Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-02-11
Gdańsk: Uługa organizacji wizyt u pracodawców w ramach projektu pn. Pomorskie - dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Priorytet IX, Działanie 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013
Numer ogłoszenia: 27157 - 2014; data zamieszczenia: 11.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Pomorskie , ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 3261555, faks 58 3261556.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomorskie.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Uługa organizacji wizyt u pracodawców w ramach projektu pn. Pomorskie - dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Priorytet IX, Działanie 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa organizacji wizyt u pracodawców w ramach projektu pn. Pomorskie - dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Priorytet IX, Działanie 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013. 2. Wizyty będą odbywały się w roku 2014 od zawarcia umowy do zakończenia ostatniej wizyty u pracodawcy lecz nie później niż do 1 kwietnia 2014 r. 3. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do zorganizowania: transportu autokarowego, wyżywienia i ubezpieczenia uczestników wizyty, noclegu zgodnie ze Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia znajdującym się w załączniku nr 1 do SIWZ oraz zgodnie z Umową stanowiącą załącznik nr 7. 4. Wykonawca zrealizuje wizyty do pracodawców zgodnie z programem wskazanym w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 5. W przypadku wizyt organizowanych poza granicami Polski Wykonawca zapewni tłumacza symultanicznego ze znajomością terminologii wskazanej w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ 6. Zamawiający informuje, że uczestnikami wizyt będą: 1) uczniowie szkół ponadgimnazjalnych uczestniczący w projekcie Pomorskie - dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy, 2) opiekunowie i kierownicy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 8 listopada 2001 w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz. U. z 2001 Nr 135, poz. 1516). 7. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. Na podstawie art. 36 ust. 4 Prawa zamówień publicznych Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (Załącznik nr 2 do SIWZ). 8. Wymagany termin wykonania zamówienia - od zawarcia umowy do zakończenia ostatniej wizyty u pracodawcy lecz nie później niż do 1 kwietnia 2014 r. 9.1. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) organizacji wizyt u pracodawców w ramach projektu pn. Pomorskie - dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Priorytet IX, Działanie 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013. 2) organizacji transportu, ubezpieczenia, wyżywienia, noclegu i ewentualnie innych przejazdów, które mogą powstać w czasie organizacji wizyty np.: transport między miejscem zakwaterowania a siedzibą pracodawcy, transport między siedzibą pracodawcy a miejscem organizacji posiłków. 3) realizacji wizyt do pracodawców zgodnie z programem wskazanym w szczegółowym opisie planowanych wizyt opisanych w ust. 3. 