Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-12-13
Lublin: KODOWANIE ZADAŃ OTWARTYCH W TESTACH SPRAWDZAJĄCYCH WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI PRZEWIDZIANYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ DLA PRZEDMIOTU JĘZYK POLSKI NA ETAPIE GIMNAZJALNYM
Numer ogłoszenia: 265059 - 2012; data zamieszczenia: 13.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II , Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin, woj. lubelskie, tel. (81) 445 41 59, faks (81) 445 41 63.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.kul.lublin.pl/admin/dzp/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: kościelna szkoła wyższa o pełnych prawach publicznych szkół wyższych.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: KODOWANIE ZADAŃ OTWARTYCH W TESTACH SPRAWDZAJĄCYCH WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI PRZEWIDZIANYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ DLA PRZEDMIOTU JĘZYK POLSKI NA ETAPIE GIMNAZJALNYM.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Instytut Badań Edukacyjnych realizuje projekt systemowy Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty. Celem głównym projektu jest wzmocnienie systemu edukacji w zakresie badań edukacyjnych oraz zwiększenie wykorzystywania wyników badań naukowych w polityce i praktyce edukacyjnej oraz w zarządzaniu oświatą. Od 1 czerwca 2012 roku powołany zespół badawczy z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego prowadzi w ramach projektu systemowego Badanie Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej na obszarze pięciu województw: lubelskiego, mazowieckiego, małopolskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego. Badanie to ma na celu identyfikację słabych i mocnych stron nauczania polonistycznego oraz określenie szans i zagrożeń związanych z wdrażaniem nowej podstawy programowej z języka polskiego. Głównym celem badania jest diagnoza stanu nauczania języka polskiego, zgodnie z nową podstawą programową1, na III etapie edukacyjnym oraz opis środowiska szkolnego (w wypadku kadry szkolnej i uczniów) i pozaszkolnego (w wypadku uczniów), które może warunkować ten stan. Diagnoza ta będzie punktem wyjścia do działań mających na celu poprawę opisanego stanu nauczania. 1. Przedmiot zamówienia Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa zakodowania, przez specjalnie przygotowanych koderów, zadań otwartych w testach sprawdzających wiedzę i umiejętności przewidzianych w podstawie programowej dla przedmiotu język polski na etapie gimnazjum na potrzeby Badania: Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej. Testy z języka polskiego posłużą do oceny wiedzy i umiejętności zarówno całych klas (średnia wyników), jak i konkretnych uczniów. Realizacja zamówienia obejmuje następujące zadania po stronie Wykonawcy: Zorganizowanie szkolenia koderów mającego na celu przygotowanie ich do należytego wykonania zadań opisanych w zamówieniu Zakodowanie zadań otwartych w testach z języka polskiego zgodnie z przekazanym przez Zamawiającego Arkuszem kodowania zadań otwartych Wprowadzenie do elektronicznej bazy danych wyników kodowania zadań otwartych Wykonawca na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia przedstawi Zamawiającemu listę koderów. Zastąpienie kodera w terminie późniejszym (w szczególności po odbytym szkoleniu) jest wykluczona. 2. Termin realizacji zamówienia Termin realizacji zamówienia wyznacza się na: w części pilotażu: 10 dni od dnia podpisania umowy nie później niż do 15 stycznia 2013 r. w części badania właściwego: 90 dni od dnia podpisania umowy, nie później niż 3 kwietnia 2013 r. w podziale na transze: I transza - nie więcej niż 6000 testów do 6 marca 2013 r. II transza - nie więcej niż 6000 testów do 20 marca 2013 r. III transza - nie więcej niż 6000 testów do 3 kwietnia 2013 r. W razie konieczności zmiany terminu wykonania zamówienia spowodowaną obiektywnymi czynnikami, niezależnymi od Wykonawcy, uniemożliwiającymi realizację zamówienia w pierwotnie określonym czasie. Zamawiający przewiduje przedłużenie terminu realizacji, z zastrzeżeniem, że wydłużenie nie przekroczy 1 tygodnia. Zmiana terminu musi odbyć się za zgodą Zamawiającego. 