Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-07-18
Szczytno: Usługa szkoleniowa dla skierowanych osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Szczytnie.
Numer ogłoszenia: 257774 - 2012; data zamieszczenia: 18.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Urząd Pracy w Szczytnie , ul. Ogrodowa 17, 12-100 Szczytno, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 0-89 6243287, faks 0-89 6243287.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup.szczytno.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa szkoleniowa dla skierowanych osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Szczytnie..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Szczytnie. Zamówienie publiczne zalicza się do usług o charakterze niepriorytetowym, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68). Zamówienie dotyczy organizacji i przeprowadzenia czterech różnych tematycznie szkoleń, łącznie dla około 68 osób bezrobotnych. Zamówienie publiczne zostało podzielone na cztery części, z czego każda część stanowi odrębnie zorganizowane szkolenie. Dopuszcza się składanie ofert częściowych na wybraną część zamówienia (na wybrany kierunek szkolenia). Każda część będzie oddzielnie oceniana. W ramach zamówienia publicznego podzielonego na części zostaną przeprowadzone cztery szkolenia w następujących kierunkach: 1) KURS ZAKŁADANIA I PROWADZENIA WŁASNEJ FIRMY Z OBSŁUGĄ KOMPUTERA, 2) KURS ZAWODU - KSIĘGOWY MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW Z ELEMENTAMI KADR I PŁAC, 3) KURS ZAWODU - KOSMETYCZKA, 4) KURS ZAWODU - SPAWACZ METODAMI TIG I MAG..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do organizowania i przeprowadzenia szkolenia objętego niniejszym zamówieniem (w szczególności, że jest instytucją szkoleniową w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.), tj. posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - zgodnie ze wzorem treści przedstawionym w załączniku nr 2 do SIWZ. Posiadanie przez instytucję szkoleniową aktualnego wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych Zamawiający sprawdzi w centralnym rejestrze instytucji szkoleniowych, dostępnym na stronie internetowej www.ris.praca.gov.pl
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - zgodnie ze wzorem treści przedstawionym w załączniku nr 2 do SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że Wykonawca spełnia powyższy warunek, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej następującym sprzętem niezbędnym do wykonania zamówienia: I część zamówienia: Zapewnienie do zajęć: 1) dydaktycznych: - odpowiednio oświetlonej, przestronnej i odpowiednio przystosowanej sali dydaktycznej o powierzchni co najmniej 40 m2 - wyposażenia sali dydaktycznej w projektor multimedialny, ekran lub telewizor, tablicę lub flip-chart. 2) z obsługi komputera oraz praktycznych warsztatów tworzenia i analizy biznesplanów: dwóch pracowni komputerowych, z czego każda wyposażona w minimum 10 komputerów + 1 komputer dla instruktora zajęć, aby każdy uczestnik szkolenia miał zapewnione samodzielne stanowisko komputerowe (łącznie minimum 22 komputery). II część zamówienia: Zapewnienie do zajęć: 1) dydaktycznych: - odpowiednio oświetlonej, przestronnej i odpowiednio przystosowanej sali dydaktycznej o powierzchni co najmniej 40 m2 - wyposażenia sali dydaktycznej w projektor multimedialny, ekran lub telewizor, tablicę lub flip-chart. 