eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krosno › Poprawa jakości świadczonych usług w placówkach pomocy społecznej w Krośnie - dostosowanie łazienek i toalet do potrzeb osób niepełnosprawnych DPS nr 1

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-08-30

Krosno: Poprawa jakości świadczonych usług w placówkach pomocy społecznej w Krośnie - dostosowanie łazienek i toalet do potrzeb osób niepełnosprawnych DPS nr 1
Numer ogłoszenia: 270430 - 2010; data zamieszczenia: 30.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Krosno , ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, tel. 13 47 43 312, faks 13 47 43 312.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krosno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa jakości świadczonych usług w placówkach pomocy społecznej w Krośnie - dostosowanie łazienek i toalet do potrzeb osób niepełnosprawnych DPS nr 1.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2.1. Przedmiot zamówienia obejmuje: Celem realizacji zamówienia jest dostosowanie łazienek i toalet do potrzeb osób niepełnosprawnych polegające na remoncie i przebudowie dwudziestu węzłów sanitarnych w budynku Domu Pomocy Społecznej Nr 1 w Krośnie przy ul. Żwirki i Wigury 4a. Zakres prac do wykonania: Ogólny zakres prac do wykonania w pomieszczeniach węzłów sanitarnych: 1. Roboty rozbiórkowe w łazienkach przypokojowych: - demontaż istniejącej miski ustępowej - demontaż istniejącego brodzika - demontaż umywalki, która zostanie ponownie zamontowana po ułożeniu nowej warstwy płytek ceramicznych - wykucie drzwi do łazienki - powiększenie otworu drzwiowego w ścianie łazienki - powiększenie otworu drzwiowego w ścianie pokoju - rozbiórka posadzki z płytek ceramicznych w łazience, oczyszczenie podłoża - obniżenie odpływu z brodzika, który docelowo będzie z płytek ceramicznych na poziomie podłogi - rozbiórka okładzin ceramicznych na ścianach łazienki i przedpokoju, oczyszczenie powierzchni - rozbiórka posadzki z wykładziny PCV w przedpokoju - rozbiórka ścianki działowej z cegły wraz z okładzinami ceramicznymi ściennymi - zeskrobanie i zmycie starej farby ze ścian i sufitu w przedpokoju i łazience - usunięcie i wywóz z budynku materiałów porozbiórkowych - demontaż armatury sanitarnej 2. Roboty rozbiórkowe w łazienkach ogólnodostępnych: - demontaż istniejącej miski ustępowej - demontaż istniejącej miski ustępowej przy wannie na I piętrze - demontaż umywalki i wanny - powiększenie otworu drzwiowego w ścianie na korytarz IV piętro - przełożenie drzwi wejściowych z korytarza na lewe, otwierane na korytarz - rozbiórka całej posadzki z płytek ceramicznych, oczyszczenie podłoża - rozbiórka okładzin ceramicznych na ścianach, oczyszczenie powierzchni - rozbiórka ścianek działowych z cegły wraz z okładzinami ceramicznymi ściennymi - zeskrobanie i zmycie starej farby ze ścian i sufitu - usunięcie i wywóz z budynku materiałów porozbiórkowych - demontaż armatury sanitarnej 3. Roboty wykończeniowe: - wykonanie pionu kanalizacji sanitarnej w łazienkach ogólnodostępnych, odprowadzających ścieki z brodzików posadzkowych - wykonanie nowych podłoży betonowych z odpowiednimi spadkami pod płytki ceramiczne - wyrównanie podłoża powstałego po rozbiórce starych podłoży - zamurowanie bruzd instalacyjnych, wykonanie (uzupełnienie) nowych tynków cementowych pod okładziny ceramiczne - hydroizolacja: pozioma i pionowa w pomieszczeniach mokrych, osadzenie wpustów podłogowych z odpowiednimi kołnierzami zapewniającymi szczelne połączenie hydroizolacji z wpustem - oczyszczenie podłoża po zdjęciu wykładziny PCV w przedpokoju, zgruntowanie powierzchni podłogi przed położeniem warstwy płytek - dostawa i osadzenie nowej stolarki drzwiowej i wykonanie opasek: do przedpokoju i łazienki z ościeżnicami stalowymi, wykonać stosowne uszczelnienie - zagruntowanie posadzki i ścian tynkowanych - dostawa i ułożenie płytek ceramicznych na ścianach i bezpoślizgowych R10 na podłodze łazienek (brodzik w poziomie podłogi z odpowiednimi spadkami) na klejach wysoce elastycznych i z fugą elastyczną dla zapewnienia szczelności okładzin ceramicznych i nie zamakania stropów - dostawa i montaż misek ustępowych dla niepełnosprawnych - montaż umywalek istniejących w łazienkach przypokojowych - dostawa i montaż nowych umywalek w łazienkach ogólnodostępnych - dostawa i montaż baterii umywalkowych dla niepełnosprawnych - dostawa i montaż poręczy, uchwytów i krzesełek prysznicowych - dostawa i ułożenie płytek ceramicznych na podłodze przedpokoju wraz z cokołem - dostawa i ułożenie płytek ceramicznych w wyznaczonym miejscu nad blatem w przedpokoju - dostawa i ułożenie płytek ceramicznych na podłodze i ścianach w łazienkach ogólnodostępnych - malowanie ścian i sufitów - dostawa i montaż szafek kuchennych wraz ze zlewem w