Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-01-18
Kraków: Dostawę materiałów opatrunkowych
Numer ogłoszenia: 26192 - 2013; data zamieszczenia: 18.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Krakowie , os. Na Skarpie 66, 31-913 Kraków, woj. małopolskie, tel. (012) 6441956, faks (012) 6444756.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zeromski-szpital.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawę materiałów opatrunkowych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Grupa 1. 1. Serweta 45 cm x 45 cm, 4 warstwy,20 nitek,z elementem rtg i tasiemką - 50000 szt. 2. Kompresy niejałowe 10 cm x 10 cm, 17 nitek,12 warstw x 100 szt - 6000 op. 3. Kompresy niejałowe 7,5 cm x 7,5 cm, 17 nitek,12 warstw x 100 szt - 3500 op. 4. Kompresy niejałowe 10 cm x 20 cm, 17 nitek,12 warstw x 100 szt - 1100 op. 5. Kompresy niejałowe 5 cm x 5 cm, 17 nitek,12 warstw x 100 szt - 13000 op. 6. Opaska dziana 4 m x 5 cm, pakowana pojedynczo - 9000 szt. 7. Opaska dziana 4 m x 10 cm, pakowana pojedynczo - 65000 szt. 8. Opaska dziana 4 m x 15 cm, pakowana pojedynczo - 60000szt. 9. Opaska elastyczna dziana podtrzymująca 4 m x 6 cm typu crepp - 2500 szt. 10. Opaska elastyczna mocująca 4 m x 6 cm o właściwościach kohezyjnych - 1500 szt. 11. Opaska elastyczna tkana z zapinką 5 m x 15 cm, pakowana pojedynczo - 10500szt. 12. Gaza mb,17 nitek, opakowanie po 100 mb - 14000 mb. Grupa 2. 1. Kompresy jałowe chłonne 10 cm x 10 cm - 10000 szt. 2. Kompresy jałowe chłonne 10 cm x 20 cm - 20000 szt. 3. Kompresy jałowe chłonne 20 cm x 20 cm - 6000 szt. Grupa 3. 1. Lignina arkusze ( bielona) - 9600 kg 2. Wata opatrunkowa bawełniano wiskozowa 0,1kg - 30 szt. 3. Wata opatrunkowa bawełniano wiskozowa 0,5kg - 500 szt. Grupa 4. 1. Opatrunek hydrokoloidowy na rany przewlekłe (owrzodzenia podudzi na tle niewydolności żylnej i tętniczej, odleżyny, owrzodzenia cukrzycowe), jak i na rany ostre, częściowe oparzenia stopnia I do IIa, czy miejsca donorowe. Może być stosowany we wszystkich etapach leczenia, również w ranach z martwicą suchą lub rozpływną 10cm x 10cm. - 700 szt. 2. Opatrunek hydrokoloidowy na rany przewlekłe (owrzodzenia podudzi na tle niewydolności żylnej i tętniczej, odleżyny, owrzodzenia cukrzycowe), jak i na rany ostre, częściowe oparzenia stopnia I do IIa, czy miejsca donorowe. Może być stosowany we wszystkich etapach leczenia, również w ranach z martwicą suchą lub rozpływną 15cm x 15cm. - 700 szt. 3. Opatrunek hydrokoloidowy na rany przewlekłe (owrzodzenia podudzi na tle niewydolności żylnej i tętniczej, odleżyny, owrzodzenia cukrzycowe), jak i na rany ostre, częściowe oparzenia stopnia I do IIa, czy miejsca donorowe. Może być stosowany we wszystkich etapach leczenia, również w ranach z martwicą suchą lub rozpływną 20cm x 20cm. - 500 szt. 4. Opatrunek hydrokoloidowy na rany przewlekłe (owrzodzenia podudzi na tle niewydolności żylnej i tętniczej, odleżyny, owrzodzenia cukrzycowe), jak i na rany ostre, częściowe oparzenia stopnia I do IIa, czy miejsca donorowe. Może być stosowany we wszystkich etapach leczenia, również w ranach z martwicą suchą lub rozpływną 15cm x 20 cm. - 200 szt. 5. Opatrunek hydrowłóknisty, oparty na technologii Hydrofiber, wodoodporny, opatrunek wchłania i zatrzymuje znaczne ilości wysięku z rany, tworząc łagodne, wilgotne środowisko przyspieszające proces gojenia - wersja nieprzylepna 7,5cm x 7,5cm - 300 szt. 6. Opatrunek hydrowłóknisty, oparty na technologii Hydrofiber, wodoodporny, opatrunek wchłania i zatrzymuje znaczne ilości wysięku z rany, tworząc łagodne, wilgotne środowisko przyspieszające proces gojenia - wersja nieprzylepna 