eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SosnowiecZakup i dostawa sprzętu i oprogramowania komputerowego dla potrzeb Miejskiego Ośrodka pomocy Społecznej w Sosnowcu - 5 zadań

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-10-18

Sosnowiec: Zakup i dostawa sprzętu i oprogramowania komputerowego dla potrzeb Miejskiego Ośrodka pomocy Społecznej w Sosnowcu - 5 zadań
Numer ogłoszenia: 291527 - 2010; data zamieszczenia: 18.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowcu , ul. Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 032 3680601, faks 032 3680614.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopssosnowiec.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup i dostawa sprzętu i oprogramowania komputerowego dla potrzeb Miejskiego Ośrodka pomocy Społecznej w Sosnowcu - 5 zadań.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakup i dostawa sprzętu i oprogramowania komputerowego dla potrzeb Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowcu. Zadanie 1 - Zestawy komputerowe ( w tym zakup w ramach projektu systemowego Moda na sukces - czyli kroki w samodzielność w ilości 12 szt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 1 do SIWZ. Zadanie 2 - Laptop w ilości 1 szt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 1a do SIWZ. Zadanie 3 - Laptop z drukarką w ilości 1 szt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 1b do SIWZ. Zadanie 4 - Akcesoria komputerowe i oprogramowanie komputerowe (w tym zakup w ramach projektu systemowego Moda na sukces - czyli kroki w samodzielność) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 1c do SIWZ. Zadanie 5 - Serwer Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 1d do SIWZ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.33.00-8, 30.23.13.00-0, 48.62.00.00-0, 30.21.31.00-6, 30.23.21.10-8, 30.23.20.00-4, 30.24.10.00-0, 48.82.20.00-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla Zadań 1-5: Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania niniejszego warunku będzie oceniana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia metodą spełnia - nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla Zadań 1-5: Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania niniejszego warunku będzie oceniana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia metodą spełnia - nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla Zadań 1-5: Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania niniejszego warunku będzie oceniana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia metodą spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla Zadań 1-5: Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania niniejszego warunku będzie oceniana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia metodą spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla Zadań 1-5: Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania niniejszego warunku będzie oceniana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia metodą spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Dla zadania 1 a) Deklarację zgodności z normą CE dla komputera, b) Deklarację zgodności z normą CE dla monitora, c) Certyfikat zgodności z normą TCO 2003 lub wydruk ze strony: http://www.tcodevelopment.com/pls/nvp/!tco_search dla monitora, Dla zadania 2: a) Deklarację zgodności z normą CE dla laptopa, b) Wydruk ze strony: http://www.eu-energystar.org/ (Energy Star) dla laptopa, Dla zadania 3: a) Deklarację zgodności z normą CE dla laptopa, b) Wydruk ze strony: http://www.eu-energystar.org/ (Energy Star) dla laptopa, c) Deklarację zgodności z normą CE dla drukarki, d) Wydruk ze strony: http://www.eu-energystar.org/ (Energy Star) dla drukarki Dla zadania 4: a) Deklarację zgodności z normą CE dla zasilacza awaryjnego, b) Deklarację producenta lub wydruk ze strony producenta (RoHS) dla zasilacza awaryjnego, Dla zadania 5: a) Certyfikat zgodności z serwerowymi systemami operacyjnymi firmy Microsoft, a w szczególności: Windows Server 2008 R2x64, Windows Server 2008x64 i Windows Server 2008x86 (certyfikat WHQL) lub wydruk ze strony internetowej: http://www.windowsservercatalog.com , b) Certyfikat zgodności z serwerowymi systemami operacyjnymi firmy Red Hat lub wydruk ze strony internetowej: https://hardware.redhat.com c) Deklarację zgodności z normą CE dla serwera, d) Deklaracje zgodności z normą CE dla monitora, e) Certyfikat zgodności z normą TCO 2003 lub wydruk ze strony: http://www.tcodevelopment.com/pls/nvp/!tco_search dla monitora,

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Pełnomocnictwo Pełnomocnictwo wymagane w przypadku gdy do reprezentowania Wykonawcy upoważniona jest osoba inna niż wskazane w aktualnym odpisie z właściwego rejestru. 2. Dla zadania 1 - 5: wypełniona Specyfikacja Techniczna

