eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław13/PRAL/SZPOZ/2009



Ogłoszenie z dnia 2009-08-13

Wrocław: 13/PRAL/SZPOZ/2009
Numer ogłoszenia: 278416 - 2009; data zamieszczenia: 13.08.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Specjalistyczny Zespół Psychiatrycznej Opieki Zdrowotnej , ul. Wybrzeże Korzeniowskiego 18, 50-226 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3291460, faks 071 3293147.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: 13/PRAL/SZPOZ/2009.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zamówienie obejmuje wykonanie usługi prania: odzieży medycznej, odzieży ochronnej, odzieży roboczej, bielizny pościelowej, pościeli, materaców, kocy, piżam, koszul nocnych, szlafroków i innych ( np. obrusy, firany, worki na odzież) będących na stanie jednostki zwanych dalej bielizną 3. Zakres obowiązków Wykonawcy: 1) transport, naprawa uszkodzeń, moczenie, pranie, krochmalenie, suszenie, prasowanie, maglowanie, dezynfekcja, sortowanie i składanie bielizny z zachowaniem wymogów Państwowego Zakładu Higieny i Państwowej Inspekcji Sanitarnej; 2) poddanie procesowi prania, czyszczenia i dezynfekcji materacy, poduszek i innego asortymentu; 3) składanie i pakowanie pakietami wg komórek organizacyjnych Zamawiającego np. Oddział I stacjonarny, Oddział II Dzienny, czystej bielizny w przezroczysty worek foliowy lub zgrzewania w folię; 4) postępowanie z bielizną w zależności od stopnia zagrożenia epidemiologicznego z uwzględnieniem następujących zasad: a) zminimalizowanie narażenia pracowników Zamawiającego i Wykonawcy oraz środowiska na zanieczyszczenia drobnoustrojami pochodzącymi z bielizny (ograniczenie kontaktu, odizolowanie zanieczyszczonej bielizny zarówno u Zamawiającego jak i w zakładzie Wykonawcy), b) stosowanie standardów postępowania w celu ochrony pracowników Zamawiającego i Wykonawcy przed ekspozycją na zakaźny lub potencjalnie zakaźny materiał w czasie kontaktowania się ze zużytą bielizną, c) rozładunek i załadunek odbieranej i dostarczanej bielizny do miejsca jej czasowego magazynowania w obiektach Zamawiającego d) zapewnienia odpowiedniego ubioru pracownika Wykonawcy dostarczającego bieliznę do Zamawiającego tj. fartuch ochronny i rękawice ochronne. 5) Prowadzenia wewnętrznego systemu kontroli jakości świadczonej usług. 4. Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt do: 1) zapewnienia przeźroczystych worków foliowych (lub folii do zgrzewania) przeznaczonych do pakowania czystej bielizny, 2) odbioru brudnej bielizny z magazynów bielizny brudnej w obiektach Zamawiającego tj. przyziemie budynku G, w godzinach 13 - 14 w poniedziałek, środę i piątek. Bielizna brudna zapakowana będzie w worki foliowe oznaczone spisem bielizny zgodnie z załącznikiem nr 2.3 do Umowy. 3) dostarczenia czystej bielizny do magazynu bielizny czystej w obiektach Zamawiającego tj. przyziemie budynku G, w godzinach 12 - 13 w poniedziałek, środę i piątek. Bielizna czysta zapakowana będzie w przezroczyste worki foliowe lub zgrzewaną folię przezroczystą z oznaczeniem komórki organizacyjnej Zamawiającego z której pochodzi. 4) ścisłe przestrzeganie godzin odbioru i dostawy bielizny przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian godzin dostarczania i odbioru bielizny. 5) sortowania i segregowania bielizny czystej zgodnie z oznaczeniem umieszczonym na bieliźnie, 6) postępowania z bielizną w zależności od stopnia zagrożenia mikrobiologicznego zgodnie z podziałem: a) bielizna brudna - jest używaną bielizną, ale nie zanieczyszczoną i nie zakażoną, która wymaga prania i dezynfekcji termicznej, b) bielizna skażona - jest używaną bielizną zanieczyszczoną wydalinami, wydzielinami, krwią lub płynami ustrojowymi - wymaga prania, dezynfekcji chemicznej i termicznej. c) bielizna termowrażliwa - bielizna ulegająca uszkodzeniu w normalnych procesach prania i dezynfekcji termicznej (poduszki, koce, materace), wymaga stosowania innych technologii prania. 7) Stosowania środków chemicznych piorących i dezynfekujących (w uzgodnieniu z Działem Organizacji i Nadzoru Zamawiającego) w celu zapewnienia: a) prawidłowego poziomu czystości mikrobiologicznej bielizny, b) poziomu bieli bielizny, c) trwałości koloru bielizny, d) wytrzymałości bielizny na rozciąganie, 5. Zwrot odebranej do prania brudnej bielizny w tym: ubrań roboczych, materacy, kocy, poduszek itp. odbywać się będzie przy następnym transporcie tzn. bielizna wydana do pralni w poniedziałek wraca czysta do magazynu bielizny Zamawiającego w środę. Przyjęcie i zwrot bielizny odbywać się będzie poprzez podpisanie karty ewidencji bielizny zgodnie z załącznikiem nr 2.4 do Umowy. 