2) z obsługi komputera: pracowni komputerowej wyposażonej w minimum 20 komputerów + 1 komputer dla instruktora zajęć, aby każdy uczestnik szkolenia miał zapewnione samodzielne stanowisko komputerowe (łącznie minimum 21 komputerów). III część zamówienia: Zapewnienie do zajęć: 1) dydaktycznych: - odpowiednio oświetlonej, przestronnej i odpowiednio przystosowanej sali dydaktycznej o powierzchni co najmniej 40 m2 - wyposażenia sali dydaktycznej w projektor multimedialny, ekran lub telewizor, tablicę lub flip-chart. IV część zamówienia: Zapewnienie do zajęć: 1) dydaktycznych: - odpowiednio oświetlonej, przestronnej i odpowiednio przystosowanej sali dydaktycznej o powierzchni co najmniej 40 m2 - wyposażenia sali dydaktycznej w projektor multimedialny, ekran lub telewizor, tablicę lub flip-chart. 2) praktycznych: warsztatu szkoleniowego z co najmniej 8 stanowiskami do zajęć praktycznych (na jedno stanowisko przypadać może maksimum dwóch szkolonych spawaczy). UWAGA! Wykonawca składający ofertę na więcej niż jedną część zamówienia zobowiązany jest zapewnić bazę lokalową i techniczną do każdej części zamówienia (do każdego szkolenia), o realizację którego się ubiega. W przeciwnym razie oferta zostanie odrzucona jako niezgodna ze specyfikacją (SIWZ).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że Wykonawca spełnia powyższy warunek, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia o następujących kwalifikacjach i doświadczeniu (niniejsze warunki udziału należy spełniać łącznie): I część zamówienia: - posiadanie przez każdego wykładowcę, trenera, instruktora wykształcenia wyższego zawodowego lub studiów podyplomowych bądź kursu zawodowego - zgodnych z kierunkiem szkolenia lub z prowadzonym przedmiotem, - posiadanie przez każdego wykładowcę, trenera, instruktora co najmniej 3-letniego doświadczenia zawodowego w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, zgodnego z kierunkiem szkolenia lub z prowadzonym przedmiotem, - posiadanie przez każdego wykładowcę, trenera doświadczenia w prowadzeniu zajęć w formach pozaszkolnych dla osób dorosłych, polegającego na udziale w prowadzeniu zajęć w co najmniej 2 szkoleniach, w okresie ostatnich 2 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, - zapewnienie co najmniej jednego wykładowcy prowadzącego obecnie lub w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert własną działalność gospodarczą. II część zamówienia: - posiadanie przez każdego wykładowcę, trenera, instruktora wykształcenia wyższego zawodowego lub studiów podyplomowych bądź kursu zawodowego - zgodnych z kierunkiem szkolenia lub z prowadzonym przedmiotem, - posiadanie przez każdego wykładowcę, instruktora co najmniej 3-letniego doświadczenia zawodowego w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, zgodnego z kierunkiem szkolenia lub z prowadzonym przedmiotem, - posiadanie przez każdego wykładowcę, trenera doświadczenia w prowadzeniu zajęć w formach pozaszkolnych dla osób dorosłych, polegającego na udziale w prowadzeniu zajęć w co najmniej 2 szkoleniach, w okresie ostatnich 2 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania. Powyższy warunek nie dotyczy instruktorów, opiekunów do zajęć praktycznych w zaproponowanych zakładach pracy (biurach rachunkowych i działach księgowości małych i średnich przedsiębiorstw). III część zamówienia: - posiadanie przez każdego wykładowcę, trenera, instruktora wykształcenia co najmniej średniego zawodowego lub kursu zawodowego - zgodnych z kierunkiem szkolenia lub z prowadzonym przedmiotem, - posiadanie przez każdego wykładowcę, trenera instruktora co najmniej 3-letniego doświadczenia zawodowego w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, zgodnego z kierunkiem szkolenia lub z prowadzonym przedmiotem. IV część zamówienia: - wykładowcy zajęć teoretycznych oraz instruktorzy zajęć praktycznych powinni posiadać kwalifikacje zawodowe zgodne z Wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach dotyczącymi szkolenia i egzaminowania spawaczy, - posiadanie przez każdego wykładowcę, trenera, instruktora co najmniej 3-letniego doświadczenia zawodowego w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, zgodnego z kierunkiem szkolenia lub z prowadzonym przedmiotem.