Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-09-11
Legnica: Sukcesywne świadczenie usług sprzętowych wraz z obsługą operatorską na potrzeby LPGK Sp. z o. o
Numer ogłoszenia: 302388 - 2014; data zamieszczenia: 11.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. , ul. Nowodworska 60, 59-220 Legnica, woj. dolnośląskie, tel. 76 8566350, faks 76 8566355.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.lpgk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sukcesywne świadczenie usług sprzętowych wraz z obsługą operatorską na potrzeby LPGK Sp. z o. o.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia są usługi wynajmu sprzętu budowlanego wraz z obsługą operatorską na potrzeby LPGK Sp. z o. o. 2. Rodzaj i parametry techniczne sprzętu będącego w dysponowaniu Wykonawcy oraz zakres i ilość przewidywanych robót i godzin postoju: 1) KOPARKO-ŁADOWARKA- 3szt. a) 2000 godzin pracy, 437 godzin postoju, b) parametry robocze ramienia ładowarkowego: łyżka przedsiębierna wielofunkcyjna z widłami o poj. min. 1 m3, minimalna wysokość załadunku- 3 m, minimalna wysokość wyładunku- 2,5 m,ładunek min. 3 tony podnoszony do pełnej wysokości, rozstaw wideł co najmniej w zakresie 0,3m÷ 2,5 m,lemiesz otwierany przedni z możliwością załadunku i rozładunku palet, c) parametry robocze ramienia koparkowego: łyżka podsiębierna o szerokości w zakresie 600 mm ?20 mm, minimalna głębokość kopania- 5 m, wysokość załadunku minimum 4,5 m;d)dodatkowe wyposażenie koparki: instalacja hydrauliczna do młota udarowego, młot udarowy,łyżki podsiębierne o szerokościach 0,3m; 0,4m; 0,5m; 0,6m; 0,9m; łyżka skarpowa; e) przewidywany zakres robót: -wykonywany przy użyciu 1 (jednej) koparko ładowarki : kopanie grobów głębinowych (wykopów wąskoprzestrzennych), demontaż elementów kamiennych nagrobków młotem wyburzeniowym, ładowanie odpadów do kontenerów, odśnieżanie alei cmentarnych w okresie zimowym, przewóz elementów betonowych i kamiennych na terenie dwóch obiektów cmentarnych w Legnicy (przy ul. Zielonej i ul. Wrocławskiej) oraz Cmentarza Komunalnego dla miasta Legnicy w Jaszkowie.Wykonawca w celu uzyskania informacji na temat zakresu prac będących do wykonania w danym dniu na terenie Cmentarzy zobowiązany jest do stawiania się bez wezwania Zamawiającego codziennie w dni robocze o godz. 06.50 w siedzibie Zakładu Usług Pogrzebowych w Legnicy przy ul. Wrocławskiej 124,-wykonywany przy użyciu pozostałych koparko- ładowarek (1460 godzin pracy): -odśnieżanie alei, ulic, parkingów i placów,-kompleksowe prace ziemne, wykopy, niwelacje terenu, -załadunek odpadów (komunalne, budowlane, zielone, itp.),-załadunek soli i mieszanki piaskowo- solnej na samochody specjalistyczne, sporządzanie mieszanki piaskowo- solnej, hałdowanie piasku oraz soli w zasiekach oraz wiatach. 2)MINIKOPARKA- 1 szt. a) 440 godzin pracy, 29 godzin postoju, b) na gąsienicach ogumowanych lub kołach, c) maksymalna szerokość koparki- 1m, d) minimalna głębokość kopania- 2m, e) minimalna wysokość załadunku- 2,3m, f) lemiesz do zasypywania, g) łyżki przedsiębierne o szerokościach 0,25m; 0,35m; łyżka skarpowa, h) przewidywany zakres robót: - kompleksowe prace ziemne, wykopy, niwelacje terenu w ciągach chodnikowych, jezdniowych i alejach,-wykonywanie wykopów liniowych pod kable w terenie uzbrojonym i nieuzbrojonym, wykopów punktowych pod słupy. 3) KOPARKA- 1 szt. a) 37 godzin pracy, 0 godzin postoju, b) podwozie kołowe z podporami, c) łyżka ażurowa o poj. min. 1m3, d) łyżka do kopania i załadunku o poj. min. 1,2m3, e) zasięg ramienia min. 8m, f) przewidywany zakres robót: - odsiewanie kostki brukowej z zanieczyszczeń, ziemi, piasku i asfaltu,-prace przy porządkowaniu terenu,-załadunek kostki brukowej oraz odpadów budowlanych z rozbiórki dróg na środki transportu. 4) PODNOŚNIK KOSZOWY- 1 szt. a) 430 godzin pracy, 30 godzin postoju, b) wysięg górny- min. 18m, c) udźwig kosza- min. 250kg, d) kosz zabudowany na wysokość min. 1,5m, e) przewidywany zakres robót: - rozwieszanie flag,-naprawa oświetlenia,-prace remontowe i montażowe. 5) DŹWIG- 1 szt. a) 100 h godzin pracy, 10 godzin postoju, b) wysięg- min. 8m , c) udźwig- min. 10t, d) przewidywany zakres robót: - rozładunek materiałów,-prace montażowe oraz inne związane z podnoszeniem ciężarów. 6) SAMOCHÓD TOWAROWO- OSOBOWY- 1 szt. a) 480 godzin pracy, 35 godzin postoju, b) dopuszczalna masa całkowita do 3,5t, c) wyposażony w zaczep (hak holowniczy), d) przystosowany do przewozu min. 2 osób, e) na dachu zamontowana lampa ostrzegawcza pulsacyjna pomarańczowa (tzw. kogut),f) przewidywany zakres robót: -przewóz sprzętu i ludzi,-holowanie przyczepy wyposażonej w tylne oświetlenie ostrzegawcze. 