6. Wykonawca odpowiada za bieliznę Zamawiającego od momentu odebrania jej z magazynu bielizny brudnej, do czasu przekazania jej do magazynu czystej bielizny. Wszelkie straty (zniszczenia lub zagubienia) powstałe na wskutek świadczonej usługi Wykonawca jest zobowiązany usunąć, a w razie potrzeby ponieść koszty związane z zakupem nowej bielizny dla SZPOZ. 7. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) przestrzegania przepisów obowiązujących w pralniach świadczących usługi dla zakładów opieki zdrowotnej. 2) transportowania bielizny w kontenerach zapewniających niezawodność dostaw oraz spełniających wymagania przepisów higieniczno - sanitarnych (bielizna czysta zapakowana w worki foliowe), 3) transportowania odzieży roboczej czystej na wieszakach zafoliowanych w pozycji wiszącej, 4) wyposażenia samochodów w przedziały na kontenery z bielizną brudną i czystą. 8. Wymagania dotyczące wykonania usługi - Wykonawca zobowiązany jest w ofercie przetargowej: 1) przedstawić stosowane przez siebie standardy, procedury lub instrukcje postępowania dotyczące technologii prania, czyszczenia, dezynfekcji, transportu, pakowania itp., wraz z ich wykazem, 2) potwierdzić technologię prania, dezynfekcji chemiczno - termicznej stosownymi certyfikatami PZH i Państwowego Inspektora Sanitarnego 3) przedstawić wykaz środków piorących i dezynfekujących wraz z atestami 4) wskazać laboratorium mikrobiologiczne (adres), w którym Wykonawca wykonuje badania czystości bielizny, powierzchni rąk personelu zatrudnionego w zakładzie Zamawiającego - załączyć wyniki badań za okres ostatnich 2 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - z tego okresu. 9. Wykonawca zobowiązuje się w przypadku awarii lub innych zdarzeń losowych, których nie był w stanie przewidzieć, do: 1) bezzwłocznego powiadomienia Zamawiającego o zaistniałych trudnościach w zakresie terminowego wykonania usługi, 2) zabezpieczenia przez innego Wykonawcę wykonania usługi, na koszt Wykonawcy. 10. Zasady obiegu bielizny brudnej: 1) brudna bielizna oraz odzież robocza i ochronna zdawana przez pracownika Zamawiającego do magazynu bielizny brudnej musi być oznakowana i opisana na spisie bieliznyn rzeczy zgodnie z załącznikiem nr 2.3 do Umowy. 2) pakowanie bielizny brudnej: a) brudna bielizna z oddziałów szpitalnych - umieszczana w worki foliowe koloru niebieskiego, b) brudna odzież robocza i ochronna - umieszczana w worki foliowe przezroczyste, c) materace, koce, poduszki - opakowane w przezroczystą folię, d) skażona bielizna z oddziałów szpitalnych - umieszczana w workach foliowych koloru czerwonego. 3) w przypadku zdania do prania bielizny uszkodzonej fakt ten pracownicy Wykonawcy i Zamawiającego muszą odnotować w karcie przyjęcia poprzez oznaczenie literą U 11. Zasady obiegu czystej bielizny: 1) czysta bielizna zostanie dostarczona przez Wykonawcę własnym transportem do magazynów bielizny czystej w szczelnych i nieuszkodzonych opakowaniach, 2) czysta bielizna zostanie posortowana i posegregowana zgodnie ze znakiem poszczególnych oddziałów, komórek organizacyjnych Zmawiającego, 3) czysta bielizna zostanie sprawdzona, przeliczona w przeźroczystych workach foliowych (bez rozrywania opakowania) przez pracownika Wykonawcy w magazynie bielizny czystej oraz przez upoważnionego pracownika Zamawiającego, który potwierdzi fakt przyjęcia na karcie ewidencji pościeli/bielizny zgodnie z załącznikiem nr 2.4 do Umowy. 4) na podstawie potwierdzonych kart ewidencji Wykonawca wystawia fakturę wraz z załącznikiem, na którym wyszczególnione są daty odebrania bielizny szpitalnej od Zamawiającego, nazwy komórek organizacyjnych oraz kwota netto i brutto za wykonaną usługę. 5) czysta odzież robocza i ochronna musi być dostarczana do magazynu czystego na wieszakach, zabezpieczona foliowymi pokrowcami ochronnymi. 6) bieliznę czystą należy bezwzględnie chronić przed powtórnym zanieczyszczeniem w pralni, w czasie transportu i w czasie magazynowania. 12. Zakres obowiązków i uprawnień Zamawiającego 1) do obowiązków Zamawiającego należy: a) przestrzeganie godzin zdania i odbioru bielizny czystej i brudnej, b) znakowanie bielizny, c) przestrzeganie zasad pakowania bielizny, d) przeprowadzanie kasacji bielizny. 2) Zamawiający ma prawo do okresowej kontroli jakości wykonywanej usługi, w ramach audytu dostawcy zewnętrznego, z uwzględnieniem: a) usunięcia brudu i zaplamień z bielizny, b) stopnia zszarzania bielizny, c) wilgotności bielizny, d) zapachu bielizny, e) jakości maglowania i składania bielizny, f) ilości bielizny. 3) reklamacja będzie zgłaszana na druku reklamacji zgodnie z załącznikiem nr 2.5 do Umowy i rozstrzygana przez Wykonawcę w terminie 24 godzin od momentu zgłoszenia dokonanego przez Zamawiającego. 