4) ubezpieczenia na cały okres trwania wizyty: 1) wszystkich uczestników wizyt od NNW na kwotę minimum 20 000,00 zł na każdego uczestnika, 2) wszystkich uczestników wizyt ubezpieczeniem KL - tylko w przypadku wizyt zagranicznych - ubezpieczenie na kwotę minimum 50 000,00 zł na każdego uczestnika. Ubezpieczenia będą obejmowały okres całej wizyty. Ponadto Wykonawca będzie posiadał polisę OC na czas realizacji przedmiotu zamówienia opiewającą na kwotę 100 000,00 zł. Kserokopie polisy oraz ubezpieczenia uczniów Wykonawca każdorazowo będzie musiał przedstawić Zamawiającemu nie później niż na 2 dni przed wyjazdem na wizytę u pracodawcy. 5) zapewnienia tłumacza symultanicznego do każdego wyjazdu zagranicznego, jeżeli takowy jest wymaganay - patrz ust 3. Szczegółowy opis planowanych wizyt. 6) zagwarantowania bezpieczeństwa osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna spowodowana podczas wykonywania usługi przewozu działalnością Wykonawcy, podwykonawców lub osób trzecich. 7) zorganizowania klimatyzowanych pojazdów sprawnych technicznie oraz posiadających miejsca siedzące dla wszystkich uczestników wizyt. Wykonawca podstawia pojazdy w stanie czystym, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz oraz zobowiązuje się do dbania o czystość autokarów podczas podróży. Na wyraźną prośbę przedstawiciela uczestników wizyty kierujący pojazdem ma uruchamiać klimatyzacje lub ogrzewanie w celu zapewnienia komfortowych warunków podróży. W przypadku awarii technicznej pojazdu w trakcie realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić zastępczy środek transportu o parametrach takich samych lub lepszych niż parametry określone w niniejszym punkcie 7, w czasie który pozwoli na planowe kontynuowanie podróży. Wykonawca pokrywa koszty opłat drogowych i parkingowych oraz koszty uzyskania wszelkich innych pozwoleń niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy. 8) organizacji noclegów w hotelach, pensjonatach lub schroniskach młodzieżowych. Pokoje, w których będą mieszkać uczestnicy wizyt, będą maksymalnie 4 osobowe, przy czym opiekunom przydzielony zostanie oddzielny pokój. W pokoju powinno być łóżko (jedno na każdą osobę), szafka nocna przy każdym łóżku, szafa na garderobę (z 3 wieszakami na jedną osobę), biurko lub stół oraz krzesło (po jednym na każdą osobę). Wykonawca organizując miejsce zakwaterowania zapewni minimum jeden węzeł sanitarny na nie więcej niż 3 pokoje. Nie dopuszcza się organizacji pokoi koedukacyjnych. Wykonawca zobowiązuje się do dopilnowania, aby miejsca noclegu uczestników wizyt były czyste i zadbane. Noclegi muszą być położone w odległości nie większej niż 50 km od miejsca wizyty. Wykonawca zapewni transport między miejscem zakwaterowania a miejscem wizyty bądź miejscem organizacji posiłków a miejscem wizyty dla wszystkich uczestników wizyt u pracodawców. 9) Wyżywienie: 1) śniadanie, w miejscu zakwaterowania w postaci szwedzkiego stołu zawierającego również kawę, herbatę, sok i wodę. 2) obiad - dwudaniowy z napojem do wyboru przez uczestnika wizyty: kawa, herbata, sok lub woda 3) obiadokolacja - ciepły posiłek z napojem do wyboru przez uczestnika wizyty: kawa, herbata, sok lub woda 4) kolacja -w postaci szwedzkiego stołu zawierającego również kawę, herbatę, sok i wodę. 10) pokrycia kosztów wstępu i udziału w warsztatach 1) na targach, 2) na konferencjach 3) u pracodawców. Wyjazd 1: Wyjazd z Zespół Szkół nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, 82-100 Nowy Dwór Gdański, ul. Warszawska 54 Wyjazd do - H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., ul. 22 Czerwca 1956 r 223/229, 60-965 Poznań - Targi Motoryzacyjne Motor Show 2014, ul. Głogowska 14, 60-734 Poznań Termin wyjazd: 