7) SAMOCHÓD SAMOWYŁADOWCZY- 1 szt. a) 1600 godzin pracy, 110 godzin postoju, b) ładowność do 15t, c) skrzynia z wywrotem trójstronnym (na obie strony i do tyłu), d) przewidywany zakres robót:transport materiałów i sprzętu. 8) SAMOCHÓD SAMOWYŁADOWCZY - 1 szt. a) 2380 godzin pracy, 158 godzin postoju, b) ładowność min. 10t, c) skrzynia z wywrotem trójstronnym (na obie strony i do tyłu), d) wyposażony w HDS z możliwością załadunku i rozładunku materiałów sypkich i palet, e) przewidywany zakres robót:transport materiałów i sprzętu. 9) CIĄGNIK ROLNICZY- 1 szt. a) 38 godzin pracy, 0 godzin postoju, b) przyczepa samowyładowcza o dopuszczalnej masie całkowitej do 8t. 3.Wyszczególnione zakresy robót są szacunkowe. Zamawiający zastrzega, że może nie zostać zrealizowany pełen zakres prac w okresie umownym. W takim przypadku Wykonawca nie będzie miał prawa roszczenia do wynagrodzenia za godziny, które nie były przepracowane, bądź płatne godziny postoju sprzętu poniżej wartości podanych w SIWZ.4.Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia: teren miasta Legnica oraz w odległości 50 km od granic miasta. Zamawiający każdorazowo określi dokładne miejsce realizacji zlecenia.5.Roboty objęte niniejszym zamówieniem nie są pracą stałą- środek transportowy lub sprzętowy wzywany będzie tylko na wezwanie Zamawiającego w zależności od jego potrzeb. 6.Zakres i charakter robót wykonywanych za pomocą danego sprzętu określi każdorazowo Zamawiający. Zamawiający może zgłosić zapotrzebowanie na wszystkie sprzęty jednocześnie.7.Zamawiający z wyprzedzeniem co najmniej jednodniowym przed planowanymi robotami powiadomi Wykonawcę telefonicznie lub za pośrednictwem faksu lub poczty elektronicznej o planowanym terminie robót, miejscu robót oraz niezbędnym rodzaju sprzętu do ich wykonania z zastrzeżeniem, że koparko- ładowarka (1szt.) wykonywać będzie prace, o którym mowa w pkt. 2.1) e) tiret pierwsze, codziennie w dni robocze bez wcześniejszego zlecenia (zgłaszania zapotrzebowania) ze strony Zamawiającego. W sytuacjach wymagających szybkiego reagowania Zamawiający zastrzega sobie prawo wezwania środków transportowych lub sprzętowych w ciągu 4 godzin od zaistnienia zdarzenia. Wykonawca jest zobowiązany potwierdzić otrzymanie zgłoszenia i zapewnić wskazany sprzęt wraz z obsługą operatorską w terminie określonym przez Zamawiającego.8.Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania sprzętu niezbędnego do wykonania robót w pełnej gotowości. Obowiązkiem Wykonawcy jest podstawienie sprawnego sprzętu wraz z obsługą operatorską na każde wezwanie Zamawiającego zgodnie ze zgłoszeniem. Zapotrzebowanie na sprzęt może być jednorazowe, stałe, tygodniowe lub miesięczne. 9.W przypadku awarii sprzętu podczas wykonywania robót Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia jego naprawy lub podstawienia sprzętu zastępczego o parametrach odpowiadających wymaganiom określonym w SIWZ w ciągu 4 godzin od wystąpienia zdarzenia. W przypadku nie podstawienia w wyżej wskazanym terminie sprzętu zastępczego Zamawiającemu przysługuje prawo wynajęcia sprzętu i wykonania robót przez inną jednostkę na koszt i ryzyko Wykonawcy.10.Koszty transportu związane z dojazdem sprzętu na miejsce realizacji prac i z powrotem ponosi we własnym zakresie Wykonawca, bez prawa ich zwrotu od Zamawiającego.11.Czas pracy sprzętu wraz z obsługą operatorską będzie liczony od momentu podstawienia sprzętu wraz operatorem do miejsca wskazanego w zgłoszeniu do czasu zakończenia pracy sprzętu.12.Czas pracy i postoju sprzętu będą potwierdzane przez osobę wyznaczoną przez Zamawiającego poprzez zapis w karcie pracy sprzętu (karcie drogowej). Potwierdzenia ilości godzin pracy i postoju sprzętu w karcie należy dokonać najpóźniej następnego dnia po wykonaniu zlecenia. Jeżeli dzień następujący po dniu wykonania robót jest dniem ustawowo wolnym od pracy, zrealizowane roboty należy potwierdzić w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu ich wykonania.13.Rozliczenie wykonanych prac przez Wykonawcę odbywać się będzie miesięcznie. Za wykonanie przedmiotu umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie stanowiące iloczyn cen jednostkowych i ilości godzin postoju bądź ilości godzin faktycznie przepracowanych w związku z realizacją robót wykonanych przy użyciu określonego sprzętu wraz z obsługą operatorską w danym miesiącu. Czas pracy i postoju sprzętu rozliczany będzie z dokładnością do pół godziny.14.Za postój płatny uważa się w szczególności przerwę technologiczną, wypadek z wyłączeniem odpowiedzialności Wykonawcy. 15.Za postój bezpłatny uważa się awarię, serwis sprzętu lub pojazdu, wymianę ogumienia, uzupełnianie paliwa i oleju, wypadek z winy Wykonawcy, samowolne oddalenie się operatora lub kierowcy, a także inną nie zatwierdzoną przez Zamawiającego przerwę w pracy.16.Zamawiający ma prawo do kontroli świadczonych usług przez upoważnionego pracownika.17.Wykonawca odpowiada za jakość wykonywanych robót oraz zachowanie wszelkich norm bezpieczeństwa. 