eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SzczecinDostawa wraz z montażem mebli biurowych, regałów metalowych przesuwnych i regałów metalowych stacjonarnych na potrzeby Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego i podległych Biur Powiatowych.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-10-22

Szczecin: Dostawa wraz z montażem mebli biurowych, regałów metalowych przesuwnych i regałów metalowych stacjonarnych na potrzeby Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego i podległych Biur Powiatowych.
Numer ogłoszenia: 278797 - 2008; data zamieszczenia: 22.10.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Zachodniopomorski Oddział Regionalny , ul. Szafera 10, 71-245 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4698400, fax. 091 4394763.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.arimr.gov.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Agencja płatnicza.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa wraz z montażem mebli biurowych, regałów metalowych przesuwnych i regałów metalowych stacjonarnych na potrzeby Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego i podległych Biur Powiatowych..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa fabrycznie nowych mebli biurowych, regałów metalowych przesuwnych i regałów metalowych stacjonarnych wraz z dostarczeniem, wniesieniem i montażem na potrzeby Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego i podległych Biur Powiatowych w asortymencie i ilościach określonych w SIWZ. Specyfikację techniczną przedmiotu zamówienia określono w rozdziale I pkt 6 SIWZ wraz z rysunkami poglądowymi w przypadku mebli biurowych stanowiącymi załącznik nr 1 A do SIWZ. 2.Dostawa, wniesienie i montaż mebli biurowych odbędzie się do siedziby Oddziału Regionalnego i podległych Biur Powiatowych ARiMR, dostawa, wniesienie i montaż regałów metalowych stacjonarnych odbędzie się do siedzib 12 Biur Powiatowych, natomiast dostawa, wniesienie i montaż regałów przesuwnych odbędzie się do siedziby Oddziału Regionalnego. Wykaz obiektów Zamawiającego określono w rozdziale I pkt 5 SIWZ, natomiast wykaz ilości i asortymentu przedmiotu zamówienia wraz z miejscem dostawy i montażu określono w załączniku nr 3 do umów (załączniki nr 2 A i 2 B do SIWZ) dla zadań nr 1 i 3. Miejscem dostawy i montażu regałów przesuwnych i stacjonarnych - zadanie nr 2 jest siedziba Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego. 3.Dostawa przedmiotu zamówienia wraz z montażem odbywać się będzie w dni robocze u Zamawiającego w godz. pracy od 8:15 do 16:15. 4.Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na realizację przedmiotu zamówienia w zakresie następujących części zamówienia zwanych dalej zadaniami: Zadanie nr 1 - dostawa mebli biurowych z montażem wraz z dostarczeniem, wniesieniem do pomieszczeń wskazanych przez Zamawiającego w siedzibie Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego i podległych Biur Powiatowych. Asortyment i ilości zamawianych mebli biurowych: biurko L-42 szt, biurko L z osłoną dolną-6 szt, biurko L z osłoną dolną i ażurowągórną-1 szt, zestaw dwóch biurek L z dostawką,osłoną dolną-1 zestaw, biurko proste 140x70 cm-11 szt, biurko proste 140x80 cm-1 szt, biurko proste 160x80 cm-3 szt, lada recepcyjna-1 szt, blat pracowniczy-1 szt, konterner do biurka z czterema szufladami jasny buk-61 szt, konterner do biurka z czterema szufladami mahoń-2 szt,kontener do biurka z pięcioma szufladami-7 szt, krzesło obrotowe-98 szt, krzesło obrotowe z wysokim oparciem-5 szt, krzesło konferencyjne rama metalowa-55 szt, krzesło konferencyjne rama drewniana 6 szt, zestaw czterech krzeseł łączonych w rzędzie-2 zestawy, szafa aktowa wysoka jasny buk-53 szt, szafa aktowa wysoka mahoń-1 szt,szafa ubraniowa jasny buk-5 szt, szafa ubraniowa mahoń-1 szt, szafa aktowa niska (SzxGxW)[cm]80x42x90-22 szt, szafa gospodarcza (SzxGxW)[cm]80x42x90-1 szt, szafa aktowa niska (SzxGxW)[cm]110x42x90-1 szt,szafka pod drukarkę-10 szt, szafka wisząca-1 szt, szafa (SzxGxW)[cm]120x42x180-1 szt, szafa (SzxGxW)[cm]80x42x205-1 szt, szafa (SzxGxW)[cm]80x42x115-1 szt, szafa na druki ulotki-1 szt, szafa (SzxGxW)[cm]144x63x205-1 szt, nadstawka na biurko-1 szt, nadstawka na szafę aktową wys. 80 cm-23 szt, nadstawka na szafę aktową wys. 60 cm-3 szt, nadstawka na szafę aktową wys. 65 cm-4 szt, stół owalny 140x80 cm-1 szt, stół półokrągły 85x60 cm-1 szt, stół 80x80 cm-4 szt, stół 60x40 cm-1 szt, stół trapez 120/70x60 cm-1 szt, wieszak ubarniowy stojący-9 szt, wieszak ubraniowy przykręcany-4 szt, ścianka działowa-7 szt, regał sześciopółkowy-8 szt, osłona dolna do biurka 148x47 cm-3 szt, osłona dolna do biurka 160x55 cm-2 szt Zadanie nr 2 - dostawa regałów przesuwnych i stacjonarnych wraz z podłogą wypełniającą przestrzeń między