Ogłoszenie z dnia 2013-12-17
Porąbka: Naprawa dachu na budynku komunalnym w Czańcu przy ul. Zagłębocze 9.
Numer ogłoszenia: 274557 - 2013; data zamieszczenia: 17.12.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Porąbka, ul. Krakowska 3, 43-353 Porąbka, woj. śląskie, tel. 033 8272802, 8272815, 8272810, faks 033 8272802.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Naprawa dachu na budynku komunalnym w Czańcu przy ul. Zagłębocze 9..
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Naprawa dachu na budynku komunalnym w Czańcu przy ul. Zagłębocze 9 (dachu pawilonu sportowego) uszkodzonego w trakcie wichury, jaka miała miejsce w nocy z 05 na 06.12.2013r. w celu natychmiastowego zabezpieczenia budynku oraz zapewnienia bezpieczeństwa wokół pawilonu sportowego i przyległej drogi powiatowej przed dalszymi szkodami. Naprawa dachu obejmie wykonanie następujących robót: 1.prace demontażowe uszkodzonego pokrycia dachowego, 2.wykonanie pokrycia styropapą wraz z obróbkami blacharskimi, 3.montaż rynien i rur spustowych , 4.wykonanie instalacji odgromowej..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.10.00 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 06.12.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- PPUH MARHAN Marek Handzlik, ul. Krakowska 20, 43-356 Kobiernice, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 61831,72 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 72870,32
Oferta z najniższą ceną: 72870,32 / Oferta z najwyższą ceną: 72870,32
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W trakcie wichury, jaka miała miejsce w nocy z 5 na 6 grudnia 2013r. na terenie całej Polski, około godziny 3.15 rano nad salą sportową w budynku Pawilonu Sportowego w Czańcu zlokalizowanego przy ulicy Zagłębocze 9 - zerwany został stropodach, a dokładniej pokrycie papowe dachu wraz z dociepleniem z płyt z wełny mineralnej o grubości 5-6 cm. Szkoda objęła około 75 % powierzchni dachu tj. około 330m2 z 440m2 dachu. Wraz z pokryciem dachowym zostały zerwane obróbki blacharskie, rynny oraz instalacja odgromowa. Spadające części konstrukcji dachu poważnie raniły przechodzącego obok mieszkańca Gminy. Pozostała jeszcze na budynku część dachu w wyniku wichury została odspojona, tworząc niebezpieczeństwo oderwania i ponownego zagrożenia dla zdrowia osób i bezpieczeństwa pojazdów poruszających się drogą powiatową, jaką jest ulica Zagłębocze w Czańcu. Celem natychmiastowego zabezpieczenia wnętrza budynku przed skutkami utrzymującej się wciąż bardzo niekorzystnej aury, a także w celu zapewnienia bezpieczeństwa wokół pawilonu sportowego oraz przebiegającej obok drogi powiatowej, koniecznym stało się niezwłoczne zdemontowanie pozostałej uszkodzonej część pokrycia dachowego i przystąpienie do jego naprawy. Z uwagi na utrzymującą się wciąż wichurę oraz prognozowane na najbliższe godziny niekorzystne warunki pogodowe w postaci opadów deszczu i śniegu, w pierwszej kolejności zlecono Wykonawcy zabezpieczenie stropodachu plandekami do czasu zaistnienia technicznej i organizacyjnej możliwości rozpoczęcia prac budowlanych. Następnie przystąpiono do naprawy dachu, która docelowo obejmie wykonanie docieplenia dachu płytą styropianową o gr. 10 cm mocowaną na klej wraz z dodatkowym mocowaniem przy użyciu kołków; wykonanie pokrycia dachu papą termozgrzewalną - dwie warstwy; wykonanie obróbek blacharskich oraz wykonanie instalacji odgromowej. Zlecenie wskazanych robót budowlanych następuje w trybie art. 67 ust.1 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych: ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on wcześniej przewidzieć wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Możliwość skorzystania ze wskazanej przesłanki trybu z wolnej ręki wynika z łącznego spełniania następujących warunków: 1. wystąpienia wyjątkowych okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć i które nie wynikają z przyczyn zależnych od zamawiającego: na gruncie