Ogłoszenie z dnia 2011-08-25
Konin: Roboty dodatkowe i zamienne w ramach realizowanego zadania inwestycyjnego Budowa budynku Sądu Rejonowego w Koninie przy ul. Chopina
Numer ogłoszenia: 259718 - 2011; data zamieszczenia: 25.08.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Okręgowy w Koninie, ul. Energetyka 5, 62-510 Konin, woj. wielkopolskie, tel. 063 2423022 w. 176, 155, faks 063 2426569.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty dodatkowe i zamienne w ramach realizowanego zadania inwestycyjnego Budowa budynku Sądu Rejonowego w Koninie przy ul. Chopina.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem umowy jest: 1. rozbudowa instalacji okablowania strukturalnego i telefonicznego, 2. rozbudowa instalacji elektrycznej silnoprądowej, alarmowej i kontroli dostępu, 3. uzupełnienie zasilania systemu sygnalizacji pożaru, 4. wykonanie instalacji i montaż systemu SWOR, 5. roboty towarzyszące wykonaniu instalacji elektrycznych niskoprądowych i silnoprądowych, tj. montaż klap rewizyjnych w sufitach podwieszanych, montaż płyt gipsowych-kartonowych, dodatkowe bruzdowania..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.73.00 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych 45.31.22.00 - Instalowanie przeciwwłamaniowych systemów alarmowych 45.31.21.00 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych 45.42.11.46 - Instalowanie sufitów podwieszanych 45.42.11.52 - Instalowanie ścianek działowych .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16.08.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
ELEKTROBUDOWA S.A. W UPADŁOŚCI
jakie przetargi wygrała firma
ELEKTROBUDOWA S.A. W UPADŁOŚCI
- Elektrobudowa S.A., ul. Porcelanowa 12, 40-246 Katowice, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 797880,27 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 954480,00
Oferta z najniższą ceną: 954480,00 / Oferta z najwyższą ceną: 954480,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Sąd Okręgowy w Koninie ul. Energetyka 5, 62-510 Konin zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) udzielił zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na roboty budowlane dodatkowe i zamienne w ramach realizowanego zadania inwestycyjnego Budowa budynku dla Sądu Rejonowego w Koninie przy ul. Chopina obejmujące: 1. rozbudowę instalacji okablowania strukturalnego i telefonicznego, 2. rozbudowę instalacji elektrycznej silnoprądowej, alarmowej i kontroli dostępu , 3. uzupełnienie zasilania systemu sygnalizacji pożaru 4. wykonanie instalacji i montaż systemu SWOR, 5. roboty towarzyszące wykonaniu instalacji elektrycznych niskoprądowych i silnoprądowych tj. montaż klap rewizyjnych w sufitach podwieszanych, montaż płyt gipsowo-kartonowych, dodatkowe bruzdowania. Wartość zamówienia zgodnie z kosztorysem inwestorskim wynosi 797.880.27 zł netto (słownie: siedemset dziewięćdziesiąt siedem osiemset osiemdziesiąt złotych i dwadzieścia siedem groszy), czyli przekracza kwotę 125 000 euro. Zamawiający jest obowiązany do stosowania przepisów § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich (Dz. U. Nr 224, poz. 1795). Zamawiający wszczął postępowanie dnia 05.08.2011 r. przez wystosowanie zaproszenia do złożenia oferty i negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki do wykonawcy zamówienia podstawowego: Elektrobudowy S.A. z siedzibą w Katowicach przy ul. Porcelanowej 12, 40 043 Katowice. Zamawiający wszczął postępowanie w trybie z wolnej ręki, gdyż wystąpiła przesłanka zawarta w art. 67 ust. 1 pkt 5 uPzp. Zamówienie podstawowe na Budowę budynku dla Sądu Rejonowego w Koninie przy ul. Chopina udzielone zostało 10 czerwca 2009 r. wykonawcy Elektrobudowa S.A. z siedzibą w Katowicach przy ul. Porcelanowej 12, 40-246 Katowice po przeprowadzonym postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego. Termin odbioru końcowego zadania ustalono na 20 grudnia 2011 r. Wartość zamówienia podstawowego wynosi 29.261.302,18 zł brutto. Inwestor pismem z dnia 15.12.2010 r. wystąpił do Ministerstwa Sprawiedliwości o wyrażenie zgody na wykonanie następujących robót zamiennych i dodatkowych: - Zamiana systemu sygnalizacji pożaru typu SYNOVA, zaprojektowanego w zatwierdzonej w 2007 roku dokumentacji projektowej na system równoważny z uwagi na wycofanie zaprojektowanego systemu z produkcji. - Z uwagi na to, że dokumentacja projektowa wykonywana była w latach 2006-2007 w oparciu o zaakceptowany w 2006 roku program funkcjonalno-użytkowy, w międzyczasie zaszły zmiany zarówno w liczebności kadry orzeczniczej oraz innych pracowników biurowych, która liczba ogółem zwiększyła się o l3 etatów. W związku z tym zaszła potrzeba zinformatyzowania stanowisk pracy takich jak: archiwista, pracownicy obsługi zatrudnieni w biurze podawczym i punkcie informacyjnym gdzie wykorzystywana jest jednolita baza danych do wysyłki poczty i archiwizacji dokumentów