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - zgodnie ze wzorem treści przedstawionym w załączniku nr 2 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Formularz Oferty Szkolenia 2) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy - w oryginale lub poświadczone notarialnie - w przypadku gdy dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę podpisuje osoba nieuprawniona do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub z zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 40.0
- 2 - Program szkolenia i metodyka nauczania - 20.0
- 3 - Kwalifikacje kadry dydaktycznej - 20.0
- 4 - Baza lokalowa, jej wyposażenie, materiały i pomoce dydaktyczne - 15.0
- 5 - Akredytacja kuratora oświaty na oceniany kierunek szkolenia - 5.0
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
W oparciu o art. 144 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia istotnych zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty: - zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, np. w przypadku problemów z rekrutacją kandydatów na szkolenie; - zmiana liczby osób objętych szkoleniem w stosunku do planowanej liczby podanej w specyfikacji w przypadku problemów z rekrutacją kandydatów na szkolenie, jednakże liczba uczestników nie może być mniejsza niż 10 osób i nie większa niż 20 osób; - zmiana ogólnego kosztu szkolenia przysługującego instytucji szkoleniowej w przypadku zmiany liczby osób bezrobotnych objętych szkoleniem (o którym mowa powyżej), przy zachowaniu jednostkowej ceny szkolenia podanej w ofercie szkolenia; - zmiana kadry dydaktycznej zaangażowanej w realizację szkolenia, wyłącznie w przypadku wystąpienia udokumentowanych nadzwyczajnych okoliczności uniemożliwiających prowadzenie zajęć szkoleniowych przez wskazanego w ofercie wykładowcę, trenera, instruktora (w szczególności z powodu choroby, wypadku czy śmieci osoby), pod warunkiem złożenia przez Wykonawcę pisemnego wniosku w tej sprawie i po akceptacji przez Zamawiającego. W takim przypadku zaproponowana osoba powinna posiadać - na dzień składania ofert - co najmniej takie same kwalifikacje i doświadczenie zawodowe jak wykładowca zastępowany.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup.szczytno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Urząd Pracy
ul. Ogrodowa 17, 12-100 Szczytno.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.08.2012 godzina 13:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy ul. Ogrodowa 17, 12-100 Szczytno sekretariat - pokój nr 13 (II piętro).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: KURS ZAKŁADANIA I PROWADZENIA WŁASNEJ FIRMY Z OBSŁUGĄ KOMPUTERA.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem szkolenia jest promowanie idei przedsiębiorczości, wykształcenie i wzmocnienie postaw przedsiębiorczych wśród osób bezrobotnych oraz przygotowanie uczestników szkolenia do założenia, a następnie samodzielnego prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Zakres tematyczny szkolenia powinien obejmować następujące moduły szkoleniowe: I. Trening umiejętności interpersonalnych, w tym obowiązkowo trening: - motywacyjny, - gotowości do zmian, - asertywności, - zarządzania sobą w czasie, - współpracy w zespole, - technik radzenia sobie ze stresem. Łącznie zagadnienia te powinny obejmować 20 godzin. UWAGA! Trening umiejętności interpersonalnych powinien zostać przeprowadzony na początku szkolenia, przed przystąpieniem do realizacji pozostałych modułów tematycznych w celu integracji grupy szkoleniowej i wzmocnienia