przedpokojach 4. Zakres prac elektrycznych: - zmiana lokalizacji wyłączników oświetlenia pomieszczenia łazienki i przedpokoju (dotyczy 16 pomieszczeń) - przeniesienie gniazda wtykowego 230V z przedpokoju do pokoju (dotyczy 15 pomieszczeń) - zasilanie wentylatora wyciągowego w łazience (dotyczy 20 pomieszczeń) - wykonanie nowej instalacji oświetlenia i gniazd wtykowych (dotyczy 4 pomieszczeń) 5. Roboty instalacyjne sanitarne: - demontaż grzejników stalowych wraz z gałązkami grzejnikowymi - demontaż grzejników żeliwnych - demontaż pionu CO /po stwierdzeniu, że nie ma do niego podłączonych innych grzejników/ - demontaż umywalek ceramicznych z syfonem - demontaż miski ustępowej z odpływem poziomym z płuczką dolnopłuk z sedesem - demontaż wanny kąpielowej emaliowanej wraz z syfonem przelewem - demontaż baterii umywalkowej ściennej - demontaż wannowej baterii stojącej z natryskiem ręcznym - demontaż zaworów czerpalnych - montaż grzejników stalowych płytowych konwektorowych - montaż na gałązkach zasilających z rur stalowych zaworów termostatycznych podwójnej regulacji z głowicą termostatyczną - montaż zaworów odcinająco-regulacyjnych na gałązkach powrotnych z podłączeniem do istniejących pionów c.o. - montaż umywalek ceramicznych z syfonem specjalnym podumywalkowym lub podtynkowym z baterią ścienną chromowaną z podłączeniem do istniejącego podejścia wodociągowego i kanalizacyjnego - wykonanie obudowy instalacji kanalizacji odpływowej urządzenia kompaktowego - montaż wanny kąpielowej stalowej emaliowanej z otworami do zamontowania baterii stojącej wraz z syfonem wannowym i urządzeniem przelewowym, baterią wannową stojącą z wężem natryskowym, słuchawką prysznicową i połączenie z istniejącymi podejściami wodociągowymi i kanalizacyjnymi - montaż brodzika natryskowego emaliowany lub akrylowy z antypoślizgowym dnem, wpuszczany w posadzkę z syfonem, baterią natryskową z natryskiem ręcznym, stojącą lub ścienną połączoną z istniejącą instalacją wodociągową - wykonanie nowego pionu do odprowadzenia ścieków sanitarnych z brodzików z podłączeniem do istniejącego pionu kanalizacyjnego - wykonanie odpowietrzenia pionu kanalizacyjnego wraz z montażem zaworu napowietrzającego - w celu podłączenia na każdym piętrze budynku wody do pralki należy istniejące zawory wymienić na krany podwójne z zaworem pralkowym i zaworem z końcówką do węża - wymienić istniejące syfony do podłączenia pralki na nowe - podejścia do baterii dla brodzików należy wykonać z rur stalowych ocynkowanych Instalacja w łazienkach ma być wyposażona w typową armaturę odcinającą i wypływową o podwyższonym standardzie. 6. Roboty pozostałe: - wykonanie stosownych protokołów z wymaganych sprawdzeń, pomiarów i prób dotyczących przedmiotu zamówienia. Montaż, próby i odbiór instalacji, oraz przyłączy należy wykonać i przeprowadzić zgodnie z projektem, obowiązującymi normami, przepisami - wykonanie pracy próbnej instalacji, ewentualnych prac korekcyjnych - jakiekolwiek materiały pochodzące z demontażu, lub odpady powstałe podczas realizacji zamówienia - do zagospodarowania przez wykonawcę - wykonawca przedstawi harmonogram prac, w którym zawarte będą terminy/daty i godziny/, w których będą prowadzone prace. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić harmonogram w dniu przekazania placu budowy. Jakiekolwiek zmiany w harmonogramie muszą być konsultowane z Zamawiającym i Użytkownikiem obiektu. - koszty wykonania wszystkich prób, badań, pomiarów i odbiorów ponosi wykonawca - przed podpisaniem umowy Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji robót. Wszystkie użyte przez wykonawcę materiały muszą posiadać wymagane atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne i deklaracje zgodności wbudowanych materiałów itp., które to wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu na bieżąco przed wbudowaniem materiału, jednak nie później niż w dniu odbioru wykonanych robót. Wszystkie materiały pochodzące z demontażu są przeznaczone do zagospodarowania i usunięcia przez wykonawcę. Wykonawca po zakończeniu prac jest zobowiązany do uporządkowania terenu prac. Ze względu na specyfikę obiektu może zaistnieć konieczność wykonywania prac w ściśle określonych dniach ustalonych wcześniej z Użytkownikiem obiektu. Prace należy prowadzić oraz teren prowadzonych prac zabezpieczyć zgodnie z zapisami zawartymi w Informacji BIOZ zamieszczonej w projekcie budowlanym i wykonawczym. Wykonawca jest odpowiedzialny za zabezpieczenie terenu wykonywanych prac w czasie trwania umowy do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. Po zakończeniu pracy codziennie należy sprzątnąć miejsce pracy. Wszystkie zniszczenia powstałe z winy wykonawcy robót będą usuwane bezpłatnie przez wykonawcę. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z zapisami zawartymi w projekcie budowlanym, projekcie wykonawczym, przedmiarach, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz zapisami SIWZ. Uwaga ! Wszelkie nazwy własne produktów i materiałów przywołane w SIWZ lub załącznikach do SIWZ tj. projekcie budowlanym, projekcie wykonawczym, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarach itp. służą określeniu pożądanego standardu wykonania i określeniu właściwości i wymogów technicznych założonych w dokumentacji technicznej dla danych rozwiązań. Dopuszcza się równoważne rozwiązania (w oparciu o produkty innych producentów) pod warunkiem spełnienia tych samych właściwości technicznych. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W związku z powyższym wykonawca zobowiązany jest przedstawić zamienne rozwiązania na piśmie (dane, techniczne, atesty, dopuszczenia do stosowania) w postaci stosownego projektu. Wykonawca jest zobowiązany w cenie ofertowej uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia. Celem zapoznania się z warunkami wykonania robót Zamawiający zaleca wykonanie wizji lokalnej w budynku Domu Pomocy Społecznej Nr 1 mieszczącym się w Krośnie przy ul. Żwirki i Wigury 4a..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Jeżeli w toku wykonywania przedmiotu umowy zajdzie konieczność wykonania zamówień uzupełniających przewidzianych w SIWZ dla zamówienia podstawowego i dotyczących przedmiotu zamówienia w niej określonego, a stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, Zamawiający w oparciu o przepisy art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych, powierzy ich wykonanie w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zakres prac uzupełniających oraz związane z tym terminy i wynagrodzenia zostaną określone odrębną umową.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.52.10 - Roboty budowlane w zakresie domów opieki społecznej 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.43.21.00 - Kładzenie i wykładanie podłóg 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 3000 zł (słownie: trzy tysiące złotych). 2. Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.). 3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek banku PBS Sanok Oddział Krosno Nr 93 8642 1083 2002 8306 0566 0007. Zaleca się, by wadium w formie poręczeń lub gwarancji składać w oryginale. Oryginał dokumentu wadialnego należy złożyć w pokoju nr 312 przy ul. Lwowskiej 28a, natomiast jego kopię należy dołączyć do oferty. Nie jest wskazane trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych ustawą. 4. Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać wszystkie okoliczności jego zatrzymania przez Zamawiającego, wymienione w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy i zabezpieczać ofertę przez cały okres związania nią tj. 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się od upływu terminu składania ofert. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym wymaganiom wyklucza się. 5. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednego zamówienia w zakresie wykonywania robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości nie mniejszej niż 150.000 zł brutto. W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek wiedzy i doświadczenia musi spełniać przynajmniej jeden z wykonawców. W celu wykazania spełniania warunku wykonawca zobowiązany jest złożyć: a) wykaz robót budowlanych z podaniem ich rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania, b) dokument potwierdzający, że roboty wskazane w wykazie zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca realizuje uprawnienie opisane powyżej, a podmioty z których zasobów korzysta wykonawca będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (dalej Ustawy).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: a) konstrukcyjno-budowlanej, b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji sanitarnych wewnętrznych; W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek można spełnić łącznie. Zamawiający dopuszcza również możliwość uznania uprawnień wynikających z innych niż krajowe przepisów np. treści dyrektyw, zawartych umów międzynarodowych i innych przepisów, które potwierdzą spełnianie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W celu wykazania spełniania warunku wykonawca zobowiązany jest: a) złożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, b) złożyć oświadczenie stwierdzające, iż osoby wymienione w wykazie posiadają wymagane przez Zamawiającego uprawnienia, c) podać informację o podstawie dysponowania osobami ujętymi w wykazie. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca realizuje uprawnienie opisane powyżej, a podmioty z których zasobów korzysta wykonawca będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (dalej Ustawy).