11cm x 11cm - 300 szt. 7. Opatrunek hydrowłóknisty, oparty na technologii Hydrofiber, wodoodporny, opatrunek wchłania i zatrzymuje znaczne ilości wysięku z rany, tworząc łagodne, wilgotne środowisko przyspieszające proces gojenia - wersja nieprzylepna 11cm x 11cm - 300 szt. 8. Opatrunek hydrowłóknisty, oparty na technologii Hydrofiber, wodoodporny, opatrunek wchłania i zatrzymuje znaczne ilości wysięku z rany, tworząc łagodne, wilgotne środowisko przyspieszające proces gojenia - wersja samoprzylepna 21cm x 25cm - 100 szt. 9. Opatrunek hydrowłóknisty, oparty na technologii Hydrofiber, wodoodporny, opatrunek wchłania i zatrzymuje znaczne ilości wysięku z rany, tworząc łagodne, wilgotne środowisko przyspieszające proces gojenia - wersja nieprzylepna 10cm x 10cm - 200 szt. 10. Opatrunek hydrowłóknisty, oparty na technologii Hydrofiber, wodoodporny, opatrunek wchłania i zatrzymuje znaczne ilości wysięku z rany, tworząc łagodne, wilgotne środowisko przyspieszające proces gojenia - wersja przylepna 14cm x 14cm- 200 szt. 11. Opatrunek hydrowłóknisty, oparty na technologii Hydrofiber, wodoodporny, opatrunek wchłania i zatrzymuje znaczne ilości wysięku z rany, tworząc łagodne, wilgotne środowisko przyspieszające proces gojenia - wersja przylepna 19cm x 19cm- 200 szt. 12. Opatrunek kolagenowy posiadający porowatą strukturę o bardzo dużej aktywności kapilarnej 4 x 6 x 0,8 cm - 100 szt. 13. Opatrunek kolagenowy posiadający porowatą strukturę o bardzo dużej aktywności kapilarnej 6 x 8 x 0,8 cm - 100 szt. 14. Opatrunek kolagenowy posiadający porowatą strukturę o bardzo dużej aktywności kapilarnej 8 x 12 x 0,8 cm - 100 szt. 15. Opatrunek z pianki poliuretanowej z sylikonową warstwą kontaktową Safetac, o właściwościach hydrofobowych, nie przylegający do rany, z możliwością przycinania, sterylny 12,5 x 12,5 cm - 50 szt. 16. Opatrunek z pianki poliuretanowej z sylikonową warstwą kontaktową Safetac, o właściwościach hydrofobowych, nie przylegający do rany, z możliwością przycinania, sterylny 17,5 x 17,5 cm - 20 szt. 17. Sterylny hipertoniczny żel zawierający 20% stężenie chlorku sodu , 150 mg Zastosowanie: odleżyny owrzodzenia goleni rany pourazowe rany chirurgiczne - 100 szt. 18. Opatrunek hydrokoloidowy na rany z martwicą suchą oraz rozpływną. Tuba 15g - 250 szt. 19. Parafinowy opatrunek z gazy dla ran powierzchniowych 10 x 10 cm - 200 szt. 20. Parafinowy opatrunek z gazy dla ran powierzchniowych 10 x 40 cm - 200 szt. 21. Parafinowy opatrunek z gazy dla ran powierzchniowych 15 cm x 2 m - 200 szt..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10 - Opatrunki .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający odstępuje od żądania wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby każdy z Wykonawców złożył Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Formularz oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby każdy z Wykonawców złożył Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Formularz oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby każdy z Wykonawców złożył Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Formularz oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby każdy z Wykonawców złożył Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Formularz oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiajacy wymaga, aby każdy z Wykonawców posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 50 % ceny oferty (w przypadku złożenia ofert częściowych - 50 % sumy cen ofert częściowych - brutto). Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