motywacji do aktywnego uczestnictwa w szkoleniu. II. Obowiązujące uregulowania prawno-ekonomiczne dotyczące zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, w tym obowiązkowo: 1) kryteria wyboru formy działalności gospodarczej, 2) procedury prawno-administracyjne dotyczące rejestracji podmiotu gospodarczego - etapy zakładania firmy, 3) obowiązki przedsiębiorcy względem Urzędu Skarbowego i ZUS, 4) rodzaje i wybór formy opodatkowania, 5) prowadzenie dokumentacji finansowo-księgowej i podatkowej samodzielnego podmiotu gospodarczego. Łącznie zagadnienia te powinny obejmować 23 godziny. III. Podstawy organizacji i zarządzania firmą, w tym obowiązkowo: 1) elementy skutecznego zarządzania firmą, 2) zasady racjonalnego gospodarowania środkami finansowymi, 3) negocjacje w biznesie, 4) marketing i promocja w małych firmach, 5) możliwości pozyskiwania środków finansowych z różnych źródeł, w szczególności w ramach funduszy Unii Europejskiej, na założenie i rozwój własnej firmy. Łącznie zagadnienia te powinny obejmować 20 godzin. IV. Zasady savoir - vivre w biznesie (5 godzin). V. Obsługa komputera w prowadzeniu działalności gospodarczej, w tym obowiązkowo: 1) obsługa środowiska Windows, 2) wybrane zagadnienia z pakietu Microsoft Office (Word i Excel), 3) obsługa Internetu, 4) obsługa programu Płatnik, 5) obsługa specjalistycznych programów użytkowych wspomagających prowadzenie własnej firmy (minimum dwa programy), m.in. w zakresie prowadzenia księgowości, fakturowania, monitorowania stanu magazynowego. Łączna liczba godzin: 30 godzin na każdego uczestnika szkolenia. UWAGA! Szczególny nacisk przy realizacji tego modułu należy położyć na indywidualizację kształcenia, z uwzględnieniem osób, które nie znają lub w stopniu podstawowym znają obsługę komputera oraz tych osób, które posiadają umiejętność obsługi komputera w stopniu zaawansowanym, w celu zapewnienia na wysokim poziomie dalszego doskonalenia. VI. Biznesplan - charakterystyka oraz praktyczne tworzenie i analiza biznesplanów sporządzonych przez uczestników szkolenia (20 godzin), w tym obowiązkowo: 1) Podstawy tworzenia biznesplanu (5 godzin), w tym zagadnienia z zakresu: - cel i funkcje biznesplanu, - zasady konstrukcji biznesplanu, - analiza rynku, - analiza mocnych i słabych stron firmy, - dane źródłowe niezbędne do stworzenia biznesplanu, - plan marketingowy, organizacyjny i finansowy, - przykładowe biznesplany dla wybranych rodzajów działalności gospodarczych. 2) Praktyczne warsztaty tworzenia i analizy biznesplanów, sporządzonych przez uczestników szkolenia (15 godzin). Każdy uczestnik szkolenia powinien przygotować w formie elektronicznej, z wykorzystaniem komputera, własny biznesplan pod kątem planowanej działalności gospodarczej, wykorzystując m.in. opracowany przez tutejszy Urząd wniosek o przyznanie bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej. Aktualny druk wniosku należy pobrać ze strony internetowej Urzędu: www.pup.szczytno.pl - zakładka wzory dokumentów. Warsztaty powinny być prowadzone z podziałem na dwie grupy, maksymalnie 10-osobwe, w pracowniach komputerowych wyposażonych w minimum 10 komputerów z dostępem do Internetu w każdej sali plus 1 komputer dla instruktora zajęć w każdej sali (łącznie 22 komputery), aby każdy uczestnik szkolenia miał zapewnione samodzielne stanowisko komputerowe. Szczególny nacisk należy położyć na analizę poszczególnych biznesplanów sporządzonych przez uczestników szkolenia oraz wypełnionego wniosku o przyznanie bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej. Łącznie warsztaty te powinny obejmować 15 godzin na każdego uczestnika szkolenia. UWAGA! Zagadnienia i warsztaty z zakresu tworzenia i analizy biznesplanów powinny zostać przeprowadzone po zrealizowaniu II modułu tematycznego (tj. obowiązujące uregulowania prawno-ekonomiczne) i V modułu z zakresu obsługi komputera. VII. Egzamin wewnętrzny (2 godziny)..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 1.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 40.0