szynami jezdnymi regałów przesuwnych wraz z dostarczeniem, wniesieniem i montażem w dwóch pomieszczeń archiwum zakładowego w siedzibie Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego. Asortyment i ilości regałów, o wymiarach wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia w SIWZ Pomieszczenie nr 1 Regały metalowe stacjonarne wraz z podłogą - razem 2 szt, Zestaw metalowych regałów przesuwnych dwustronnych wraz z podłogą - 3 zestawy Pomieszczenie nr 2 Regały metalowe stacjonarne wraz z podłogą - 2 szt, Regał metalowy stacjonarny zamykany wraz z podłogą-1 szt, Zestaw metalowych regałów przesuwnych dwustronnych wraz z podłogą-razem 3 zestawy Zadanie nr 3 - dostawa regałów stacjonarnych wraz z dostarczeniem, wniesieniem i montażem w pomieszczeniach wskazanych przez Zamawiającego w siedzibach 12 Biur Powiatowych. Regały metalowe stacjonarne w ilości 90 szt o wymiarach wskazanych w opisie przedmiocie w SIWZ. 5. Szczególowe postanowienia regulujące realizacje przedmiotu zamówienia w zakresie poszczególnych części zamówienia zawarte są odpowiednio w projektach umów stanowiących załaczniki nr 2A, 2B, 1C do SIWZ.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.13.00.00 - Meble biurowe 39.13.11.00 - Regały archiwalne .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, liczba części: 3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium na część 1 zamówienia (zadanie nr 1 - w wysokości 4 000,00 zł (słownie zł: cztery tysiące 00/100). Część 2 i 3 zamówienia (Zadanie nr 2 i nr 3) - Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium. Wymagania dotyczące wadium określono w rozdziale XI SIWZ.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki: 1.Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, prowadzą działalność zgodną z charakterem niniejszego zamówienia. 2.Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia, tj. zrealizowali w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie będącej przedmiotem zamówienia: dla zadania nr 1 - o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł brutto każda, polegającego na dostawie mebli biurowych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia, dla zadania nr 2 - o wartości nie mniejszej niż 35 000 zł brutto każda, polegającego na dostawie regałów przesuwnych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia. Wykonawcy składający ofertę na całość przedmiotu zamówienia muszą wykazać się doświadczeniem do wykonywania zamówienia w zakresie zadania nr 1 i nr 2 łącznie. 3.Dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. 4.Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. 5.Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wyszczególnionych w rozdziale VIII SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnia..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oferta składana na każdą część zamówienia musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: a)Oświadczenie, zgodnie z art. 44 ustawy Prawo Zamówień publicznych, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu (wg załącznika nr 4 do SIWZ); b)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; c)aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega w opłacaniu podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; d)aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega w opłaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; oferta składana w zakresie zadania nr 1 i 2 musi zawierać e)wykaz zrealizowanych dostaw (wg załącznika nr5 do SIWZ) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch dostaw: dla zadania nr 1 - o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł brutto każda, polegającego na dostawie mebli biurowych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu zamówienia oraz dat wykonania i nazw odbiorców dla zadania nr 2 - o wartości nie mniejszej niż 35 000 zł brutto każda, polegającego na dostawie regałów przesuwnych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu zamówienia oraz dat wykonania i nazw odbiorców. Wykonawcy składający ofertę na całość przedmiotu zamówienia muszą wykazać się doświadczeniem w zakresie wykonania zamówień określonych dla zadań nr 1 i nr 2 łącznie. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane należycie. 2.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 lit (b), (c), (d) składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto wobec niego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert), c)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2 niniejszego rozdziału zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.arimr.gov.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Zachodniopomorski Oddział Regionalny ul. Szafera 10, 71-245 Szczecin.

IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: nie dotyczy.

