Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-08-31
Gdańsk: Wykonanie robót remontowych budynku Biura Obsługi Mieszkańców nr 8 przy ul. Śniadeckich 12 w Gdańsku
Numer ogłoszenia: 272172 - 2010; data zamieszczenia: 31.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych - Zakład Budżetowy , ul. Partyzantów 74, 80-254 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 3201032, 3200220, 3023282, faks 058 3458235.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gznk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót remontowych budynku Biura Obsługi Mieszkańców nr 8 przy ul. Śniadeckich 12 w Gdańsku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót remontowych budynku Biura Obsługi Mieszkańców nr 8 przy ul. Śniadeckich 12 w Gdańsku w zakresie:
1) robót ogólnobudowlanych tj.
a) wykonanie robót dekarsko - blacharskich,
b) wykonanie robót malarskich,
c) robót tynkarskich,
d) robót podłogowych
e) wykonanie robót stolarskich (ilość okien do wymiany 5 szt.)
Dane dotyczące kompletnego okna:
- U mniejsze lub równe 1,4 W/(m2*K) - współczynnik przenikania ciepła - potwierdzony deklaracją zgodności zawierającą w szczególności deklarowane właściwości użytkowe wyrobu np. kopię informacji towarzyszącej oznakowaniu CE,
- Rw = 30-35 [dB] - współczynnik akustyczny - potwierdzony deklaracją zgodności zawierającą w szczególności deklarowane właściwości użytkowe wyrobu np. kopię informacji towarzyszącej oznakowaniu CE,
- A= 0,5 - 1 [m3 / m*h*da pa 2/3] - współczynnik infiltracji lub klasa 4 przypuszczalności powietrza - potwierdzony deklaracją zgodności zawierającą w szczególności deklarowane właściwości użytkowe wyrobu np. kopię informacji towarzyszącej oznakowaniu CE,
- nawiewniki wewnętrzne wrębowe ciśnieniowe o automatycznie regulowanym stopniu nawiewu zamontowane w górnej części skrzydła lub w ościeżnicy, które należy montować we wszystkich oknach,
- ilość komór w profilu - minimum 5,
- kolor profili - biały,
- parapety zewnętrzne i wewnętrzne.
Zewnętrzne - blacha ocynkowana gr 0,55 cm o średniej szerokości 20 cm
Wewnętrzne - z PCV o średniej szerokości 35 cm.
-Szyby okienne - dwuszybowe zespolone wypełnione argonem o współczynniku U mniejsze lub równe 1,1 W/(m2*K) liczonym wg normy PN-EN 674 z 1999 r. potwierdzonym atestem na zastosowane szyby okienne.
- okna dwudzielne, - jedna część rozwierno - uchylna, zgodnie ze szkicem stolarki okiennej do wymiany na bazie w BOM stanowiącym załącznik nr 10 do siwz.
2) robót sanitarnych tj.
a) wykonanie instalacji centralnego ogrzewania z montażem grzejników,
b) wykonanie instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej z demontażem istniejącej instalacji,
3) robót elektrycznych z instalacją zintegrowanych punktów komputerowych ZKP w kanałach kablowych.
2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią:
-Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robot budowlanych. Wymagania ogólne - załącznik nr 1 do siwz.
-Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Wykonanie pokryć dachowych. Krycie dachu papą - załącznik nr 2 do siwz.
-Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Pokrywanie podłóg. Układanie wykładzin i terakoty na podłogach - załącznik nr 3 do siwz.
-Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Tynkowanie. Okładziny z płyt gipsowo-kartonowych (suche tynki gipsowe ) - załącznik nr 4 do siwz.
-Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Roboty malarskie - załącznik nr 5 do siwz.
-Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Roboty w zakresie stolarki budowlanej - załącznik nr 6 do siwz.
-Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Instalacje wewnętrzne c.o. - załącznik nr 7 do siwz.
-Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Instalacje kanalizacyjne z rur z tworzyw sztucznych. Instalacja wewnętrzna wodociągowa- załącznik nr 8 do siwz.
-Szczegółowa specyfikacje techniczne. Instalacje Elektryczne w obiektach kubaturowych - załącznik nr 9 do siwz.
-Szkic stolarki okiennej do wymiany na bazie w BOM 8 - załącznik nr 10 do siwz.