- 2. Program szkolenia i metodyka nauczania - 20.0
- 3. Kwalifikacje kadry dydaktycznej - 20.0
- 4. Baza lokalowa, jej wyposażenie, materiały i pomoce dydaktyczne - 15.0
- 5. Akredytacja kuratora oświaty na oceniany kierunek szkolenia - 5.0
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: KURS ZAWODU - KSIĘGOWY MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW Z ELEMENTAMI KADR I PŁAC.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników szkolenia do wykonywania zawodu księgowy małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) z elementami kadr i płac i z wykorzystaniem komputera, w następującym zakresie: - identyfikacji podstaw prawnych oraz zasad organizacji rachunkowości w małych i średnich przedsiębiorstwach, - stosowania zasad otwierania, prowadzenia i zamykania ksiąg rachunkowych i innych urządzeń, - przestrzegania zasad obiegu, kontroli, przechowywania i zabezpieczania dowodów księgowych, - rozliczania przedsiębiorcy z otoczeniem, - ustalania wyniku finansowego i podstawowej sprawozdawczości obowiązującej małe i średnie firmy, - prowadzenia spraw kadrowo-płacowych, - wykorzystania techniki komputerowej w rachunkowości i rozliczeniach firmy. Zakres tematyczny szkolenia powinien obejmować: I. Trening interpersonalny, w tym obowiązkowo: trening motywacyjny, asertywności, współpracy w zespole, zarządzania sobą w czasie, technik radzenia sobie ze stresem (17 godzin) oraz metody i techniki poszukiwania pracy (10 godzin). Łącznie zagadnienia te powinny obejmować 27 godzin. II. Savoir - vivre w miejscu pracy - (6 godzin). III. Aktualne zagadnienia z zakresu organizacji księgowości i ewidencji księgowej w małych i średnich przedsiębiorstwach, w tym obowiązkowo: 1) obowiązujące regulacje prawne i zasady prowadzenia rachunkowości w małych i średnich przedsiębiorstwach, 2) dokumentacja przyjętych zasad prowadzenia rachunkowości w małych i średnich przedsiębiorstwach, 3) podstawowe zasady otwierania, prowadzenia i zamykania ksiąg rachunkowych w małych i średnich przedsiębiorstwach, 4) zasady sporządzania, obiegu, kontroli i przechowywania dowodów księgowych w małych i średnich przedsiębiorstwach, 5) charakterystyka i ewidencja księgowa aktywów trwałych, 6) charakterystyka i ewidencja księgowa aktywów obrotowych, 7) charakterystyka i ewidencja księgowa kosztów i przychodów, 8) podatkowa księga przychodów i rozchodów w przedsiębiorstwie, 9) kapitały w przedsiębiorstwie, 10) zamknięcie ksiąg rachunkowych w przedsiębiorstwie. Łączna liczba godzin obejmująca powyższe zagadnienia powinna wynosić 100 godzin. IV. Elementy kadr i płac, w tym obowiązkowo: 1) elementy zarządzania zasobami ludzkimi, 2) elementy prawa pracy, 3) ubezpieczenia społeczne, 4) dokumentacja kadrowo-płacowa, 5) prowadzenie akt osobowych pracowników, 6) czas pracy, urlopy, delegacje służbowe, 7) ochrona danych osobowych i archiwizacja akt osobowych. Łącznie zagadnienia te powinny obejmować 34 godziny. V. Zastosowanie komputera w księgowości małych i średnich przedsiębiorstw, w tym obowiązkowo: 1) obsługa środowiska Windows, 2) wybrane zagadnienia z pakietu Microsoft Office (Word i Excel), 3) obsługa Internetu, 4) współpraca przedsiębiorstwa z ZUS za pośrednictwem programu PŁATNIK, 5) wykorzystanie programów komputerowych w zakresie ewidencji księgowej w małych i średnich przedsiębiorstwach (minimum dwa programy księgowe powszechnie stosowane przez firmy z sektora MŚP). Łączna liczba