Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-10-24
Stare Babice: Zimowe utrzymanie chodników, przystanków autobusowych i parkingów w sezonie 2011/2012
Numer ogłoszenia: 278577 - 2011; data zamieszczenia: 24.10.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stare Babice , Rynek 32, 05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie, tel. 0-22 722 95 36, faks 0-22 722 95 36.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.stare-babice.waw.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie chodników, przystanków autobusowych i parkingów w sezonie 2011/2012.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie chodników i przystanków autobusowych w sezonie 2011-2012 w zakresie odśnieżania, zwalczania śliskości zimowej mieszanką piaskową solną. 2. Zasady zimowego utrzymania chodników i przystanków autobusowych (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) zaliczonych do kategorii 1 - opis stanu utrzymania chodników: 1) Utrzymanie chodników i przystanków autobusowych - 1 kategoria. a) ciąg pieszy odśnieżony na całej szerokości, b) ciąg pieszy posypany na całej szerokości. 2) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (po ustaniu odpadów śniegu) - 1 kolejność zimowego utrzymania: a) śnieg luźny - do 5 godzin, b) języki śnieżne - występuje, c) zaspy - występują do 5 godzin, 3) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (od stwierdzenia występowania zjawisk) - 1 kolejność zimowego utrzymania: a) gołoledź - do 5 godzin, b) śliskość pośniegowa - do 5 godzin, c) lodowica - do 5 godzin, 4) Opis stanu utrzymania przystanków autobusowych - 1 kolejności zimowego utrzymania: a) przystanek autobusowy odśnieżony na całej szerokości i długości; b) przystanek autobusowy posypany na całej szerokości i długości; 5) Lokalizacja chodników i przystanków zaliczonych do 1 kolejności zimowego utrzymania: a) chodnik i przystanki autobusowe ul. Rynek w Starych Babicach - obustronnie; b) ciąg pieszy pomiędzy kościołem a szkołą podstawową w Starych Babicach (dojście do szkoły podstawowej); c) chodnik wzdłuż ul. Polnej (od ul. Sikorskiego do szkoły podstawowej w Starych Babicach) - obustronnie; d) ciąg pieszy pomiędzy ul. Sienkiewicza a ul. Berberysową w Kwirynowie (na wysokości marketu MARCPOL); e) chodnik wzdłuż ul. Sienkiewicza (na odcinku od ul. Warszawskiej do ul. Rynek); f) chodnik i przystanki autobusowe wzdłuż ul. Szkolnej i Akacjowej we wsi Koczargi Stare (od ul. Warszawskiej do ul. Klonowej); g) chodnik i przystanki autobusowe wzdłuż ul. Warszawskiej przy szkole podstawowej w Borzęcinie Dużym (na odcinku od ul. Kosmowskiej do ul. Poprzecznej we wsi Borzęcin Duży); h) przystanki na ul. Trakt Królewski we wsi Wojcieszyn, Wierzbin, Zalesie i Borzęcin Duży , na ul. Klonowej we wsi Koczargi Stare, na ul. Lutosławskiego, Szymanowskiego, Ciećwierza, Ekologicznej w Klaudynie, na ul. Spacerowej, Kwiatowej w Mariewie, na ul Kosmowskiej w Borzęcinie Dużym i Małym, wzdłuż ul Warszawskiej na całej długości od Borzęcina do Blizne Łaszczyńskiego i) chodnik wzdłuż ul. Pocztowej i ul. Kresowej w Starych Babicach; j) chodnik od ul Sienkiewicza do Al. Dębów w Starych Babicach 3. Zasady prowadzenia akcji zimowego utrzymania chodników i przystanków autobusowych (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) zaliczonych do kategorii 2 - opis stanu utrzymania chodników - 2 kolejności zimowego utrzymania: 1) Utrzymanie chodników i przystanków autobusowych - 2 kategoria. a) ciąg pieszy odśnieżony na całej szerokości, b) prowadzi się interwencyjne usuwanie gołoledzi, c) chodnik posypany po odśnieżaniu w miejscach wyznaczonych przez pracownika Zamawiającego; 2) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (po ustaniu odpadów śniegu) - 2 kolejność zimowego utrzymania: a) śnieg luźny - występuje do 10 godzin, b) zaspy - występują do 15 godzin, 3) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (od stwierdzenia występowania zjawisk) - 2 kolejność zimowego utrzymania w miejscach wyznaczonych - wszystkie rodzaje śliskości po odśnieżaniu; 4) Opis stanu utrzymania przystanków autobusowych - 2 kolejności zimowego utrzymania: a) przystanek autobusowy odśnieżony na całej szerokości i długości; b) przystanek autobusowy posypany na całej szerokości i długości; 5) Lokalizacja chodników i przystanków zaliczonych do 2 kolejności zimowego utrzymania: a) chodnik i przystanki autobusowe na całej długości ul. Hubala - Dobrzańskiego (na odcinku od ul. Sikorskiego do ul. Łaszczyńskiego); b) chodnik i przystanki autobusowe wzdłuż ul. Łaszczyńskiego, ul. Granicznej i ul. Przejazd we wsi Blizne Łaszczyńskiego - obustronnie; c) chodnik wzdłuż ul. Kościuszki w Blizne Jasińskiego - obustronnie; d) osiedle Kwirynów - ul. Graniczna, ul. Irysowa, ul. Modrzewiowa, ul. Konwaliowa, ul. Berberysowa, chodnik pomiędzy ul. Graniczną a ul. Polną - obustronnie; e) chodnik i przystanki autobusowe wzdłuż ul. Sienkiewicza w Starych Babicach (na odcinku od ul. Rynek do ul. Izabelińskiej); f) chodnik wzdłuż ul. Gen. Kutrzeby we wsi Stare Babice; g) chodnik wzdłuż ul. Południowej we wsi Zielonki Parcele; h) chodnik i przystanki autobusowe wzdłuż ul. Okulickiego i ul. Sikorskiego, na całej długości; i) chodnik i przystanki autobusowe wzdłuż ul. Mościckiego we wsi Lipków; j) chodnik i przystanki wzdłuż ul. Ogrodniczej we wsi Babice Nowe; k) chodnik od ul Ogrodniczej do ul Warszawskiej we wsi Babice Nowe: 4. Zasady prowadzenia akcji zimowego utrzymania chodników i przystanków autobusowych (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) zaliczonych do kategorii 3 - opis stanu utrzymania chodników: 1) Utrzymanie chodników i przystanków autobusowych - 3 kategoria. a) ciąg pieszy odśnieżony na całej szerokości, b) prowadzi się interwencyjne usuwanie gołoledzi, c) chodnik posypany po odśnieżaniu w miejscach wyznaczonych przez pracownika Zamawiającego. 2) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (po ustaniu opadów śniegu) - 3 kolejność zimowego utrzymania: a) śnieg luźny - do 24 godzin, b) zaspy - występują do 24 godzin, 3) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (od stwierdzenia występowania zjawisk) - 3 kolejność zimowego utrzymania w miejscach wyznaczonych - wszystkie rodzaje śliskości po odśnieżaniu; 4) Opis stanu utrzymania przystanków autobusowych - 3 kolejności zimowego utrzymania: a) przystanek autobusowy odśnieżony na całej szerokości i długości; b) przystanek autobusowy posypany na całej szerokości i długości; 5) Lokalizacja chodników i przystanków zaliczonych do 3 kolejności zimowego utrzymania - ul. Warszawska na całej długości gminy; 5. Utrzymanie zimowe parkingów: 1) Odśnieżanie miejsc trudnodostępnych (parkingi) - opis stanu utrzymania parkingów: a) parking odśnieżony na całej szerokości i długości, b) parking posypany mieszanką piaskową po odśnieżaniu, na całej szerokości i długości; c) prowadzi się interwencyjne usuwanie gołoledzi, 2) Lokalizacja parkingów: a) parking przy ul. Rynek 32 w Starych Babicach, przy Urzędzie Gminy; b) parking przy ul. Rynek 21 w Starych Babicach, przy Urzędzie Gminy; c) parking przed kościołem w Starych Babicach; d) parking przy ul. Polnej w Starych Babicach, przy szkole podstawowej; e) parking przy ul. Pocztowej w Starych Babicach; f) parking przy ul. Kościuszki w Blizne Jasińskiego, przy przedszkolu; g) parking przy ul. Akacjowej w Koczargach Starych, przy gimnazjum; h) parking przy ul. Poprzecznej w Borzęcinie Dużym, przed szkołą podstawową; 3) Wykonawca musi rozpoczynać odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej na parkingach po wykonaniu prac na chodnikach zaliczonych do pierwszej kolejności utrzymania zimowego, lecz nie później niż 3 godziny od momentu pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opadu śniegu, wystąpienie śliskości na parkingach itp.) i w chwili, gdy opady się ustabilizują. 