3.Opis zadań otwartych w zeszytach testowych wymagających kodowania Na test z języka polskiego składają się wszystkie zadania sprawdzające umiejętności uczniów przewidziane w nowej podstawie programowej dla przedmiotu język polski w gimnazjum. Testy te przeznaczone są dla uczniów klas: I, II i III gimnazjum. Testy umożliwiają zbadanie poziomu opanowania trzech zasadniczych umiejętności określonych w podstawie programowej: 1) odbioru wypowiedzi i wykorzystania zawartych w nich informacji, 2) analizy i interpretacji tekstów kultury, 3) tworzenia wypowiedzi pisemnych. Dla każdej klasy (I, II, III) zostaną przygotowane trzy odrębne testy 90-minutowe (3 testy dla kl. I, 3 testy dla klasy II, 3 testy dla kl. III). Nie będzie różnic między testami dla różnych oddziałów każdej klasy. Każdy test będzie zawierał wyraźne i jednoznaczne oznaczenie, dla którego poziomu edukacyjnego został przygotowany. Każdy test liczy sobie 10-11 stron formatu A4 zawierające zadania oraz 1 stronę zawierającą stronę tytułową. W każdym zeszycie jest średnio 20 zadań z czego średnio 10 to zadania otwarte. W 9 testach znajduje się 91 zadań otwartych, w tym: 77 zadań krótkiej odpowiedzi, 8 zadań rozszerzonej odpowiedzi, 6 zdań tworzenia dłuższej wypowiedzi. Szczegółowe informacje: Obszar I (3 testy) kl. 1. + kl. 2. + kl. 3 Obszar II (3 testy) kl. 1. + kl. 2. + kl. 3 Obszar III (3 testy) kl. 1. + kl. 2. + kl. 3 razem zadań otwartych zadania krótkiej odpowiedzi (0-2p.) 8+ 5+ 8= 21 8+4 +9= 21 13 + 12 + 10 = 35 77 zadania rozszerzonej odpowiedzi (3-4p.) 2+ 3 +2 = 5 1+ 1+ 1 = 3 8 zadania dłuższej wypowiedzi (6- 16p. 1+1 +1 = 3 1+ 1+ 1 = 3 6 Liczba zeszytów testowych wymagających kodowania Zamawiający w terminie 10 dni po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy nie więcej niż 500 zeszytów testowych z pilotażu do kodowania próbnego (mającego na celu sprawdzenie poprawności kodowania koderów), nie więcej niż 17500 wypełnionych przez uczniów zeszytów testowych z testu z języka polskiego (liczba ta obejmuje łącznie testy z języka polskiego poziomów i wszystkich obszarów) do kodowania zasadniczego. Zeszyty do kodowania próbnego i zeszyty do kodowania zasadniczego będą przekazane w osobnych paczkach. Zamawiający przekaże także elektroniczną listę zeszytów do kodowania próbnego (zawierającą oznaczenie rodzaju zeszytu testowego oraz id ucznia, który wypełnił dany zeszyt). Wykonawca jest zobowiązany do zakodowania wszystkich przekazanych przez Zamawiającego zeszytów testowych zgodnie z zasadami dostarczonymi przez Zamawiającego oraz wprowadzenia efektów kodowania do elektronicznych baz danych o strukturze dostarczonej przez Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany traktować wszelkie materiały otrzymane w toku realizacji zamówienia (w szczególności przekazane zeszyty testowe) jako materiały poufne. Zamawiający wymaga zastosowania szczególnych środków bezpieczeństwa i należytej staranności, aby materiały lub ich fragmenty nie zostały ujawnione osobom nieuprawnionym, czyli innym niż koderzy oraz przedstawiciele Zamawiającego i Wykonawcy, którzy na potrzebę realizacji zamówienia muszą mieć do nich wgląd. W dniu przekazania Wykonawcy zeszytów testowych do zakodowania obie strony podpiszą przygotowany przez Zamawiającego protokół odbioru materiałów badawczych. 