oraz w kasie m.in. bankowość elektroniczna a także kuratorzy zawodowi. Obecnie w związku ze zbliżającym się obowiązkiem nadzoru elektronicznego konieczne jest doposażenie kuratorów w sprzęt informatyczny oraz rozszerzenie dostępu do sieci okablowania strukturalnego. Konieczne jest zatem uzupełnienie okablowania i zwiększenie ilości gniazd sieciowych, co wiąże się nie tylko z zakupem dodatkowych gniazd, korytek, kabli ale również z zamianą szaf krosowych na szafy o większej pojemności. - W czasie opracowywania dokumentacji projektowej, obowiązujące w 2006 roku założenia do projektowania budynków sądów i prokuratury nie przewidywały instalowania Systemu Wspomagania Sal Rozpraw. Uzupełnienie wyposażenia nowego budynku w SWOR jest obecnie wymagane i konieczne do prawidłowego funkcjonowania sądu. Na podstawie pisma z dnia 30.12.2010r. znak DB-II-212-176/10 Departamentu Budżetu i Inwestycji MS, Sąd Okręgowy w Koninie uzyskał zgodę na wykonanie robót dodatkowych i zamiennych na realizowanej inwestycji. Na podstawie dokumentacji projektowej wykonanej przez Archistudio S.C. Tomasz Studniarek, Małgorzata Pilinkiewicz, ul. Jordana 14/9, 40-043 Katowice zgodnie z umową z 21 lutego 2011 r., gdzie wartość robót budowlanych zgodnie z kosztorysem inwestorskim wynosi 797.880.27 zł netto inwestor wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie art. 66 ust. 1 w związku z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, który mówi, że zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Wykonanie zamiennego systemu ppoż. warunkuje uzyskanie przez inwestora pozwolenia na użytkowanie budynku. Ze względów technicznych i użytkowych instalacja okablowania strukturalnego dla Systemu Wspomagania Organizacji Rozpraw SWOR powinna być wykonywana przez tego samego wykonawcę robót budowlanych wraz z instalacją okablowania strukturalnego dla sieci teleinformatycznej głównej dla budynku Sądu. Wykonywanie wymienionych instalacji przez tego samego wykonawcę umożliwia uzyskanie certyfikatu na bezawaryjne działanie Okablowania Strukturalnego udzielanego przez Producenta Systemu Okablowania, Certyfikat taki powinien być na okres 25 lat, dodatkowo wykonawca udziela standardowej gwarancji na instalację zgodnie z umową na prace budowlane. Kolejnym argumentem przemawiającym za tym, iż powinien wykonywać to ten sam wykonawca jest to, że instalacje te należy wykonywać w tych samych głównych trasach kablowych, np. instalacja SWOR jest również prowadzona kablem FTP LSOH kat. 6. Wykonywanie tego zakresu przez dwóch różnych wykonawców mogłoby skutkować przerzucaniem odpowiedzialności w przypadku uszkodzeń podczas montażu jak i również eksploatacji. Ponadto obydwie instalacje mają wspólny punkt połączeniowy jako szafy okablowania strukturalnego, co również mogłoby skutkować przerzucaniem odpowiedzialności za szkody montażowe i eksploatacyjne w przypadku ich wykonywania przez dwóch różnych wykonawców. Powiększenie i rozbudowa sieci okablowania strukturalnego i sieci telefonicznej spowodowała konieczność rozbudowy instalacji elektrycznej silnoprądowej polegającej na modernizacji rozdzielnic elektrycznych, które objęte są umową podstawową. Rozbudowa sieci pociąga za sobą zwiększenie pojemności szaf serwerowych BD i FD z 800x800 na 1000x1000, których montaż jest w zakresie umowy głównej.
INNE PRZETARGI Z KONINA
- Budowa siedziby Nadleśnictwa Konin wraz z zagospodarowaniem terenu oraz rozbiórką istniejącego budynku siedziby i budynku gospodarczego
- Dostawa ciągnika rolniczego w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu na potrzeby Miejskiego Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. w Koninie
- DOSTAWA MLEKA I ARTYKUŁÓW MLECZNYCH DO DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W KONINIE W 2025 ROKU
- SPRZĄTANIE POMIESZCZEŃ W BUDYNKACH DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W KONINIE W I PÓŁROCZU 2025
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla Przedszkola nr 5 "Plastuś" w 2025r.
- ŚWIADCZENIE USŁUG PRALNICZYCH DLA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W KONINIE W I PÓŁROCZU 2025
więcej: przetargi w Koninie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ciągłym
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku użytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
- Wykonanie dok. projektowej oraz robót bud. zw. z wykończeniem i wyposaż. stref komercyjnych stadionu miejskiego w zakr. hotelowym, gastron. i handlowym w ramach zad. inw. Budowa St. Miej. w Katowicach
- "Wykonanie instalacji oświetlenia awaryjnego w Pawilonie "B", "C", "E" na terenie kampusu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie przy ul. Rakowickiej 27"
- Remont i przebudowa budynku warsztatów szkolnych w ramach projektu pn. Zwiększenie potencjału zawodowego Zespołu Szkół nr 1 w Kłobucku.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.