godzin: 70 godzin na każdego uczestnika szkolenia. VI. Zajęcia praktyczne na zasadzie firmy symulacyjnej prowadzone przez instruktorów-specjalistów w danej dziedzinie - w wymiarze 70 godzin (7 godz. razy 5 dni razy 2 tygodnie) Zajęcia praktyczne powinny odbywać się na symulacyjnym stanowisku pracy, z wykorzystaniem dokumentów, obowiązujących druków i dowodów księgowych stosowanych w małych i średnich przedsiębiorstwach (w tym dokumenty kadrowe). Zakres programowy powinien odpowiadać czynnościom wykonywanym przez pracowników w działach księgowości MŚP. VII. Zajęcia praktyczne w miejscu pracy - 140 godzin (7 godz. x 5 dni x 4 tygodnie), wyłącznie w biurach rachunkowych i działach księgowości małych i średnich przedsiębiorstw, pod warunkiem, że przedsiębiorca zatrudnia księgowego. Zajęcia praktyczne w miejscu pracy powinny odbywać się w grupach liczbowo dostosowanych do wielkości i warunków wybranych zakładów pracy, zapewniających indywidualne podejście do kursanta. Należy zapewnić optymalną ilość oraz odpowiednią jakość bazy do realizacji zajęć praktycznych, dostosowaną do liczby uczestników szkolenia. Należy zapewnić kadrę dydaktyczną w zakresie instruktorów/opiekunów do zajęć praktycznych w zaproponowanych zakładach pracy. VIII. Egzamin wewnętrzny - 3 godziny..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 40.0
- 2. Program szkolenia i metodyka nauczania - 20.0
- 3. Kwalifikacje kadry dydaktycznej - 20.0
- 4. Baza lokalowa, jej wyposażenie, materiały i pomoce dydaktyczne - 15.0
- 5. Akredytacja kuratora oświaty na oceniany kierunek szkolenia - 5.0
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: KURS ZAWODU - KOSMETYCZKA.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników szkolenia do pracy w zawodzie kosmetyczka, w zakresie wykonywania zabiegów z zakresu kosmetyki pielęgnacyjnej, leczniczej i upiększającej. Program szkolenia powinien zawierać obowiązkowo: I. Trening interpersonalny, w tym: trening motywacyjny, asertywności, współpracy w zespole, zarządzania sobą w czasie, technik radzenia sobie ze stresem (17 godzin) oraz metody i techniki poszukiwania pracy (10 godzin). Łącznie zagadnienia te powinny obejmować 27 godzin. II. Zagadnienia teoretyczne niezbędne do pracy w zawodzie kosmetyczki - w wymiarze 245 godzin, w tym: 1) Informacje wstępne (8 godzin): - przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy i przepisów przeciwpożarowych oraz wymogów higieniczno-sanitarnych, - wyposażenie i organizacja pracy w gabinecie kosmetycznym, - cechy i obowiązki kosmetyczki, 2) Savoir-vivre w miejscu pracy - (7 godzin), 3) Pielęgnacja twarzy (60 godzin): - rozpoznawanie rodzaju cery, - zapoznanie z obsługą i zastosowaniem lamp i aparatów wykorzystywanych w gabinecie kosmetycznym, - oczyszczanie skóry twarzy, - klasyczne zabiegi pielęgnacyjne przeznaczone do różnych rodzajów cery, - mikrodermabrazja, - kawitacja, 4) Pielęgnacja oczu i ich oprawy (15 godzin): - demakijaż oczu, - określanie i ustalanie kształtu łuku brwiowego dla danego kształtu twarzy, - regulacja kształtu brwi, - technika farbowania brwi i rzęs, 5) Pielęgnacja dłoni, manicure (30 godzin): - rozpoznanie przeciwwskazań do manicure i zabiegów pielęgnacyjnych dłoni, - organizowanie stanowiska pracy do wykonywania zabiegu manicure i zapoznanie z narzędziami do wykonywania zabiegu oraz dezynfekcja i sterylizacja narzędzi, - pielęgnacja dłoni, - manicure - różne sposoby malowania paznokci (m.in. manicure francuski), - stylizacja i zdobienie paznokci, - zakładanie tipsów metodą żelową i akrylową, 6) Pielęgnacja stóp, pedicure (20 godzin): - rozpoznawanie przeciwwskazań do pedicure i pielęgnacji stóp, - organizowanie stanowiska pracy do pedicure i zapoznanie z narzędziami do