prawa cywilnego, w szczególności przepisów art. 357 k.c. oraz art. 632 §2 k.c. okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony, działając rozsądnie i profesjonalnie, zgodnie z przyjętym miernikiem staranności, nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. Nie ulega wątpliwości, że nieprzewidywalność okoliczności powinna być zawsze oceniana indywidualnie - w konkretnym stanie prawnym i faktycznym. Analiza stanu faktycznego, z którym mamy do czynienia w Gminie Porąbka wskazuje, że sytuację w której znalazł się zamawiający, należy uznać za spowodowaną wystąpieniem wyjątkowych okoliczności - a mianowicie działaniem rzadko spotykanego na terenie Polski żywiołu, jakim był niewątpliwie orkan Ksawery pustoszący Europę, w tym Polskę w dniach 05-06.12.2013r; 2. wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia: w doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Natychmiastowa konieczność wykonania zamówienia oznacza z kolei konieczność jego realizacji szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień. Dodatkowo, konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana potrzebą uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Oceniając zaistniały stan faktyczny, bezsprzecznie należy znać, że zagrożenie związane z możliwością poniesienia dalszych strat materialnych w mieniu zamawiającego, wynikające z nierealizowania zleconych robót zabezpieczających i naprawczych na dachu obiektu sportowego w Czańcu stanowi przesłankę uzasadniającą konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. Natychmiastowe zabezpieczenie placu budowy a następnie przystąpienie do realizacji robót ma na celu eliminację dalszych poważnych, bardzo niekorzystnych konsekwencji i strat dla Gminy oraz zapewnienie bezpieczeństwa dla jej mieszkańców; 3. brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów: każdy z trybów przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców. Opierając się na doświadczeniach Zamawiającego w zakresie przeciętnego czasu trwania procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego o wartości poniżej progów unijnych należy zakładać, że procedura potrwa minimum 30 dni. Oczywistym zatem jest, iż z uwagi na okoliczność konieczności natychmiastowego wykonania robót zabezpieczających i naprawczych dachu na obiekcie komunalnym w Czańcu nie istnieje możliwość udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybach podstawowych. Konieczność realizacji robót szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień stwarza także niemożność zachowania terminów dla innych trybów niekonkurencyjnych np. takich jak negocjacje bez ogłoszenia. Oceniając generalnie zaistniały stan faktyczny, niewątpliwie należy uznać, że zaniechanie udzielenia zamówienia i jego wykonywania w trybie natychmiastowym spowodowałoby dalsze straty w mieniu publicznym oraz groziłoby istnieniem niebezpieczeństwa dla mieszkańców Gminy.
INNE PRZETARGI PORĄBKA
- Dostawa oprogramowania informatycznego - systemu DLP wraz z wdrożeniem rozwiązania
- Dostawa oprogramowania informatycznego - systemu inwentaryzacji oraz zarządzania siecią wraz z wdrożeniem rozwiązań.
więcej: przetargi PORĄBKA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wymiana pokrycia dachowego na budynku "Stajni nr 1" ul.Konna - etap 1
- Remont dachu budynku BM w Strzyżowie.
- Budowa wiaty służącej celom gospodarki leśnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą
- "Budowa budynku dydaktyczno - warsztatowego dla Zespołu Szkół w Kowalu"
- Termomo. placówek w Oleśnicy: 1. Zadanie 1- P 1, ul. Kilińskiego 9, Oleśnica 2. Zadanie 2- SP3, ul. Kochanowskiego 8, Oleśnica Moder. wod-kan: 3. Zadanie 3 -SP3, ul. Kochanowskiego 8, Oleśnica
- Roboty budowlane oraz dekarskie w postaci wymiany poszycia dachu wraz z elementami służącymi szczelności w budynku mieszkalnym wielorodzinnym położonym w Chrzanowie przy ul. Mickiewicza 6
więcej: Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.