4. Realizacja zamówienia a)Zamawiający w terminie 7 dni po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy Arkusz kodowania zadań otwartych zawierający szczegółowe wytyczne dotyczące kodowania zadań otwartych w zeszytach testowych z języka polskiego. b)Zamawiający w terminie 3 dni po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy strukturę baz danych oraz specyfikację określającą zasady wprowadzania danych do baz. Wykonawca jest zobowiązany wprowadzić dane zgodnie z przekazaną strukturą i wytycznymi Zamawiającego. c)Wykonawca nada koderom unikalny kod identyfikacyjny (id kodera), którym oznaczy w bazie danych rekordy kodowane przez danego kodera. Kodowanie zeszytów testowych z języka polskiego W przypadku, gdy zadania otwarte będą kodowane przez różnych koderów w bazie powinny znaleźć się dwa kody identyfikacyjne z rozróżnieniem na to, który koder kodował daną część zadań. Wykonawca na 5 dni przed szkoleniem koderów przekaże Zamawiającemu listę koderów wraz z przypisanym kodem identyfikacyjnym kodera. d)Koder może przystąpić do kodowania pod warunkiem uczestnictwa w szkoleniu, o którym mowa w punkcie i). Zamawiający nie przewiduje możliwości zorganizowania szkolenia uzupełniającego. e)Przydział zeszytów poszczególnym koderom powinien nastąpić w drodze losowania. Zeszyty określonego rodzaju z każdego oddziału klasowego powinny być jak najbardziej równomiernie rozdysponowane pomiędzy wszystkich koderów z każdego zespołu. Niedopuszczalna jest sytuacja, w której jeden koder z zespołu koduje wszystkie zeszyty danego typu wypełnione przez uczniów z jednej klasy. Przed rozpoczęciem kodowania Wykonawca przekaże Zamawiającemu listę zawierającą jednoznaczne przypisanie poszczególnych zeszytów testowych do kodera. Lista powinna zawierać numer identyfikacyjny kodera (id kodera), oznaczenie zeszytu testowego oraz numer identyfikacyjny ucznia (id ucznia), który wypełnił dany zeszyt. f)Kodowanie zadań otwartych wymagających sprawdzenia poprawności przedstawionej odpowiedzi lub oceny przedstawionego rozumowania będzie polegać na porównaniu rozwiązania z kryteriami opisanymi w Arkuszu kodowania zadań otwartych przekazanym przez Zamawiającego i przyznania danemu rozwiązaniu odpowiedniego kodu opisującego, czy rozwiązanie jest całkowicie poprawne, częściowo poprawne, czy błędne. Szczegóły procedury kodowania zadań otwartych opisano poniżej. g)W przypadku kodowania wykonania przez uczniów zadań otwartych zawartych w zeszytach testowych procedura przewiduje: Zapoznanie się przez koderów z kluczami kodowymi i zakodowanie przez nich próbki zeszytów testowych (po 5 rozwiązanych przez uczniów zeszytów testowych z każdego rodzaju) w ramach przygotowania do szkolenia koderów. Zamawiający 2 dni po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy w wersji elektronicznej materiały dla koderów potrzebne do przeprowadzenia szkolenia (w tym próbkę rozwiązanych przez uczniów zeszytów testowych oraz arkusze do wprowadzania danych w formacie .xls). Wykonawca jest odpowiedzialny za przesłanie koderom w wersji elektronicznej materiałów przekazanych przez Zamawiającego. Koderzy są zobowiązani do uważnego zapoznania się z Arkuszem kodowania zadań otwartych oraz zakodowania przesłanej próbki rozwiązanych przez uczniów zeszytów testowych (po 5 każdego rodzaju) w terminie do 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Wykonawca w terminie do 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia przekaże Zamawiającemu wyniki kodowania próbki testów w postaci elektronicznej bazy danych od wszystkich koderów, którzy wezmą udział w szkoleniu. Próbka zeszytów testowych, o której mowa wyżej, jest materiałem szkoleniowym i nie wlicza się do puli zeszytów testowych do kodowania zasadniczego objętych niniejszym zamówieniem. Szkolenie koderów testów z języka polskiego. Wykonawca zorganizuje szkolenie nt. przebiegu i zasad kodowania otwartych zadań testowych dla koderów w miejscu i terminie uzgodnionym z Zamawiającym. W szkoleniu uczestniczyć będą przedstawiciele Zamawiającego (nie więcej niż 5 osób). Wykonawca zadba o pełne wyżywienie, nocleg i materiały szkoleniowe dla wszystkich osób obecnych na szkoleniu, w tym także dla przedstawicieli Zamawiającego (bez noclegu). Poniżej tabelka dotycząca szkolenia: Zagadnienia Treści Środki dydaktyczne Czas w. 1. Charakterystyka zadań testowych 1) Typologia zadań pisemnych rodzaje, formy i typy zadań 2) Procedura oceniania z zastosowaniem kryteriów oceniania prezentacja 2.1. 