4) Do odśnieżania parkingów należy używać szczotek mechanicznych i odśnieżarek prowadzonych ręcznie. Celowe jest dodatkowe oczyszczanie z resztek śniegu szczotkami mechanicznymi. Niedopuszczalne jest odkładanie śniegu z parkingów na jezdnię. 5) Parkingi odśnieża się po zakończeniu prac związanych z odśnieżaniem chodników zaliczonych do I kategorii lub jednocześnie, jeśli warunki pogodowe na to pozwalają. 6. Wykonawca musi rozpoczynać roboty związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej w momencie pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opady śniegu, wystąpienie śliskości na chodnikach itp.), nie później niż 1 godzinę po wystąpieniu w/w okoliczności, lecz nie wcześniej niż po ustabilizowaniu się opadu, bez konieczności kontaktu telefonicznego z pracownikiem Zamawiającej. 7. W przypadku zapowiadanych długotrwałych opadów śniegu powyższego zapisu dotyczącego rozpoczęcia prac po ustabilizowaniu opadu się nie stosuje. Zimowe utrzymanie chodników można prowadzić tylko i wyłącznie za pomocą pojazdu przystosowanego do poruszania się po chodnikach z zamontowanym pługiem oraz urządzeniem do posypywania, wjazd cięższym sprzętem może spowodować zniszczenie chodnika i jeżeli powyższe miałoby miejsce wówczas Wykonawca w najbliższym możliwym terminie będzie musiał dokonać naprawy zniszczonej nawierzchni chodnika. 8. Śnieg z miejsc oczekiwania pasażerów (zadaszeń, wiat) należy usunąć. Celowe jest dodatkowe oczyszczanie z resztek śniegu szczotkami mechanicznymi. Niedopuszczalne jest odkładanie śniegu z chodników na jezdnię. 9. Wywóz nadmiaru śniegu z chodników, przystanków autobusowych i parkingów, odbywał się będzie wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającego. Miejsce wywozu śniegu znajdowało się będzie na terenie gminy Stare Babice możliwie jak najbliżej terenu wykonywania robót. 10. Wszelkie zgłoszenia zakresu prac lub inne informacje związane z zimowym utrzymaniem będą zgłaszane telefoniczne osobie uprawnionej ze strony Wykonawcy i potwierdzane za pomocą faksu. Wykonawca będzie podejmował prace po zgłoszeniu telefonicznym. 11. Oprócz chodników, przystanków autobusowych i parkingów będących przedmiotem niniejszej siwz Zamawiający może również zgłaszać inne chodniki, przystanki i parkingi nie ujęte w wykazie, celem przeprowadzenia na nich akcji zimowego utrzymania, a Wykonawca będzie miał obowiązek podjęcia tych robót. 12. Za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót odpowiedzialny jest Wykonawca prac. 13. Środki użyte do zwalczania śliskości zimowej powinny odpowiadać warunkom określonym w następujących normach: 1) Środki chemiczne: a) sól (NaCl) PN-86-0-84081-02, b) chlorek wapnia techniczny PN-75-0-84127, c) solanka BN-86-6011-07 2) Materiały uszorstniające: a) piasek PN-87-6774-04, b) żużel wielkopiecowy PN-88-B-23004, 3) mieszanka piaskowo - solna powinna w swej masie zawierać, co najmniej 40 % zawartości ww środków chemicznych używanych do zwalczania śliskości zimowej. 14. Wykonawca do wykonania prac związanych z zimowym utrzymaniem musi użyć odpowiedniego sprzętu. 15. Prace związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej na ciągach pieszych powinny być prowadzone w godzinach nocnych i porannych, tak aby w momencie nasilenia się ruchu pieszego tj. około godziny 7:00 i 15:00, były odśnieżone i pozbawione śliskości (w przypadku gdy nie występują intensywne opady). W dni wolne od pracy, gdy sytuacja tego wymaga Wykonawca musi również prowadzić prace związane z zimowym utrzymaniem, a meldunki o wykonanych pracach powinny być przesłane w pierwszym dniu po dniach wolnych. 