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo: Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w Jego imieniu bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów. Wykonawcy składający ofertę wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Korespondencja z Zamawiającym oraz rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego pełnomocnictwem. Podmiot składający ofertę jako uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i na tej podstawie wszystkie oferty z Jego udziałem zostaną odrzucone. Zasady podpisywania oferty dotyczą wszystkich jej dokumentów (informacji, wykazów, oświadczeń) oraz potwierdzania za zgodność z oryginałem składanych kopii. UWAGA! dla wykonawców będących osobami fizycznymi aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej jest dokumentem potwierdzającym prawo do podpisania oferty. Dokumenty złożone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następującym zakresie: 1. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: a) w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy na uzasadniony wniosek wykonawcy, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, b) w przypadku opóźnienia Zamawiającego w rozstrzygnięciu przetargu oraz opóźnienia Zamawiającego w podpisaniu umowy, c) w przypadku opóźnienia Zamawiającego w przekazaniu placu budowy, d) w przypadku braków lub wad dokumentacji projektowej lub innych dokumentów budowy (np. pozwolenia na budowę), o ile Zamawiający zobowiązany jest do przekazania takich dokumentów wykonawcy, e) opóźnień Zamawiającego w zakresie dokonywania odbiorów lub prób końcowych, f) w przypadku zawieszenia usług przez Zamawiającego, g) zawieszenia robót przez Zamawiającego, h) wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację robót, i) innych przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót, za które nie odpowiada wykonawca, j) zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dostosowania się wykonawcy do takiej zmiany. 2. Wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach: a) zmiana stawki urzędowej podatku VAT, b) rezygnacji z części robót, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub których wykonanie nie będzie konieczne lub będzie bezcelowe w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy - o wartość niewykonanych robót. c) rezygnacji z części robót, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy - o wartość niewykonanych robót. 3. Inne zmiany: a) w zakresie kluczowego personelu wykonawcy lub Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko kierownicze, b) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego: - powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie wykonawcy, - zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ, c) w zakresie kolejności i terminów wykonywania robót wskazanych w SIWZ, d) w przypadku aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych. 4. Warunki zmian: a) inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub Zamawiającego, b) uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót, c) forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krosno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można odebrać w siedzibie Zamawiającego - pokój nr 213, przy ul. Lwowskiej 28a w Krośnie - II piętro lub przesyłką pocztową (cena 30 zł).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.09.2010 godzina 10:00, miejsce: URZĄD MIASTA KROSNA, ul. Lwowska 28a, 38-400 KROSNO, pokój nr 01 (kancelaria ogólna).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013 Sposób porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami. 1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje dotyczące postępowania Zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie, drogą elektroniczną lub faksem. Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub pocztą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 2. Powyższe zasady porozumiewania się nie będą miały zastosowania do dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictwa składanych w odpowiedzi na wezwanie dokonane przez Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 3 Ustawy, ze względu na konieczność zachowania formy tychże oświadczeń lub dokumentów przewidzianych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817) lub przepisów Kodeksu cywilnego w przypadku pełnomocnictwa. 3. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami: 1) Maria Hućko-Karp lub Kazimiera Kamińska - Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach merytorycznych, 2) Małgorzata Wanat lub Adriana Łącka - Stanowisko ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach formalno - prawnych; Sposób porozumiewania się: a) pisemnie b) faksem - nr: 0-13 47 43 312 c) drogą mailową - zp@um.krosno.pl Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.