1h 2. Ocenianie segmentacji tekstu, stylu, języka, ortografii 1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi 2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe 3) ocenianie (ćwiczenia) prezentacja 2.2. materiały ćwiczeniowe 10 3. Ogłoszenie 1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi 2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe 3) ocenianie (ćwiczenia) - prezentacja 2.2. - materiały ćwiczeniowe 10 4. Dedykacja, przestroga, kartka pocztowa 1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi 2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe 3) ocenianie (ćwiczenia) - prezentacja 2.2. - materiały ćwiczeniowe 10 5. Podanie 1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi 2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe 3) ocenianie (ćwiczenia) - prezentacja 2.2. - materiały ćwiczeniowe 10 6. Notatka 1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi 2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe 3) ocenianie (ćwiczenia) - prezentacja 2.2. - materiały ćwiczeniowe 10 7.List motywacyjny 1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi 2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe 3) ocenianie (ćwiczenia) - prezentacja 2.2. - materiały ćwiczeniowe 10 8. Opis zdjęcia 1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi 2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe 3) ocenianie (ćwiczenia) - prezentacja 2.2. - materiały ćwiczeniowe 10 9. Opowiadanie 1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi 2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe 3) ocenianie (ćwiczenia) - prezentacja 2.2. - materiały ćwiczeniowe 10 10. Rozprawka 1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi 2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe 3) ocenianie (ćwiczenia) - prezentacja 2.2. - materiały ćwiczeniowe 10 11. Analiza i interpretacja tekstu literackiego 1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi 2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe 3) ocenianie (ćwiczenia) - prezentacja 2.2. - materiały ćwiczeniowe 10 W szkoleniu wezmą udział wszyscy koderzy, którzy będą brać udział w realizacji przedmiotu zamówienia. Brak udziału kodera w szkoleniu uniemożliwia mu przystąpienie do kodowania. W przypadku kodowania wykonania zadań otwartych zawartych w zeszytach testowych co najmniej 20% zadań powinno zostać zakodowanych podwójnie. Koderzy będą kodować arkusze niezależnie od siebie. Pierwszy koder będzie kodował na specjalnej karcie podwójnego kodowania, drugi w zeszycie kodowym. Zamawiający może sprawdzić wybraną przez siebie liczbę zakodowanych wartości. W razie stwierdzenia w skontrolowanych kodach więcej niż 10% błędów całe kodowanie będzie musiało zostać powtórzone. Próbne kodowanie. Po szkoleniu, na podstawie klucza kodowego, koderzy zakodują zadania otwarte z nie więcej niż 500 zeszytów testowych przekazanych przez Zamawiającego. Następnie Wykonawca przekaże Zamawiającemu do weryfikacji efekty kodowania próbnego w postaci elektronicznej bazy danych wraz z zeszytami testowymi, których dotyczą. Zeszyty testowe do kodowania próbnego powinny być rozdzielone pomiędzy koderów zgodnie z następującymi zasadami: każdy koder musi sprawdzić liczbę prac proporcjonalną do jego wkładu w zasadnicze kodowanie (np. jeśli dany koder będzie kodował w kodowaniu zasadniczym więcej zeszytów niż pozostali koderzy, powinien także na etapie kodowania próbnego zakodować proporcjonalnie więcej zeszytów niż pozostali koderzy); każdy koder musi zakodować te rodzaje zeszytów testowych, które będzie kodował w kodowaniu zasadniczym; przydział zeszytów poszczególnym koderom powinien nastąpić w drodze