wykonywania zabiegu oraz dezynfekcja i sterylizacja narzędzi, - pielęgnacja stóp, - pedicure (m.in. pedicure francuski), 7) Masaż wybranych części ciała (20 godzin), 8) Depilacja wybranych części ciała ciepłym woskiem (15 godzin), 9) Zabiegi modelujące sylwetkę i redukujące defekty skóry (30 godzin), 10) Kosmetyka upiększająca (30 godzin): - rodzaje kosmetyków, - przybory potrzebne do profesjonalnego wykonania makijażu, - przygotowanie twarzy do wykonania makijażu, - rodzaje makijażu: dzienny, wieczorowy, ślubny, fantazyjny i inne, - techniki wykonywania makijażu, - dobór kolorów w zależności od typu urody, karnacji, koloru oczu, włosów; barwy ciepłe i zimne, - przekłuwanie uszu i nosa, 11) Maski kosmetyczne (10 godzin) Łącznie zagadnienia teoretyczne powinny obejmować 245 godzin, III. Zajęcia warsztatowe w formie pokazów, ćwiczeń i zadań praktycznych w zakresie niezbędnych umiejętności w zawodzie kosmetyczki - 175 godzin (7 godz. razy 5 dni razy 5 tygodni). IV. Egzamin wewnętrzny - 3 godziny..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 40.0
- 2. Program szkolenia i metodyka nauczania - 20.0
- 3. Kwalifikacje kadry dydaktycznej - 20.0
- 4. Baza lokalowa, jej wyposażenie, materiały i pomoce dydaktyczne - 15.0
- 5. Akredytacja kuratora oświaty na oceniany kierunek szkolenia - 5.0
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: KURS ZAWODU - SPAWACZ METODAMI TIG I MAG.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem kursu jest przygotowanie uczestników szkolenia do wykonywania zawodu spawacza i zdobycia obowiązujących uprawnień w zakresie spawania metodą TIG oraz metodą MAG. Zakres tematyczny szkolenia: 1) Bezpieczeństwo i higiena pracy. 2) Zagadnienia teoretyczne z zakresu spawania metodami TIG i MAG. 3) Zajęcia praktyczne z zakresu spawania metodami TIG i MAG wraz z instruktażem wstępnym, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. 4) Zajęcia z zakresu sporządzania i czytania rysunku technicznego. 5) Egzamin w zakresie zdobycia uprawnień spawacza metodami TIG i MAG. Zagadnienia teoretyczne powinny obejmować 80 godzin (w tym 13 godzin rysunku technicznego). Zajęcia praktyczne powinny obejmować 220 godzin. Egzamin spawaczy powinien być przeprowadzony w ramach godzin ustalonych dla niniejszego szkolenia. Szkolenie i egzamin spawaczy powinny być przeprowadzone według Wytycznych Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach dotyczących szkolenia i egzaminowania spawaczy..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
INNE PRZETARGI Z SZCZYTNA
- Zakup remontera na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Szczytnie
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych - produktów pozostałych dla DPS w Szczytnie na 2025 r.
- Dostawa paliw płynnych w roku 2025
- Dostawa materiałów stolarskich
- DOSTAWA KRZESEŁ I SZAFEK NOCNYCH
- Dostawa krzeseł
więcej: przetargi w Szczytnie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przeprowadzenia grupowych zajęć z przedsiębiorczości - trener przedsiębiorczości (coach) w ramach projektu "Zawodowy Powiat Trzebnicki"
- Świadczenie usług szkoleniowych z zakresu rozwoju kompetencji zarządczych dla kadry menedżerskiej Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego
- Usługa kompleksowego zorganizowania 5-dniowego branżowego szkolenia w ośrodku kształcenia i doskonalenia zawodowego w rolnictwie (Niemcy)
- 449.2024 konsultacje treści sylabusa kursu "Ekotoksykologia i ocena skutków zanieczyszczenia środowiska"
- 448.2024 konsultacje treści sylabusa kursu "Endokrynologia porównawcza rozrodu kręgowców"
- 447.2024 konsultacje treści sylabusa kursu "Biologiczne metody oczyszczania ścieków"
więcej: Usługi szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.