiazd i) Stitch Queries 2. CPV: 80.51.00.00-2 Usługi szkolenia specjalistycznego.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2015.
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- 192-P-24 Serwis i przeglądy aparatury medycznej - diagnostyka obrazowa
- Usługi utrzymania czystości na terenie wybranych jednostek MZUK
- Wykonanie dokumentacji projektowej na remont mostu w Taciszowie nad Kanałem Gliwickim
- Dostawy artykułów żywnościowych do Szkoły Podstawowej nr 11 w Gliwicach.
- Sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 191212 powstałych w procesie przetworzenia odpadów wielkogabarytowych, z instalacji odpadów w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B
- Świadczenie usług ratownictwa wodnego
więcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- 449.2024 konsultacje treści sylabusa kursu "Ekotoksykologia i ocena skutków zanieczyszczenia środowiska"
- 448.2024 konsultacje treści sylabusa kursu "Endokrynologia porównawcza rozrodu kręgowców"
- 447.2024 konsultacje treści sylabusa kursu "Biologiczne metody oczyszczania ścieków"
- 446.2024 konsultacje treści sylabusa kursu "Problemy żywienia i żywności"
- 445.2024 konsultacje treści sylabusa kursu "Host-parasite interaction - ecology and application in biological control"
- Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i uczennic w ramach realizacji projektu "Klucze do zawodowej przyszłości" - z podziałem na II części.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.