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dla zadania 1: Zamawiający przewiduje zmianę postanowień umowy w przypadku: a) gdy sprzęt lub oprogramowanie, którego dostarczenie stanowi przedmiot umowy nie będzie dostępne na rynku z powodu zaprzestania jego produkcji, pod warunkiem, że sprzęt lub oprogramowanie zamienne będzie równoważne lub lepsze od sprzętu/oprogramowania przedstawionego w złożonej ofercie oraz pod warunkiem, że cena nie ulegnie zmianie. W takiej sytuacji Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z wnioskiem oraz przedstawi: - oświadczenie producenta o zaprzestaniu produkcji danego sprzętu/oprogramowania, - specyfikację techniczną sprzętu/oprogramowania zamiennego (zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ) b) zmiany terminu wykonania umowy pod warunkiem, że wykonanie umowy w terminie nie było możliwe z powodu strajków i innych nadzwyczajnych wydarzeń. Dla Zadania 2: Zamawiający przewiduje zmianę postanowień umowy w przypadku: a) gdy sprzęt, którego dostarczenie stanowi przedmiot umowy nie będzie dostępne na rynku z powodu zaprzestania jego produkcji, pod warunkiem, że sprzęt zamienny będzie równoważny lub lepszy od sprzętu przedstawionego w złożonej ofercie oraz pod warunkiem, że cena nie ulegnie zmianie. W takiej sytuacji Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z wnioskiem oraz przedstawi: - oświadczenie producenta o zaprzestaniu produkcji danego sprzętu, - specyfikację techniczną sprzętu zamiennego (zgodnie z załącznikiem nr 7a do SIWZ) b) zmiany terminu wykonania umowy pod warunkiem, że wykonanie umowy w terminie nie było możliwe z powodu strajków i innych nadzwyczajnych wydarzeń. Dla Zadania 3: Zamawiający przewiduje zmianę postanowień umowy w przypadku: a) gdy sprzęt, którego dostarczenie stanowi przedmiot umowy nie będzie dostępne na rynku z powodu zaprzestania jego produkcji, pod warunkiem, że sprzęt zamienny będzie równoważny lub lepszy od sprzętu przedstawionego w złożonej ofercie oraz pod warunkiem, że cena nie ulegnie zmianie. W takiej sytuacji Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z wnioskiem oraz przedstawi: - oświadczenie producenta o zaprzestaniu produkcji danego sprzętu, - specyfikację techniczną sprzętu zamiennego (zgodnie z załącznikiem nr 7b do SIWZ) b) zmiany terminu wykonania umowy pod warunkiem, że wykonanie umowy w terminie nie było możliwe z powodu strajków i innych nadzwyczajnych wydarzeń. Dla Zadania 4: Zamawiający przewiduje zmianę postanowień umowy w przypadku: a) gdy sprzęt lub oprogramowanie, którego dostarczenie stanowi przedmiot umowy nie będzie dostępne na rynku z powodu zaprzestania jego produkcji, pod warunkiem, że sprzęt lub oprogramowanie zamienne będzie równoważne lub lepsze od sprzętu/oprogramowania przedstawionego w złożonej ofercie oraz pod warunkiem, że cena nie ulegnie zmianie. W takiej sytuacji Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z wnioskiem oraz przedstawi: - oświadczenie producenta o zaprzestaniu produkcji danego sprzętu/oprogramowania, - specyfikację techniczną sprzętu/oprogramowania zamiennego (zgodnie z załącznikiem nr 7c do SIWZ) b) zmiany terminu wykonania umowy pod warunkiem, że wykonanie umowy w terminie nie było możliwe z powodu strajków i innych nadzwyczajnych wydarzeń, Dla Zadania 5: Zamawiający przewiduje zmianę postanowień umowy w przypadku: a) gdy sprzęt, którego dostarczenie stanowi przedmiot umowy nie będzie dostępne na rynku z powodu zaprzestania jego produkcji, pod warunkiem, że sprzęt zamienny będzie równoważny lub lepszy od sprzętu przedstawionego w złożonej ofercie oraz pod warunkiem, że cena nie ulegnie zmianie. W takiej sytuacji Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z wnioskiem oraz przedstawi: - oświadczenie producenta o zaprzestaniu produkcji danego sprzętu, - specyfikację techniczną sprzętu zamiennego (zgodnie z załącznikiem nr 7d do SIWZ) b) zmiany terminu wykonania umowy pod warunkiem, że wykonanie umowy w terminie nie było możliwe z powodu strajków i innych nadzwyczajnych wydarzeń.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.sosnowiec.bip.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego -Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowcu ul. Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec, piętro III, pokój 321.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.10.2010 godzina 11:30, miejsce: siedziba Zamawiającego -Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowcu ul. Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec, piętro IV, pokój 422.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: PROJEKT MODA NA SUKCES - CZYLI KROKI W SAMODZIELNOŚĆ WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO W RAMACH PRIORYTETU VII DZIAŁANIE 7.1. PODDZIAŁANIA 7.1.1. PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 1 - Zestawy komputerowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zestawy komputerowe (w tym zakup w ramach projektu systemowego Moda na sukces - czyli kroki w samodzielność) 12 szt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 1 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.33.00-8, 30.23.13.00-0, 48.62.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.12.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. Okres gwarancji udzielonej przez producenta sprzętu - 30

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie 2 - Laptop.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Laptop - 1 szt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 1a do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.31.00-6, 48.62.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.12.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. Okres gwarancji udzielonej przez producenta sprzętu - 30

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie 3 - Laptop z drukarką.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Laptop z drukarką 1 szt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 1b do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.31.00-6, 30.23.21.10-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.12.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zadanie 4 Akcesoria komputerowe i oprogramowanie komputerowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Akcesoria komputerowe i oprogramowanie komputerowe ( w tym zakup w ramach projektu systemowego Moda na sukces - czyli kroki w samodzielność) Zasilacz awaryjny UPS 3 szt., pendrive 10 szt., oprogramowanie biurowe - 3 licencje, rozszerzenie posiadanego pakietu oprogramowania antywirusowego o 8 licencji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w załączniku 1c do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.20.00-4, 30.24.10.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.12.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zadanie 5 Serwer.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Serwer aplikacji 1 szt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 1d do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.82.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.12.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. Okres gwarancji udzielonej przez producenta sprzętu - 30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.