18.Wykonawca każdorazowo zobowiązuje się do prawidłowego zorganizowania miejsca pracy i bezpiecznych metod jej wykonania (np. zabezpieczyć teren, na którym będzie wykonywać prace). 19.Zamawiający nie jest zobowiązany do zabezpieczenia używanych przez Wykonawcę narzędzi i sprzętu oraz nie ponosi odpowiedzialności za ich uszkodzenie lub utratę. 20.Paliwo oraz inne materiały eksploatacyjne, w szczególności części zamienne do sprzętu zapewnia Wykonawca na swój koszt. Jeżeli w Opisie Przedmiotu Zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie - należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe czy pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne i użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty równoważnej w tej części przedmiotu zamówienia o parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych nie gorszych niż określone w SIWZ. W przypadku zastosowania alternatywnych rozwiązań Wykonawca zobowiązany jest udowodnić w ofercie, w sposób nie budzący żadnych wątpliwości, że zaproponowane przez niego rozwiązania w pełni spełniają wszystkie wymagania przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 6) ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.50.00.00 - Wynajem maszyn i urządzeń wraz z obsługą operatorską do prowadzenia robót z zakresu budownictwa oraz inżynierii wodnej i lądowej 45.52.00.00 - Wynajem koparek wraz z obsługą operatorską 45.51.00.00 - Wynajem dźwigów wraz z obsługą operatorską 60.18.10.00 - Wynajem samochodów ciężarowych wraz z kierowcą .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. W przedmiotowym postępowaniu jest wymagane wadium.2. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 11.000,00 zł (słownie: jedenaście tysięcy złotych). 3. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, określonego w pkt. XII.1.SIWZ.4. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. okres określony w pkt. X.1. SIWZ.5.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej,z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych,e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007r.,Nr 42, poz. 275, ze zm.).6.Nie dopuszcza się składania wadium w innej walucie niż PLN. Zapis ten dotyczy również wadium złożonego w innej formie niż w pieniądzu.7.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji / poręczeń, gwarancja / poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winno zawierać następujące elementy:a)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji, poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,b)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/ poręczeniem,c)kwotę gwarancji, poręczenia, d)termin ważności gwarancji/ poręczenia,e)zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do: zapłacenia kwoty gwarancji/ poręczenia w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca:-odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie tego Wykonawcy, lub nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.8.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BZ WBK S.A. I O/Legnica, nr 87 1090 2066 0000 0005 4200 0959.W takim przypadku WADIUM na koncie Zamawiającego musi znaleźć się najpóźniej do dnia składania ofert, określonego w pkt. XII.1. SIWZ, do godz. 09.00 i być oznaczone: WADIUM DO PRZETARGU TP/TO/5/2014.9.O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wniesiono w wymaganym terminie, decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek Zamawiającego.10.Przedłużenie okresu ważności wadium może nastąpić w przypadkach określonych w art. 85 ust. 4 ustawy Pzp.11.Wykonawca winien dołączyć do oferty dowód wniesienia wadium.12.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Pzp.13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub b)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub c)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub d)w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.14. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który nie wniósł wadium do upływu terminu składnia ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy Pzp, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą.Jednocześnie ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.15. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca spełnia warunek, jeżeli posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, związanej z przedmiotem zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek może być spełniony łącznie).Ocena spełniania w/w warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie złożonego oświadczenia, według zapisów punktu VII.1.1) SIWZ stanowiącego załącznik nr 3. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca ubiegający się o zamówienie w celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia musi wykazać, że wykonał w sposób zgodny z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie roboty budowlane polegające na wynajmie następującego sprzętu budowlanego wraz z operatorem: minikoparki, podnośnika koszowego, dźwigu oraz koparko-ładowarki, przy czym ilość godzin pracy sprzętu powinna wynosić w okresie 12 miesięcy:-dla minikoparki- nie mniej niż 300h,-dla podnośnika koszowego- nie mniej niż 250h,-dla dźwigu- nie mniej niż 60h, -dla koparko-ładowarki- nie mniej niż 500h. Wykonawca winien wykazać się wiedzą i doświadczeniem w zakresie kopania grobów głębinowych (wykopów wąskoprzestrzennych) i prowadzenia prac między grobami (demontaż elementów kamiennych nagrobków) z użyciem koparki lub koparko-ładowarki.Zamawiający uzna za spełniony w/w warunek, gdy Wykonawca wykaże, że wymagane roboty budowlane zrealizowane były łącznie lub osobno. (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek może być spełniony łącznie). Ocena spełnienia w/w warunku w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie:-złożonego oświadczenia, według zapisów punktu VII.1.1). SIWZ stanowiącego załącznik nr 3,-wykazu według Załącznika nr 9 do SIWZ najważniejszych robót budowlanych potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania wraz z załączonymi dowodami dotyczącymi najważniejszych robót, określającymi, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone tj. załączonymi:a) dowodami, tj. poświadczeniami podmiotów, na rzecz których wykazane w załączniku roboty zostały wykonane, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać ww. poświadczeń, innymi dokumentami, np. referencjami, protokołem zdawczo- odbiorczym, zawartą umową z potwierdzeniem jej realizacji itp.Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, czyli przedstawić i załączyć do oferty pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wzór pisemnego zobowiązania innych podmiotów stanowi załącznik nr 10 do SIWZ.Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca ubiegający się o zamówienie w celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym musi wykazać, że dysponuje sprzętem/ pojazdami o parametrach technicznych wymaganych przez Zamawiającego w Opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 1 do SIWZ), tzn.-koparko- ładowarką (3szt)- minikoparką (1szt)- koparką (1 szt)- podnośnikiem koszowym (1szt)- dźwigiem (1szt)- samochodem towarowo- osobowym o ładowności do 3,5t (1szt)- samochodem samowyładowczym o ładowności do 15t (1szt) -samochodem samowyładowczym o ładowności min. 10t (1 szt)- ciągnikiem rolniczym (1szt).(w przypadku wspólnego ubiegania się przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek może być spełniony łącznie). Ocena spełnienia w/w warunku w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie:- złożonego oświadczenia, według zapisów punktu VII1.1). SIWZ stanowiącego załącznik nr 3 - wykazu urządzeń technicznych stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia nie spełnia. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, czyli przedstawić i załączyć do oferty pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wzór pisemnego zobowiązania innych podmiotów stanowi załącznik nr 10 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.Wykonawca spełnia warunek, jeżeli dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek może być spełniony łącznie).Ocena spełnienia w/w warunku w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie złożonego oświadczenia, według zapisów punktu VII.1.1). SIWZ stanowiącego załącznik nr 3. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca spełnia warunek, jeżeli znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek może być spełniony łącznie). Ocena spełnienia w/w warunku w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie złożonego oświadczenia, według zapisów punktu VII.1.1). SIWZ stanowiącego załącznik nr 3, Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) Opis przedmiotu zamówienia, sporządzony według Załącznika nr 1 do SIWZ. b) Formularz ofertowy, sporządzony według Załącznika nr 2 do SIWZ. c) W stosunku do osób fizycznych - oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp według Załącznika nr 4a do SIWZ. d) Dowód wpłacenia/ wniesienia wadium. e) Wykaz części zamówienia, których wykonanie zostanie powierzone Podwykonawcom według załącznika nr 8 do SIWZ. W przypadku gdy Wykonawca nie dołączy do oferty Załącznika nr 8 do SIWZ, to Zamawiający uzna, że