16. Zasady odbioru robót przy zimowym utrzymaniu: 1) odbiorem objęte są prace wykonywane na ciągach pieszych, przystankach i parkingach, na podstawie pisemnych meldunków składanych do Zamawiającego, najpóźniej do godziny 1000 następnego dnia po wykonaniu prac, meldunek powinien zawierać wykaz miejsc, na których prowadzono zimowe utrzymanie wraz z długością, zakres wykonanych prac oraz godziny prowadzenia prac, 2) Zamawiający przeprowadza wyrywkową kontrolę grubości pozostawionego śniegu oraz ilości rozsypanych środków w ciągu 2 - 3 godzin po wykonaniu prac, jeśli warunki pogodowe będą ustabilizowane, 3) w przypadku stwierdzenia nieuzasadnionych odstępstw od standardów zimowego utrzymania Wykonawca ponosi kary zgodnie z podpisaną umową. 17. Inne obowiązki Wykonawcy: 1) W przypadku nie podjęcia obowiązków ciążących na Wykonawcy, a wynikających z ustalonych warunków umowy na zimowe utrzymanie chodników, Zamawiający w trybie awaryjnym zleci wykonanie prac innej firmie, a kosztami obciąży Wykonawcę. 2) Strony ustalają, że Zamawiający obciąży Wykonawcę kosztem zapewnienia zastępczego zimowego utrzymania chodników. 3) Wykonawca wyraża zgodę na pokrycie kosztów zastępczego zimowego utrzymania z kolejnej wystawionej faktury. 18. Do odbioru, kontroli oraz kontaktowania się z Wykonawcą Zamawiający wyznacza inspektora d/s drogownictwa Henryka Zawadzkiego, a w przypadku jego nieobecności kierownika referatu gospodarki komunalnej Marcina Klimka. 19. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Wykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania Wykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności. 20. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilnoprawną, w tym płatność ewentualnych należności za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków spowodowane zawinionym przez siebie niewłaściwym zimowym utrzymaniem chodników objętych niniejsza umowa oraz wypełnianiem obowiązków wynikających z niniejszej umowy. 21. Wykonawca ponosi pełna odpowiedzialność wobec Zamawiającego za usługi wykonywane przez podwykonawców. 22. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Podwykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania podwykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności 23. Wykonawca będzie zobowiązany umową do przyjęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie: a) Organizacji i wykonywania usługi b) Zabezpieczenia interesów osób trzecich c) Ochrony środowiska d) Warunków bezpieczeństwa i higieny pracy e) Organizacji i utrzymywania zaplecza wykonywania prac f) Bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego g) Ochrony mienia związanego z prowadzeniem prac.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające w wysokości do 50% zamówienia podstawowego, polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień co zamówienie podstawowe
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 3 000 zł (słownie: trzy tysiące zł) w formie przewidzianej w siwz
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadają wiedzę i doświadczenie, tj. o niniejsze zamówienie może ubiegać się Wykonawca, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje 2 zadania, których przedmiotem jest wykonanie zimowego utrzymania chodników o wartości, co najmniej 100 000 zł brutto każde. Zgodnie z art. 26 ust. 2b Ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonych do oferty wymaganych dokumentów
