eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Błażowa › Organizacja i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu Czas na aktywność w gminie Błażowa

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-10-28

Błażowa: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu Czas na aktywność w gminie Błażowa
Numer ogłoszenia: 284527 - 2011; data zamieszczenia: 28.10.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej , ul. 3-go Maja 15, 36-030 Błażowa, woj. podkarpackie, tel. 17 22 97 002, faks 17 22 97 002.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: gminna samorządowa jednostka administracyjna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu Czas na aktywność w gminie Błażowa.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu Czas na aktywność w gminie Błażowa realizowanego przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej. Projekt współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII. Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Trening kompetencji i umiejętności społecznych (miejsce szkolenia: Błażowa;liczba uczestników: 12;ilość godzin: 40 godzin dydaktycznych). Tematyka warsztatów obejmuje m.in.: naukę umiejętności komunikacji interpersonalnej, trening asertywności i umiejętności społecznych (rozwiązywanie konfliktów, konstruktywna krytyka, wyrażanie opinii). 2)Organizacja grupowego treningu pracy(miejsce szkolenia: Błażowa;liczba uczestników:12;ilość godzin: 24 godziny dydaktyczne).Trening pracy ma na celu zdiagnozowanie potencjału i predyspozycji zawodowych uczestników, integrację, lepsze poznanie się, naukę funkcjonowania w grupie. Zajęcia grupowe mają na celu przygotowanie Uczestników Projektu do intensywnego poszukiwania pracy, przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych, pisania CV, podania o pracę i innych dokumentów aplikacyjnych. 3) Kurs: Kasjer - handlowiec: fakturowanie, gospodarka magazynowa z programem magazynowym, obsługa kas fiskalnych(miejsce kursu: Wykonawca zrealizuje szkolenie w placówce znajdującej się w odległości nie większej niż 35 km od Biura Projektu, zlokalizowanego w miejscowości Błażowa; liczba uczestników:1; ilość godzin: 120 godzin). 4) Kurs komputerowy(miejsce kursu: Wykonawca zrealizuje szkolenie w placówce znajdującej się w odległości nie większej niż 35 km od Biura Projektu, zlokalizowanego w miejscowości Błażowa; liczba uczestników:1; ilość godzin: 90 godzin dydaktycznych).Program kursu obejmuje m.in.: Podstawy obsługi środowiska Windows, omówienie programów narzędziowych: wirusy i programy antywirusowe, zasady pracy chroniące przed zawirusowaniem systemu, przetwarzanie tekstów Edytor tekstów MS WORD, OPEN OFFICE, arkusz Kalkulacyjny MS Excel, przeglądanie stron internetowych oraz komunikacja (typowe zadania związane z przeszukiwaniem sieci; zapisywanie stron internetowych oraz ściąganie plików z Internetu, kopiowanie zawartości stron do dokumentów; sposób założenia własnej poczty elektronicznej, tworzenie oraz wysyłanie e-maili, odpowiadanie na e-maile, przesyłanie je dalej, załączanie plików do e-maila, drukowanie e-maili). Celem kursu jest przygotowanie uczestnika do obsługi komputera. 5) Kurs: Kadry i płace (miejsce kursu: Wykonawca zrealizuje szkolenie w placówce znajdującej się w odległości nie większej niż 35 km od Biura Projektu, zlokalizowanego w miejscowości Błażowa;liczba uczestników:1;ilość godzin: 70 godzin dydaktycznych).Uczestnik szkolenia winien zdobyć wiedzę z zakresu między innymi w zakresie: podstawowych zasad prawa pracy, stosunku pracy i umów cywilno prawnych, obowiązków pracodawcy i pracownika, odpowiedzialności za wykroczenia przeciwko prawom pracownika, wynagrodzeń i ich ochrony, czasu pracy, urlopów pracowniczych i innych nieobecności, uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem, bezpieczeństwa i higiena pracy, wynagrodzeń, praktycznych aspektów prowadzenia kadr i płac. 6)Kurs: technolog robót wykończeniowych(miejsce kursu: Wykonawca zrealizuje szkolenie w placówce znajdującej się w odległości nie większej niż 35 km od Biura Projektu, zlokalizowanego w miejscowości Błażowa;liczba uczestników:2;ilość godzin: 152 godziny dydaktyczne).Program kursu obejmuje: montaż elementów kartonowo-gipsowych, montaż elementów z tworzyw sztucznych, wykonywanie gładzi gipsowej, izolacji budowlanych, malowanie, tapetowanie i prace dekoratorskie, wykonywanie okładzin ściennych oraz posadzek z płytek ceramicznych, wykładzin i paneli.7)Kurs: operator koparko - ładowarki (miejsce kursu: Wykonawca zrealizuje szkolenie w placówce znajdującej się w odległości nie większej niż 35 km od Biura Projektu, zlokalizowanego w miejscowości Błażowa;liczba uczestników:3;ilość godzin: 202 godziny).Program kursu powinien obejmować m.in.: użytkowanie eksploatacyjne, dokumentacja techniczna, BHP przy obsłudze koparek - ładowarek, podstawy elektrotechniki, silniki spalinowe, elementy hydrauliki, budowa koparek - ładowarek, technologia robót. Celem kursu jest umożliwienie uczestnikom kursu pozyskania wiedzy i praktycznych umiejętności w celu przygotowania go do podjęcia zatrudnienia w zawodzie operatora koparko-ładowarki oraz do uzyskania uprawnień do jej obsługi;8)Kurs: Kucharz małej gastronomii(miejsce kursu: Wykonawca zrealizuje szkolenie w placówce znajdującej się w odległości nie większej niż 35 km od Biura Projektu, zlokalizowanego w miejscowości Błażowa;liczba uczestników:3;ilość godzin: 100 godzin).Program kursu obejmuje m.in.: poznanie: zasad żywienia, organizacji produkcji, przepisów kulinarnych, prawidłowych metod w celu przygotowania zdrowych i smacznych posiłków, sporządzanie potraw: z warzyw, zup, potraw mącznych, zastosowanie potraw jarskich i półmięsnych w gastronomii, dekorowanie potraw i stołu,sporządzanie potrawy z drobiu, z ryb, sporządzanie potraw mącznych.Celem kursu jest nabycie przez uczestników umiejętności kulinarnych.9)Kurs kosmetyczny i wizażu. (miejsce kursu:Wykonawca zrealizuje szkolenie w placówce znajdującej się w odległości nie większej niż 35 km od Biura Projektu, zlokalizowanego w miejscowości Błażowa;Liczba uczestników:1;Ilość godzin: 100 godzin dydaktycznych).Program kursu powinien obejmować m.in.: zapoznanie się z kosmetykami, analiza twarzy, tuszowanie defektów, makijaż dzienny, ślubny i wieczorowy, podstawowe pojęcia w modzie, analiza kolorystyczna dotycząca ubioru, korekta sylwetki-podział, zasady doboru ubioru, złudzenie optyczne wykorzystywane w prawidłowym eksponowaniu sylwetki, zapoznanie się z podstawowymi zabiegami kosmetycznymi oraz narzędziami kosmetycznymi, zapoznanie się z zagadnieniami dotyczącymi założenia działalności gospodarczej..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Na mocy art. 67 ust.1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających Wykonawcy, który będzie realizował zamówienie podstawowe, przy czym: zakres zamówień uzupełniających będzie polegał na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Wartość ww. zamówień będzie stanowić nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i udzielane będą w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, pod warunkiem wystąpienia potrzeby dokonania w/w zamówień uzupełniających dysponowania odpowiednimi środkami finansowymi