Wykonawca całość zamówienia wykona samodzielnie. f) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy załączyć pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczoną kopię). W pełnomocnictwie Wykonawcy ustanowią i wskażą Zamawiającemu pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo będzie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców zgodnie z dokumentami rejestrowymi. Dołączone do oferty pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania, oraz wymieniać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. g) W przypadku reprezentowania Wykonawcy przez pełnomocnika załącza on dokument pełnomocnictwa podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawcy zgodnie z dokumentami rejestracyjnymi. h) W sytuacji, gdy Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp w zakresie warunków określonych w pkt. VI SIWZ polegał będzie na wiedzy i doświadczeniu lub potencjale technicznym do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, pisemne zobowiązanie do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, sporządzone według załącznika nr 10 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Wszelkie istotne dla Stron postanowienia zawiera wzór Umowy nr TP/TO/5/2014 stanowiący Załącznik nr 6 do SIWZ. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. 2.Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia:1) zmiana lub rezygnacja przez Wykonawcę z Podwykonawców na etapie realizacji zamówienia, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp za pomocą, których Wykonawca wykazał spełnienie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem §6 ust.12 zdanie 2 umowy. 2) w zakresie zmiany ustawowej wysokości podatku VAT w trakcie realizacji umowy. Jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy nastąpi zmiana stawki podatku VAT dla robót objętych przedmiotem zamówienia, Strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to części wynagrodzenia za prace, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano.3.Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: 1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno- organizacyjną umowy, 2) zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do wykonywania zakresu umowy lub kontaktów między Stronami,3) udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych,4) udzielenie zamówień uzupełniających.4. Nie stanowi podstawy do zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zmiana czynników cenotwórczych dla sprzętu i paliw użytych do realizacji umowy oraz zmiana stawek ustawowych elementów składowych wynagrodzenia pracowników. 5.Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, w formie aneksu z zachowaniem art. 144 ustawy Pzp.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lpgk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.ul. Nowodworska 60,59-220 Legnica.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.09.2014 godzina 09:00, miejsce: Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., ul. Nowodworska 60, 59-220 Legnica,sekretariat, I piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z LEGNICY
- Dostawa fabrycznie nowego ciągnika komunalnego do pielęgnacji murawy boisk piłkarskich w ramach zadania: "Zakup ciągnika na potrzeby Stadionu Miejskiego im. Orła Białego".
- Usługi w zakresie wykonania operatów szacunkowych - zamówienie podzielone na 5 części
- "Prowadzenie Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Legnicy"
- Sukcesywna dostawa trumien do pochówku i kremacji zmarłych oraz krzyży i obudów nagrobnych na potrzeby LPGK Sp. z o. o. z podziałem na części
- "Budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej w mieście"
- Remont cząstkowy nawierzchni ulic w Legnicy przy użyciu mieszanki mineralno-asfaltowej na zimno w ramach zadania ,,Remont ulic w mieście"
więcej: przetargi w Legnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodociągowej relacji Lisie Pole-Lisie Pola-Strzelczyn gm. Chojna.
- Wynajem maszyn i urządzeń wraz z obsługą operatorską do robót drogowych związanych z bieżącym utrzymaniem dróg powiatowych w obszarze działania Zarządu Dróg Powiatowych w Kartuzach w 2025 r.
- Świadczenie usług transportowych samochodem ciężarowym w ramach bieżącego utrzymania dróg powiatowych na terenie działania Zarządu Dróg Powiatowych w Kartuzach.
- "Prace budowlano - remontowe dotyczące budynku szkoły (Zespół dworsko - parkowy w Głazowie)" - powt II.
- Zagospodarowanie terenu przy Publicznej Szkole Podstawowej w Komorowie
- "Poprawa efektywności energetycznej wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej w budynku Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Wolinie".
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.