1. Oświadczenie, iż oferowane wyroby medyczne posiadają świadectwa dopuszczenia do stosowania wymagane prawem, zgodnie z ustawą z dnia 20.05.2010r. o Wyrobach Medycznych (Dz. U. Nr 107 poz. 679): a) deklarację zgodności CE producenta (dotyczy wszystkich klas wyrobu medycznego) b) certyfikat jednostki notyfikującej (dotyczy klasy wyrobu medycznego: I sterylna, I z funkcją pomiarową, IIa, IIb, III) c) zgłoszenie/powiadomienie/wniosek do Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, W przypadku produktów, które nie podlegają przepisom ustawy z dnia 20.05.2010r. o Wyrobach medycznych, oświadczenie, że Wykonawca posiada inne odpowiednie, aktualne dokumenty dopuszczające te produkty do obrotu i stosowania. 2. Oświadczenie, iż na każde żądanie Zamawiającego w nieprzekraczalnym 5 dniowym terminie zostaną przedłożone w/w dokumenty. 3. Karty charakterystyk oferowanych materiałów opatrunkowych.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. wypełniony formularz ofertowy zgodnie z wymaganiami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do specyfikacji, 2. w przypadku Wykonawców działających przez pełnomocnika - pełnomocnictwo, o którym mowa w rozdziale IX pkt. 8b specyfikacji, 3.w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - dokument stwierdzający ustanowienie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Odbiorca dopuszcza możliwość zmiany umowy w przypadku zmiany stawki podatku VAT, których zmiana następuje z mocy prawa i nie wymaga zawierania pisemnych aneksów do umowy. Odbiorca dopuszcza możliwość przedłużenia terminu obowiązywania niniejszej umowy o czas niezbędny na zrealizowanie umowy w całym jej zakresie przedmiotowym, o którym mowa w załączniku nr 1 do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zeromski-szpital.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Administracja Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego SP ZOZ w Krakowie, os. Na Skarpie 66, 31-913 Kraków, Pawilon A, pokój nr 7, w godz. 8 00 - 14 00..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.01.2013 godzina 10:30, miejsce: Kancelaria Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego SP ZOZ w Krakowie, 31-913 Kraków, os. Na Skarpie 66, pawilon A. pokój nr 21..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Robota budowlana w trybie zaprojektuj i wybuduj polegająca na: Przebudowie stołówki i zaplecza gastronomicznego wraz ze zmianą sposobu użytkowania na pomieszczenia konferencyjno-biurowe z zapleczem
- Wykonanie modernizacji wewnętrznych linii zasilających elektrycznych WLZ w budynkach mieszkalnych ul. Kobierzyńska 51 (kl. IV-V), Grota Roweckiego 15 (kl. VI-VII), Grota Roweckiego 39 w Krakowie.
- Wymiana oświetlenia klatek schodowych na oświetlenie typu LED w budynkach mieszkalnych ul. Kobierzyńska 51, 99, Lipińskiego 20 w Krakowie.
- Wymiana 65 sztuk zaworów gazowych na klatkach schodowych w budynku mieszkalnym ul. Lipińskiego 8-10 w Krakowie.
- Świadczenie usług telefonii ruchomej wraz z dostawą kart SIM na potrzeby Izby Administracji Skarbowej w Krakowie
- Wykonywanie remontu wraz z montażem klimatyzacji w apartamencie ŁK 3 w Ośrodku AGH w Łukęcinie ul. Leśna 3 - DE.dzp.272-88/25
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa materiałów opatrunkowych dla Dolnośląskiego Centrum Rehabilitacji i Ortopedii Sp. z o.o. w Kamiennej Górze
- Dostawy wyrobów medycznych dla potrzeb Szpitala Chorób Płuc w Orzeszu
- Sukcesywne dostawy wyrobów medycznych i materiałów jednorazowych (...) do Aresztu Śledczego w Poznaniu
- Dostawa opatrunków
- DOSTAWA MATERIAŁÓW OPATRUNKOWYCH
- Dostawa materiałów opatrunkowych
więcej: Opatrunki »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.