IV.3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: nie dotyczy.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.11.2008 godzina 11:30, miejsce: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Zachodniopomorski Oddział Regionalny ul. Szafera 10, 71-245 Szczecin, pokój nr 2 Kancelaria - parter.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa mebli biurowych z montażem wraz z dostarczeniem, wniesieniem do pomieszczeń wskazanych przez Zamawiającego w siedzibie Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego i podległych Biur Powiatowych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Asortyment i ilości zamawianych mebli biurowych: biurko L-42 szt, biurko L z osłoną dolną-6 szt, biurko L z osłoną dolną i ażurową górną-1 szt, zestaw dwóch biurek L z dostawką,osłoną dolną-1 zestaw, biurko proste 140x70 cm-11 szt, biurko proste 140x80 cm-1 szt, biurko proste 160x80 cm-3 szt, lada recepcyjna-1 szt, blat pracowniczy-1 szt, konterner do biurka z czterema szufladami jasny buk-61 szt, konterner do biurka z czterema szufladami mahoń-2 szt,kontener do biurka z pięcioma szufladami-7 szt, krzesło obrotowe-98 szt, krzesło obrotowe z wysokim oparciem-5 szt, krzesło konferencyjne rama metalowa-55 szt, krzesło konferencyjne rama drewniana 6 szt, zestaw czterech krzeseł łączonych w rzędzie-2 zestawy, szafa aktowa wysoka jasny buk-53 szt, szafa aktowa wysoka mahoń-1 szt,szafa ubraniowa jasny buk-5 szt, szafa ubraniowa mahoń-1 szt, szafa aktowa niska (SzxGxW)[cm]80x42x90-22 szt, szafa gospodarcza (SzxGxW)[cm]80x42x90-1 szt, szafa aktowa niska (SzxGxW)[cm]110x42x90-1 szt,szafka pod drukarkę-10 szt, szafka wisząca-1 szt, szafa (SzxGxW)[cm]120x42x180-1 szt, szafa (SzxGxW)[cm]80x42x205-1 szt, szafa (SzxGxW)[cm]80x42x115-1 szt, szafa na druki ulotki-1 szt, szafa (SzxGxW)[cm]144x63x205-1 szt, nadstawka na biurko-1 szt, nadstawka na szafę aktową wys. 80 cm-23 szt, nadstawka na szafę aktową wys. 60 cm-3 szt, nadstawka na szafę aktową wys. 65 cm-4 szt, stół owalny 140x80 cm-1 szt, stół półokrągły 85x60 cm-1 szt, stół 80x80 cm-4 szt, stół 60x40 cm-1 szt, stół trapez 120/70x60 cm-1 szt, wieszak ubarniowy stojący-9 szt, wieszak ubraniowy przykręcany-4 szt, ścianka działowa-7 szt, regał sześciopółkowy-8 szt, osłona dolna do biurka 148x47 cm-3 szt, osłona dolna do biurka 160x55 cm-2 szt. Szczególowe postanowienia regulujące realizację przedmiotu zamówienia w zakresie 1 części zamówienia zawarto w opisie przedmiotu zamówienia oraz w projekcie umowy stanowiącym załaczniki nr 2A..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.13.00.00-2.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa regałów przesuwnych i stacjonarnych wraz z podłogą wypełniającą przestrzeń między szynami jezdnymi regałów przesuwnych wraz z dostarczeniem, wniesieniem i montażem w dwóch pomieszczeń archiwum zakładowego w siedzibie Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Asortyment i ilości regałów, o wymiarach wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia w SIWZ Pomieszczenie nr 1 Regały metalowe stacjonarne wraz z podłogą - razem 2 szt, Zestaw metalowych regałów przesuwnych dwustronnych wraz z podłogą - 3 zestawy Pomieszczenie nr 2 Regały metalowe stacjonarne wraz z podłogą - 2 szt, Regał metalowy stacjonarny zamykany wraz z podłogą-1 szt, Zestaw metalowych regałów przesuwnych dwustronnych wraz z podłogą-razem 3 zestawy. Szczególowe postanowienia regulujące realizację przedmiotu zamówienia w zakresie 2 części zamówienia zawarte w opisie przedmiotu zamówienia oraz w projekcie umowy stanowiącm załacznik nr 2B do SIWZ..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.13.11.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Dostawa regałów stacjonarnych wraz z dostarczeniem, wniesieniem i montażem w pomieszczeniach wskazanych przez Zamawiającego w siedzibach 12 Biur Powiatowych..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Regały metalowe stacjonarne -90 szt o wymiarach wskazanych w opisie przedmiocie w SIWZ. Szczegółowe postanowienia regulujące realizację przedmiotu zamówienia w zakresie 3 części zamówienia zawarte są w opisie przedmiotu zamówienia w SIWZ oraz w projekcie umowy stanowiącm załacznik1C do SIWZ.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.13.11.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.