losowania. Zamawiający w terminie 2 tygodni od dnia otrzymania baz danych i zeszytów testowych sprawdzi efekty kodowania prac i jeśli wielkość błędów nie przekroczy 5% zakodowanych zadań otwartych oraz 0,5% zakodowanych zadań zamkniętych przyjmie efekty kodowania (odsetki błędnych zakodowań są liczone dla każdego testu oddzielnie). Brak zgłoszenia uwag w tym czasie oznacza akceptację próbnego kodowania. W przypadku błędów w kodowaniu przekraczających 5% zakodowanych zadań otwartych oraz 0,5% zakodowanych zadań zamkniętych, Zamawiający zwróci wszystkie zakodowane zeszyty, a Wykonawca dokona poprawek w ciągu 5 dni roboczych i przedstawi wyniki kodowania do akceptacji. W przypadku braku akceptacji ze strony Zamawiającego efektów próbnego kodowania po trzecim przedstawieniu jego wyników, Zamawiający rozwiąże umowę z Wykonawcą bez prawa do wynagrodzenia. Pulę zeszytów testowych zakodowanych w kodowaniu próbnym, która uzyskała akceptację Zamawiającego, uznaje się za ostatecznie zakodowaną. Kodowanie zasadnicze. Akceptacja efektów próbnego kodowania zadań otwartych dokonana przez Zamawiającego umożliwia rozpoczęcie zasadniczej fazy kodowania zadań otwartych. W fazie tej koderzy zakodują pozostałe zeszyty testowe. Wyniki kodowania zasadniczego Wykonawca przekaże w oddzielnych bazach danych niż wyniki kodowania próbnego. a)Uporządkowanie materiałów badawczych: Wykonawca uporządkuje wszystkie przekazane mu zeszyty testowe ze względu na id szkoły, oddział i rodzaj zeszytu testowego. 5. Dane Wykonawca wprowadzi do elektronicznych baz danych dane z zadań otwartych (zakodowane) oddzielnie dla wyników kodowania próbnego i oddzielnie dla wyników kodowania zasadniczego. 6. Przekazanie dokumentacji i baz danych Pliki z danymi wraz z paczkami ze wszystkimi przekazanymi przez Zamawiającego wypełnionymi zeszytami testowymi muszą być przekazane Zamawiającemu nie później niż 6 tygodni od podpisania umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego. Zeszyty testowe mają być zapakowane w kartony, oddzielnie dla każdej szkoły. Każdy karton musi być oznakowany ID szkoły. Zeszyty testowe muszą być uporządkowane ze względu na oddział i rodzaj zeszytu testowego. 7. Odbiór materiałów badawczych W dniu przekazania przez Wykonawcę materiałów badawczych oraz baz danych Wykonawca sporządza protokół odbioru materiałów badawczych. Protokół powinien zawierać w szczególności: I.datę i miejsce przejęcia materiałów badawczych; II.wykaz załączonych dokumentów badawczych, czyli: zeszytów testowych; konieczne jest umieszczenie liczby dokumentów; III.podpisy stron. Zamawiający w terminie nie dłuższym niż 3 tygodnie od dnia podpisania protokołu odbioru dokona kontroli wyników kodowania dla losowo wybranej próbki zeszytów testowych pod względem poprawności kodowania pytań zamkniętych i otwartych. Kodowanie zostanie zaakceptowane, jeśli liczba stwierdzonych błędów nie przekroczy 5% liczby skontrolowanych zadań otwartych i 0,5% liczby skontrolowanych zadań zamkniętych (odsetki błędnych zakodowań liczone są dla każdego testu oddzielnie). W przypadku stwierdzenia błędów kodowania przekraczających dopuszczalne progi Zamawiający zwróci Wykonawcy wszystkie materiały badawcze i wezwie Wykonawcę do usunięcia błędów w kodowaniu we wszystkich zeszytach testowych w wyznaczonym terminie w ramach ustalonego w umowie wynagrodzenia. Wyznaczony termin na usunięcie wad nie może być dłuższy niż 2 tygodnie. Po ponownym protokolarnym przejęciu materiałów badawczych oraz baz danych Zamawiający w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie ponownie weryfikuje przekazane przez Wykonawcę materiały badawcze oraz bazy danych (także pod względem ich spójności). W przypadku, gdy Zamawiający nie stwierdza wad, następuje podpisanie ostatecznego protokołu odbioru. W wypadku ponownego stwierdzenia wad wyżej opisaną procedurę stosuje się odpowiednio. 