27-28.03.2014 (2 dni, 1 nocleg) Liczba uczestników 20 uczniów + 2 opiekunów Wyjazd 2: Wyjazd z Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 w Malborku, 82-200 Malbork, ul. Wojska Polskiego 502 Wyjazd do Targi ITB Berlin, Messedamm 22 14055 Berlin Hotel Arte Luise Kunsthotel, Luisenstraße 19 10117 Berlin Termin wyjazd: 07-09.03.2014 (3 dni, 2 noclegi) Liczba uczestników 40 uczniów + 3 opiekunów Wykonawca zapewni jednego tłumacza symultanicznego języka niemieckiego na czas realizacji wizyty. Tłumacz musi posiadać wiedzę na temat terminologii stosowanej w turystyce. Wyjazd 3: Wyjazd z Zespół Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych w Gdyni, 81-255 Gdynia, ul. Morska 77 Wyjazd do - Targi ITB Berlin, Messedamm 22, 14055 Berlin - Hotele w Berlnie Proppeller Island City Lodge, Arte Luise Kunsthotel, Music und Lifestyle Hotel Termin wyjazd: 7 - 9.03.2014 (3 dni, 2 noclegi) Liczba uczestników 21 uczniów + 2 opiekunów Wykonawca zapewni jednego tłumacza symultanicznego języka niemieckiego na czas realizacji wizyty. Tłumacz musi posiadać wiedzę na temat terminologii stosowanej w turystyce. Wyjazd 4: Wyjazd z Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 5 Specjalna w Powiatowym Zespole Kształcenia Specjalnego w Wejherowie, ul. Sobieskiego 279, 84-200 Wejherowo Wyjazd do Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA 2014r., ul. Głogowska 14, 60-734 Poznań Termin 13-14.03.2014 (2 dni, 1 nocleg) Liczba uczestników 15 uczniów + 4 opiekunów Wyjazd 5: Wyjazd z Zespół Szkół Ekonomicznych w Starogardzie Gdańskim, 83-200 Starogard Gdański, ul. Sobieskiego 6 Wyjazd do Targi ITB Berlin, Messedamm 22, 14055 Berlin Termin 07-08.03.2014 (2 dni, 1 nocleg) Liczba uczestników 45 uczniów + 4 opiekunów Wykonawca zapewni jednego tłumacza symultanicznego języka niemieckiego na czas realizacji wizyty. Tłumacz musi posiadać wiedzę na temat terminologii stosowanej w turystyce i ekonomii. Wyjazd 6: Wyjazd z Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Prabutach, 82-550 Prabuty, ul. Szkolna 4 Wyjazd do - Targi Techniki Motoryzacyjnej, Międzynarodowe Targi Poznańskie ul. Głogowska 14, 60-734 Poznań - Targi Motor-Show, ul. Głogowska 14, 60-734 Poznań Termin 28-29.03.2014 (2 dni, 1 nocleg) Liczba uczniów 20 uczniów + 2 opiekunów.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 63.51.10.00 - Organizacja wycieczek 63.51.60.00 - Usługi zarządzania podróżą .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 01.04.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. dotyczące: 1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w § 5 ust.1a, tj. oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. dotyczące:posiadania wiedzy i doświadczenia; Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie zrealizował co najmniej dwa zamówienia, których przedmiotem była usługa polegająca na zorganizowaniu minimum dwudniowego wyjazdu zagranicznego o wartości nie mniejszej niż 25 000,00 zł brutto każdy wyjazd, w którym to wyjeździe uczestniczyło minimum 30 osób. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę wykazu usług o którym mowa w §5 ust. 1 lit b SIWZ oraz pkt III.4.1 niniejszego ogłoszenia (wzór stanowi załącznik nr 6 do SIWZ) oraz oświadczenia, o którym mowa w § 5 ust.1a SIWZ, tj. oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ) Dla potrzeb oceny spełniania warunków określonych powyżej, jeśli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych .
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. dotyczące:dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w § 5 ust.1a SIWZ, tj. oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ)
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. dotyczące:dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w § 5 ust.1a SIWZ, tj. oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. dotyczące:sytuacji ekonomicznej i finansowej Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w § 5 ust.1a SIWZ, tj. oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Dokumenty sporządzone w języku obcym będą składane wraz z tłumaczeniem na język polski i poświadczone przez wykonawcę 2. Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu będą składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 3. Dokumenty składane przez wykonawców zagranicznych. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.4.2 tiret drugi niniejszego ogłoszenia składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 4. Dokumenty, o których mowa w pkt 3, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4.2 tiret drugi, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis pkt 4 stosuje się odpowiednio. 6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu 7. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów o których mowa w art. 26 ust. 2 b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty. 8. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym oraz osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, nie zależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 9. Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Wykonawcy, o których mowa w ust. 9, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy oraz wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowę regulującą współpracę tych podmiotów. (w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę); 12. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć dokumenty o których mowa w pkt III.4.2. tiret pierwszy i drugi oraz pkt III.4.4 13. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia złożą łącznie Formularz oferty oraz jeden komplet dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.1 (wykaz wykonanych usług) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, w przypadku, jeśli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 2. Wykonawca wnioskujący o zmianę Umowy, przedkłada Zamawiającemu pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do Umowy. 3. Na podstawie art. 144 ust. 1 u.p.z.p. Strony ustalają, że istotne zmiany postanowień Umowy w stosunku do oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy mogą dotyczyć: 1) któregokolwiek z terminów, o których mowa w Umowie w tym terminów wizyt, o których mowa w ust. 3 SOPZ, lub 2) warunków płatności wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy. 4. Zmiany, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, mogą wystąpić w przypadku przedłużenia terminu zakończenia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia lub wniesienia przez wykonawcę(wykonawców) odwołania(odwołań) do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej od niezgodnej z przepisami u.p.z.p. czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w wyniku którego ma zostać zawarta Umowa. 5. Zmiany, o których mowa w ust. 3 pkt 2, mogą wystąpić w przypadku zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, które wystąpią w okresie obowiązywania Umowy. 6. Ponadto zmiany, o których mowa w ust. 3 pkt 1 mogą wystąpić, gdy pracodawca, u którego organizowana jest wizyta, poinformuje koordynatora szkolnego, że nie może przyjąć uczniów tej szkoły w terminie o którym mowa w ust. 3 SOPZ. 7. W razie wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 6, Wykonawca zobowiązuje się bezwarunkowo do podpisania, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, aneksu do Umowy. 8. Przed podpisaniem aneksu do Umowy na podstawie ust. 6 Zamawiający przekaże Wykonawcy informację o zmianie terminu wizyty faksem, e-mailem, lub telefonicznie, nie później niż na 7 dni przed terminem wizyty o którym mowa w ust. 3 SOPZ. 9. Każda ze zmian, o której mowa w ust. 3, może nastąpić w przypadku wystąpienia siły wyższej, przez którą rozumie się zdarzenia, które łącznie spełniają trzy przesłanki: mają charakter zewnętrzny, są niemożliwe do przewidzenia i są niemożliwe do zapobieżenia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.pomorskie.eu/pl/bip/umwp/zamowienia/zamowienia
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, 80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27 pok. 133G.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.02.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego 80-810 Gdańsk ul. Okopowa 21/27 Kancelaria Ogólna pok. 4A. Otwarcie nastąpi 19.02.2014r. o godz.10:30 w pok. 133G.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Pomorskie - dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Działanie 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- usługa medyczna polegająca na wykonywaniu całodobowo badania oraz pobrania krwi u osoby skierowanej przez funkcjonariuszy Policji prowadzących czynności służbowe na terenie działania KMP w Gdyni
- HOLOWANIE I PARKOWANIE POJAZDÓW I ICH CZĘŚCI ZABEZPIECZONYCH W CELACH PROCESOWYCH Z WYŁĄCZENIEM PRZYPADKÓW OKREŚLONYCH W ART.50A I ART.130A USTAWY Z DNIA 20.06.1997 NA ZLECENIE KPP TCZEW
- Zagospodarowanie terenów zieleni - "Mały Park"
- HOLOWANIE I PARKOWANIE POJAZDÓW I ICH CZĘŚCI ZABEZPIECZONYCH W CELACH PROCESOWYCH NA ZLECENIE KPP STAROGARD GDAŃSKI ORAZ JEDNOSTEK POLICJI
- Przebudowa budynku głównego biblioteki publicznej w ramach przedsięw. Prace budowlane, dostawa i montaż platformy/podnośnika dla niepełnospraw. i matek z dziećmi w budynku głównym WiMP w Gdańsku.
- Odbiór, transport i utylizacja odpadów weterynaryjnych z Zakładu Higieny Weterynaryjnej w Gdańsku
więcej: przetargi w Gdańsku »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.