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych. (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych Dz. U. Nr 236 poz. 2365), - brak tego aktualnego dokumentu będzie podstawą do odrzucenia oferty.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1)Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej 3 zamówienia, które każde obejmowało swoim zakresem: doradztwo zawodowe, trening kompetencji i umiejętności społecznych oraz kursy zawodowe dla PCPR-ów lub ośrodków pomocy społecznej o łącznej wartości 100 000,00 zł; 2) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga wykazu wykonanych usług z ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługa została wykonana należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający żąda wykazu osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami. Wykonawca złoży oświadczenie, że w/w osoby posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1)Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadające uprawnienia i doświadczenie w przeprowadzeniu szkoleń w zakresie przedmiotu zamówienia w okresie ostatnich trzech lat. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający żąda wykazu osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami. Wykonawca złoży oświadczenie, że w/w osoby posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;2) Wykonawca wykaże, że dysponuje osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia,tj. Kierownikiem Projektu posiadającym znajomość zarządzania projektami zgodnie z metodyką Prince2 lub PMI lub równoważnymi, potwierdzoną posiadaniem stosownego certyfikatu Prince2Practitioner lub PMP.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania ( załącznik nr 5 do SIWZ).2) Wykonawca musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 50 000,00 złotych (PLN).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Dokument potwierdzający wiedzę w zarządzaniu projektami zgodnie z metodyką Prince2 lub PMI

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający zastrzega możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku: 1)zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej więzi prawnej: -o charakterze nie zależnym od stron, -którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, -którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie; Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii, promieniowanie lub skażenia. 2) Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron; 3)Powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony; 4)Zmiany lub innej istotnej zmiany ilości jakiegokolwiek elementu prac objętych umową; 5)Wystąpienia istotnych rozbieżności w dokumentacji projektowej, skutkujących koniecznością dokonania poprawek, uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji - zmianie ulegnie odpowiednio termin realizacji zamówienia; 6)Gdy zaistnieje inna, lub niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie z SIWZ - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia. 7)Nagłej i znacznej rezygnacji uczestników szkolenia; 8)Ponownym skalkulowaniu wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku rezygnacji Uczestników szkoleń lub zwiększenia się liczby Uczestników szkoleń w sytuacji, gdy docelowa liczba uczestników szkoleń będzie inna niż określona w SIWZ szacunkowa liczba uczestników

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.blazowa.itl.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej,ul.3-go Maja 15;36-030 Błażowa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.11.2011 godzina 11:30, miejsce: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej,ul.3-go Maja 15;36-030 Błażowa..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla 12 Uczestników Projektu Czas na aktywność w Gminie Błażowa. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII. Promocja integracji społecznej,Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.