8. Informacje dodatkowe Zamawiający wyznaczy osobę monitorującą przebieg realizacji zamówienia. Wykonawca ze swojej strony wyznaczy osobę odpowiedzialną za bieżące kontakty z Zamawiającym. Zamawiający ma prawo do ciągłego monitoringu prowadzonych prac. Wykonawca ma obowiązek udzielenia wszystkich informacji związanych z prowadzonymi i planowanymi pracami w ramach realizacji zamówienia na każde żądanie Zamawiającego..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.31.50.00 - Usługi badań społecznych .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 03.04.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawijacy nie wymaga
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wymaga
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wymaga
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca oświadcza, że dysponuje wykwlifikowaną kadrą, którajest nauczycielem języka polskiego w gimnazjum pracującym co najmniej przez rok w ciągu ostatnich 5 lat lub prowadzi zajęcia z dydaktyki języka polskiego na wyższej uczelni co najmniej przez rok w ciągu ostatnich 5 lat lub pracuje w placówce prowadzącej badania pomiarowe w zakresie edukacji i ma co najmniej trzyletnie doświadczenie egzaminacyjne; - posiada uprawnienia egzaminatora dla III lub IV etapu edukacyjnego nadane przez okręgową komisję egzaminacyjną; - posiada doświadczenie w ocenianiu zadań języka polskiego co najmniej w jednym badaniu zadań z języka polskiego; - posiada doświadczenie w: a) ocenianiu segmentacji tekstu, stylu, języka i ortografii; b) dłuższych wypowiedzi pisemnych w formach gatunkowych wymienionych w podstawie programowej: ogłoszenie, dedykacja, podanie, notatka, list motywacyjny, opis zdjęcia, opowiadanie, rozprawka; c) stosowaniu kryteriów oceniania; d) współpracy w zespole egzaminatorów. Każda osoba musi spełniać wszystkie te warunki.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wymaga
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1)nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu Zamówienia, w szczególności w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT; 2)konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi wdrażanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w ramach którego realizowane jest Zamówienie; 3)konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej I i II stopnia, w szczególności w zakresie sprawozdawczości. 4)konieczność wydłużenia badania spowodowana okolicznościami, o których mowa w §2 ust.2.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kul.pl/bip.zamowienia
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: KUL Jana Pawła II al. Eacławicieki 114 20-950 Lublin w Katedrze Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego CN 206 lub CN 205 w godzinach 12.00-15.00.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.12.2012 godzina 11:45, miejsce: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II; Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin; Katedra Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego , pokój nr CN-205.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt systemowy Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Usługi holowania, przewozu i parkowania pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t i powyżej 3,5 t zabezpieczonych przez Policję (...)
- Dostawa odczynników do badań immunohistochemicznych wraz z dzierżawą aparatu
- Wywóz stałych odpadów komunalnych i odpadów suchych z nieruchomości w Lublinie, Białej Podlaskiej i Chełmie z podziałem na części.
- Świadczenie kompleksowych usług pogrzebowych na rzecz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Lublinie w roku 2025.
- Dostawa papieru kserograficznego do Urzędu Miasta Lublin.
- Świadczenie usług terapeuty integracji sensorycznej (terapeuta SI) na potrzeby Regionalnego Punktu Diagnoz i Terapii FAS/FASD w Lublinie z podziałem na części
więcej: przetargi w Lublinie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.