-Przedmiar - Remont bazy BOM 8 - roboty ogólnobudowlane Gdańsk, ul. Śniadeckich 12 BOM 8- załącznik nr 11 do siwz.
-Przedmiar - montaż uchwytów dla osób niepełnosprawnych w pomieszczeniu WC na terenie Bazy BOM 8 ul. Śniadeckich 12 - załącznik nr 12 do siwz.
-Przedmiar - Budynek użytkowy-Baza BOM 8. Adaptacja pomieszczeń na biura. Modernizacja instalacji wew. c.o. wod - kan. ul. Śniadeckich 12 - załącznik nr 13 do siwz.
-Przedmiar - Remont instalacji elektrycznych w pomieszczeniach parteru BOM nr 8 ul. Śniadeckich 12 w Gdańsku - załącznik nr 14 do siwz.
3.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót oraz przedmiarami robót.
4.Roboty mogą być wykonywane od poniedziałku do piątku po godzinie 15:00 oraz w sobotę i niedzielę przez 24 godziny na dobę.
5.Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wizji lokalnej w terenie (placu budowy), zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty wszystkich kosztów za roboty (prace) niezbędne do prawidłowego ich wykonania, zgodnie z technologią robót określoną Polskimi normami oraz Warunkami Technicznymi Odbioru Robót.
6.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót u Zamawiającego.
7.Wykonawca gwarantuje wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
8.Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. Transport materiałów na plac budowy (miejsce wykonania zamówienia) oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia obciążają Wykonawcę.
9.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia we własnym zakresie wywozu i utylizacji odpadów (śmieci, gruzu, papy, itp.) zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz udokumentowania tych czynności na żądanie Zamawiającego.
10.Pozostałe warunki wykonania zamówienia określone są we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 45.43.00.00 - Pokrywanie podłóg i ścian 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.23.00 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne 45.33.22.00 - Roboty instalacyjne hydrauliczne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.40.00 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 3000,00 zł
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musiał wykonać w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert minimum 2 roboty budowlane polegające na wykonaniu robót adaptacyjnych (remontowych) budynków lub wykonania pod klucz nowych budynków o wartości nie mniejszej niż 80 000,00 zł każda, obejmujące roboty ogólnobudowlane, sanitarne i elektryczne.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden wykonawca. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W przypadku powoływania się na wiedzę i doświadczenie innych podmiotów należy przedstawić udział tych podmiotów w wykonywaniu części zamówienia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia i Wykonawca musi wykazać dysponowanie:
- 1 osobą, posiadającą przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, upoważniające do nieograniczonego kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i przynależącej do Izby Inżynierów Budownictwa,
- 1 osobą posiadającą przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz przynależącej do Izby Inżynierów Budownictwa, oraz przynależącej do Izby Inżynierów Budownictwa, - 1 osobą posiadającej uprawnienia do wykonywania pracy na stanowisku eksploatacji w zakresie montażu, kontrolno-pomiarowym urządzeń i instalacji należących do Grupy 1. Urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne wytwarzające, przetwarzające, przesyłające i zużywające energię elektryczną dla urządzeń i instalacji o napięciu nie wyższym niż 1 kV, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28.04.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci. (Dz.U. nr 89 poz. 828 z późn.zm.). Wyżej wymienione uprawnienia powinny upoważniać do wykonywania pomiarów ochronnych instalacji do 1 kV.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych osób na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
W celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego, zamawiający żąda:
- atestu na zastosowane szyby okienne potwierdzające współczynnik przenikania ciepła zgodnie z normą PN-EN674 z 1999 r.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez co najmniej jednego wykonawcę,
- deklaracji zgodności sporządzonej na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 11.08.2004 r w sprawie systemów zgodności, wymagań, jakie powinny spełniać notyfikowane jednostki uczestniczące w ocenie zgodności, oraz sposobu oznaczenia wyrobów budowlanych oznakowaniem CE (Dz.U. Nr 195. poz. 2011) dla oferowanych okien wykonanych z danego profilu zawierającą w szczególności deklarowane właściwości użytkowe wyrobu np. kopię informacji towarzyszącej oznakowaniu CE potwierdzającej zgodność wyrobu z normą PN-EN 14351-1:2006 Okna i drzwi -- Norma wyrobu, właściwości eksploatacyjne -- Część 1: Okna i drzwi zewnętrzne bez właściwości dotyczących odporności ogniowej i/lub dymoszczelności lub potwierdzającą zgodność wyrobu z aktualną aprobatą techniczną.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez co najmniej jednego wykonawcę,
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Złożyć Druk OFERTA, który należy sporządzić wg wzoru druku zamawiającego.