13. Wykonawca zobowiązany jest do naprawy (zaszyć, zacerować itp.) bieliznę oznaczoną w załączniku 2.3 do Umowy jako uszkodzona.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.31.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho 98.31.10.06 - 98.31.10.06 .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w kwocie 1500 zł. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z póżn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: Bank Zachodnim WBK S.A. Wrocław 58 1090 2473 0000 0006 2403 5919. 5. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego ul. Wybrzeże J. C. Korzeniowskiego 18, 50-226 Wrocław, Sekretariat ( godz. Otwarcia 7.30 - 14.30) najpóźniej w terminie składania ofert. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji, z jej treści musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upełnomocnionego przedstawiciela Gwaranta. Z treści powinno wynikać bezwarunkowe na każde pisemne żądanie zgłoszenie przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu kwoty wadium w okolicznościach określonych przepisami Art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 7. Do oferty należy dołączyć kserokopię potwierdzonego za zgodność z oryginałem dokumentu stanowiącego wadium przetargowe. 8. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty wadium zostanie wykluczony z postępowania. 9. Zwrot wadium nastąpi w trybie i okolicznościach określonych w art. 46 ustawy .

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: . O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Ocena spełnienia warunków wskazanych w pkt 1 dokonana zostanie przez komisję przetargową na druku ZP - 17 zgodnie z ustawą oraz niniejszą specyfikacją istotnych warunków zamówienia na podstawie złożonych dokumentów przez Wykonawcę..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 2. Aktualny odpis z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 3. Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 5. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis pkt. 2 i 3 stosuje się odpowiednio. 6. Zasady składania ofert wspólnych przez przedsiębiorców: 1) Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego (konsorcja, spółki cywilne) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. Umocowanie może wynikać z treści umowy konsorcjum lub spółki cywilnej (w przypadku złożenia oferty przez spółkę cywilną), 2) w przypadku złożenia oferty wspólnej, w Formularzu oferty pełnomocnik zaznacza nr postępowania 13PRALSZPOZ2009 i w czyim imieniu występuje. 3) wszystkie dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę muszą być podpisane lub poświadczone za zgodność z oryginałem przez pełnomocnika. 4) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem. 7. Pełnomocnictwo winno zawierać co najmniej: 1) określenie celu gospodarczego, 2) oświadczenia podmiotów o przyjęciu odpowiedzialności solidarnej, 3) wskazanie pełnomocnika podmiotu upoważnionego do reprezentowania w postępowaniu podmiotów występujących wspólnie (wraz z wymienieniem nazwy i adresu siedziby tych podmiotów) lub reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy. 4) pełnomocnictwo musi być podpisane (wystawione) przez uprawnionych przedstawicieli wszystkich Wykonawców występujących wspólnie i udzielających pełnomocnictwa. 5) pełnomocnictwo winno odpowiadać wymogom prawa polskiego. 8. Polisa ubezpieczeniowa lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 100 000 zł wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty polisy. 9. Wykaz, co najmniej 2 wykonanych lub wykonywanych usług prania bielizny szpitalnej w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ. Wykaz musi być podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. 10. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wg wzoru zawartego w zał. nr 3 do SIWZ - podpisane przez Wykonawcę. 11. Podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy według załącznika nr 1 do SIWZ. 12. Pełnomocnictwo do podpisania oferty - dot. podpisania oferty przez osobę upoważnioną przez Wykonawcę. 13. Oświadczenie o akceptacji wymagań określonych w SIWZ i załącznikach do niej - poprzez podpisanie formularza ofertowego..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpoz.ibip.wroc.pl/public.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Organizacji i Nadzoru w godz. 8:00 - 13:00. Koszt SIWZ - 20 zl - płatny w kasie SZPOZ ul. Wybrzeże J. C. Korzeniowskiego 18, 50-226 Wrocław lub za zaliczeniem pocztowym + opłata pocztowa.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.08.2009 godzina 10:00, miejsce: Specjalistyczny Zespół Psychiatrycznej Opieki Zdrowotnej ul. Wybrzeże J. C. Korzeniowskiego 18, 50-226 Wrocław, Sekretariat.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.