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, tj. o niniejsze zamówienie może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował urządzeniami technicznymi - pojazdami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj. dysponuje bądź będzie dysponował, co najmniej jedną zamiatarką mechaniczną przystosowaną do poruszania się po chodnikach lub pojazdem przystosowanym do poruszania się po jezdni z urządzeniem do czyszczenia chodnika, a także, co najmniej jednym samochodem ciężarowym ze skrzynią wyładunkową oraz co najmniej jedną koparko - ładowarką. Zgodnie z art. 26 ust. 2b Ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonych do oferty wymaganych dokumentów
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Kompletna oferta musi zawierać: 1) Ofertę Wykonawcy sporządzoną na podstawie wzoru do niniejszej SIWZ, 2) Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru, 3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, dotyczy również spółek cywilnych, o ile stosowne zapisy nie wynikają z treści umowy spółki, 4) Pozostałe dokumenty wymienione w pkt. 9 SIWZ, Zamawiający prosi o dołączenie Formularza nr 1 - Dane Ogólne, spisu treści i ponumerowanie wszystkich zapisanych stron oferty. Strony zawierające informacje niewymagane przez Zamawiającego (np.: prospekty reklamowe o firmie, jej działalności, itp.) nie muszą być numerowane i parafowane
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy dotyczące zmiany przedmiotu zamówienia lub zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia w następujących przypadkach: 1) Z powodu okoliczności siły wyższej, niezależnej od Zamawiającej i Wykonawcy, a której nie można było przewidzieć i która nie pozwala na kontynuację robót będących przedmiotem zamówienia, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach. 2) Z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron. 3) Z powodu wystąpienia okoliczności technicznych, których strony nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. UWAGA! O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminu wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca natychmiast poinformuje Zamawiającego pisemnie. 2. Zamawiający przewiduje również możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy dokonane na podst. art. 144 ust. 1 pzp w zakresie zmian nieistotnych, rozumianych w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu do umowy na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o udzielenie zamówienia czy też wynik postępowania
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.stare-babice.waw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: U.G. Stare Babice w Starych Babicach, ul. Rynek 32, pok. 34, tel.faks 22 722 95 36.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.11.2011 godzina 12:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Urzędu Gminy w Starych Babicach (05-082), ul. Rynek 32 w pokoju nr 18 - Sekretariat w terminie do dnia 3 listopada 2011 r. do godziny 12:00.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI STARE BABICE
- Dostawa artykułów żywnościowych do Przedszkola w Bliznem Jasińskiego
- Świadczenie usług w zakresie opieki weterynaryjnej w 2025 r."
- Budowa odwodnienia Krótka - Kręta
więcej: przetargi STARE BABICE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sprzątanie budynku Podkarpackiego Centrum Nauki
- Kompleksowe utrzymanie czystości w budynkach oraz na posesjach budynków Sądu Rejonowego w Legnicy
- Bieżące utrzymanie czystości i porządku oraz letnie i zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta i gminy Rzepin
- "Utrzymanie czystości i porządku oraz zieleni na terenach zarządzanych przez Zarząd Nieruchomości Miejskich w Brzegu"
- Usługa odśnieżania dachów wraz z usunięciem sopli lodowych z budynków należących do Uniwersytetu Medycznego w Lublinie (DZP.25.35.2024)
- Wykonanie usługi w zakresie oczyszczania dróg powiatowych ze śniegu i lodu w sezonach zimowych: 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.