2. Określić następujące parametry oferowanych okien:
- system profilu,
- ilość komór w profilu,
- rodzaj nawiewnika
3. Wskazać w złożonej ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. W przypadku nie wskazania części zamówienia, które mają być realizowane przez podwykonawców, zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście.
4. Udzielić rękojmi za wady na okres 3 lat,
5. Złożyć Kosztorysy ofertowe (uproszczone), wg przedmiarów robót Zamawiającego.
6. Załączyć kopię dowodu wpłaty wadium wpłaconego w pieniądzu lub oryginał albo kopię wadium wniesionego w jednej z form określonych w punkcie 13 SIWZ.
7. Złożyć Zbiorcze zestawienie materiałów wraz z przyjętymi cenami. Ceny materiałów muszą być przedstawione łącznie z kosztami zakupu i transportu materiałów.
Brak zestawienia spowoduje odrzucenie oferty.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Następujące postanowienia umowy mogą ulec zmianie:
1. Przesunięciu może ulec termin wykonania przedmiotu zamówienia.
Zmiany w umowie mogą zostać wprowadzone przy zaistnieniu następujących okoliczności:
1. Konieczności wykonania robót dodatkowych lub innych robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, których wykonanie stanie się konieczne, a wykonanie zamówienia podstawowego będzie uzależnione od wykonania tych robót.
2. Wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, tj. ciągłych opadów deszczu lub silnych wiatrów (dotyczy robót zewnętrznych takich jak: roboty dekarsko-blacharskie, wymiana okien).
3. Termin może ulec przesunięciu o ilość dni występowania okoliczności określonych w pkt 1 i 2
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gznk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 80-171 Gdańsk, ul Cygańska Góra 1, pok. nr 16 w godz. 9:00 - 12:00. Cena brutto - 24,40 PLN.
Warunki i sposób płatności: gotówka, przelew, zaliczenie pocztowe.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.09.2010 godzina 10:00, miejsce: siedziba Zamawiającego, 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1, sekretariat pokój nr 9.
IV.4.5) Termin związania ofertą: do 14.10.2010.
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: DATA, GODZINA I MIEJSCE OTWARCIA OFERT 15.09.2010 r. godzina 10:15, miejsce w siedzibie zamawiającego - świetlica pokój nr 9
OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
Grażyna Pietrowska: stanowisko służbowe - specjalista ds. zamówień publicznych, nr pok. 16, tel. 58 320 02 20 Adres poczty elektronicznej: pietrowska@gznk.pl
.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Remont budynku Urzędu Skarbowego w Kartuzach
- Wykonanie i dostawa zdefiniowanych elementów demonstratora technologii w ramach projektu finansowanego z NCBiR pt. "Bezzałogowa platforma nawodno - powietrzna(...)"
- "Utrzymanie czystości i porządku w budynkach oraz terenach przyległych do nieruchomości Gdańskiej Infrastruktury Społecznej Sp. z o.o."
- "Budowa drogi do Centrum Opieki Wytchnieniowej w Gdańsku"
- Dostawa szybkich membranowych testów immunoenzymatycznych do wykrywania toksyn A i B oraz antygenu GDH Clostridium difficile dla UCK
- Usługa cateringowa zbiorowego żywienia w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 8 im. Jana Pawła II w Gdańsku
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie systemu klimatyzacji pomieszczeń przedszkolnych Przedszkola nr 6 w Oleśnicy
- Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego w Mirosławcu w standardzie pasywnym
- Wykonanie remontu pomieszczeń szatni w budynku szkoły.
- Budowa Kolumbarium na terenie Cmentarza Komunalnego w Płocku - etap III.
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1311F na odcinku Sienno - Ośno Lubuskie od km 1+180 do km 2+980
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" przy Szkole Podstawowej nr 1 w Żyrardowie.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.